Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV-nak nem csak szétrohadó buszai vannak

Két év alatt számos kritikát kaptam a publikált bejegyzésekkel kapcsolatban. Mindig akad 1-2 olvasó, aki új itt nálunk, és csak az utolsó néhány bejegyzést olvassa el. Ebből következtetnek mindig arra, hogy a blog a BKV fikázásáról szól, pedig ez messze nem így van. Mindig odafigyelek arra, hogy a "hülyeutas" és a "hülyebkv" postok nagyjából egyensúlyban legyenek, és időnként megpróbálom megszólaltatni a másik felet is. Ettől színes a blog.

Számos történetet olvashattatok már a rossz állapotú buszokról. Legutóbb pénteken volt arról poszt, hogy a Nemzeti Közeledési Hatóság visszaküldött a garázsba egy buszt, melynek műszaki állapotára panaszkodtam. A BKV is megszólalt. Javították a hibát, és a busz ismét közlekedhet. Kevesen tudják, de a BKV évente több százmillió forintot költ a járművek felújítására, korszerűsítésére.

Egyik hétvégén a 7E vonalon utaztam egy teljesen felújított Ikarusszal, aminek utasterében nem a szokásos visszaáramló kipufogógáz, hanem a festék szagát éreztem. A busz teljes felújításon esett át, felújítottak benne mindent, amit lehetett. A BKV tájékoztatása szerint egy ilyen busz felújítása körülbelül 20 millió forintba kerül. Ha a BKV buszok rossz állapotáról van szó, a cég mindig azzal védi magát, hogy ezek a buszok már öregek, azért vannak ilyen rossz állapotban. Pedig csak karban kellene őket tartani, és nem szabadna hagyni, hogy ennyire leamortizálódjanak. Ha a BKV buszok többsége ehhez hasonló állapotban lenne, szerintem keveseknek lenne bajuk a BKV-val. Nem kellene az összes buszt felújítani. Elég lenne kikaparni őket a koszból, és máris jobb lenne az utasok hangulata, és a cégről alkotott képük is megváltozna.

142 Tovább

Biciklist vert a buszvezető

Egy kerékpárral közlekedő blogger kollégát ma reggel bántalmazott egy BKV-s. Az Index munkatársa a Szőnyi úton haladt a szerkesztőség felé, amikor a mellette lévő sávban egy szabálytalanul előző buszra lett figyelmes. A biciklis szerette volna megmutatni a BKV-nak, milyen "szabályosan" közlekedik munkatársuk, ezért a következő megállónál lefényképezte a buszt és annak rendszámát, bizonyítéknak. Ekkor repült ki alóla a bicikli, és csattant az első pofon. Részletek alant:

Kis híján elütött, majd megvert péntek reggel a 225-ös busz vezetője. Az eset olyan döbbenetes és felháborító, hogy ezúttal tartózkodunk minden lírai és humoros részlettől, és a maga Truman Capote-i szikárságában ismertetjük az egy órája zajlott történetet.

A BKV-sofőr meglepő tettét az váltotta ki, hogy szabályosan közlekedtem a Szőnyi úton, észak felé. Az M3-as szervízútjaként működő úton dél felé folyamatos autósor állt, köszönhetően annak, hogy innen lehet felkanyarodni a Pestre vezető autópályára. Szerkesztőségünk felé kerekezve arra lettem figyelmes, hogy egy busz hosszasan előzi az autósort. A manőver csak akkor lett gyanús, amikor a busz több mint száz méter után sem tért vissza a sávjába. A folyamatos kocsisorra pilllantva egyértelmű volt, hogy nem tudná, és nincs is szándéka elhagyni a szembesávot.

105 Tovább

Nem adta ki a BKV az offshore cégek papírjait

Hiába kérte ki Vitézy Dávid, a BKV felügyelő bizottságának a tagja múlt héten a BKV vezetésétől az offshore cégektől megrendelt tanulmányokat és teljesítési igazolásokat, a társaság nem adta ki neki. Ezért Vitézy kezdeményezte a felügyelőbizottság soron kívüli ülését.

Vitézy Dávid az Indexnek elmondta, hogy múlt hét pénteken kérte ki az offshore szerződéseket, mert sok híresztelést hallott a BKV és a városháza folyosóin, és részben az MTI-ben arra vonatkozóan, hogy a tanulmányokat illetve a teljesítési igazolásokat a BKV dolgozói utólag rakták össze.

13 Tovább

Vizsgálatot kért az ÁNTSZ

A közel két éves blogolásom során megtanultam, hogy komoly eredményeket csak akkor érhetek el, ha panaszaimat, észrevételeimet nem a BKV-nak, hanem más hatóságoknak küldöm el. Néhány napja publikáltam egy észrevételt. Utasunk arra panaszkodott, hogy a régi csuklós Ikarusok utasterébe visszaáramlik a kipufogógáz, aminek komoly egészségkárosító hatásai lehetnek. Ezt a panaszt továbbítottam a hatóságnak, hasznosítás céljából, hátha történik végre valami. Nemrég az alant olvasható levelet kaptam:

Tisztelt Gál Mihály!

E-mailen érkezett, a tárgyban megjelölt bejelentéssel kapcsolatban átírtam a BKV Zrt. vezérigazgatójának, hogy a panaszt vizsgáltassa ki és a hozott intézkedésről az ÁNTSZ KMRI Közegészségügyi Osztályát tájékoztassa.

Budapest, 2009.03.12.

Tisztelettel: Dr. G.I. osztályvezető főorvos

42 Tovább

Tovább lehetne olcsóbb tarifával utazni a HÉV-en

Támogatta hétfői ülésén a főpolgármesteri kabinet, hogy módosítsák a gödöllői HÉV tarifahatárát.

Jelenleg Ilonatelep megállóhelyig lehet budapesti jeggyel és bérlettel utazni, a változtatás után a Kistarcsai kórház is elérhető lenne olcsóbb tarifával - adta hírül Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója. A kabinet azért javasolja a közgyűlésnek a BKV viteldíjairól szóló rendelet módosítását, mert sok XVI. kerületi lakos jár a kistarcsai kórházba.

A Margit híd felújításának egyik feltétele, hogy a II. kerületi önkormányzat módosítsa a hídfő környékére vonatkozó szabályozási tervet. A híd felújítása során ugyanis a budai le- és felhajtósáv kiszélesítését tervezik, amely érinti a híd melletti parkokat és a rakpart érintett szakaszát. A tervek tartalmazzák a Bécsi úti villamos továbbvezetését is a Bem tér felé. A főpolgármesteri kabinet azt javasolja, hogy egyetértési jogával élve a Fővárosi Közgyűlés támogassa a módosított kerületi jogszabályt.

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek