Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csak a vezetőfülke fűthető?

Naponta találkozom a BKV öreg Ikarusain olyan utasokkal, akik a fűtetlen, mínusz 10 fokos utastér miatt morgolódnak. Olvasónk vette a bátorságot, és szóba elegyedett az egyik buszvezetővel, aki éppen a fülkéjében szaunázott. Arra a kérdésre, hogy az utasteret miért nem fűtik, alább találtok választ:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap este a BKV egyik fűtetlen buszán utazva elgondolkodtam azon, megszabják-e valahol a cégnek, hogy egy buszon mennyi lehet a minimális hőmérséklet?

Kint körülbelül mínusz 6 fok lehetett, a buszon is kb. ennyi volt. Mindenki didergett, a radiátorok hidegek voltak, a kapaszkodó rúdhoz szabályosan hozzáfagyott a kezem, így igazi élmény volt az utazás. Gondolkodtam, hogy a tervezett sítúrát is lemondom, a sok didergős élményből elég volt, lábam meg eleget csúszkát a kanyarodó busz padlóján :-)

Gondoltam tudatos utasként nem morgok magamban, megkérdezem a buszvezetőtől, aki a saját fülkéjébe szaunát csinált (kigombolt ingben szabályosan izzadt), mégis, nem kínálna-e meg minket egy kis meleggel. Először azt hittem leugat majd, hogy zavarom, de tök kulturált volt. Elmagyarázta, hogy ezeket a buszokat karban kellene tartani, a fűtésrendszer öreg, el van tömítődve, így hiába nyitja ki a csapot, a víz nem tud végigmenni az utastérben, nem tud fűteni. Elmondta, hogy jelezte a hibát a karbantartóknak valami lapon, de nem tudnak vele mit csinálni, évek óta ilyen.

Egy ilyen zárt helyet túlfűteni nem jó. A 20 fok már sok lenne, de a mínusz 6-10 fok pedig nagyon kevés. Valami olyan megoldást kellene találni, ami nem süti meg az utasokat, és nem is fagyasztja le őket. (Példa a Volános Ikarusok jobb fűtése lehetne).

Vajon az olvasóitoknak mi a véleménye erről?

zEro

98 Tovább

Idős nőt ütött a sofőr

Mozgássérült idős asszonyt ütött le a BKV egyik buszsofőrje a fővárosi Naphegy téren, a 78-as busz végállomásánál. A kutyáját próbálta védelmezni a mankókkal közlekedő nő, ekkor ütötte meg őt a buszvezető úgy, hogy elesett, és elvesztette az eszméletét.

Mankókkal, néha a falnak is támaszkodva közlekedik lakásában is Simó W. Gézáné, annál fürgébb viszont Csutka, a másfél éves, játékos pumi. "Amióta az a tagbaszakadt ember megrugdosta, minden magas férfit megugat az utcán" - mondja az idős asszony, miközben kis játékot dob a kutyának, amelyik még a levegőben elkapja, és visszahozza. Nekünk. Az állatot ismerik a Naphegy téren, s mint Simóné mondja, Csutka maga szokott botot keresni, és a hozzá legközelebb lévőkhöz viszi oda, akik el is dobják neki. Nem bánja, mert ő nehezen tud csak lehajolni. "December 27-én reggel vittem sétálni a kutyát a Naphegy térre. Csutka nagyon szeret játszani, ha már a nyájat nem terelgetheti, legalább a botok után szaladgálhat. Egy idő után arra lettem figyelmes, hogy a kutya keservesen és hangosan nyüszít. Ahogy odanéztem, azt láttam, hogy egy férfi rugdossa Csutkát. Többször megkértem, hogy ne csinálja, de nem hallgatott rám. Ezután elé léptem, de ekkor sem hagyta abba, nekem pedig azt kiabálta, hogy büdös k…!"

26 Tovább

Újabb 80 millió a 4-es metró kommunikációjára

Egészen elképesztő, "arcpirító dolognak" nevezte Tarlós István, hogy újabb 80 millió forintot kíván a városvezetés a 4-es metró kommunikációjával foglalkozó PR-cégnek adni. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője kiemelte, hogy a cég összességében így már csaknem 300 millió forintot kap. A politikus szerint Demszkyék ingyen is el tudnák mondani, hogy hol tart a metróépítés.

Ezt a pénzt tulajdonképpen azért fizetik ki egy külső cégnek, hogy az elmondja a budapestieknek, hol tart a metró építése, illetve, hogy mit intéztek az EU-ban - mondta a Fidesz fővárosi frakcióvezetője. Hozzátette: Demszky Gábor főpolgármester vagy a helyettesei ezt "el tudnák mondani ingyen is a televízióban". Miközben iskolákat zárnak be, csődhelyzetben van a BKV, eladják a gázműveket, nincs pénz a köztisztviselők béremelésére, s "miközben telesírják a világot azzal, hogy nincs pénz", a PR-cégnek többet adnak - közölte Tarlós István.

Az ellenzéki politikus hiányolja, hogy nem kapnak az emberek pontos tájékoztatást arról, mire is költi a pénzt a városvezetés. A frakcióvezető furcsának tartja, hogy Brüsszelben tart bemutat ez a cég, miközben Demszky Gábor egy éve már azt nyilatkozta, hogy a brüsszeli támogatás tulajdonképpen befejezett ténynek tekinthető. Mikor mondott igazat? - tette fel a kérdést.

A BKV 4-es metró projekt igazgatósága hétfőn közleményben részletezte, mire is költik a tájékoztatásra szánt pénzt. Az MTI korábbi beszámolóját megerősítve kifejtik, hogy a hazai mellett a jövőben európai uniós tájékoztató kampányt is folytatnak. A cél az, hogy az uniós döntéshozók a támogatásra benyújtott szakmai pályázat pénzügyi és műszaki dokumentációja mellett kiegészítő információkat szerezzenek Budapest fejlesztési terveiről, közlekedési koncepciójáról és az egyes projektekről. A többnyelvű kiadványok, kiállítások, szakmai konferenciák költségigénye 80 millió forint, amit belső átcsoportosítással biztosít a projektigazgatóság, így többletköltséget nem jelent ez a döntés.

17 Tovább

Demszky: Tarlós nem lesz nehéz ellenfél

A tegnapi Tarlós interjú után, ma Demszky interjút olvashattak az érdeklődők az Index címoldalán. Mivel Tenczer Gábor az Index újságírója a 4-es metróról is sokat kérdezett, úgy hiszem helye van az interjúnak a BKV-figyelőn is:

Csak ideiglenes állapot, hogy most többen szavaznának a Jobbikra, mint az SZDSZ-re, mondja Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere. Még keresik az utódját, bár tud olyan önjelöltről is, aki már a névjegykártyákat is kinyomtatta. Az új metrókocsik egy létra miatt késnek már több hónapja.


Mit szól ahhoz, hogy a friss közvélemény-kutatások szerint a Jobbik megelőzte az SZDSZ-t a biztos szavazók körében?


Nem közvélemény-kutatást kell nyerni, hanem választást. A Jobbik nem fogja megelőzni az SZDSZ-t a választásokon. Az, hogy az SZDSZ igazából hogy áll, majd az uniós választásokon fog eldőlni. Én magam most elég kritikus vagyok a pártommal. Alapvetően az volt a véleményem, hogy sem Fodor Gábornak, sem Kóka Jánosnak nem kellett volna indulnia a parlamenti frakcióvezetőségért. Egy mindkét oldal számára elfogadható jelöltet kellett volna találni a nyilvános harc helyett.

Ez az oka a mostani rossz szereplésnek?

Ha a választóink helyett saját magunkkal foglalkozunk, annak ilyen következményei vannak.

A fővárosban hogy áll az SZDSZ? Biztosan vannak erről belső közvélemény-kutatási eredmények.

Jól. Az SZDSZ azért működik egyáltalán, mert a fővárosban jól áll. És ez összefügg azzal, hogy a liberális elvek következetes képviselete miatt a főváros minden mutatóban jól teljesít, ilyen a GDP, a munkanélküliség kicsi aránya vagy a vállalkozások száma. Ennek és a város nyitott, multikulturális jellegének is köszönhető, hogy 2006-ban ötödszörre választottak liberális főpolgármestert Budapesten.

De csak van valamilyen szám a jelenlegi támogatottságról.

Nincs idei budapesti felmérés külön. A 2009. júniusi uniós választásig viszont ki kell találni valamilyen stratégiát. Véleményem szerint két dologra kell koncentrálnunk: az európai életérzésre és arra, hogy mit hozott és mit hoz még az unió a városlakóknak és konkrétan a fővárosnak. Én azt hiszem, hogy ezzel egy mandátumot biztosan szerez az SZDSZ.

Azt mondta 2008 elején, hogy idén befejeződik a Szabadság híd felújítása, átadják a Megyeri hidat, megépítik, illetve szélesítik a külső Váci utat, légkondicionálják a Combino villamosokat, befejeződik az állatkert rekonstrukciójának második üteme, és megérkeznek az első új Alstom típusú szerelvények a felújított 2-es metró vonalára. Mit lehet kipipálni?

Az összeset ki lehet pipálni a metrókocsikat kivéve.

Én azért nem mondanám a Szabadság hídra se, hogy készen van, ha az autók nem közlekedhetnek rajta még öt hónapig.

35 Tovább

A politika kinyírja a szakembereket

Úgy hiszem a lent található Index cikket nem nagyon kell kommentálni. A nyereséget termelő Pannon Volán vezetőjét valószínűleg politikai vita miatt menesztik, amiért egy „ingatlanos buliban” nem vett részt:

Rendkívüli közgyűlésen felmentette posztjáról Balázs Dezső vezérigazgatót a Pannon Volán Zrt. A cég december 31-től nem tart igény a munkájára.

Balázs Dezső elmondta: a többségi tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. képviselői úgy döntöttek, tovább nincs szükségük a munkájára, menesztését nem indokolták.

Sajtóinformációk szerint a vezérigazgatót azért rúgták ki, mert a Pannon Volán vezetője ellenezte a megyeszékhely autóbusz-pályaudvara közelébe tervezett két beruházás kivitelezését. A tervek szerint a távolsági autóbusz pályaudvarról délre eső területen barkácsáruház és bevásárlóközpont épülne.

Balázs Dezső december elején még arról számolt be, hogy a 97 százalékban állami, 3 százalékban dolgozói tulajdonban lévő vállalat tartósan nyereségessé vált. 2005-ben még 140 millió forintos vesztesége volt, 2006-ban már 18 millió, 2007-ben 331 millió forint nyereséget könyvelhettek el.

A hvg.hu novemberben arról számolt be, hogy Balázs Dezső összeveszett a pécsi szocialista városvezetéssel: nem volt hajlandó eladni a buszpályaudvarnak otthont adó ingatlant, ezért kezdeményezték a felmentését.

11 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek