Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem lesz BKV-sztrájk

Sikerrel zárult a keddi tárgyalás a BKV és a szakszervezetek között. Alig egy óra alatt sikerült megállapodni a kollektív szerződés meghosszabbításának kérdésében, így nem maradt több vitás kérdés, elmarad a sztrájk.

Sikerült megegyeznie a BKV vezetőségének és a sztrájkbizottságnak a keddi tárgyaláson, így elmarad a csütörtökre és péntekre tervezett munkabeszüntetés.

Mint Nemes Gábor sztrájkbizottsági szóvivő az Indexnek elmondta, a BKV beleegyezett a kollektív szerződés 2009. december 31-ig való meghosszabbításába. A felek a szerződést nem módosították, ám fenntartják a jogot, hogy az esetleges vitás pontokról tovább tárgyaljanak.

A szakszervezetek régebbi követeléseiről már korábban megállapodás született. Így valamennyi szakszervezet elfogadta a főváros vezetőinek garanciavállalását a BKV közép- és hosszútávú finanszírozásának kidolgozásáról, valamint az új paraméterkönyvet. Az új paraméterkönyv szerinti közlekedést egyfajta kísérletnek tekintik a szakszervezetek, melynek tanulságait a paraméterkönyv 2009-es változatba majd átvezettetik.

 A BKV menedzsmentje vállalta, hogy csoportos létszámleépítés a társaságnál addig nem lesz, amíg el nem készül a társaság közép- és hosszútávú finanszírozási stratégiája. Ennek elkészítésének dátuma szeptember 30., mely határidőre a főpolgármester-helyettesek garanciát vállaltak.

A szakszervezeti sztájkfenyegetettség októberben újulhat ki, ha nem sikerül a fővárosnak, a kormánynak és a BKV-nak megállapodni a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásáról. Noha a kollektív szerződésnek része a bérmegállapodás, a felek a 2009-es bérekről még nem állapodtak meg, erre csak jövőre kerülhet sor.

Korábban már kétszer sztrájkoltak a szakszervezetek a mára elért célok elérése érdekében. Az első sztrájkot április 7-én tartották hajnaltól délután egy óráig. Ekkor az egész város lebénult. A második sztrájkot április 18-án tartották, ekkor hajnaltól késő estig nem jártak a járművek, ám a káosz elmaradt, a város sziesztázott.

A tárgyalás szünetében a BKV Akácfa utcai székházában megjelent Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes is, de újságírói kérdésekre nem válaszolt és gyorsan távozott a székházból, de később közleményben tudatta az MTI-vel, hogy üdvözli a cég vezetősége és a szakszervezetek közötti megállapodást.

Közleményében hozzátette: mivel minden megállapodáshoz két fél együttműködése szükséges, ezért a szakszervezetek vezetőinek is megköszöni bölcs belátásukat, hogy szeptember végéig vállalva a sztrájkmoratóriumot, időt biztosítanak a BKV rövid, közép és hosszú távú programjának kidolgozására.

Demszky Gábor főpolgármester örömmel fogadta, hogy megnyugtató módon lezárultak a BKV vezetése és a szakszervezetek között hetek óta tartó sztrájktárgyalások.

"Külön köszönöm a társaság vezetésének, hogy miközben ragaszkodott a vállalat stabil működését szem előtt tartó álláspontjához, mégsem zárkózott el a kompromisszumoktól, a szakszervezetek képviselőinek pedig azt, hogy a rövid távú célok helyett végül a budapesti közösségi közlekedés hosszú távú érdekeit tartották fontosabbnak" - áll Demszky közleményében.

Index
33 Tovább

Más tollával ékeskedik a BRFK

Kezdetben egy villamosvezető ismerősömet idézem: „Épp azt beszéltük bent a sztrájk alatt, hogy ha ti nem kezdtek nyomozásba, és nem derítitek ki, hogy kik siklatták ki a villamost, a BKV nem foglalkozott volna vele, a töketlen rendőrség meg nem tudott volna mit tenni. Kezükbe adtátok a megoldott ügyet, mégsem fogtok ebből látni semmit. ”

Történt ugyanis, hogy március 20-án este kisiklott egy villamos a Fehérvári úton a Bocskai út megállóhely után, melyek később ismeretlenek összefirkáltak. A BKV-figyelő szerkesztőinek és olvasóinak köszönhetően, a hozzánk került anyagok segítségével közel 2 nap alatt göngyölítettük fel az ügyet, melyet a BKV eddig sem köszönt meg. Nem csak azt derítettük ki, hogy a graffitisok siklatták ki a villamost, hanem neveket és adatokat is küldtünk a rendőrség számára, melyek alapján a tetteseket napokkal később elkapták majd kihallgatták.

Mindenki maga dönti el, hogy mit gondol az eseményről, és ezek után mit gondol a BKV vezetéséről, ugyanis a nyomravezetői díjat, melyet a BKV-figyelő egy szervezetnek ajánlott volna fel, nem nekünk, hanem az ügyben kevésbé érintett rendőrségnek adta át ünnepélyes keretek közözz.

Emlékeztetőül összegyűjtöttük a kisiklott villamossal kapcsolatos cikkeket, és bemásoljuk a gondolna.hu cikkét is.

Cikkek:

gondolna.hu:
A BKV Zrt. a mai napon, ünnepélyes keretek között, fejenként 100.000 forint jutalmat adott át a Budapesti Rendőr-főkapitányság graffiti-ellenes nyomozócsoport öt munkatársának, akik nemrégiben kapták el a villamos-kisiklató graffitizőket.

Mint emlékezetes március 20-án este, a Fehérvári út és az Ulászló utca kereszteződésében egy fiatalokból álló csoport kisiklatott, majd megrongált egy villamost. Ezzel a cselekményükkel nemcsak a közvagyont rongálták, de a villamoson utazók életét és testi épségét is veszélyeztették. A szerelvényt kisiklató fiatalok, a baleset után a jármű külső felületét összefirkálták.

A BKV Zrt. az eset különös súlyára való tekintettel a mai napon, a nyomozással megbízott öt rendőrt összesen 500 ezer forint pénzjutalomban részesítette.

A BKV-ra különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk. Ezeknek a helyreállítására évente átlagosan 100-120 millió forintot költ a vállalat.
UPDATE1: Sz. G. rendőr alezredes kereste meg egyik szerkesztőnket az eset után 14 nappal, és 12 nappal azután, hogy legalább 5 ember tett feljelentést a cikk alapján, és hogy a BKV-figyelő napokig az országos médiába került. Az alezredes szerint ők szépen összerakták a mozaikokat (amiket mi raktunk össze), de idézem: „kösz a segítséget”

A levelet kérésére nem publikáljuk
UPDATE2: Ismét egy érdekességet vettem észre. Annak idején mikor a rendőrséget megkerestük a rendőr alezredes úr, a létrehozott vizsgálócsoport tagja a magán e-mailcíméről keresett meg, nem hivatalos levélben (értsd: tegezős levél, hangulatjelekkel, stb.)

Érdekesnek tartom, hogy az alezredes úr a rendőrség számára küldött levelére a magán címéről válaszol. Érdekesnek tartom, hogy ezek után saját maguk által összetett mozaikokról beszél. Érdekes, hogy amíg a BKV-figyelő nem számolt be a nyomozásáról a BKV ismeretlen tettes ellen tett feljentést és a BRFK ismeretlen tettes ellen nyomozott. Kétlem, hogy a médiában megjelent videók és képek nélkül bármire is mentek volna.

Ha találkozásba bocsátkoznék azt mondám, hogy az ezredes megtalálta a blogon lévő anyagokat, majd azt úgy adta elő, hogy Ő gyűjtötte össze, ami részben igaz, hisz tőlünk gyűjtötte össze, de sok feladata már nem volt vele.

Persze ez csak találgatás és messze nem biztos, hogy ez volt a valóság.

81 Tovább

Kar nélküli embertől követeltek rokkantigazolványt

Olyan embertől követeltek rokkantsági igazolványt a BKV ellenőrei, akinek vállból hiányzik mindkét keze, írja a Népszabadság. A törvény szerint ingyen utazhatna, még kísérőjének sem kell jegyet vennie. A BKV szerint az ellenőrök még rendesek is voltak, hiszen csak a kísérőt bírságolták meg.

Rokkantigazolványt követeltek Simon Csabától a BKV-ellenőrök az 56-os villamoson, írja a Népszabadság. Simon Csabánál nem volt igazolvány, amúgy is nehezen rántotta volna elő, hiszen mindkét karja vállból hiányzik.

A Népszabadság beszámolója szerint a súlyosan fogyatékosok a helyközi tömegközlekedést díjmentesen használhatkják, sőt, még kísérőjük is jegy nélkül utazhat. Simon nem tud kapaszkodni, ezért kísérő segítségére szorul. Mivel "állandó testőrt" nem tud megfizetni, alkalmi segítséget szokott kérni utastársaitól.

Se most Simont és kísérőjét is meg akarták büntetni a BKV ellenőrei. Simontól az ingyenes utazásra feljogosító igazolványt követeltek, majd közölték, hogy vagy adnak egy csekket 12 ezer forintról, vagy, ha helyben, készpénzben elintézik, akkor csak kísérőjét bírságolják meg.

A Népszabadság megkeresésére a BKV elismerte, hogy ellenőrei intézkedtek egy mozgássérült utassal szemben, "akinél semmilyen hivatalos dokumentum, díjmentes utazásra jogosító igazolás nem volt". A cég hivatalos álláspontja szerint az ellenőrök "eltekintettek" a megbírságolásától, de kísérőjét, akinek szintén nem volt díjmentes utazásra jogosító igazolványa - mivel ilyenje nem is lehet - megbírságolták.

A BKV szerint helyesen jártak el. "A BKV Zrt. számára kiemelten fontos a hátrányos helyzetben lévők, a mozgáskorlátozott embertársaink közlekedésének elősegítése. Ellenőreink tréningeken vesznek részt annak érdekében, hogy minden helyzetben, jogos pótdíjazási esetekben is az utasok emberi méltóságát és jogait tiszteletben tartva járjanak el" - állították a történtek után.

Index
177 Tovább

Elfogyott a gázolaj a BKV-nál

A négynapos hétvége végére kifogyott a gázolaj a kőbányai buszgarázsban, így 35 autóbusznak a dél-pesti garázsban kellett tankolnia. Az üzemanyagtartályt hétfőn feltöltötték.

Nyolcszázöt kilométer plusz rezsimenet, huszonhét túlóra. Ez volt az ára annak, hogy hétfő hajnalban valamennyi, a 7-es vonalcsoportba tartozó autóbusz elindulhasson. A probléma még vasárnap adódott a kőbányai Pongrácz úti troligarázsban, ahol a 7-es és 173-as gyorsjárati autóbuszok jelentős része éjszakázik.

Vasárnap kaptuk a hírt egy járművezetőtől, hogy kifogyott a gázolaj a kőbányai garázsban, emiatt a buszokat a 11,5 kilométerre lévő dél-pesti garázsba vitték tankolni. Értesülésünket a BKV sajtóirodája kedden megerősítette.

A négynapos ünnep végén, vasárnap fogyott el a konténerben tárolt üzemanyag, ezért 35 autóbusznak (ezek vasárnap forgalomban voltak, és hétfőn reggel is utasokat kellett szállítaniuk) vasárnapról hétfőre virradó éjszaka a dél-pesti buszgarázsba kellett mennie tankolni.

A „kitérő” buszonként 23 kilométer plusz rezsimenetet eredményezett, járművezetőnként körülbelül 45 perces túlórával. A gázolajhiány miatt buszmenet nem maradt ki, és az üzemanyagtartályt is feltöltötték hétfőn.

A BKV állítása szerint a lehető legkisebb költséggel oldották meg a kialakult helyzetet.

Index
14 Tovább

Kinyírják az utolsó szakembert a BKV-nál?

Tárgy: Azonnali intézkedést követelünk!

A múlt pénteken lezajlott sztrájkot értékelve a sztrájkbizottság felszólítja a BKV menedzsmentjét, hogy azonnal hatállyal intézkedjen a Közlekedési Vezérigazgató-helyettes leváltása ügyében!

A sztrájkot megelőző napon kötött megállapodás értelmében csak azon a vonalakon lehetett volna szolgáltatást indítani, ahol az egyébként közlekedő járművek minimum 50%-ki tud menni. A megállapodás az élet-, vagyon- és közlekedésbiztonság érdekében történt, egyébként a BKV ZRT vezetése a tárgyalások során mindvégig ragaszkodott az elégséges szolgáltatásnál az 50%-os mértékhez.

Az érintett Vezérigazgató-helyettes ezt megszegve szabadságot adott olyan kollégáknak, akik sztrájktörőkként viselkedve kivittek forgalomba villamosokat, ezzel veszélyeztetve a maguk és a járművek épségét! Ennek kirívó példája volt az egyik Combino esete, amikor a 820 millió forintot érő járművet egy olyan kolléga vezette, aki azelőtt soha nem vitte egyedül ezt villamost a Nagykörúton. A kiállás után az illető 500 méter megtétele után le is robbant a járművel.

Ez tűrhetetlen és felháborító! Milliárdos értékeket nem lehet ilyen felelőtlen módon kezelni! A szakszervezetek minden megkötött megállapodást betartanak, és ezt joggal várják el a cég vezetésétől is!

A Vezérigazgató-helyettes úr megszegte a megállapodást! Tőle ez nem szokatlan, hiszen a 2007. december 14-i megállapodást sem tartotta be és nem egyeztetett a szakszervezetekkel a Paraméterkönyvről!

Felszólítjuk a BKV vezetését, hogy azonnal hatállyal intézkedjen az ügyben!
32 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek