Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Határozatlan idejű sztrájk

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek a BKV szakszervezetei, a munkabeszüntetés időpontját azonban egyelőre titkolják. A határozatlan jelző egyébként annyit tesz, hogy az érdekvédők maguk döntik el, mikor fújják le a sztrájkot. Eddig a BKV dolgozói egyszer fél napig, egyszer pedig 24 órán át nem szállították sehová a tömegeket.

A szakszervezetek nem fogadták el a BKV menedzsmentje és a főváros vezetése által ajánlott garanciákat, igaz a közlekedési vállalat rövid távú konszolidációjáról nincs konkrét döntés, a főváros és a kormány közösen ötletel egyelőre az előfinanszírozásról.

Így a BKV-szakszervezetek határozatlan idejű sztrájkot jelentettek be a cég vezetősége folytatott tárgyaláson. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerint a munkabeszüntetés pontos időpontját később fogják meghatározni, de megfelelő időben közlik majd. A korlátlan idő pedig annyit jelent, hogy ha az érdekvédők valamelyik napon elkezdik a sztrájkot, akkor az addig tart, amíg le nem fújják.

A jelek szerint ahogy nyúlik a BKV anyagi helyzetének rendezése körüli purparlé, úgy hosszabbodnak a közlekedési vállalat szakszervezetinek sztrájkjai. Április 7.-én még csak egy fél napra szüneteltet a tömegek szállítása, április 18.-án már 24 órára leálltak a "közlekedési viszonylatok".

Igaz, az előző sztrájkokkal szemben most nem napok alatt kellett dűlőre jutniuk az érdekvédőknek és a BKV (meg a főváros) vezetőinek, azért májusra időzítették a munkabeszüntetést, hogy időt hagyjanak követeléseik átgondolására. Az érdekvédők azt akarják elérni, hogy a főváros és az állam konszolidálja végre a közlekedési társaság mintegy 18,5 milliárdos adóságát, ne ritkítsák a járatokat, ne legyen tömeges elbocsátás.

Budapest és az állam meg is próbálta befoltozni a BKV lyukas költségvetését, Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár és Demszky Gábor főpolgármester szombaton, a Pénzügyminisztériumban tartott megbeszélés után elmondta, a kormány segítséget nyújt a fővárosnak abban, hogy idén összesen 10-12 milliárd forint értékben tőkét juttasson a BKV-nak, s így a cég ne kerüljön adósságspirálba. A tőkepótlást a azonban szakszervezetek nem tekintik megoldásnak a BKV gazdasági problémáira.

Index
101 Tovább

Sztrájktöréstől a forgalomszervezésig

Mai nap az Index „sztrájkos” videóiból láthattok egy összeállítást. Forgalomszervezéstől a sztrájktörésig.


Sztrájktörés a Hungária kocsiszínben



 

Bárcsak minden nap sztrájk lenne



 

Nincsen tömegközlekedés mégis szervezik





46 Tovább

Így közlekedhet pénteken

Aki pénteken belátható időn belül el kíván jutni céljához, az válassza a gyaloglást, a biciklizést, a vonatozást vagy ezek kombinációját. Persze lehet Volán buszokkal és a BKV alvállalkozóinak buszaival is utazni, de csak azoknak, akik szeretnek órákat dugóban állni.

A fővárosban kevés a kerékpárút, mégis ez a leginkább használható közlekedési eszköz sztrájk idején. Ehhez az időjárás inkább reggel kedvez majd, délután eshet.

A biciklizés kombinálható a vonatozással. A személyvonatok mindegyikén szállítható kerékpár, 50 kilométeres távolságig, azaz Budapesten belül bármely viszonylaton 190 forintért. Ehhez természetesen hozzáadódik a kerékpáros menetjegyének ára.

A BKV éjszakai járatai péntekre és szombatra virradó éjszaka is teljes üzemidejükben menetrendszerint közlekednek. Aki tehát gyorsan és biztosan célba akar érni, induljon el hajnali háromkor.

 A taxik várhatóan egész nap foglaltak lesznek, részben a sok rendelés, részben a dugó miatt. Erre tehát nem lehet számítani, még akkor sem egészen biztosan, ha a taxis társaság esetleg visszaigazolta a kérést. Az autózás várhatóan ellehetetlenül ismét a Hungária körúton és azon kívül, a városba vezető szinte valamennyi főúton. Az előző BKV sztrájk alkalmával a szokottnál egy-másfél órával hamarabb dugulni kezdett a város, várhatóan ez most még korábban bekövetkezik, és már reggel hatkor sem lesz minden útvonalon egyenletes a haladás.

Más részről a közlekedési társaságok arra számítanak, hogy aki csak teheti nem megy pénteken a városba. Az iskolások és a dolgozók egy részének elmaradása miatt nem várható zsúfoltság sem a Volán, sem a MÁV Start járatain. Így a Budapesten belül vonatra vagy sárga buszra szállók várhatóan felférnek a járatokra.

A Volánbusznál mentesítő járatok szükség szerinti forgalomba állításával igen, a menetrend, az útvonalak vagy a megállók változtatásával nem készülnek holnapra. Ez azt jelenti, hogy a városhatárt átlépő Volánbuszok a hivatalos, interneten is elérhető menetrendjük szerinti megállókat használják. Azok a járatok, melyek csak leszállás céljából állnak meg egy megállóban, a férőhely erejéig elvileg vehetnek fel utast. A sárga buszokon a BKV bérletek is érvényesek.

A MÁV START sem tervezi a menetrendjének változtatását és sztrájk sem lesz. Így a III., IV., X., XI., XVII., XVIII., XIX., XX., XXII., XXIII., kerületekből jellemzően félóránként közlekedik vonat a Déli, Keleti vagy Nyugati pályaudvarra. A Keleti és Kelenföld között 5:40 és 19:40 között kétóránként jár vonat, Kelenföldről a Keletibe 6:49, 7:33, 9:03, 12:03, 14:03, 16:03, 18:03, 21:03, 22:39 a piros hetest kiváltó vonatok indulási ideje.

A Nyugati – Újpest – Óbuda útvonalon 18:20 perckor indul az utolsó vonat. Ezt követően az Újpesti vasúti híd lezárása miatt vonatpótló autóbuszok közlekednek a Nyugati és Óbuda vasútállomás között a Margit-híd és az Árpád-híd budai hídfőjénél megállva.

A legrosszabbul a II., XII., XV., XVI. és részben a XI. kerületben lakók járnak a sztrájkkal. A II. és XII. kerületek lakói egyedül a Budakeszi felől a Moszkva térre közlekedő Volánbuszokra számíthatnak. Igaz Hűvösvölgy és Széchényi-hegy között 9:05 és 16:05 között óránként közlekedik majd a Gyermekvasút, amely a Szépjuhásznénál metszi a Budakeszi utat, ahol a Volánbuszok is megállnak. A XVI. kerületiek leginkább abban bízhatnak, hogy ismét lesz néhány sztrájktörő a gödöllői HÉV-nél, valamint utazhatnak a Cinkota felől a Stadionokhoz közlekedő Volán buszokkal is.

A XI. kerületben közlekednek az ottani szerződéses járatok, így a 14-114-es, 41-es, 41 gyors, valamint a villamospótlók. A XV. kerület nagy részéből viszont csak jelentős gyaloglással érhető el vasútállomás vagy Volán buszmegálló, ők a piros 170-es busszal mehetnek át Újpestre, illetve abban reménykedhetnek, hogy a sztrájktörő buszvezetőket ismét a 73-asra küldi ki a BKV.

A BKV alvállalkozói a sztrájk ideje alatt is közlekednek. E járatok zöme Dél-Budán és Újpesten közlekedik. A jelentősebb ezek között a Káposztásmegyer – Újpest – Keleti útvonalú 30-as viszonylat, Budaörsről a Móriczra a 40-es gyors, az Újpest-Központ és az Árpád-híd közötti 120-as, a Budatétény, illetve Budafok és a Kosztolányi Dezső tér között a 14, 114, 250-es járatok, a Deák tér és a kelenföldi Etele tér közötti villamospótló buszok, valamint a 83-as trolipótló. További alvállalkozói járat még Dél-Budán a 13-as, 113-as, 41-es, 41-es gyors, az 50-es, 58-as, 87-es, 88-as, 87A, 150-es és a 187-es, Újpesten a 147-es, 170-es gyors. A felsorolt járatok egy része a közúti torlódások miatt a menetrendjében szereplőnél lényegesen ritkábban fog közlekedni a nap jórészén.

Index
58 Tovább

Lesz sztrájk pénteken

Nem teljesítette a BKV a szakszervezetek követeléseit, ezért a dolgozók megtartják az egész napos munkabeszüntetést pénteken. Hajnaltól éjszakáig nem járnak a BKV-járművei, de az éjszakai járatok éjszaka fognak közlekedni.

Megtartják pénteken egész napos munkabeszüntetésüket a BKV-szakszervezetek, miután szerdán sem sikerült megegyezni a közlekedési társaság vezetőségével.

Napközben felmerült, hogy a korábban bejelentett 24 órás munkabeszüntetés esetleg elmarad, mert a főváros városüzemeltetési bizottsága elutasította a paraméterkönyvet, de visszavonni nem vonta vissza, csupán újabb egy hónapot adott a kidolgozásra. A sztrájk egyik fő követelése a paraméterkönyv visszavonása.

Nemes Gábor a szakszervezeteket tömörítő sztrájkbizottság tagja az Indexnek elmondta, a BKV által eléjük terjesztett 6 pontos megállapodás-tervezet csupán általánosságokat fogalmaz meg, és nem tud garanciát vállalni a szakszervezetek követeléseinek teljesítésére.

 A BKV-menedzsmentjével "kompetencia hiányában" a tárgyalásokban nem tudtak előbbre lépni, a fővárosi önkormányzat és a kormányzat beavatkozására, együttműködésére van szükség, amire Nemes szerint a munka törvénykönyve kötelezettséget is ró a felekre.

A BKV vezetői 2007. szeptemberében ismerték be, járatritkításra és -megszüntetésekre készülnek, aminek mértéke akár a 10 százalékot is elérheti. A BKV szeptembertől mindent megtett, hogy a járatritkítás tényét és mértékét elfogadtassa a közvéleménnyel, ám ebben kudarcot vallottak.

Index
59 Tovább

Nem kell a végkielégítés Antal Attilának

2011-ig szóló kinevezésének végkielégítés nélküli, közös megegyezéses megszüntetését kezdeményezte Antal Attila, a BKV-vezérigazgatója március 25-i hatállyal oly módon, hogy addig az időpontig csak a részére járó munkabérére tart igényt - tudta meg az MTI városházi forrásokból annak kapcsán, hogy a cégvezető immár a harmadik alkalommal jelezte a döntéshozóknak távozási szándékát.

Somlyódy Csaba, a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottságának szocialista elnöke az MTI értesülését megerősítve elmondta, hogy Antal Attila valóban újabb levélben kezdeményezte 2007. január 16-án kelt munkaszerződésének megszüntetését.

Forrás: Index
30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek