Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mikor van ebédidő?

Olvasónk anyukája szerdán 10 óra körül szeretett volna bérletet venni, a BKV pénztárában, ami sajnos nem sikerült neki. Az ablaknál egy „rögtön jövök” tábla fogadta, ezért várt türelmesen. Gyűltek az emberek, majd megérdeklődték, mi is az a „rögtön”? Erre jött a frappáns válasz:

Tisztelt BKV Figyelő!

Fontos kérdéssel fordulok önökhöz. Én ugyanis nem tudtam eldönteni egymagam, hogy mikor van az ebédidő. A döntésképtelenségem okát pedig hőn szeretett tömegközlekedési vállalatunk okozta. Édesanyám volt olyan rendes a mai nap folyamán (2008. 12. 10), hogy a Bogdáni úti végállomás felé tegyen egy kitérőt, hogy megvegye nekem a bérletet az elkövetkező egy hónapra. Gondolta, hogy ez nem okozhat olyan túlságosan nagy nehézséget reggel 10-kor. Okozott.

A végállomáson már állt két ember a sorban, amikor Édesanyám megérkezett. Konstatálta a rögtön jövök táblát és várt. Aztán persze a sorban állók már nagyon mentek volna a dolgukra és Édesanyám is. Elvégre hideg is van, az embernek dolga is van, nem viccből áll sorba. Úgyhogy bekopogtak az ablakon, hogy mégis mikorra várható a "rögtön" letelte. Erre a BKV munkatársnője jött ki hozzájuk és közölte, hogy "Ebédidő van." 10:00 és 10:20 között. Hivatalosan. By BKV. A hölgy akkurátusan ki is cserélte a táblát, hogy a megfelelő információt közvetítse. Emiatt amúgy a sorban állók közül az egyik hölgy még a munkából is elkésett. Egyébként én azt hittem ebédidő valamikor dél körül van.

Most akkor tegyen bennem rendet valaki! Mikor van az ebédidő?

Üdvözlettel: K. Miller

27 Tovább

Rossz óra miatt büntettek?

Néhány buszon a BKV még mindig nem állította át az órákat a téli időszámításra, így amikor az utasok lyukasztanak, jegyük még érvénytelen volt, mert a jövőben utaztak. Olvasónk édesanyját éppen ezért büntették meg a 86-os buszon, ami azért különös, mert a jegyes időkorlátozás egyelőre csak a metróra érvényes, így a buszon elvileg 1 óra elteltével is érvényes a jegy. De akkor miért büntettek?

Tisztelt BKV Zrt.!

 

Ma (2008. december 10-én) délelőtt 9 óra környékén a 86os járaton a Kiscelli utcai megállónál megbüntették Édesanyámat. (389-es sz. ellenőr,pótdíjelismervény száma: 051676).

 

A dolog különlegessége, hogy édesanyám ritkán használja az Önök járműveit, ám ha mégis, van egy gyűjtőjegye, és lyukaszt is jegyet. Így történt ez ma is,ám mivel a busz órái még a nyári időszámítás szerint járnak,így az ellenőrzés idején a jegy már lejárt időpontot mutatott,és megbüntették. Az ellenőr szerint az Ügyfélszolgálaton tehetne panaszt az eset miatt,ám mivel az ellenőr bevonta az "lejárt" vonaljegyet, így állítását igazolni semmivel sem tudja,ráadásul a 6000 Ft-os büntetést a helyszínen befizette.

 

Kérem az ügy kivizsgálását, és a buszokon lévő jegykezelő automaták óráinak beállítását, bár tudom, hogy erre (s)nincs önöknek pénze " A viszonylatjelző táblák javíttatását (FOK-GYEM) a gazdálkodási keretek szűkössége miatt ideiglenesen felfüggesztettük. Budapest, 2008. november 21. Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető", de talán mégsem így kéne a BKV szűkös költségvetését kipótolni.

 

Jelen levelet másolatként elküldöm a bkvfigyelo.blog.hu-nak is.

 

Üdvözlettel: Damokos Áron

50 Tovább

Megtagadta a számlaadást

Néhány hónapja kiderült, hogy a BKV bérlet és jegy nem minősül nyugtának, ezért ezek eladásakor külön nyugtát kell kiállítani. Ez a rendszer működött is egy ideig, ám a zsebre dolgozó éjszakai őrök így is megmaradtak. (Szokásuk, hogy gyűjtőtömbből tépnek ki jegyet, és drágábban adják el)

Tisztelt APEH!

Egy velem történt esemény kapcsán egy jelenségre szeretném felhívni a figyelmüket, illetve szeretnék egy közérdekű bejelentéssel élni.

Köztudott, hogy a Budapesti Közlekedési Zrt. éjszakai buszokon az utasok -ha egyébként nem rendelkeznek valamilyen időszakos bérlettel-, nem használhatják a nappali közlekedésben érvényes jegyeket, és kötelesek a buszokon szolgálatot teljesítő ellenőröktől illetve biztonsági személyzettől megvenni a helyszínen váltott menetjegyet, amelynek ára 350 Ft. A nappali jegy ennél olcsóbb, annak ára 270Ft.

Az eset, amit bejelentek, ma hajnalban (tehát 2008 december 5.), a Pestszentimre központtól 0.05-kor induló 950-es buszon történt. Körülbelül háromnegyed egykor (a Ferenc körút megállónál) az egyik utas szóváltásba keveredett a biztonsági személyzettel, azok ugyanis nem voltak hajlandóak számlát adni a jegyvásárlásról, és le akarták szállítani az utast. Mikor felhívtam az egyik ellenőr figyelmét, hogy nem tagadhatják meg a számla adását, azt mondták, hogy azért nem adhatnak számlát, mert nincs számlatömbjük.

Meggyőződésem, hogy ez lehetőséget ad ezeknek az ellenőröknek a visszaélésre, de egyébként is úgy tudom, hogy ahol pénz cserél gazdát, ott erről lehet (sőt kell) számlát adni. Ha például az éjszaka valamilyen üzleti megbeszélés miatt kényszerültem a BKV járatain utazni, akkor a cégemmel nem tudnám ezt elszámoltatni a számla hiánya miatt. Jogkövető állampolgárként méltatlannak tartom, hogy az ellenőrök -monopolhelyzetüket kihasználva- ilyen módon kárt okoznak az embereknek és az államnak.

Felhívom a figyelmüket, hogy ez a rendszer (tehát, hogy csak a helyszínen vásárolt jegy érvényes az éjszakai járatokon) már nagyjából év eleje óta működik, és nyilván a számlatömb hiánya -ha nem is törvényes, de- érthető volna mondjuk januárban vagy februárban, de most semmiképp.

Kérem, hogy az ezzel kapcsolatos bejelentésemet kivizsgálni szíveskedjenek.
Felhívom figyelmüket, hogy a nyilvános vitát elősegítendő azt a levelet név és cím nélkül eljuttatom a BKV-figyelő nevű bloghoz is.

Név, Cím.

75 Tovább

500 forint lesz az SMS-jegy

Lassan egy hónapja annak, hogy a szlovák fővárosban bevezették az SMS-jegyet 220 forintért, (24 korona) ami 70 percig érvényes az összes tömegközlekedési eszközön, korlátlan átszállással.

A BKV is ígért már SMS-jegyet a Pestieknek, amit, ha a városvezetés megszavaz, 2009-től igénybe is vehetünk. A BKV-s villanyjegy 499 forint (+1 SMS ára) lesz, amivel  egy órát utazhatunk majd, korlátlan átszállással. Az SMS-jegy előnye, hogy gyorsan, bárhonnan beszerezhető, és átszállásra is feljogosít. Hátránya, hogy Európai viszonylatban rettentő drága, és amennyiben az utas 1 vonalon utazik, átszállás nélkül egyáltalán nem éri meg neki megvenni, hisz az átszállójegy is olcsóbb, mint az SMS-jegy.

Arra, hogy a BKV miért nem vezet be külön egyvonalas, és átszálló SMS-jegyet, eddig nem kaptunk választ.

32 Tovább

Az év vicce: bankkártyás fizetés

Aki repülővel érkezik hazánkba, és minden pénzét kártyán tartja, az nagyot szívott, főleg akkor, ha BKV-t is használni szeretné. Olvasónk az egész várost bejárta csak azért, hogy vehessen egy gyűjtőjegyet. A Nyugatinál a kártyás fizetés szünetelt, az Akácfa utcai pénztár pedig csütörtökön 15:50-kor már zárva volt…

Szia BKV Figyelő!

Mint egy külföldön élő magyar mesélném el november eleji (2008.11.06) élményeimet a BKV-ról. Előzetes felkészülés: Kishazánkat egy fapados légitársaság járatával közelítettem meg, a zsebemben Euró és bankkártya lapult. Az interneten előre megnéztem BKV jegyárait. 2 darab 10-es gyűjtőt, vagy egy háromnapos túristajegyet és egy 10-es gyűjtőt szerettem volna vásárolni.

Az interneten azt is megnéztem, hogy a Ferihegy 1-es terminálon semmiféle jegyvásárlási lehetőség nincsen. (Magyar ember lévén, gondoltam bebliccelek a KöKi-re, ahol veszek 3 napos bérletet, akkor utólag de kifizettem az utazást.)

Ferihegy-KöKi:

Repülőtéren azért még egy gyors körbepillanás, de csak vonatjegyet meg Budapest kártyát árulnak. Múzeumba most nem akarok menni, tehát 200-as busz. Bocsánat 200E!

A KöKi-re érve a romhalmazban megtaláltam a BKV (saját) jegypénztárát, ami ebben az időpontban éppen 20 perces technikai szünetet tartott. (a kutyaólakban úgyse lehet bankkártyával fizetni, tehát ezeket kikerültem) Megkérdeztem a metrólejáratnál álló ellenőröket, hogy esetleg érdemes megvárni a 20 percet, mert bankkártyával szeretnék fizetni. A válasz: "Sajnos nem tudjuk, hogy lehet-e bankkártyával fizetni, de a kolléganő 2 perce ment el, tehát biztosan 20 perc a várakozás." "Rendben, akkor mit csináljak?" - kérdeztem félhangosan.

Erre javasolták, hogy a Határ úton lehet kártyával fizetni, ők itt leengednek, aztán ha valahol elkapnak, akkor 6000 Ft. Így az ellenőrök tudtával tovább blicceltem. Mivel 2 nagyobb csomag is volt nálam, gondoltam, ha már bliccelek, akkor egészen a Deákig, mert, pluszban a két csomagot fel nem húzom a Határ úti lépcsőn és vissza. A Deák téren, mint átszállóhely meg biztos lehet kártyával fizetni a nyavalyás bérletért.

Deák tér:

Felfelé menet az első ellenőrhögytől megkérdeztem, hogy ugyan meg tudná-e mondani, hogy melyik pénztárban van lehetőség kártyával fizetni? Válasz: "Szerintem a Deák téren nem lehet, de menjek fel és kérdezzem meg a pénztárban."

Felmentem, megkérdeztem. (Örs, Nyugati, Moszkva, Akácfa utca és Határ út) Szállásom a Deák tér környékén, tehát akkor előbb azt elfoglalom, aztán utána már csomagok nélkül elsétálok a Nyugatihoz, az nincs messze.

Nyugati tér:

Tehát egészségügyi séta a Nyugati térre, a pénztárablakra egy heveny fecnin kitéve, hogy a kártyás gép rossz! Ekkor már kicsit mérges voltam. De még mindig bizakodva elblicceltem a villamospótlóval az Oktogonig és onnan a második villamossal ami közben megérkezett a Moszkva tér felől, tovább a Blahára.

Akácfa utca:

A kutyaszart kerülgetve irány a BKV központ. Benyitok az Ügyfélszolgálatra, ahol gyors körülnézés után POS terminált nem látok, és az ott lévő automata se fogja nekem a kinézett jegytípusokat kiadni, tehát tovább 40 métert. Pótdíjbefizetési iroda, 3-as ablaknál a bankkártyás fizetésre utaló piktogramok. A hölgy előttem kiszáll a székből és az 1-es ablakhoz küld. Nekem mindegy, átállok oda, és bejelentem, hogy 2 csomag 10-es gyűjtőre lenne szükségem és bankkártyával szeretnék fizetni.

A hölgy egy kedves "Tessék??"-et enged ki a torkán. Elismétlem a kérésem. A válasz egy bővebb válasz, hogy itt csak pótdíjat lehet befizetni. Kártyával a központi jegypénztárban lehet fizetni, de az már Zárva van. (zárójelben csütörtök /normál munkanap/ 15:50 percet írunk)

Ekkor a már kissé feldúlt idegrendszeremből egy magyaros "Hogy az Isten b...ná meg!" hangzott el félhangosan, amire a biztonsági őr megkérdezte, hogy mi a probléma?! Közöltem vele, hogy "se aranyrúd, se só nincs nálam és bérletet szeretnék venni kártyával és ez a problémám!" Majd egy lendülettel, visszamentem 40 métert az Ügyfélszolgálati (ÜFSZ) irodába, ahol panaszomat fogom elmondani.

261 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek