Kedves BKV-figyelő!2008. szeptember 17. a Kőbánya-Kispesti metrópénztár előtt álló fehér jegyértékesítőboxnál vettünk diákbérletet amiről kiderült, hogy hamis! A hologram eredeti volt, csak túl vastag, ez lett gyanús. Egy másik szelvényről volt ráragasztva, úgy, hogy kézzel is le lehetett húzni. A szelvényt alaposabban megnézve kiderült, hogy színes lézernyomtatóval készült. Azonnal visszaadtam és közöltem, hogy hamis. A nő kiállított egy másikat és azonnal mentegetőzött, hogy ezt ő így kapta. A szelvény szélén nem volt perforáció, tehát hazudott.Gondolkodtunk, hogy miért pont a diák bérletet hamisítják az önök dolgozói és a következőkre jutottam: 1.) A felnőtt bérletről az emberek többsége számlát kér, tehát nyoma van a vásárlásnak, és visszakereshető. 2.) A nyugdíjasok nem valószínű, hogy hamis bérlettel szaladgálnak, ezt Önök sem hinnék el, nem életszerű 3.) Diáknál a legjobb a helyzet. Nem kér számlát, és ha elkapják a hamis bérlettel, ugyan ki hiszi el, hogy nem Ő készítette.S. Zoltán
Hamis bérlet a viszonteladótól
Bérletet senki nem árul
Ismét megmutatta a BKV, milyen ésszerű döntéseket tud hozni a pénzünkből. Valaki úgy gondolta, hogy a működő jegyautomaták mellé jegyárust kell tenni, bérletárust nem. Ezzel alapjában semmi baj sincs, csak ha már ott van(nak), miért nem árul(nak) bérletet is? Azt már meg sem merem kérdezni, automatából miért nem lehet bérletet venni.
Ma aktuálissá vált, hogy új "havi" bérletet vegyek. Le is mentem a legközelebbi, emberekkel és pénztárral felszerelt metróállomásra, amely az elég frekventáltnak számító Hősök terén van. Elképedve tapasztaltam, hogy bár 3 BKV-s (illetve alvállalkozó) ember dolgozik az állomás területén, ebből egy sem tud bérletet adni.
A "peronőr/jegy" bódéban ugyan jegyvásárlásra lett volna lehetőség (akár 10 db-os gyűjtőjegyre is, mely kb. 2300 Forint, azaz nagy értékű), bérletet nem tudtam venni. Ezen felül egy automata is található az állomáson, amiből szintén nem lehet bérletet venni.
Tehát az egyenleg:
- Dolgozók száma az állomáson: 3 fő (egy peronőr/jegyárus + 2 biztonsági őr, jegyellenőr) - Jegyvásárlási lehetőségek az állomáson: 1 automata és 1 peronőr - Bérletvásárlási lehetőségek: 0
Nem tudom, hogy mi az oka annak, hogy nem lehet bérletet kapni, de nekem erősen úgy tűnik, hogy a peronőr bőven elbírná a pluszfeladatot, a "bérletpénztár" előtti sorokat pedig talán lehetne csökkenteni. Egyáltalán, 2008-ban teljesen elképesztő, hogy van olyan, hogy "jegypénztár" és "bérletpénztár". Az is elképesztő, hogy nem lehet kártyával fizetni, illetve nem lehet automatából bérletet venni. A legelképesztőbb azonban az, hogy a balkáni színvonal mellett kb. 8300 Ft-ot kérnek egy havi bérletért.
John
Külföldön ez miért működik?
Nem egyértelmű tájékoztatás miatt megbüntették olvasónk feleségét Londonban. A férj panaszt tett a helyi BKV ügyfélszolgálatán, ahol visszafizették a büntetést, amiből csak a kezelési költséget vonták le. Nekünk meg maradnak a turistákra vadászó ellenőrök…
Tisztelt BKV-figyelő!
A "JÚ MÁSZT PÉJ SZIX TÓZEND!" című cikkhez kiegészítés az alábbi történet: Angliában dolgoztam, feleségem meglátogatott a gyerekekkel. Mivel a London Transport weboldala, ha kicsit zavarosan is, de némi kitartással megkereshetően kimerítő részletességgel tartalmaz minden szükséges információt, nem mondhatom, hogy a szükséges tudás nélkül küldtem be őket Londonba. Napi jegyük volt (Oyster), amivel felszálltak a DLR-re, az automata kisvonatra a Towernél. Sajnos, nem arra a vonalra, amire szerettek volna, így Greenwhich helyett valahol nagyon messze kötöttek ki. Ki sem szálltak, egy menetben jöttek vissza vele. A kijáratnál két ellenőr dolgozott, az egyik leolvasója zöldet, a másiké pirosat mutatott (???). A dolog végeredménye egy 20 fontos büntetés lett, amit csak hitelkártyával lehetett kifizetni (hiszen mindenkinek van hitelkártyája, mondotta volt az ellenőr hölgy!), és napijeggyel utazóként természetesen azonnal megreklamáltam a nevükben. Végülis visszatérítettek 18 fontot (2 font adminisztrációs költség levonása után), de nem azért, mert érvényes jegyük volt, hanem "méltányosságból", mint külföldinek.
Mint kiderült, ott követtek el hibát, hogy a végállomáson nem szálltak ki a vonatból, és nem érintették a leolvasóhoz a kártyát. Ez egyébként sehol nincs leírva, hogy oda-vissza kiszállás nélkül tilos lenne utazni. Az igen, hogy ha kiszáll , akkor olvastassa le a kártyáját, különben... De hát ők nem szálltak ki. Ebbéli kifogásaimat egyébként válasz nélkül hagyták - amúgy pedig szeretném én a BKV-tól azt látni, hogy pl. a vonatkozó átszállójegyes hölgy panasza alapján, mivel egyébként kifizette a menetdíjat, csak a megfelelő információk hiányában nem kezelte a jegyét, méltányosságból elengedik a büntetését és visszafizetik neki...
Ahogy a művelt angol mondja: no comment.
Üdv: Andy
Távol vagyunk még Európától
Már ami a jegykezelést illeti. A 2-es villamoson sokszor találkozom turistákkal, akik a mechanikus lyukasztóval szerencsétlenkednek. Beleteszik a jegyet, várják, hogy történjen valami, és meglepődnek, mert a jegy ugyan olyan, mint amikor betették. Ekkor megyek én oda, és segítek neki. Turistánál hálásabb embert ritkán látni ezen a vonalon. Európa más fejlettebb országaiban a közlekedési eszközökön elektromos jegykezelő van, sőt a jegyrendszer sem ilyen elavult, mint kicsiny városunkban.
Turista jött, látott, csodálkozott, majd az ellenőrrel vitatkozott. Az itt szerzett tapasztalatait reméljük szerte-szét viszi majd a Világban. (A kép illusztráció)
Tisztelt BKV figyelő!
Egy kis rövidke történetet szeretnék megosztani a publikummal arról, hogy szegény külföldi turistát hogy lehet a legkönnyebben megbüntetni, megfélemlíteni illetve milyen jó benyomást szerez fővárosunkról!
Az egész a 19-es villamoson történt a Halászutcánál kezdődik, amikor felszállt 2 markáns ellenőr és végig mentek a villamoson, de az egyikük leragadt a velem szemben ülő angol úriembernél, aki lévén külföldi egy szót se értett abból amit a két (addigra oda jött a másik is) termetes karszalagos ember akart tudtára adni. Az angol ember azt próbálta elmondani, hogy rossz a jegykezelő, (én ekkor kapcsolódtam be, hogy fordítottam) mert az angol eddig csak a 200-as buszon és metrón jött közvetlen a reptérről a Gellért szállóig és ő csak gépi jegykezelővel találkozott és nem tudta mit kell csinálni a mi jó öreg piros lyukasztónkkal. A két ellenőr nem akarta békén hagyni, hogy ő akkor is fizesse be a büntetést, majd az angol úriember felháborodott ezen és kérte a számukat erre az ellenőrök bepöccentek és mondták neki h azonnal szálljon le (eléggé már ordítva és magyarul) és ezt elmondtam az angol embernek aki mondta hogy nem száll le mert van jegye csak nem tudta hogy ezt hogyan kell használni mert még sehol Európába nem látott hasonlót és erre megint kiakadtak a két ellenőr majd mondta az angol hogy rendőrt hív mert ez már felháborító és erre a két ellenőr kilyukasztotta a jegyét (amit útközben elvettek tőle amikor ő átnyújtotta ellenőrzésre), majd az Erzsébet híd előtti megállóba (sajnos nem tudom a nevét) leszálltak.
Sajnos ez a történet valószínű hogy elriasztott jó néhány angolt aki ismeri az úriembert és ki volt akadva (joggal) hogy ilyen megtörténhe a 21. századba és mondta is hogy kéne a járművekre ragasztani a lyukasztókhoz egy útmutatót hogy hogyan is kell használni!
ShagrathDB
Meglopta a lyukasztó a gyanútlan utast
A metrón a menetjegy 60 percig érvényes. Az érvényesség ideje könnyen leolvasható, a jegyre bélyegzett számokból. Olvasónk körültekintő volt, és érdeklődő, ezért megvizsgálta a számokat. Mit vett észre? A néhány másodperce lyukasztott jegye már csak 10 percig érvényes. És mi van, ha jön az ellenőr?
Kedves BKV-figyelő!
Ma (2008.09.05) reggel, 8:56 perckor a 3-as metró Lehel téri állomásán kezeltem a jegyemet, ezután megdöbbenve vettem észre, hogy a gép hibás időt bélyegzett rá: 09050806, ami 8:06, tehát 50 perccel korábbi időt nyomtatott a jegyre, így tulajdonképpen már csak 10 percig volt érvényes. Szerencsére ahol leszálltam nem volt ellenőr. Ez valami új bevételi forrása a BKV-nak, hogy átállítják a jegykezelő automatát, hogy olyan utasokat is tudjanak büntetni, akik kezeltek jegyet?
Egy utas
Utolsó kommentek