Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Új bérletrendszert a budapestieknek!

7,9%-kal drágul a BKV jövőre

Európai nagyvárosokat nézve a BKV szolgáltatása jelenleg elavult, a szolgáltatás minőségét nézve drága. Jövőre még drágább lesz.

Jelenlegi információk szerint a BKV jövőre 7,9%-kal többet kérne a jegyekért és a bérletekért, ami annyit tesz, hogy a 270 forintos jegy ára 290 a 8250 forintos 8900 forint lenne. Arról jelenleg nincs információnk, hogy a BKV ezért az árért, miként növelné az utazás színvonalát (gondolom sehogy) így kénytelen leszek jövő tavasztól télig BKV helyett autóval, vagy kerékpárral közlekedni a városban, ha az áremelés végbemegy.

Elgondolkodtatok már azon, hogy miért fizetitek ki a bérlet teljes árát? Ha a BKV nyitna az utasok felé, bevezetne külön busz, illetve kötöttpályás bérleteket azért, hogy az utas jóval olcsóbban utazhasson, és csak azért fizessen, amit ténylegesen használ. Ha nagyon utasbarát lenne a cég, a kötöttpályát is szétosztaná villamos és metróra, ezzel még inkább csökkenthetné a tarifákat.

A külön megvásárolható bérletek teljes ára megegyezne a diákbérlet jelenlegi árával, tehát egy buszbérlet 3550 forint lenne. Ha busszal és metróval utazol, akkor jelen esetben két bérletet veszel, ami még így is olcsóbban kijön, mint a jelenlegi "összvonalas" bérlet.

Tetszene egy új bérletrendszer? Szavazz!

164 Tovább

Tízszer ad el egy jegyet a Volán buszvezetője

A Volánbusznál szokás, hogy a buszvezetők reggel felmarkolnak egy csomó jegyet, amit eladnak az utasnak, majd az utazás végén visszakérik. Ezt eljátsszák naponta 10-20 alkalommal és máris kerestek napi 2-4 ezer forintot a Volán kárára. Mi meg utazunk a lepukkant buszokon, mert nincs pénz. Olvasónk jeggyel trükköző Volán sofőrt fogott néhány hete amit az ügyfélszolgálatnak is megírt:

Tisztelt Címzett!

Ma a 15:45kor induló M7-esen át haladó Etele térre tartó buszra Érd felső után szálltam fel, nem fogadott meglepetés amikor a sofőr három darab huszas érmét és egy sárga papír cetlit nyomott a kezembe a kétszázas bankómért cserébe. Nem vártam meg, hogy az Úr odasugja nekem, hogy adjam oda mielőtt leszállok, rávágtam, hogy JEGYET szeretnék, mire az hangzott válaszként, hogy "jaaa... olyat IS lehet".

A busz rendszáma DZA-047, illetve egy a harmincas évei elején járó úriemberről van szó. Amennyiben nem szigoritanak az imént leírtakkal kapcsolatban el fogok gondolkodni azon, hogy nem érné-e meg nekem a 90%-os kedvezményes diák bérlet vásárolnom, mivel azzal is ugyanúgy fel tudnék szállni, illetve ha ellenőrrel találkozok felmutatok egy sárga jegyet.

Köszönöm a figyelmet,

Varga Tamás

106 Tovább

A BKV-nak nincs üzleti kultúrája

Minden szolgáltató arra törekszik, az ügyfelei elégedettek legyenek, és kevés legyen a beérkező panasz. A BKV erre magasról szarik tesz. Bezárja a pénztárakat, nem tölti fel az automatákat, és már a fontos csomópontokon sem árulnak bérletet, illetve jegyet. Végülis a BKV monopol helyzetben van. Miért foglalkozna az utassal?

Ha végigvesszük, hogy a két fő metróvonalon merrefelé vannak P+R parkolók… elég siralmas a kép. A Déli-pályaudvar melletti parkolót eladták építési teleknek, a KöKi mellett és a Határ útnál ugyanez éppen folyamatban van. (Külön borzalom, mi van a KöKinél: autók sűrűn a sárban, dzsuvába, mert azért akad néhány autós, aki a BKV ellenére mégis inkább letenné az autóját.)

Örs Vezér? Hát, volt ott egy parkoló, de rátették az Árkádot. Újpest Városközpont? Ne nevettess. P+R egyedül Újpest Városkapunál van, persze ez is kicsi, az autók sűrű kupacban állnak a füvön, a bokrok/fák alatt is.

És most nagyon ravasz kérdés következik: találd ki, melyik az a metróállomás, ahol semmi lehetőség sincs BKV jegyet, ne adjisten bérletet venni? Úgy van: Újpest Városkapu.

Ma arra vitt dolgom. Jegy volt nálam, de visszafelé venni is akartam. Nem sajnáltam az időt, bejártam rendesen a környéket. Nem kicsi közlekedési csomópont ez, van ott autóbusz pályaudvar - nem is kicsi, ugye ide lett kiköltöztetve az Árpád-hídtól egy csomó járat - és van itt vasúti megállóhely is. Szóval tényleg van itt minden. Csak BKV jegyárusító hely, esetleg egy nyomorult úgysem működő automata… az nincs.

Gondoltam, megkérdezem a Volán pénztárban. Vagy a MÁV pénztárban. Hisz mindkettőből van, az előbbiből kettő is. Nos, mindkét ablakban kint lóg a tábla, rajta nagy betűkkel, hogy ‘BKV jegyet nem árusítunk!’. Mondtam már, hogy volt időm? Odamentem és megkérdeztem az egyik pénztáros hölgyet, mit javasol, hol találok a környéken BKV pénztárat? - Hát, az Újpest Városközpont vagy a Gyöngyösi úti metrómegállóknál már van - közölte zavartan. Persze az, hogy hogyan jutok el odáig jegy nélkül, az már az én problémám.

Tessék észrevenni a helyzet fonákságát: Van egy P+R. Van egy metróállomás. Van egy Volán pályaudvar. Van egy MÁV megállóhely. Van infrastruktúra. Van két Volán pénztár. Van egy MÁV pénztár.

Mi hiányzik? Nem, nem a BKV-jegy. Hanem az üzleti kultúra. Az, hogy a vevőkért vagyunk, nem pedig azért, hogy halálra szívassuk őket.

JoeP

60 Tovább

Rossz ötlet elrontani a lyukasztót

Akik nem szeret fizetni a BKV-nak, és fél az ellenőröktől, az gyakran eltömíti a járműveken a lyukasztó és jegykezelő készülékeket azért, hogy mondhassa: „Én akartam lyukasztani, de nem tudtam!”. Ez a trükk már nagyon átlátszó, ezért a buszvezetők előre szólnak, hogy ezzel a trükkel ne is próbálkozzanak az utasok, mert a busz egyből kiáll a forgalomból. Csak azokat az utasokat sajnálom, akik tényleg nem tudnak lyukasztani, és más hülyesége miatt szívnak…

Kedves BKV Figyelő!

Érdekes dolog történt meg ma reggel velem a 103-as buszon. Az Etele téren szálltam fel a buszra, az ajtónál természetesen meg kellett mutatni a bérletemet. Ezzel még nem is volt baj, inkább az lepett meg, ami utána történt.

A busz beizzította a motorokat, ajtó becsuk, busz elindul, és minő meglepő, de a sofőr a következő mondatot intézte hozzánk:

„Jó reggelt kívánok a kedves utasoknak, szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a vonalon jegyellenőrök dolgoznak és nem érdemes eltömíteni a jegykezelőt, mert akkor mindenkit leszállítanak és a kocsi nem megy tovább.”


Ez szép! Kérdem én, hogy nekem mi közöm van a jegykezelő eltömítéséhez? Miért nekem és fizető utastársaimnak kell leszállni a buszról, azért mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

A 103-as busz, egyébként is zugig van reggel, nem egyszer utasok maradnak lent a Kelenföldi Erőműnél, mert már nem férnek fel a buszra! Erre képesek lennének, még mínusz egy (vagy akár több) buszt kivenni, azért, mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

Miért nem lehet a végállomásokon megnézni, hogy jók e a berendezések?

Ha meg nem üzemelnek, mert betömködték a nyílást, akkor az ellenőr tépje el a jegyet, és máris meg van oldva a gond! A Népligetnél meg kinyitják az automatát, és kiszedik belőle amit beleraktak! Komolyan mondom, ezek után az ember elgondolkozik azon, hogy miért is vesz havi 8250 Ft-ért bérletet, ha úgyis leszállítanak a buszról…

Üdv.: Krisz

124 Tovább

Nincs 35 darab százasod?

Automatából bérletet venni még nem lehet. A BKV utasészrevételek hatására még év elején lecserélte az érintőképernyős automaták szoftverét, és elvileg többféle jegyet lehet belőlük venni. A turistajegy 3400 Ft, amihez megvételéhez 34 darab százas kell, mert nem mindegyik automata fogad el papírpénzt és bankkártyát. A probléma ott van, hogy egyszerre csak 1500 Ft-ot lehet bedobni az automatába :)

Tegnap miközben a 4-es villamost vártam a Borároson nézegettem a BKV csúcs szuper érintőképernyős automatáját, amit a kijelzőn villogó felirat szerint az utasok észrevétele alapján alakítottak át.



Senki nem akart belőle jegyet venni, így vettem a bátorságot és kipróbáltam. Minden benne lévő jegyfajtából a maximális mennyiséget akartam venni, ami összesen 40 ezer forintba került. Kerestem a bankkártya nyílást, vagy a papírpénz beadására szolgáló nyílást, de az automata csak fémpénzt fogad el. Az kijelzőn (képünkön) egy aranyos kis felirat jelezte, hogyha problémám lenne a kártyás fizetéssel, nyugodtan hívjam a bank ügyfélszolgálatát, ahol majd segítenek. Felhívtam volna én őket, de mit mondok? Ha nincs nyílás a gépen a kártyának, ők sem tudnak segíteni, és jelenleg ez a legnagyobb problémám. Nem volt nálam zsebben 400 darab százas, sem 800 darab ötvenes, ezért hamar rájöttem, hogy 40 ezer forintot nem is olyan könnyű a BKV-nak odaadni, még akkor sem, ha szeretnék.

64 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek