Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rászólt a dohányzó utasokra, leköpték

"És nem volt senki, aki közbeavatkozott volna" -rendszeresen jelennek meg ilyen, vagy ehhez hasonló kommentek a támadó hajléktalanokról, bunkó ellenőrökről vagy biztonsági őrökről szóló bejegyzéseknél. Olvasónk a 6-os villamoson találkozott össze két bunkó utassal, akik dohányoztak, köpködtek és hangoskodtak, de ezt nem nézte tétlenül. Először csak szólt az utasoknak, de egyikőjük az arcába fújta a füstöt és leköpte, erre olvasónk válasza egy tekintélyes pofon volt. Olvasónk azon lepődött meg igazán, amikor egy utastársa panaszt tett a környéken lévő rendőröknél, hogy megverte a dohányzó srácot.

A lenti levél is rámutat arra, hogy összefogásra van szükség, egyedül nem lehet rendet rakni. Nem várhatunk mindig arra, hogy a járművezetők lépjenek fel a nemkívánatos személyekkel szemben. Elég csak 2-3 utasnak összefogni és az ilyen kis férgek futva hagyják el a helyszínt (és az őket védő utasokat is elgyepálhatná már valaki):

Tisztelt BKV-figyelő!

Régóta olvasgatom a különböző leveleket, történeteket, hozzászólásokat. Sokszor visszatérő kijelentés a "valaki miért nem tesz valamit", és a "többi ember csak nézte" kijelentések. Két évvel ezelőtt a 6-os villamoson nekem is volt afférom, két utassal. Két fickóval, akik semmibe vettek mindent amit kultúrának lehet nevezni. Természetesen az utazók kiválóan hallhatták, hogy mi is a véleményük rólunk, "köcsögökről", "birkákról".

188 Tovább

Kerekesszékkel felszállóra csukta rá az ajtót

Úgy néz ki a járművezetők nem csak a kismamákra és az idősekre, a kerekesszékkel utazókra is szeretik rázárni az ajtót. Olvasónk a körúton látta, ahogy egy tolószékes lányés középkorú kísérője próbált meg felszállni a villamosra, de ez nem sikerült nekik, mert a villamosvezető annyira türelmetlen volt, hogy rájuk zárta az ajtót. Lehet, hogy sűrűn jár a villamos, de ha valaki ott áll (ráadásul mozgássérült) akkor meg lehetne várni, míg felszáll. De nem csak a mozgássérült utasra csukta rá az ajtót. A következő megállóban egy iskolás csoportnak pár tagja maradt a villamosmegállóban, őket sem várta meg, míg felszállnak. Olvasónk levele alant:

Tisztelt BKV Figyelő!

Nem vagyok egy gyakorlott BKV utazó (havonta egyszer-kétszer közlekedem BKV-val), de 2009. 06. 12-én olyan dolognak voltam szemtanúja, amely mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

Az eset a 4-6-os villamoson történt 2009. 06. 12-én péntek délután 12 óra 15 perckor (+/- 2 perc), a jármű Budáról Pestre közlekedett. A villamos megállt a Margit-híd budai hídfőjénél (mi már a villamoson tartózkodtunk), az emberek elkezdtek felszállni a villamosra, utolsóként próbált feljutni a villamosra egy középkorú hölgy, egy kerekesszékben ülő lánnyal. Még kb. 5-6 ember tartózkodott lenn, amikor a villamosvezető már elkezdte a felszállásjelző szirénáját beindítani (nyilvánvalóan ennyi idő alatt nem lehetett felszállni a villamosra). Mikor utolsóként a hölgy próbálta feltolni a lányt, a villamosvezető becsukta az ajtót és csak azért nem vágta rájuk az ajtót, mert a hölgy még idejében visszarántotta a széket. (Csak ők ketten maradtak le a villamosról, amelyen még elég sok hely volt).

96 Tovább

Nosztalgia a körúton

A BKV-figyelő információi szerint november 10-én, hétfőn (azaz holnap) üzemkezdettől üzemzárásig a Combino villamosok helyett 12 darab csatolt ICS villamos közlekedik a körúton, ugyanis annyi Siemens villamos hibásodott meg az utóbbi időben, hogy nem tudnak kiállni a kocsiszínből. A villamosokban a homokszóró rendszer hibásodott meg, ezért a villamos nehezen, időnként késve tud csak megállni. Arra a kérdésre, hogy miért hibásodott meg egyszerre ennyi új villamos, idáig nem kaptunk választ.

Holnap tehát nagy számban, magyar gyártmányú Ganz villamosok járnak a körúton. Jó nosztalgiázást! :)

88 Tovább

Miért bénul meg egy baleset során a körút?

A fenti kérdésre úgy néz ki, az utas jobban tudja a választ, mint a BKV szakemberek. Sajnos a körút felújításakor, kivettek olyan váltókat a pályából, melyeken a villamos baleset esetén vissza tudott fordulni, ezért van az, hogy egy kisebb baleset esetén a villamos a körút felén nem tud közlekedni.
Sziasztok.

Nemrég (VI. 10.) jöttem a nagykörútról ahol egy Combinó (2005) és egy Lada személygépkocsi találkozója miatt a fél nagykörút leállt. Sajnos a nagykörút felújítása óta nem sikerült normálisan közérthetően kivitelezni ilyen esetekben a Havária tervet. A fő problémák a következők:

- Ezen a vonalon régebben legalább 4-el több visszafogási / megfordulási lehetőség volt ( Széna tér után, Vígszinház előtt, Mester utcánál és a Petőfi híd budai oldalán) Ezeket a visszafordulási lehetőségeket a nagykörúti felújításkor elbontották, mondván hogy nincs rájuk szükség és a villamosok lassítását, hosszabb menetidejét eredményezi.

- A buszvezetők egy része vagy a sínen megy, és a villamosmegállókban áll meg, vagy a közútat használja, és az éjszakai busz megállóiban állnak meg, az emberek azt sem tudják hol kell felszállni a buszokra. Miért nem lehet kioktatni a sofőröket, villamospótlásból?

- Szomorú hogy megszüntek a tartalékos járatok, amik üzemzavar, baleset vagy jármülerobbanás esetén azonnal be tudna állni forgalomba, nem kéne 10-15 percnek eltelnie amíg jön végre egy "szóló" busz, és addigra heringjárattá alakul a villamospótló. de íme a részletek:

Immáron nincs olyan hét hogy ne történjen valami baleset a nagykörúton. Ha ez az Oktogon és a Moszkva tér közötti szakaszon történik akkor a fél körút megbénul, mivel a villamosoknak visszafogó- váltó híján képtelenség visszafordulniuk.

Ma délután egy Combinó és egy gépkocsi karambolózott a Szemere utcánál. Én a Nyugatinál vártam a villamost, buda felé igyekeztem. Kb 8 perc várakozásom után a hangosbemondó közölte hogy baleset van, a villamosok helyett pórlóbuszok közlekednek. Kb 10 perc múlva meg is érkezett egy 7-173Gyorsra matricázott csuklós- busz, az emberek fürtökbe lógtak rajta. (Ellenkező irányban az egyik pótló a villamosmegállóban a másik pótló a skála előtti beszmegállóban szedte fel az utasokat, azok a korláton átmászva összevissza rohangáltak a kocsik között. Természetesen azokon is fürtökben lógtak az emberek, ráadásul néhány 22-esről és egyébb szóló vonalról sikerült szólóbuszt villamospótlónak beállítani.)

A mi buszunk nekiindult a Jászai Mari tér felé. A szélső körúti buszsávba próbálkoztunk átvágni, ami nem volt egész egyszerű a nagy dugó közepette, - de azért sikerült, holott végig szabad volt a villamossín a Margit híd felé. (ellenkező irányban számos feltorlódott villamos állt a síneken, vagy a megállókban nyitott ajtókkal, pihenő sofőrökkel. )

Természetesen a Jászai M. térnél az emberek nagy része a villamosmegállóban állt, ott várta a buszt, mi pedig a buszmegállóban álltunk meg. A Jászainál egyébként mindkét irányban veszteglő villamos is zavarta a villamossínen történő pótlást. Ilyen esetben jó lenne ha a villamosokat (kb 9-10 szerelvény állhatott a Moszkva tértől az Oktogonig) úgy helyezkednék el hogy egyik se a megállóba vesztegeljen, hanem nyílt pályán vagy a hídon álljanak, (lehetőleg ne egymás mellett), hogy "cikk cakkban" ki lehessen kerülgetni őket a pótlóbusszal. Így legalább nem kéne az amúgy is tömött levegőtlen buszokkal a dugóban araszolgatni, és a buszok a villamosmegállókat tudnák használni utascserére.

Nem értem továbbá, hogy miért nem lehet visszaépíteni a megszüntetett kitérőket. Véleményem szerint az alábbi helyekre kellene:

Petőfi hídra vagy a Boráros tér közelébe. Baross utca - Üllői út közé Nyugati - Vígszinház elé Török utca - Margit hídi megálló közé (a felső kettő kiváltható esetleg egy Margit hídra építendő visszafogási lehetőséggel,vagy legalább a 2-es villamos nemrég épült kiállóvágányainak normális bekötését - visszafogási lehetőséggel a budai vágányokba is. - ezt nem tudom miért nem így tervezték, és miért nem így lett kivitelezve, pedig a józan ész ezt diktálná) Ilyen esetben villamossal legalább nem a fél körút csak egy kis része bénulna meg, pl: Egy Mechwart ligetnél történő baleset esetén a villamosok a Margit híd HÉV megállóig el tudnának jutni Pestről, nem az Oktogontól kellene busszal pótolni őket.

kérném közöljék a cikkemet, hátha lesz valami pozitív változás a körúti villamospótlásban.

Üdvözlettel: Zoli
79 Tovább

Hol vannak a Combinok?

Egy villamosvezető ismerősöm a napokban ezt mondta: „Elméletileg azért van kevesebb Combino a körúton, mert most rakják bele a klímát, és az ablakot. Gyakorlatilag azért nincs, mert kellene még, vagy’ 10 db.”

T. Figyelő !

Mint az utóbbi hetekben többen is tapasztalhatták, a BKV a körútra visszacsempészte a jó öreg Ganz villamosokat.

Felmerül bennünk a kérdés, hogy miért nem tudja biztosítani a kellő számú jármű kiadását a Hungária kocsiszín? Állítólag a Ganz villamosok annak a hét Combinónak a helyére kerültek vissza ideiglenesen a forgalomba, amelyekbe éppen légkondicionálót szerelnek. A teljes munkát a BKV ígérete szerint nyárig elvégzi a közlekedési vállalat. Azt, hogy ez miért hét hernyót érint egyszerre, nem tudni. Az viszont biztos, hogy ennyi szerelvény kiesését a körúti forgalom megérzi. Az is teljes bizonyossággal állítható, hogy együttesen 7 db szerelvénybe nem tudnak egyazon munkát végezni. Tehát a hét Combinó egyidejű kivonása érthetetlenül sok, és a légkondi szerelés sem indokolná az együttes leállítást. Folyamatos, vagy 2-3, netán páros leállítással, sokkal ésszerűbben és mégis folyamatosan lehetne végezni a munkát. Erről a megvásárláskor nem volt szó, és ezzel a főváros, meg a BKV sem büszkélkedik. Mint közismert, a szerelvényeket ilyen, az utasokat érintő kényelmi berendezés nélkül vásárolta a cég - emiatt a tavaly júliusi és augusztusi hőség idején számos kritika érte a vállalatot. A végleges elgondolásról máig sem hallani. Nagyobb ablakok, csak középső részi klímák, vagy a kimaradt gyári berendezések kerülnek a helyükre, beépítésre?

Megint ügy tűnik, hogy az ünnepi megjelenítés követően egy hibás, átgondolatlan beszerzés utóköltségeit és utórezgéseit kénytelenek megsínyleni az utasok. Pedig forró nyár és forrongó hangulat várható az egyre szűkülő és ennek ellenére dráguló közlekedési tevékenységek körül.

"grupi"
85 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek