Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Augusztustól újabb vonalakon állít forgalomba alacsonypadlós buszokat a BKK

A Budapesti Közlekedési Központ az új autóbusz-üzemeltetési modell részeként augusztus 1-jétől újabb vonalakon biztosítja alacsonypadlós autóbuszok közlekedését, -olvasható a cég közleményében.

A BKK célja, hogy a buszhálózat minden vonalán biztosított legyen minél előbb az esélyegyenlőség és az akadálymentes szolgáltatás. A járműveket a BKK megbízásából a VT-Transman üzemelteti - a Dániából használtan vásárolt Volvo 8500-asok keddtől állnak majd forgalomba olyan vonalakon, amelyeken eddig nem tudtuk biztosítani akadálymentes járművek közlekedését.

A BKK az autóbusz ágazatban folyamatosan bővíti az alacsonypadlós autóbuszok számát, illetve a kiszolgált vonalak körét. Csak 2012-ben 105 darab használt alacsonypadlós busz és trolibusz áll forgalomba Budapesten a BKK megrendelésére a BKV és a VT-Transman szolgáltatásában, ez pedig jelentősen bővíti az akadálymentesen hozzáférhető vonalak számát.

2012. augusztus 1-jétől, szerdától újabb viszonylatokon állnak forgalomba alacsonypadlós járművek. A BKK megrendelése nyomán a VT-Transman Kft. által beszerzett és üzemeltetett Volvo 8500-as típusú autóbuszok olyan vonalakon kezdik meg budapesti közlekedésüket, ahol eddig nem jártak alacsonypadlós járművek. Ilyenek a Széll Kálmán térről a budai hegyvidékre induló 21-es, 21A, 128-as, 129-es és 149-es viszonylatok, melyeken eddig forgalomtechnikai és műszaki okok miatt nem nyílt lehetőség a meglévő járműtípusokkal való közlekedésre, azonban a Volvo 8500-as típusú járművek sikeresen vizsgáztak és alkalmasak arra, hogy ezeken a viszonylatokon járjanak. Így új városrészekben tudunk alacsonypadlós szolgáltatást biztosítani.

A VT-Transman Kft. az összesen 21 darab, Dániából beszerzett használt, légkondicionált Volvo-Aabenraa 8500-as autóbuszból 19-et állít forgalomba a BKK megbízásából. A részben alacsonypadlós autóbuszok 32 ülőhellyel rendelkeznek, forgalomba állításuk a régi Ikarusok felújítását váltja ki és lehetővé teszi az öreg járművek leselejtezését. Új buszok forgalomba állításán ezzel párhuzamosan dolgozunk: jelenleg is zajlik egy, összesen 150 új autóbusz forgalomba állítására vonatkozó tender, ennek eredménye szeptemberre várható.

A Volvo 8500-asok további vonalakon is forgalomba állnak, így a 71-es, 87-es, 87A, 141-es, 152-es, 179-es és 187-es viszonylatokon szintén találkozhatnak majd velük utasaink. Még augusztus folyamán értékelni fogjuk a tapasztalatokat, így elképzelhető, hogy az autóbuszok más vonalakon fognak megjelenni ezt követően.

A jövőben az autóbusz ágazatban folyamatosan bővítjük az akadálymenetes hálózatunkat, így is segítve mozgásukban korlátozott, idős, illetve kisgyermekes utasainkat.

9 Tovább

BKK: Csuklós autóbuszok közlekednek szombattól minden hétvégén a Havanna lakótelepre

Május 18-án publikált bejegyzésünkben Benedek nevű olvasónk arra panaszkodott, hogy hétvégente rendszeres az utaslemaradás a 136E busz vonalán. A BKV-figyelő a bejegyzés publikálása után megkereste a Budapesti Közlekedési Központot is, ahonnan ma az alább olvasható közleményt kaptuk.

A BKK vezérigazgatója elrendelte a 136E buszjárat közlekedési rendjének felülvizsgálatát, és ennek eredménye alapján a társaság úgy döntött, hogy 2012. június 16-án, szombattól szóló autóbuszok helyett újra csuklós járművek közlekednek a Havanna lakótelepre.

A Havanna lakótelepen élők utazási igényeinek jobb kiszolgálása érdekében szombattól, azaz a nyári iskolaszünet kezdetétől immár hétvégenként is csuklós autóbuszok közlekednek majd a 136E vonalán.

Az utasoktól érkezett visszajelzések, valamint a vonalon végzett utasszámlálási adatok kiértékelése alapján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elrendelte a 136E buszjárat közlekedési rendjének felülvizsgálatát. Ennek eredménye alapján a BKK úgy döntött, hogy 2012. június 16-án, szombattól szóló autóbuszok helyett újra csuklós járművek közlekednek majd hétvégéken is a Kőbánya-Kispest M és a Havanna lakótelep között közlekedő 136E jelzésű buszvonalon.

A metróállomáson épült bevásárlóközpont jelentősen megnövelte a környék autóbuszjáratainak kihasználtságát, ez különösen igaz a Havanna lakótelepre közlekedő 136E autóbuszok kapacitására, amely mára kevésnek bizonyult a megnövekedett utasforgalom kiszolgálására. Szombattól ezért immár hétvégén is a nagyobb kapacitású, kényelmesebb utazást biztosító autóbuszok állnak majd az utasok rendelkezésére.


Kapcsolódó bejegyzés:
Hétvégente rendszeres az utaslemaradás a 136E busz vonalán

8 Tovább

Minden metróállomáson defibrillátor készüléket helyez el a BKK

A 2011 nyarán, Zugló önkormányzatának felajánlása nyomán kihelyezett defibrillátor készülékek egyike segítségével mentették meg egy utas életét a Puskás Ferenc Stadion metróállomáson 2012. június 3-án, vasárnap délután. A 2-es metró állomásán egy idős férfi infarktust kapott és összeesett az egyik metrókocsiban, újraélesztése a defibrillátor segítségével sikerült utastársának. Az eset nyomán Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a program folytatásáról döntöttek, így 2012 végéig a Főváros és a BKK valamennyi metróállomásra defibrillátor készüléket telepít.

A 2-es metró vonalán, az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion állomáson található egy-egy félautomata defibrillátor, amelyeket tavaly Dr. Papcsák Ferenc, Zugló polgármesterének felajánlása nyomán tudtak telepíteni.

2012. június 3-án, vasárnap délután egy idős férfi infarktus miatt összeesett az egyik metrókocsiban. A Puskás Ferenc Stadion állomásra érkező szerelvényen utazók a mentők riasztásával egyidőben kezdték meg az újraélesztést a kihelyezett defibrillátorral. A férfit sikerült újraéleszteni és a mentők kórházba szállították.

A vasárnapi eset nyomán Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a program folytatásáról döntöttek. Ennek eredményeként 2012 végéig valamennyi metróállomáson lesz defibrillátor készülék, amelynek megvalósítási költsége típustól függően kb. 30 millió forintig terjedhet. Egy életmentő készülék ára ugyanis 500.000 – 1.000.000 forint között van.

A Főváros vezetése, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. számára egyaránt elsődleges az utasok biztonsága és egészsége, ezért lehetőségeikhez képest mindent megtesznek a metróban bekövetkező esetleges rosszullétekre való felkészülése érdekében.

7 Tovább

100 ezer forint jutalmat kap a graffitist lefülelő buszvezető

Mint arról hétfőn elsőként beszámoltunk, az egyik 104A autóbusz vezetőjének köszönhetően került rendőrkézre egy rongáló. Az esetből is látszik: közös összefogásra van szükség annak érdekében, hogy a rongálók ne okozhassanak kárt a közösségi közlekedés eszközein és hogy tisztább és rendezettebb járműveken utazhassunk. A BKV-figyelő hetekkel ezelőtt már harcot hirdetett a graffitisek ellen. Akkor jutalmat ajánlottunk fel minden embernek, aki kézre kerít egy rongálót, vagy érdemei információval szolgál egy-egy firkász felkutatásához. Több tucat név, kép és információ érkezett hozzánk, amit továbbítottunk az illetékeseknek.

Egy, a 104A vonalon közlekedő autóbusz sofőrje vette észre, hogy egy fiatal utas a vezetőfülke ablakát rongálta meg. A járművezető azonnal hívta a rendőrséget, akik a helyszínen elfogták az elkövetőt. A becsült kár 50 ezer forint, ráadásul a régi, Ikarus 260-as típusú busz éppen átesett egy felújításon.

A BKV Igazgatósága a tegnapi napon Vitézy Dávid javaslatára úgy döntött, hogy a bátor fellépésére tekintettel a buszsofőr, aki rajtakapta a graffitist, 100 ezer forint rendkívüli jutalomban részesül. A BKK és a BKV ezzel azt is kívánja ösztönözni, hogy a kollégáink és akár utasaink is a jogszabályok által megengedett kereteken belül fellépjenek a rongálók ellen. Egyúttal a BKK és a BKV köszönetet mond a BRFK-nak a gyors és határozott intézkedésért.

A Budapesti Közlekedési Központra és a BKV Zrt-re különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk, amelyek helyreállítására évente nagyjából 100 millió forintot költünk. A tetten ért személyek, vagy ismeretlen tettesek ellen természetesen minden esetben feljelentést teszünk. Ezúton köszönjük meg a közreműködését és a segítségét utasainknak, kollégáinknak,  a rendőrségnek, illetve mindenkinek, aki hozzájárult az elmúlt időszakban a rongálások tetteseinek könnyebb azonosításához.

15 Tovább

Siker: A BKV-figyelő bejegyzésének hatására javítják meg a Mercedes buszok klímáit

Köszönetet mondott blogunknak a Budapesti Közlekedési Központ, amiért felhívtuk a figyelmüket a Mercedes buszok rossz klímaberendezéseire. Mint arról tegnap beszámoltunk, a használtan vásárolt buszok egy részében rossz volt a légkondicionáló, a kialakításuk miatt pedig az ablakuk sem volt nyitható. A bejegyzésünket minden nagyobb hírportál (Index, Origo, HVG, Hír24, NOL, Blikk stb.) átvette, a médiavisszhangnak köszönhetően a BKK azonnali intézkedést kezdeményezett, felmérték az összes forgalomba állított Mercedes Citaro autóbusz klímaberendezését, melynek eredményeként az derült ki, hogy a 25 forgalomba adott buszból 10 járművön működött a klíma megfelelően.

Ez a bejegyzés tökéletesen mutatja, hogy szükség van az utasok visszajelzéseire és BKV-figyelőre, valamint szükséges az együttműködés a BKK-val is!

Szerda délután felmértük az összes forgalomba állított Mercedes Citaro autóbusz klímaberendezését, melynek eredményeként az derült ki, hogy a 25 forgalomba adott buszból 10 járművön működött a klíma megfelelően. Ahogy korábban is leírtuk, a Nógrád Volán budapesti buszüzemeltetésből történt kivonulásával a használtan vásárolt Mercedes-buszok forgalomba helyezéséről gyors döntést kellett hozni, melynek nyomán a teljes körű honosítási, beüzemelési folyamat nem ment végbe és így maradhatott ki a klímák beüzemelése, tisztítása is, ami pedig a tél és a buszok forgalmon kívül töltött hónapjai után szükséges lett volna.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a szerdai visszajelzések nyomán azonnal elrendelte a járművek klímaberendezésének soron kívüli beüzemelését, mely egész éjjel zajlik a Mercedes-Benz dél-budai vezérképviseletén (Pappas Auto). A klímaberendezések tisztításra és gázzal (hűtőközeggel) történő újratöltésre szorultak, melynek teljes időigénye buszonként több óra. Ezt a munkafolyamatot a következő napokban a szervizben teljes körűen elvégzik, addig pedig a buszokat a következő néhány napra elegendő mértékben feltöltik és felkészítik. Az első darabok már mostanra (csütörtök éjjel 1 óráig) el is készültek, de egész éjjel folyik a munka, hogy csütörtökön már lehetőleg a Mercedes-flotta túlnyomó többsége, lehetőleg mindegyike jó hatásfokú klímával rendelkezzen.

A Mercedes Citaro autóbuszok mindegyike rendelkezik klímaberendezéssel, ami nem véletlen, hiszen a BKK nem kívánja a múlt hibáit elkövetni és légkondicionáló nélküli járműveket forgalomba állítani Budapesten. A Citaro buszokba szerelt berendezések működőképesek is, azonban sajnálatos módon beüzemelésük a gyors, a honosítási folyamat lezárását megelőző forgalomba állítás miatt nem történt meg időben, melynek hátterét részletesen feltárjuk és kivizsgáljuk. A gyors forgalomba állítás célja az volt, hogy a BKK és a BKV a Nógrád Volán kiesésével is tudja az előírt kocsikiadást biztosítani. Sajnos ennek az erőfeszítésnek lett áldozata a klímák beüzemelése is. Köszönjük a BKV Figyelőnek, hogy felhívta erre a figyelmet, a szükséges intézkedéseket ez alapján megtettük. Minden utasunktól, akinek a hőség kellemetlenséget okozott, elnézést kérünk.

A BKK a BKV-val megkötött új közszolgáltatási szerződésében hangsúlyos elvárásként fogalmazta meg, hogy működjenek a klímaberendezések az összes erre alkalmas járműben. A mai napon a BKK felkérte a BKV műszaki vezetését a Volvo-csuklósok és más érintett típusok esetében is az üzemkészség javítására, melyet a közeli jövőben ellenőrzések követnek. A közszolgáltatási szerződés szerint a nem működő klímák miatt a BKK a BKV-t kötbér fizetésére is kötelezheti, és mivel így csupán a BKV forrásainak csökkentését elérni kevéssé lenne eredményes, a kötbéresemények száma és a kötbérek mértéke a motiváció fokozása érdekében hangsúlyos elemként épülhet be a jövőben a cég felső- és középvezetőinek javadalmazási rendszerébe is.

Meggyőződésünk, hogy egy új busz árának kevesebb mint harmadáért vásárolt alacsonypadlós használt Mercedes-buszok – különösen a rövidesen működő klímaberendezésekkel – jelentősen növelik a szolgáltatás színvonalát és hozzájárulnak a közösségi közlekedés versenyképesebbé tételéhez az érintett térségekben.

BKK

14 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek