Szia,
Ezt a 2 képet ma (II. 19) délután lőtem kifelé a szentendrei úton, na így tűnnek el a táblák... Embernek agya, mint egy marék molylepkének... Kb. olyan mintha lopnék egy kocsit és azzal grasszálnék, hátha nem tűnik fel senkinek.
üdv, RQ
2008. február 20. 11:40
Gyors 22-es
2007. augusztus 12. 10:20
120 éves a budapesti Helyi Érdekű Vasút
A helyi érdekű vasutakat a XIX. század robbanásszerű iparosodása és az ezzel járó városiasodás hívta életre, hogy a városkörnyéki települések személyforgalmát és áruszállítását elősegítse. A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) a főváros-környéki közlekedés fejlesztésének érdekében már az 1880-as évek elején határozott a városkörnyéki vasúti hálózat kiépítéséről. A nyolcvanas évek során számos törvény, különféle engedélyezési okiratok írták elő a vasútvonal-építés feltételeit. Az első helyiérdekű vonal építéséről a BKVT 1882. április 4-ei közgyűlésén született döntés. Ennek értelmében a Közvágóhíd - Soroksár vonalszakaszon 1887. augusztus 7-én indult el a forgalom. A vonal meghosszabbításaként még november 24-én a Soroksár - Dunaharaszti vonal is megnyílt. A vonatokat kürtjelzéssel indították. 1888-ban, az első teljes üzletévben átlagosan 8 mozdony és 18 személykocsi bonyolította le a forgalmat a vonalon. Még ugyanebben az évben átadták a Kerepesi út - Cinkota vonalszakaszt (július 20.), majd a Filatorigát - Szentendre vonalat (augusztus 17.). A következő évben, 1889. december 28-án a BKVT leányvállalataként létrejött a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Részvénytársaság (BHÉV). A vasút-politikai elképzelések formálódása közepette a Haraszti Ráckevei Vasút (HRV) is vonalépítési engedélyt kapott. Az I. világháború előtt folytatódott a helyi érdekű vasúti vonalak fejlesztése és kiépítése. Ezek közül az egyik legfontosabb változás volt, amikor a
2007. augusztus 11. 20:04
Tájékoztató
A BKV eddig még nem sok tájékoztatást adott arról, hogy miként változnak meg a főbb budai villamos vonalak augusztus 21-től. Az időpont közeleg, azonban még sokat nem tudnak az utasok arról, hogy miként is változik majd meg a 18-as 56-os 59-es és a 61-es villamos útvonala. A bal oldalon található egy kis térkép, ha erre rákattintotok, akkor megnézhető nagyobb méretben egy térkép a villamosok új vonalairól az új végállomásokról illetve az új megállókról. A villamos vonalak átalakításával kapcsolatban természetesen mindenki elmondhatja véleményét.
A térképért külön köszönet Someboy-nak!
2007. augusztus 11. 10:40
Javítgatják az állomásokat
Korábban már két postot is írtunk a 2-es metró állomásain található hibákról, úgy néz ki nem hiába. A metrót felújító cég emberei el is kezdték a hibák kijavítását és ehhez szeretnénk egy kis segítséget adni nekik. Ma este ismét bejártuk azt a 3 állomást, ahol a legnagyobb hibákat találtuk. Elöljáróban annyit, hogy a Déli pályaudvaron kijavították a falon található díszlapot, a Moszkva téren helyreigazították az órát, azonban a padról elfeledkeztek és ezt a hibát egy másik padnál is meg találtam.
El sem hiszem, sikerült! Déli pályaudvar:
2007. augusztus 03. 23:25
Kulturált utazás
Új képek érkeztek a fotópályázatra. Azt a következtetést kell levonnom, hogy az Ikarus 260-280 típusú buszokat kevésbé takarítják, mint például egy Volvókat. Természetesen a járművek összemocskolásáról nem a BKV tehet, hanem a jól nevelt utasok akik kiöntik az innivalójukat és összefirkálják a buszt. A BKV és a takarító társaság arról viszont tehet, hogy a kiöntött innivaló még hónapok elteltével is ugyan olyan állapotban a padlón van.
Utolsó kommentek