Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága, ahogy a karbantartás költsége is, mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a Vasárnapi Híreknek adott interjújában.
Egyelőre nem tudni, hogy mikorra és miből cserélik ki a buszparkot. "Úgy vélem, nem történhet velünk rosszabb, mint ha minden a régiben marad" - mondta Kocsis. Hozzátette, amióta a cégnél dolgozik, azt hangoztatja, hogy a szakma szabályai szerint a BKV 1400 buszából 1000 "túlhaladta az életkora végét", azaz a 16. évet. A viszonylag fiatal 150 Volvo-buszt nem számolva a többi busz átlagéletkora húsz év, mondta.
A buszok egy része nem éri meg az estét
„Ennek kampó” -Elhagyta a gumiját a 97E autóbusz
Kedves BKV-figyelő!
Tegnap (01. 28.) dél körül haladtam a Keresztúri úton a 97E járaton, amikor a busz nyeklett egyet, kicsit megdőlt majd félreállt. A sofőr egy mondattal zárta az esetet: "Ennek kampó." Aztán kicsit odébb gurult a felnin, hogy ne zavarja a forgalmat.
Az esetről képeket készítettem, lásd mellékletet!
Üdvözlettel: M. András
„Azok a hülye utasok meg ottmaradtak a megállóban”
A lenti videó egy vontatott busz vezetőfülkéjében készült. A vontatott busz vezetője a videón szidja az utasokat, a közlekedés többi résztvevőjét, és mesél arról, hogy a buszból elfolyt a gázolaj. Érdemes végignézni:
„Csak egy hatalmas durranást hallottam”
-Így emlékszik vissza olvasónk a 23E buszon történtekre. Erika hétfőn reggel a munkahelyére utazott az említett busszal, aminek kereke a szétdurrant. "Megbillent a busz, de nem állt meg, halad tovább, azt sem tudtuk mi történt. A Lágymányosi hídnál le kellett szállni, akkor láttuk, hogy gyakorlatilag szétrobbant a busz kereke." Egy másik olvasónk, Tuyeee is a helyszínen volt, Ő a következő képeket készítette:
A beázó tetejű és a csuklóhibás buszt is kihozzák a garázsból
Mégsem javult meg minden autóbusz a sztrájk alatt, ez derül ki az alább található levelekből, melyekben olvasóink csuklóhibás, és beázó buszokról is írnak. Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a sztrájk előtti akció nem folytatódik, most, hogy a buszvezetők megkapták a havi 6 ezer forintjukat és az év végi pulykapénzt, tovább vezetik a guruló koporsókat. Ha hasonló katasztrofális műszaki állapotú buszokkal utazol, írd meg történeted a bkvfigyelo@gmail.com címre. Ha képet is mellékelsz, azt külön megköszönjük!
Első levelünk írója Tamás, aki múlthét kedden az Árpád hídnál találkozott egy széthullás szélén lévő Ikarussal. A busz a csuklójánál nyekergett, csörömpölt, a gumiharmonikát az úton húzta:
Tisztelt BKV Zrt!
Mai napon (2010.01.19.) 15 órakor a Róbert Károly krt-nál Buda irányából előttem fordult be az "Árpád híd" végállomásra a BPI-852 frsz-ú 106-os IK 280-as autóbusz. Az autóbusz nyekeregve vette a kanyart - tele utassal. A busz csuklója hangos csörömpöléssel verdeste az úttestet. Harmonikarésze középen le volt szakadva. Véleményem szerint a járműnek nem lett volna szabad ilyen állapotban forgalomban lennie.
Utolsó kommentek