Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Balesetveszélyesek a BKV buszai?

Ha a hibás BKV buszokat nem engednék forgalomba, akkor valószínűleg Budapesten a legtöbb ember gyalogolna, biciklizne vagy autóba ülne, mert arra a néhány forgalomban lévő buszra biztos, hogy nem férnének fel. Megértem én, hogy nem lehet kiállítani minden buszt a forgalomból, de tényleg szükség van arra, hogy balesetveszélyes buszok legyenek forgalomban?

Tegnap este (október 27.) találkozóm volt a Kosztolányi Dezső téren, ahová a megbeszélt időpont előtt értem oda. Sétálgattam, és ismerkedtem az ottani közlekedéssel. 5-10 percenként mentek buszok Nagytétény felé, mely közül az egyik nagyon felkeltette a figyelmem. A 17:29-kor induló, 214-es busz nyitott hátsó ajtóval állt ki a megállóból, amit a vezető nem vett észre.

Egyből a busz után mentem, hogy szóljak a vezetőnek, de ekkor már többen kopogtattak az ablakán, mire kihajolt, és megnézte az ajtót. Előre gurult a lámpáig, majd a hátrament, megnézte megvonta a vállát és visszaszállt a fülkébe. Amíg a fülkéhez visszaért, többen a nyitott ajtón szálltak le, és visszagyalogoltak a térre. Inkább vártak még egy buszt.

Vezetőnk megvárta a zöldet, majd nyitott ajtóval kikanyarodott a Bartók Béla útra. Nem ültem a buszon, nem tudom meddig ment nyitott ajtókkal, de már amikor látta, hogy nem tudja bezárni illetve megjavítani az ajtót, ki kellett volna állnia a forgalomból. Megértem, hogy nincs elég jármű, és kimaradtak volna így buszok, de talán még mindig jobb, mint a balesetveszély.

71 Tovább

Elszabadult egy busz a Moszkva téren

Elszabadult egy busz pénteken reggel Budapesten, a Moszkva téren. A vezető nélkül álló 156-os busz eddig ismeretlen okból nekifutott az utasvárónak; a balesetben egy ember könnyebben megsérült.

Elszabadult egy busz péntek reggel a budapesti Moszkva téren; a balesetben egy ember könnyebben megsérült, közölte a BKV fődiszpécsere.

A vezető nélküli 156-os busz nekifutott az utasvárónak. Az autóbusz - orral a menetiránnyal szemben - teljes terjedelmében a járdán áll, mellette egy kidöntött villanyoszlop fekszik, az utasváró pedig az oldalára borulva a közeli gyorsétterem bejáratánál állt meg.

 

Nagyításhoz kattints a képre



A busz eleje a jobb oldalán betört, és megsérült a közeli órásbolt tetőszerkezete is. Szemtanúk arról számoltak be, hogy az autóbuszról már leszállt minden utas és a vezető is, a jármű azután szabadult el.

A sofőr szaladt az elszabadult busz után, amelyen nem volt senki. A járművet valószínűleg a villanyoszlop állította meg.

Kormos Endre, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese azt közölte: a balesetben az egyetlen sérülést a szétrepülő üvegszilánkok okozták. A buszvezető a rendőröknek azt mondta: leállította a jármű motorját és behúzta a féket.

 

Nagyításhoz kattints a képre



Szilágyi Károly, a BKV szóvivője annyit mondott: vizsgálják az ügyet. Arra nem tudott válaszolni, hogy ez a jármű is fennakadt-e a Nemzeti Közlekedési Hatóság hét elején végzett szúrópróbaszerű vizsgálatán, amelynek eredményeként azt állapították meg: 31 buszból 11-nél nem volt megfelelő a fékhatás.

Cikk: Index

Fotó: Olvasónktól (ParkInZone)


Kapcsolódó cikkek:


Hallgatott hibás buszairól a BKV

33 Tovább

Kézzel mozgatják a gázpedált a 141-esen

A BKV járművek műszaki állapotát egy szóval úgy lehetne jellemezni, hogy szar. Nem kell köntörfalazni, nem kell mellébeszélni, ez az igazság. Nincs alkatrész, donor járművekből szednek ki használható alkatrészeket, hogy újból forgalomba állhassanak azok a buszok, amik a műszaki vizsgán nem mennének át. Nem vicc, a BKV járművek néhány százaléka mehetne csak forgalomba.

Kedves BKV-figyelő!

Először a BKV-nak akartam írni, de mivel egy korábbi e-mailes panaszomra sem válaszoltak, csak majd 30 nap múlva levelet kaptam ( kb. 1éve ), inkább ide írok.

Rendszeresen a 141es buszon szoktam utazni, amik olyan állapotban vannak, hogy 100% hogy nem mennének át egyetlen műszaki vizsgán sem, így azt kell gondolnom ,hogy látatlanba kapják a papírt.

Két napja, arra lettem figyelmes, hogy minden egyes lassításkor üresben magas fordulatszámon jár a motor, úgyhogy kicsit közelebb ültem a vezetőfülkéhez. A megdöbbentő lassítási és megállási technika a következő volt:

1.) A vezető üresbe teszi  az automata váltót  2. )Fékez 3.) Lehajol, és ( most kapaszkodjon meg mindenki ) megfogja a gázpedált és visszahúzza.

Igen, ha egyszer lenyomta a gázpedál úgy is maradt. Ez a busz teljes vonalán így történt. (egyébként ez egy régi Ikarus busz volt ) Másik ilyen járatokon rendszeresen nem működik a kilométer óra, illetve nem záródik be rendesen a pici buszon az ajtó, és menet közben kinyílik. Volt olyan busz is, ami folyamatosan lefulladt és kb. 3percenként újra elindította a sofőr a motort.

Ezért veszünk bérletet? Vicc az egész .Az összes BKV vezetőt felültetném a szar járataikra, használjanak bérletet a szolgálati autó helyett. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a menetidőt rengeteg esetben nem tartja be néhány vezető. Ezt azért kiemelném ,hogy csak néhány jellemzően fiatalabb sofőrök, ugyanis azt mindenki tudja amúgy is, hogy a 141es egy "nyugdíjas"járat, és az idős sofőrökkel nincs is probléma,pontosak kedvesek és még köszönnek is mikor felszáll valaki.

A másik, ami még használok, azok a 41/250es buszok, amik szintén elég rossz állapotban vannak ahhoz képest, hogy mennyi idősek. Tudom arra az a válasz hogy alvállalkozó.

Igazából az ember egy ideig tolerálja a BKV-t, viszont mikor balesetveszélyesek a járműveik az már több a soknál.

61 Tovább

Bomlásnak indult a busz

A BKV-t és a szerelőket sem érdekli hogy a busz kasznija szét van törve. A busznak menni kell!


Hello BKV Figyelő!

Tegnap (2008. február 15, péntek) este negyed 7 körül utaztunk haza a 8-as busszal (a száma 1310), amikor barátnőm szóvá tette, hogy fúj be a hideg. Megnéztük, és a két ablak köztti fém el volt rohadva és repedve. Barátnőm készített róla fényképet és videót. A kérdésem az, hogy a nyolcezer forintos bérletbe már nem fér bele a biztonságunk? Miért küldenek ki az utcára ilyen gyatra álapotú buszokat?

üdv Rocko
Lapozz tovább, és nézd meg a videót
40 Tovább

Katasztrofális műszaki állapotok

Tisztelt BKV Figyelő!

Nem tudom összefüggésbe hozható-e az előző létszámleépítés, és az, hogy ma már természetessé vált, hogy minden nap látok 1-2 lerobbant BKV buszt, de az biztos, hogy a helyzet lassan már tarthatatlan. A BKV az előző létszámleépítés során több száz műszaki alkalmazottat bocsátott el, mely véleményem szerint a lehető legnagyobb hiba volt. Nem titok, minden nap kb. 8-szor utazok BKV-n, ebből 6-szor buszon. Régen szinte elképzelhetetlen volt, hogy az a busz amin utazok, éppen két megálló között romoljon el, de az elmúlt hónapban, már háromszor szólt a buszvezető, hogy legyünk szívesek megvárni a következő buszt, és szálljunk fel rá, mert műszaki hiba történt. Szinte biztos, hogy nem azért romlanak el a buszok, mert régiek, hiszen a mostani két esetben az új Volvo buszok mentek tökre. Hozzáértő emberek válaszit várom (buszvezetők, volt karbantartók stb.) Mondjátok el a véleményetek, szerintük van-e összefüggés a rendszeres meghibásodások és a karbantartók elbocsátása között.

Köszönöm!

 

97 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek