Milliós értékben osztogathatnak a BKV vezetői szabadjegyeket, avagy ajándék éves bérleteket. A botrányos premizálási gyakorlat és a gigantikus végkielégítések, no meg a milliókba kerülő, használhatatlan tanulmányok mellett ez az évi 3 millió forint nevetséges összeg, de a cég vezetése ígéri: a jövőben erre is jobban oda fognak figyelni.
Az MNO az egyik kereskedelmi televízió híradása nyomán tette fel még augusztus elején a kérdéseit a szabadjegyekről a BKV kommunikációs osztályának. (A televízió a műfajban hosszúnak mondható híradós anyagot készített augusztus elején arról, hogy visszajuttatta a közlekedési vállalatnak az egyik munkatársa által 2009 elejétől használt ajándék éves bérletet.) Kérdéseinkre - vélhetően a kommunikációs osztályon történt átszervezések miatt - szeptember 30-án kaptunk választ, az ennek nyomán felmerülő újabb kérdések megválaszolása pedig még várat magára.
Királyság: szabadjegyeket is osztogattak a BKV vezetői
Tollal beírt nullával tízszerezték meg fizetését a BKV-nál?
Felvetik a hűtlen kezelés gyanúját a BKV-nál kötött botrányos szerződések és megbízások - a BKV nem nyilvános belső jelentése szerint.
A Hírszerző birtokába jutott dokumentumból kiderül: több távozó vezető is 20-30 millió forint körüli lelépési pénzt kapott az utóbbi években, de volt, aki 70 vagy 83 millió forintot tehetett zsebre. A közlekedési vállalat belső vizsgálata megállapította: Regőczi Miklós kommunikációs igazgató úgy kapott csaknem 35 millió forintot, hogy szerződését Antal Attila akkori vezérigazgató távozása előtt nem sokkal módosította. A BKV tanácsosával havi 30 ezer forintos juttatással kötött megállapodást a vezérigazgató, ám a dokumentumban szereplő összeget időközben valaki kiegészítette egy tollal beírt nullával - 300 ezer forintra.
Azt nem tudni, hogy ki, mikor és kinek az utasítására javított bele a szerződésbe. A jelentés azt is megállapítja, hogy a fénymásolók állapotának felmérésére szerződött cég 19 millió forintért mindössze 12 soros dokumentumot nyújtott be.
(hírTV)
A BKV szerint a Kelenföldi pályaudvar a körtéren van
Több, mint egy hónapja, hogy először feltűnt, hibás az utastájékoztatás a 7E és a 173E buszokon. A Bártfai utcai megállóból kiállva a Kelenföldi pályaudvar felé haladva a kijelző olyan járatokat ír ki átszállási lehetőségként, melyeknek a környéken sincs megállójuk, nem hogy az Etele téren. Ilyen például a 41-es, 47-es és a 61-es villamos, a 27-es, 33-as és a 33E autóbusz. Ahogy néztem a tájékoztató táblát a Móricz Zsigmond körtér átszállási lehetőségeit ajánlja a BKV a Kelenföldi pályaudvaron is.
Persze hülyeség lenne ilyen miatt a BKV-t anyázni, mindenbe, így az utastájékoztatásba is csúsznak hibák. A baj azzal van, hogy hetek óta nem tűnt fel senkinek, és nem javították a hibát, pedig buszvezetőknek és a BKV-nak is jeleztem, hogy ez így nem jó, sokakat megtéveszt a téves kiírás. Tojnák rá, a legfontosabb, hogy Rudolf Peti mondja a megállók neveit.
250 milliót spórolna meg az utas a BKV-nak
Olvasónk, egy országosan ismert rádió hírolvasója érdekes levéllel fordult a BKV-hoz és a városvezetéshez. Ingyen felmondaná a BKV utastájékoztató szövegeit, így a BKV-nak nem kellene erre egy fillért sem költeni, a cég így körülbelül 250 millió forintot takaríthatna meg. Az utasnak csak egy kérése van: Az így megtakarított pénzt az utasokra költsék, ne a cégvezetők tömjék a zsebeikbe.
Dr. Kocsis István vezérigazgató Úr
és Horváth Csaba főpolgármester-helyettes Úr részére
Tárgy: Adomány a BKV Zrt. részére
Tisztelt Címzettek!
Budapesti, a fővárosi ügyeit szívén viselő állampolgárként, közlekedésbarátként keserűséggel fogadom a BKV Zrt. körüli ügyekről szóló híradásokat. Örömmel veszem, hogy az érintettek szóbeli ígéretekkel, illetve a szabályok módosításával változtatni kívánnak a főváros közlekedési cégének megítélésén, azonban nincs kétségem afelől, hogy a változás - bármilyen őszinte szándékkal történjék is - lassan kerül át a gyakorlatba.
Még hosszabb az a folyamat, amíg a budapestiek valóban érzékelik és el is ismerik majd az előnyös változást. A fővárosi, közösségi közlekedést használó lakosoknak mihamarabb tapasztalható fejleményekre van szükségük, hogy a BKV Zrt. kétes ügyei kapcsán kialakult morális válság ("minek vegyek jegyet, ha a pénzt nem a közlekedésre költik, hanem a saját zsebükbe tömik") ne mélyüljön tovább.
Premier előtt: Ilyen lesz a BKV új weboldala
Végre a BKV is belátta, hogy a jelenlegi weblapjuk elavult, átláthatatlan, használhatatlan. Már tavaly beszéltek arról a cégnél, hogy teljesen átalakítják a weblapot, de erről mindezidáig nem beszélt a cég. A BKV-figyelőhöz egy neve elhallgatását kérő olvasó eljuttatott egy linket, melyen az új weblap látható majdnem kész állapotban, így enyém a megtiszteltetés, hogy megmutassam nektek a BKV új weboldalát:
A BKV új weblapjának megtekintéséhez kattints ide!
A szervert sajnos lekapcsolták, így a fenti linkre kattintva már nem jelenik meg az új weblap, csak a kimentett képernyőképet tudjátok megnézni.
Utolsó kommentek