Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért drágább a biztonsági őrtől vásárolt jegy?

Olvasónk elkövetett egy hatalmas hibát: jegyet szeretett volna venni az utazáshoz, de a Kisföldalatti általa használt állomásain nem kapott, csak 400 forintért. Az utasban felmerült a kérdés: Azért drágább a jegy, mert a BKV előbb bezárja a pénztárait, és rossz az automata? Miért az utas fizet többet, ha a BKV nem teljesít?

Tisztelt BKV-figyelő!

2009.08.23-án vasárnap történt velem az alábbi eset, ami szerintem érdekes kérdéseket vet fel:

Nap közben szándékoztam utazni a BKV M1 kisföldalatti vonalán a Bajza utcától a Deák Ferenc tér felé. Leérkezvén az állomásra szerettem volna jegyet vásárolni, de a jegyárusító bódé zárva volt. Az állomáson dolgozó ellenőr/biztonsági őrtől (nem néztem meg pontosan a titulusát) megérdeklődtem, hogy tudok-e jegyet vásárolni tőle. Pozitív választ kaptam, miszerint tőle tudok vásárolni NÉGYSZÁZ forinttért, illetve ha ez nem megfelelő (és már miért is lenne) átmehetek a szemben levő állomásra és ott megpróbálkozhatok az automatával, de csak akkor, ha fémpénzben tudok fizetni, mert az automata nem fogad el papír pénzt. 270 Ft-nyi aprópénz volt nálam, plusz késésben voltam és még az M3-as metróra is szerettem volna jegyet vásárolni.

55 Tovább

Órákkal előbb menj ki a buszhoz, ha utazni szeretnél

Olvasónk a Vár busszal szeretett volna utazni, de a nagy tömeg miatt, ami a megállóban fogadta nem igazán fért fel a járműre, ugyanis a BKV egyik hétvégi rendezvény alkalmával sem sűrítette a járatokat. A lenti és az ehhez hasonló történetek írói -az utasok- jogosan teszik fel a kérdést: A BKV miért nem arra költi a pénzt, amire kellene? Miért nem karbantartásra, új járművek beszerzésére, a járatok sűrítésére fordítják azt az évi 1-2 milliárdot, ami tanácsadásokra elmegy?

Kedves BKV-figyelő!

Gondoltam inkább BKV-figyelőre írok, mert ha a BKV-nak panaszkodom, az a harminc nap válaszadási határidő lejárta után úgyis elhajt melegebb éghajlatra, valami légből kapott, semmitmondó indokokat felsorakoztató sablonlevéllel. A dolog lényege: mi kell ahhoz, hogy a BKV-nál rájöjjenek arra, hogy a Budai Vár egy frekventált utazási cél, főleg akkor, ha valami rendezvény is van? Most hétvégén van a borfesztivál - de legyen az Mesterségek ünnepe, Hídünnep, augusztus 20, vagy bármilyen olyan esemény, ami a várban van - ilyenkor a várbusz katasztrófa.

165 Tovább

Drágábban juthat a BKV az új metrókocsikhoz

Hat-hétmilliárd forinttal is többet fizethet a főváros a 2-es és a 4-es metró 37 új metrókocsijáért, mint a szerződésbe foglalt 65 milliárd forint - írja a Népszabadság. Az új szerelvények nem készültek el időre, a BKV és a francia gyártó most egyeztet az egymással szemben fennálló követeléseikről.

2006-ban rendelt a főváros, illetve a BKV a francia Alstomtől 37 új metrókocsit 65 milliárd forintért. Ezekkel cserélnék le a több mint harmincéves orosz metrókocsikat a kettes metró vonalán, 15 szerelvényt pedig az épülő négyes vonalra szántak. Előbbieknek május végéig el kellett volna készülniük, míg a 4-es metróra szánt kocsikat július végéig le kellett volna szállítani.

36 Tovább

Megszűnő járatok, több várakozás, több átszállás

Olvasónk nem érti, hogy a BKV milyen logika alapján szünteti meg és ritkítja járatait. Az idei paraméterkönyv bevezetésekor is olyan buszjáratot szüntettek meg, ami kihasznált volt, és amit az utasok szerettek. Mióta nincs 256-os busz, sok utas csak három átszállással éri el az orvosi rendelőt is:

Kedves BKV-figyelő!

Vajon milyen utasszámmérés alapján találják ki az újabb és újabb paraméternek nevezett járatmegszüntetéseket és ritkításokat? Pl. az 256-os busz egy gyors, népszerű járat volt. jól kiegészítette a lassú, a lámpák és sűrű megállók miatt felgyorsulni se tudó villamost. Megszüntették. Most, aki a Nyéki útról el akar jutni a körzeti kapás u.-i rendelőbe, háromszor szállhat át.

79 Tovább

Pótlóbusz, vagy inkább semmi – avagy visszafejlődik az utastájékoztatás

Néhány hete örömmel írtam arról, hogy a BKV-nál elindult valami, többek között az utastájékoztatás is fejlődött. Aztán kipattant a botrány, először Kocsis MVM ügyei miatt, majd jött Szalainé akit a többiek követtek. Cégen belül elkezdődött a kisemberek cseszegetése, elküldték a szóvivőket, átalakítják az egész utaskapcsolati osztályt. Mindeközben az utasokról, az utasok tájékoztatásáról elfeledkeztek:

Tisztelt BKV figyelő!

2009.09.05-én Budapesten számos forgalmi korlátozás volt érvényben. Délután a 4-6-os villamos vonalán szerettem volna eljutni a Nyugatiig. A Blaha Lujza téren bemondták a villamoson, hogy innen villamospótló busz közlekedik tovább. Ennek megfelelően átmentem a megállóba, ahol rajtam kívül még 30-40 ember várta a buszt.

44 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek