Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Majdnem kisiklasztották a metrót

Tegnap és ma is, eddig ismeretlenek különféle vastárgyakat dobáltak a 3-as metró felszíni pályájára, ami miatt a közlekedés hosszabb ideig állt, és két vonat is megsérült. Egy olvasónk a következőt írta:

Az Észak-Déli metróvonalon (3-as) június 19-én pénteken ismeretlenek egy vasrácsot dobtak a felszíni pályára, a bal vágányra. A rács szétvágta a fékvezeték flexijét. A forgalom hosszabb ideig állt. Ma, június 20-án ugyan ezen a vonalon szintén állt a forgalom egy újabb rács miatt. Egy vonat megsérült, ki kellett állítani.

A BKV-figyelő az esettel kapcsolatban megkereste a BKV-t is, akik eddig semmilyen tájékoztatást nem adtak. Egy metróvezető viszont annyit elmondott, hogy csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj, hogy a metró nem siklott ki.

49 Tovább

Miért kerültek vissza a jegykezelők a Deákra?

Olvasónk szerint azért, mert a BKV így akar plusz bevételre szert tenni, ugyanis sokan nem tudják, hogy metróról metróra való átszálláskor nem kell új jegyet kezelni, és ha látják a jegykezelőt egyből kezelnek egy másik jegyet.

Előzmény: A Deák Ferenc téren a 2-es és a 3-as metró állomásait összekötő átjáróban még januárban leszerelték a jegykezelőket, a jegyérvényesítésre felszólító táblákat is letakarták. A napokban rengetegen jelezték, hogy a jegykezelő gépek visszakerültek, a tájékoztató tábláról lekerült a takarás, ezért sokan inkább lyukasztanak, mert nem tudják, hogy nem kell.

Kedves BKV-Figyelő!

Decemberben tájékozódtam a jegyárak változásai felől, és láttam, hogy a jegyek ezentúl a metróvonalon belül átszállásra is jogosítanak. Ez egy nagyon fontos fejlesztés, hiszen irreálisnak tartottam, hogy 420 forintért jussak el a Déliből a Nyugatiba. Január másodikán volt szerencsém(?) metróval menni, és láttam, hogy a Deákon a hármas metrótól lefelé vezető lépcsőnél, az "Érvényesítse átszállójegyét" (vagy valami hasonló) felirat le volt ragasztva, jelezve ezzel, hogy nem kell. A folyosó közepéről eltávolították a lyukasztókat is.

121 Tovább

Sikeres a 2 hete bevezetett első ajtós felszállás

A BKV vizsgálja a rendszer további járatokra történő kiterjesztését

A BKV június elejétől vezette be az első ajtós felszállást a kisebb utasforgalmú 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon. A kéthete bevezetett intézkedés célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelésből eredő károk csökkentése. A tapasztalataink továbbra is bizakodásra adnak okot, ugyanis az intézkedés hatására jelentősen nőtt járatainkon az utasbiztonság, valamint a járművezetők által értékesített jegyek száma is. A Társaság vizsgálja a hatékony intézkedés kiterjesztésének további lehetőségeit.

88 Tovább

Kifeszítették a villamos ajtaját

„Lassíts már, te ribanc!” kiabált két utas a villamosvezetőnek a 14-es villamoson. A jármű lassított is (egy lámpa miatt), majd a két kiabáló utas puszta kézzel felfeszítette a villamos ajtaját, majd leszálltak. Itt már tényleg bárki bármit megcsinálhat felelősségre vonás nélkül.

Kedves BKV-Figyelő!

Ma (06.17.) délután lehettem tanúja egy érdekes és (számomra) új villamosbántalmazási módszernek, amit magamban csak rángatásos megállónak neveztem el. Az eset röviden a következő:

A 14-es villamosra szálltam fel a Frangepán utcánál, de nem csak én, hanem két fiatalember is. A közelemben álltak, és csak az tűnt fel, hogy miközben közeledtünk a Fiastyúk utca megállóhoz, egyikük folyton azt ismételgette: "Lassíts már, te ribanc!" A villamos lassított is, persze nem a kérésre (kérés...), hanem azért, mert a kereszteződésnél lámpa van. Amikor már kb. gyalogossebességre lassult a villamos, a két fiatalember izmos barna kezével megragadta a mozgó villamos bal oldali, zárt ajtaján a kapaszkodókat, megrántotta, amitől az ajtó kinyílt, ők leugrottak, az ajtó visszazárult.

A villamos megállt a lámpánál, majd váltás után begurult a megállóba, az izmos fiatalemberek nyertek 30 métert.

Attila

31 Tovább

Aba Botond a BKV vezérigazgatója

Legalábbis a Moszkva téren lévő információs terminál szerint, amit a BKV több, mint 3 éve nem frissített. De nem csak Abáról olvashatunk, hanem az új Egyesített bérletről is (ami azóta már megszűnt), a nagykörúti villamosmegállók átépítéséről, amire a Combino villamosok érkezése miatt van szükség, a Volvo buszok forgalomba állításáról, valamint azt is megtudhatjuk, hogy 185 forintba kerül egy vonaljegy (ami azóta már 300 forint lett).

Maga a program amit feltöltöttek, úgy néz ki mint a BKV weblapja, ezért igazán becsapós. Hisz aki megnézi és nem körültekintő azt hiheti, hogy ezek a legfrissebb hírek. A terminálnak egyébként így semmi értelme sincs, hisz a menetrendek is elavultak (2006-os a legfrissebb), mint a képen is látszik. Ezeket a képeket csináltam telefonnal:


2006-os hír a legfrissebb

56 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek