Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Később nem tudnál jelezni, baszd meg?” –kérdezte a buszvezető

Nem irigylem azokat, akiknek ismeretlen vonalon kell utazniuk. Velem is megesik, hogy egy megbeszélésre, találkozóra olyan járatokkal megyek, amikkel még sosem utaztam. A legtöbb helyen a buszvezetők nem mondják be a következő megállók neveit, vizuális tájékoztatás is hiányos. Így mindig később szállok le, vagy életlenül olyan megállóban is jelzek, ahol nem szeretnék leszállni.

Olvasónk édesanyja a 277-es buszon a rossz helyismeret miatt későn jelezte leszállási szándékát, ezért a buszvezető kiabálni kezdett vele:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A mai napon (május 27. szerda) az Örs vezér tere felé menő 277-es járaton egy igen érdekes "élményem" volt. Édesanyámmal a buszról a villamosra akartunk átszállni. Mivel ritkán utazunk a vonalon, a megállókat sem ismerjük. Eredetileg az Örsön szálltunk volna át, de menet közben láttuk, hogy a Gyakorló köz megállóból egyszerűbben eljuthatunk a villamoshoz. Anyukám a megálló előtt 20-25 méterrel - akkor született az ötlet, hogy itt jobb átszállni - nyomta meg a leszállás jelzőt. A busz kicsit erősebb fékezéssel - nyilván a kicsit kései jelzés miatt - meg is ált a megállóban.

120 Tovább

Nem emelni, csökkenteni kell a bérlet árát

Olvasók szerint a BKV akkor volt sikeres, amikor olcsóbbak voltak a tarifák, mert több volt a fizető utas, több volt a bevétel, volt miből költekezni. A képlet egyszerű: olcsó bérlet = versenyképes tömegközlekedés = több fizető utas = több bevétel = magasabb színvonal. Ez lenne a megoldás mindenre?

Kedves BKV-figyelő!

Előkerült itthon egy régi bérletem. Az ár ami rajta van töredéke a mostaninak. Amikor megtaláltam csak ültem magam előtt és gondolkodtam, milyen jó is volt tömegközlekedni régen. Rá is jöttem, hogy miért: Annak idején a fizetéshez mérve olcsóbb volt a tömegközlekedés. Több jármű közlekedett (most 1300 busz, akkor 1800 körül), jobb volt a menetrend, és tisztább volt az utastér is. Kevesebb is volt a bliccelő mint most, és a BKV sem örvendett ilyen közutálatnak.

83 Tovább

Mától a BKV kamerás megfigyelőrendszert tesztel egyes járatain

Mától a BKV Zrt. folyamatosan "fedélzeti" kamerával rögzíti a jármű belsejében történő eseményeket - kísérleti jelleggel - egy villamoson, valamint egy autóbuszon. Ennek célja az elmúlt időszakban tapasztalt, a járművezetők ellen irányuló erőszakos cselekmények megelőzése, valamint az utasok és a járművezetők biztonságának fokozása.

Az elmúlt időszak sajnálatos eseményei - a BKV dolgozókat érő támadások - határozott fellépést kívánnak a közlekedési vállalattól. Dr. Kocsis István, a Társaság vezérigazgatója ezért felgyorsította azokat a lépéseket, amelyek a járművezetők, jegyellenőrök biztonságát és védelmét szolgálhatják, ezért - többek között - elrendelte a járművekre is kiterjesztett kamerás megfigyelőrendszer teljes körű bevezetésének azonnali vizsgálatát.

40 Tovább

NKHM: A BKV felmentést kapott

A tegnapi "Miért nincs elsősegély doboz a BKV autóbuszain?" című bejegyzésemre megérkezett a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium válasza. Itt olvashatjátok:

Tisztelt Gál Mihály Úr!

Az Ügyfélszolgálatnak címzett megkeresést köszönettel megkaptuk.

Kérjük, fogadja szíves tájékoztatásul az illetékes szakfőosztályunk alábbi válaszát.

A BKV útján 2009. május 27-én érkezett, a BKV autóbuszain készenlétben tartandó elsősegélynyújtó felszereléssel kapcsolatos kérdésére az alábbi tájékoztatást adom.

A BKV a tárca jogelődjétől 1991-ben felmentést kapott a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR.) 106. §-ában a gépjárművekben menetközben készenlétben tartandó "Elsősegélynyújtó felszerelés"-re vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek alól.

E felmentés mai napig érvényes indoka az, hogy a BKV korszerű hírközlő- és kommunikációs berendezésekkel folyamatosan biztosítja a kapcsolattartást az autóbuszvezetőkkel, mellyel a busz vezetője azonnali segélykérést tud kezdeményezni a balesethelyszínelő szolgálattal, illetve a szolgálaton keresztül el tudja érni a mentőszolgálatot, tűzoltóságot és rendőrséget is. A BKV gyors reagálású mobil egységei riasztás esetén korszerű járművekkel és technikai berendezésekkel (baleset, műszaki meghibásodás, stb.) a város bármely pontját igen rövid idő alatt, késedelem nélkül el tudják érni és a szükséges, szakszerű segítséget, hozzáértő személyek asszisztenciájával biztosítani tudják.

52 Tovább

Összejátszottak az utasok, csőbe húzták az ellenőrt

Egyik szemem sír, a másik meg nevet. Olvasónk arról írt levelet, hogy a 4-es villamoson utasok hogyan játszottak össze, hogyan cselezték ki az ellenőröket. Az egyik utasnak nem volt jegye, ezért a helyszínen akart büntetést fizetni. Csak nagy címlete volt, ezért az ellenőr elment felváltatni, de mire visszaért, már volt érvénes jegye az utasnak, mert az egyik utastársa ingyen adott neki. Részletek a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Május 26-án utaztam a 4-es villamoson a Moszkva tér fele délután 3 körül. Előző nap olvastam az Indexen reggel, hogy megint lesznek biztonsági őrök a végállomásokon, hogy még több jegy fogyjon (kevés idő múlva levették a hírt nem tudom milyen okból). Gondoltam akkor több ellenőr is lesz így kifejezetten ügyeltem arra, hogy vegyek jegyet nem akartam elbliccelni három megállót (Margit-híd - Moszkva).

Helyet is foglaltam a klimatizált sárga hernyóban és arra lettem figyelmes, hogy pár ember elkezd szabályosan futni a villamos hátuljába. Akkor már tudtam, hogy nem szórakozásból teszik ezt. Jött is az ellenőr egy öreg bácsihoz lépett oda akinek szabályosan könnybe lábadt a szeme és elkezdett remegni vagy 3 percbe telt neki előbányászni valamit amivel továbbküldte az ellenőrt, A mellette ülő hölgy már készítette elő a pénzt, hogy büntesse meg helyszínivel. Igen ám de a hölgynek csak nagy bankója volt(10.000). Az ellenőr kiakadt nem tudott mit csinálni elment felváltani a kollégájához. Eddig ez a párbeszéd hangzott el a bácsi és a hölgy között:

159 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek