Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért nincs elsősegély doboz a BKV autóbuszain?

Tegnap az egyik bejegyzésnél előkerült, hogy a BKV autóbuszain nincsen elsősegélynyújtó felszerelés, pedig az kötelező lenne, milyen közúti járművön. Egy BKV-nál dolgozó ismerősöm szerint a BKV-nak és a '90-es évekről van felmentése, tehát a buszokon ezért nincs elsősegély doboz. A probléma csak az, hogy egy '90-es rendelet szerint még a mezőgazdasági gépekre is kell ilyen felszerelés. Ezért fordultam tegnap levélben a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz, illetve a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz:

Tisztelt BKV!
Tisztelt NKH!
Tisztelt NKHM!

Néhány hete az egyik 7-es buszon egy erős fékezés miatt elesett egy utas. Az idős úr olyan szerencsétlenül esett, hogy a fejbőre több helyen is felszakadt. Két blogger sietett a segítségére, akik a buszvezetőtől elsősegélydobozt kértek, hogy ellássák az utast. Az utasok ekkor szembesültek azzal, hogy a buszon nincs elsősegély nyújtó felszerelés, pedig kötelező lenne, minden olyan járművön, amely forgalomban vesz részt, legyen az motor, autó, mezőgazdasági gép, vagy BKV busz. Az utóbbiakban mégsincs, pedig egyszerre akár 130 ember is utazhat rajtuk, tehát egy esetleges baleset következtében akár 50-nél több ember is megsérülhet. Így szól a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet:

67 Tovább

Már a buszon is kampányol az LMP

Egész Budapest a politikai pártok undorító, leszedhetetlen hirdetésével van tele. Mindközül a legrosszabb az LMP és a Jobbik kampánya. Utóbbi oszlopokat ragasztgat tele, leszedhetetlen A5-ös plakátjaival, előbbi kis szív és téglalap alakú matricákkal ragasztgatták tele a fél várost. A papír alapú matricájuk leszedhetetlen, minden felületen ottmarad. A BKV buszait sem kímélték:

50 Tovább

Az átszállók orra előtt megy el a pótlóbusz

Olvasónk szerint a 2-es villamos pótlása annyira jól lett megszervezve, hogy legtöbbször a pótlóbusz pont akkor zárja be az ajtajait, amikor az emberek a villamosról leszállnak, és indulnak a busz felé. Vajon a BKV-nál miért nem tudják -csak egyszer- normálisan megszervezni a villamospótlást?

Sziasztok!

Én nem felháborodott levelet írok, hanem... nem is tudom milyet! Új munkahelyemre többek között a 2-es villámossal, illetve annak pótlóbuszával jutok el, mivel a Fővám téren világváros épül. Aki nem járatos arra, annak röviden annyi, hogy a Fővám térig jár a villamos, onnan pedig busz visz el a Boráros térig, ahonnan ismét van kötöttpályás közlekedés. Így a köztes részt pótló buszokkal oldja meg a Zrt., amiknek a technikai haszna az lenne, hogy: "Amikor a villamos odaér a sín végéhez, az utas átszálljon, majd busszal folytassa útját. És visszafelé is! Amikor a busz odaér a sínhez, átszáll, utazik tovább." Ehelyett - nem mondom hogy minden nap, de - általában azt tapasztalom, hogy még mielőtt esélyem adódna leszállni az egyikről, a másik éppen bezárja ajtajait és útra kél.

31 Tovább

Ordibált és veréssel fenyegetett a biztonsági őr

Olvasónk a Stadionok metróállomáson találkozott a BKV egyik legbunkóbb biztonsági őrével. Az utastól köszönés nélkül, tegező hangnemben kérte a jegyet, bérletet, és ezt ő szóvá tette. Nem kellett volna, mert az őr ordítozva, veréssel fenyegette meg, sőt, még a karszalagját is levette, amikor az utas után eredt:

Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!

Folyó év május 20-án 16 óra 20 perckor a Stadionok metróállomásról indulva terveztem igénybe venni "közösségi közlekedési" szolgáltatásukat. Az Örs vezér tere felé haladó metró peronjához tartva elhaladtam a jegykezelő automaták között, amikor az addig a falnak támaszkodó, kék egyenruhás, jegyellenőri karszalagot viselő úriember száját a "Heló! Jegy, bérlet!?" kiáltás hagyta el. A magyar nyelv ezen dialektusát én ugyan nem értem, ellenben körülnézvén tapasztalnom kellett, hogy rajtam kívül csupán az úriember egy kollégája tartózkodik a közelben, feltételeztem hát, hogy az úr velem óhajt valamit közölni.

Megálltam, eltávolítottam fülemből a headsetet, köszöntem, majd megérdeklődtem, mit óhajt (idézet: "Jó napot, hogy mondta?"). Válasza a következőképpen hangzott: "Jegyet vagy bérletet mutassá'!". Felhívtam rá a figyelmét, hogy ismeretlenként illett volna köszönéssel kezdeni irányomban bármiféle interakciót ("Jó napot kívánok; talán kezdjük így."), mire feleletül a "Na jó, ne, ne kezdjük így..." mondatot kaptam.

205 Tovább

Miért nem a Stadionokig jár a Gödöllői HÉV?

Az elmúlt években sok szó esett a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötéséről. A fejlesztést a VEKE is szorgalmazza. Ők a metró és a HÉV összekötését úgy képzelik el, hogy a metró a felszínen, az Örs Vezér terétől tovább, a HÉV vonalán a felszínen járna. Ezzel csak az a baj, hogy szakemberek szerint csak akkor megoldható, ha a HÉV és a metró kocsijait is lecserélik. A 2-es metró új szerelvényei már jönnek, ám azok még mindig alkalmatlanok a felszíni (értsd: A HÉV vonalán való) közlekedésre. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Gödöllői HÉV és a 2-es metró sosem, vagy csak évtizedek múlva lesz összekötve. Van azonban egy másik terv az összekötésre, ami nem új, mégsem beszél róla senki.

A 2-es metró Stadionok nevű állomásán 4 vágány található, melyből kettőt -a két szélsőt- használják rendszeresen, a két középső üresen áll. Ezt a két vágányt elvileg azért építették, hogy a HÉV ide álljon be, és itt legyen a végállomása. És ha belegondolunk, nem is hülyeség.

Bár az átszállás megmaradna, az összekötés ezen módja mégis több ezer ember életét könnyíthetné meg, hisz a metróról való átszállás alig néhány lépés lenne, és nem is kerülne sokba, mert csak az Örs Vezér téri összeköttetést kellene megoldani, valamint felsővezeték kellene az Örs és a Stadionok között.

Engem érdekelne a ti véleményetek is. Nektek az összekötésnek melyik formája tetszik? Esetleg teljesen más ötletetek van? Írjátok le, és szavazzatok!

122 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek