Egy kamion karambolozott BKV-busszal a főváros X. kerületében, a Mázsa téren hétfő délelőtt - közölte Pap Judit, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtóügyeletese az MTI-vel. A BKV fődiszpécsere úgy tudja, hogy hat utas szenvedett könnyebb sérüléseket a 9-es jelzésű autóbuszon.
Fehérvári Tibor fődiszpécser elmondta, hogy a mentők három sérültet a helyszínen elláttak, másik hármat pedig kórházba szállítottak.
Hozzátette: a busz "utolérte" a teherautót, így ütközött össze a két jármű, a felelősség kérdése még tisztázatlan.
MTI/STOP
BKV-busz karambolozott kamionnal
Életveszélyes utazás a metrón
S. Péter (14) alias SPI az internet új sztárja. Egy olvasónk küldte el YouTubeos videóit, amin a fiatalember látható a 2-es metró vonalán, ahogy két kocsi között utazik néhány állomáson keresztül. A fiatalembert a videó megosztó weblapján többen sztárnak nevezik, ezzel buzdítják őt az újabb hülyeségekre. SPI nem csak a videós oldalon ismert. Egy közösségi oldalnak is tagja.
Nem szeretnék az útjába állni, ezért a BKV-figyelő olvasóinak is bemutatom SPI-t, az internet sztárját. SPI állítása szerint Mendén lakik, sokat szokott piálni, képei alapján szereti öngyújtó gázt szívni, és egy bizonyos „vicces füsttől” bevörösödik a szeme. Ezt a vicces füstöt a köznyelv hívja még „zöldnek” is, legismertebb nevén „fű”. Szereti az extrém sportokat is:
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Ő tehát SPI, aki saját életét, mások munkáját, és Budapest közlekedését veszélyezteti. Hol van ilyenkor a rendőrség? Hol vannak a BKV biztonsági emberei? A képekkel, és az adatokkal együtt (remélhetőleg a BKV-n keresztül) a rendőrségen feljelentést teszek.
45 perces gyötrelem az Akácfa utcában
A hétvégéi „Te se veszel jegyet a mesevillamosra” c. postom után olvasónk úgy gondolta, mégis megpróbál jegyet szerezni a BKV rendezvényére, ezért az Akácfa utcába ment. A jegyvásárlási procedúra 45 perc volt, ami alatt az ügyfelet többször is megszívatták. Végül a Blahán vett jegyet a jegypénztárból, amit később a BKV központban mesevillamosra érvényes jegyre váltott. A BKV székházban nem árulnák BKV jegyet. Logikus, nem?
Kedves BKV Figyelő!
2008. december 9-én délután elindultam jegyet vásárolni a mesevillamosra. Hát nem volt egyszerű.
A hirdetés szerint jegyeket kizárólag elővételben lehet vásárolni a BKV ügyfélszolgálatán, tehát bementem az Akácfa u. 18-ba és érdeklődtem, van-e még jegy? (telefonon azt az információt kaptam, hogy korlátozott számban még vásárolható) Igen, van - hangzott a pozitiv válasz. 1 db mesevillamos jegy 3 db bkv jegybe kerül. Ezt már korábban is tudtam, viszont 18 db jegyet nem akartam előre megvásárolni, hiszen én bérletet használok, vagyis ha időközben elfogy a jegy a mesevillamosra, nem tudtam volna felhasználni a vonaljegyeket. Azt gondoltam, hogy a BKV ügyfélszolgálatán biztos megoldható a jegyvásárlás. De sajnos nem lehet megvásárolni ott a helyszinen, átküldtek az Akácfa u. 22 szám alatti pótdijirodába, és megnyugtattak, hogy ott lehet kártyával is fizetni. Ennek nagyon megörültem, gondoltam, hogy ok, akkor mégis haladunk előre, van minőségi kiszolgálás! A pótdijirodában 10 perces sorbanálllást követően közölték, hogy álljak át a másik ablakhoz (összesen két ablak van), mert csak ott tudnak jegyet adni , ő nem tud sajnos, ráadásul csak a birságokat lehet kártyával fizetni, a jegyeket csak készpénzben. Logikus, igaz?
Visszamentem az ügyfélszolgálatra és mondtam a hölgynek, hogy nem kaptam jegyet és akkor megyek megoldom a Blahán, meg tud-e várni (az ügyfélszolgálat csak 5ig volt nyitva, a hölgy már miattam túlórázott, nem szerettem volna én sem húzni az idejét, de a jegyekért se szerettem volna duplán jönni). Kérte, hogy a szemben lévő automatához menjek és egyeztetett a pótdijirodás kolleganőjével, hogy soron kivül fogadjanak engem a jegyvásárlásnál, minél gyorsabban szabaduljunk mindketten. Szuper! Gondoltam, hogy végre meglesz a gyors megoldás. A pótdijirodában a hölgy befejezte az egyik ügyfél kiszolgálását és rögtön én következtem sorbanállás nélkül. Mondtam, hogy 18 db vonaljegyet kérek (6 db mesevillamos jegy 6x3db vonaljegybe kerül.... ) a mesevillamos jegyvásárlás miatt. Közölte a hölgy, hogy csak 1 DB VONALJEGYE van és nem tud mit tenni. Sajnálja, de ez pótdijiroda és nem jegyiroda. Legszivesebben mindezt ott, akkor, első felindulásomban beirtam volna a panaszkönyvbe, de idő hiányában inkább Önöknek irok történetem megosztására és közzétételére.
A történet vége, hogy elrohantam a Blaha Lujza térre és a metróban vettem jegyet, majd leizzadva visszarohantam az ügyfélszolgálatra és megkaptam végre a várva várt jegyeket a mesevillamosra! Megjegyzem az ügyfélszolgálatos hölgy nagyon rugalmas és segitőkész volt, rajta múlt, hogy sikerült a jegyvásárlás. De maga a rendszer tragikus!
Lassú, átgondolatlan, nem ügyfélközpontú a kiszolgálás, nehézkes és egy 2 perces jegyvételből igy lesz 45 perces kabaré..
Ezek után már nagyon-nagyon remélem, hogy megérte a sok rohangálást és nagyon jól fogunk szórakozni december 13-án a Mesevillamoson!
Tisztelettel: Kuti-Tóth Ildikó
Jövő héten BKV-sztrájk?
Jövő hét csütörtökön tartanák félnapos munkabeszüntetésüket a BKV sztrájkot jelentő szakszervezetei, ha addig, pontosabban december 15-ig nem sikerül megegyezni a cég vezetőségével.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője elmondta, ugyan érkeztek bíztató hírek arról, hogy a BKV vezetőségének sikerül forrásokat találnia a jelentős hiánnyal küzdő cég finanszírozására, de ha december 15-ig nem szolgálnak konkrétumokkal, akkor a sztrájkot megtartják.
A szóvivő elmondta 30 milliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.
Nemes Gábor kitért arra, hogy a BKV-t előbb elérheti a műszaki-, mint az anyagi csőd: a vállalat járműparkja nagyon elöregedett; a naponta forgalomba kerülő 1200 buszból átlagosan 300 meghibásodik, ezek közül pedig mintegy harmincat nem is lehet a helyszínen megjavítani, azokat be kell vontatni a telephelyre.
A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a 2007-es adatokkal összehasonlítva idén 40 százalékkal több járatkimaradást regisztráltak.
A szakszervezetek öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működését, a főváros vállalja át a BKV 80 milliárdos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.
A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működéséhez.
(FigyelőNet, MTI)
Négy busz maradt ki
Aki BKV-val megy időre valahova, az jó, ha előre belekalkulálja a késést is a saját menetrendjébe, ugyanis a BKV buszok a budapesti dugók, és a rossz műszaki állapotok miatt már van ahol egyáltalán nem menetrend szerint közlekednek. Olvasónk a vizsgájáról késett el, mert négy busz kimaradt:
Üdvözlöm!
Egy ma reggeli élményem miatt írok önöknek. Nem voltam boldog, elkéstem a vizsgámról.
Az Astoriától szerettem volna a Fővám térre eljutni a 149-es vagy a 249-es buszok valamelyikével. 9:20-ra értem fel a megállóba a metróból. 9:40-kor jött egy 149-es. Az eltelt 20 perc alatt nem egy, hanem négy busznak kellett volna elmenni ezekből a menetrend szerint. Ezt követően a menetrend szerint ötperces út tíz percig tartott. Így összeadva, majdnem félórás többletmenetidővel számolunk már. Délután, amikor ugyanezen az útvonalon jöttem visszafele (Fővám tér - Deák tér), akkor szerencsére nem kellett 20 percet várnom, de az kb. kétszer annyi ideig tartott, hogy a busz átjusson a Kálvin téren az építkezés melletti kb. 50m-es szakaszon, mint hogy onnan eljusson a Deák Térig.
Tudom, a felszíni járatok menetrendjét nagymértékben befolyásolhatja az aktuális forgalmi helyzet. De vannak pontok, ahol elő lehetne segíteni, hogy ezek a felszíni járatok, akadályok nélkül közlekedjenek. Szerény véleményem szerint a következő módon lehetne ezen a szakaszon a közlekedést:
- A Múzeum körúton a Kálvin Tér fele jelenleg két sávban megy a forgalom. Itt rendszeresen lassú a haladás, mivel a Kálvin Téri kereszteződéstől feltorlódnak az autósok gyakran egészen az Astoriáig. Itt a két sávból miért nem lehetne az egyiket ideiglenes buszsávnak kijelölni? Vagy, ha közlekedésszervezési okokból kell az autósoknak két sáv, akkor miért nem lehet a parkolósávot átmenetileg felszámolni és ideiglenesen - a villamospótlás idejére - ott kijelölni buszsávot. Ezzel a buszok pillanatok alatt eljutnának a Kálvin Térig.
Megoldás: ideiglenes buszsáv a múzeum körúton a Kálvin tér felé (a jelenlegi egyik sáv vagy a parkolósáv rovására)
- A másik problémás terület a Kálvin Téren, a metróépítkezés mellett vezető rövid szakasz. Ahogy láttam, ma már megnyílt egy új sáv, de a helyzet rosszabb lett, mint ameddig csak váltakozó irányokban haladt a forgalom az egy sávon. Eltűnt a sorompó, így nagyon sokan behajtanak, akiknek nem volna jogosultságuk a "csak BKV, taxi, építkezési forgalom" tábla miatt. Itt miért nem lehetne, akár a rendőrséggel együttműködve, megoldani, hogy tényleg csak az arra jogosultak hajtsanak be oda. Egyébként ilyen kritikus zónákból a taxikat is ki kellene tiltani, hiszen a taxisok természetesen ott fognak áthajtani, nem pedig kerülni, és gyakran a sáv teli van taxisokkal, és emiatt a busz csak a harmadik zöldre jut át a lámpán.
Megoldás: A Kálvin térre valóban és ellenőrzötten csak a BKV és az építési forgalom hajthasson be taxik nélkül
Valljuk be, pl. az utóbbi probléma megoldása csak egy odafigyelést igényel. Ha cél, hogy a tömegközlekedést minél többen válasszák az autó helyett, akkor annak egy minőségi alternatívának kell lennie. Ha ugyanúgy együtt araszol a buszom 20 perces várakozás után az autókkal, amikben meleg van, szól a zene, nincs kosz, akkor miért válasszam a tömegközlekedést, ami nem is feltétlenül olcsóbb már.
Nem választ kérek, hanem az említett járatok felvázolt problémáinak a megoldását.
Köszönettel:
Jurdi Archibald
Utolsó kommentek