A Nemzeti Közlekedési Hatóság az általa szúrópróbaszerűen ellenőrzött húsz BKV-busz közül tíznél talált valamilyen hibát. Erről Lovas Károly Róbert, a hatóság területi főigazgatója számolt be szerda este a TV2 Tények című hírműsorában. A főigazgató elmondta, hogy a hatóság szerdára virradó éjjel tartott ellenőrzést a BKV egyik telephelyén. A vizsgált buszok felénél a fékhiba olyan mértékű volt, hogy a járművek műszaki érvényességét - maximum 30 napra - korlátozni kellett. Lovas Károly Róbert közlése szerint ez azt jelenti, hogy 30 nap elteltével a buszokat megjavítva újból le kell vizsgáztatni. A fékhibán kívül elektromos problémákat is találtak - tette hozzá. Szilágyi Károly, a BKV szóvivője az MTI-nek szerdán elmondta, hogy a buszok átlagéletkora 15 év, vagyis nagyon elöregedett a járműpark. Olyan járműveket azonban, amelyek veszélyt jelentenének az utasokra, nem engednek forgalomba, de kisebb eltérések valóban előfordulnak. "Ezt erősítette meg a hatóság vizsgálata is, amely egyetlen járművet sem minősített balesetveszélyesnek, csak a kisebb hibákra hívta fel a figyelmet" - mondta Szilágyi Károly.
A BKV 30 napon belül kijavítja a hiányosságokat és újra levizsgáztatja a kifogásolt buszokat - tette hozzá a szóvivő.
(gondola/MTI)
A vizsgált BKV-buszok felénél talált hibát a közlekedési hatóság
Tarlós: Túl brutálisak a BKV biztonsági őrei
(...)
A Fidesz fővárosi frakcióvezetője a BKV vezetőjének gépkocsibérlési ügyéről azt mondta: Kocsis Istvánt szakmailag képzett és alkalmas embernek tartják, ezért érhetetlen számukra, hogy miért szánta rá magát a 20 milliós értékű céges gépkocsi bérlésére. Hozzátette: ha a BKV vezetője "nem lép vissza ebből", akkor az ellenzék támogatására nem számíthat. Mint megjegyezte, Demszky Gábor főpolgármester talán saját gépkocsiügyei miatt nyilatkozik visszafogottan az ügyről.
A politikus arról is beszélt, hogy sajtóhírek szerint a BKV biztonsági őrei összerugdostak egy utast a Széna téren. Erről azt mondta: érthetetlen, miért biztonsági cégeket alkalmaz a BKV, ha képtelen tisztességes viselkedésre bírni őket. "Azt várom, mikor lesz nyilvános akasztás, ha valaki érvénytelen jeggyel utazik", jegyezte meg.
(Index/MTI)
A teljes cikket olvashatod az Indexen! Kattints ide!
500 forint lesz az SMS-jegy
Lassan egy hónapja annak, hogy a szlovák fővárosban bevezették az SMS-jegyet 220 forintért, (24 korona) ami 70 percig érvényes az összes tömegközlekedési eszközön, korlátlan átszállással.
A BKV is ígért már SMS-jegyet a Pestieknek, amit, ha a városvezetés megszavaz, 2009-től igénybe is vehetünk. A BKV-s villanyjegy 499 forint (+1 SMS ára) lesz, amivel egy órát utazhatunk majd, korlátlan átszállással. Az SMS-jegy előnye, hogy gyorsan, bárhonnan beszerezhető, és átszállásra is feljogosít. Hátránya, hogy Európai viszonylatban rettentő drága, és amennyiben az utas 1 vonalon utazik, átszállás nélkül egyáltalán nem éri meg neki megvenni, hisz az átszállójegy is olcsóbb, mint az SMS-jegy.
Arra, hogy a BKV miért nem vezet be külön egyvonalas, és átszálló SMS-jegyet, eddig nem kaptunk választ.
Lefogták, majd elvették a bérletét
Megint egy bérletes, utas keresett meg levelével, amiben a BKV ellenőrökre tesz panaszt. Elmondása szerint a Déli pályaudvaron a mozgólépcső tetején két oldalról lefogták az ellenőröki, akik elvették a bérletét:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Szeretnék panaszt tenni két BKV-ellenőr viselkedésével kapcsolatban. Ma reggel, 2008. december 5-én reggel nyolc óra után pár perccel a Déli pályaudvari metró megálló kijáratánál történt az eset. Mivel késésben voltam, nem álltam a mozgólépcsőn, hanem sétáltam felfelé, jó messziről mutatva a bérletemet a mozgólépcső tetején álló ellenőrök (egy nő és egy idősebb, kövérkés férfi) felé. Ők azonban, ahelyett, hogy hagytak volna továbbhaladni, ahogy eléjük értem, két oldalról megragadtak és lefogtak. Megpróbáltam kiszabadítani magam, de erősen fogtak, amíg a bérletet ki nem sikerült tépniük a kezemből. Közben kioktatást tartottak nekem arról, hogy talán nem így kellene viselkednem, a nő azt ordította az arcomba, hogy nekem KÖTELESSÉGEM megmutatni a bérletemet; csöppet sem zavarta az a tény, hogy ezt magamtól, felszólítás nélkül megtettem. A férfi pedig még hosszasan vizsgálgatta az érvényes bérletemet, kivette a tokjából, hümmögve és fejcsóválva forgatta, láthatóan csak azért, hogy minél tovább feltartson.
Hosszú évek óta minden hónapban megveszem a bérletet és készséggel alávetem magam a mindennapos megaláztatásnak, ami az ellenőrzésével jár. Rejtély számomra, miért nem szerel fel a BKV elektronikus kapukat, vagy miért nem alkalmaz segítőkész dolgozókat. Nyilvánvalóan nem az utasok elégedettsége a cég fő célkitűzése, de úgy gondolom, ezt a bánásmódot már nem kell és nem lehet eltűrnöm. Ezért kérem az eset mielőbbi kivizsgálását és az érintettek felelősségre vonását.
Üdvözlettel: G. Csilla
Utolsó kommentek