Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Így spórol a BKV

A BKV több járatot is azért akart megszüntetni, mert párhuzamosan közlekedik egy másik járattal. Olvasónk arra lett figyelmes, hogy az átszervezések után a 257-es és a 64-es busz, melyeknek több közös megállójuk is van, ugyan akkor indulnak. Én a forgalomszervezéshez nem nagyon értek, aki tudja mi értelme van egyszerre elindítani két, szinte azonos járatot, az írja meg.


Kedves BKV-figyelő!

 

Tegnap (2008.08.22.) volt szerencsém Pesthidegkúton járni, a hűvösvölgyi buszvégállomáson készítettem a mellékelt képet.

 

Aki gyakran utazik a 64-es illetve 257-es viszonylaton, az tudhatja, hogy e két buszjáratnak van egy közös szakasza, nem is rövid, egészen pontosan 8 megálló a végállomástól a solymári elágazásig. Ennek tudtában nem értem, miért kell a két buszt egyszerre indítani. Az új menetrendből (64-es busz, 257-es busz) kiderül, hogy nem csupán "szerencsém" volt, hogy ezt a képet le tudtam kapni: a buszok hétköznap délután 2 és 6 óra között mindig egyszerre indulnak. Miért van az, hogy aki lekési a buszt, annak 12 percet kell várnia (ráadásul hétköznap)? Nem lenne egyszerűbb, ha felváltva indítanák a buszokat, és akkor legrosszabb esetben is csak 6 percet kellene várni? Miért nem tudják a BKV-nál a buszok indulását ily módon összehangolni? Rejtély. Gondolom erre a BKV-nál se tudnának ésszerű magyarázatot adni.

 

Az már csak hab a tortán, hogy amikor visszafele jöttem, a gyors 56-os busz minden egyes megálláskor lefulladt. Persze elképzelhető, hogy mivel az 56-os villamost csuklós buszokkal pótolják, járműhiány miatt a régebbi, rosszabb állapotú buszokat állították itt hadirendbe (egy régi csuklós Ikarusról van szó).

 

Üdv: Fizikazseni

29 Tovább

A Paraméterkönyv hatása (Élő)

A Paraméterkönyv életbelépése óta ma közlekedtem először BKV-n. Bár nem akartam, ma letettem a biciklit, hogy le tudjam nektek írni tapasztalataimat, egy többször frissülő postban. Hátamra veszem a laptopot és az internetet, és Budapest belvárosából postolok nektek. Megnézem milyen a tömött 7-es buszon utazni, milyenek az átszállási lehetőségek. Amíg beérek a városba, olvassátok el az eddigi tapasztalataim.

Összefoglaló (20.11)

Próbáltam ma úgy bemenni a belvárosba, hogy a legsűrűbben használt járatokat veszem igénybe (4-6, 7-es, metrók). Kíváncsi voltam, hogy ezeken a vonalakon a délutáni csúcsban érezhető-e a P.könyv bevezetése. kíváncsi voltam, többet kell-e várnom, többen lesznek-e?

Összességében azt kell mondanom, hogy az átszámozáson kívül semmit nem vettem észre a paraméterkönyvből. Ugyan annyit vártam, ugyan úgy nyomorogtam, és ugyan annyi idő alatt jártam be az utat, mint néhány napja.

"Várjuk" a P.könyv második felvonását.

Lézeng néhány ember a metrón (18:50)

Az előző bejelentkezéskor elfelejtettem megemlíteni, hogy metróztam is. A tömeg ugyan akkora volt, az állomásokon a szokásos embertömeg várakozott. Volt olyan állomás, ahol csak 1-2 ember lézengett.

Kérdéseimmel nem voltam sikeres (19.09)

A Széna téren várakozó embereknek feltettem néhány kérdést a P.könyvről. A vélemények megoszlottak. Volt akinek tetszett, volt aki nem tapasztalt senkit, és többen is azt mondták, hogy többet kell várakozniuk. Egy olyan utas volt aki elküldött, hogy hozzak egy pótlóbuszt, mert menne haza.

Nem megyek a Nyugatihoz (18.51)

Nem mentem a Nyugatihoz, mert nem jár a 4-es 6-os, csak a Blaha és a Móricz/Fehérvári között. Helyette eljöttem a Moszkvára, és a Széna térre, ahol anyázó emberek várják a villamost.

A Moszkván a hangos utastájékoztatásra 5-öst adok. Egy nő folyamatosan bemondja, hogy nem jár a villamos, pótlóbuszok szervezése folyamatban van.

Mint egy kis programfüzet…

…úgy válogatok a jobbnál jobb járatok közül a BKV kiadványából. Olyan ez, mint egy fesztiválon a programfüzet. Térkép, magyarázat, programok. Irány a Nyugati!

Sok jó ember, kis helyen is elfér (18:23)

Ha gyorsan szeretném leírni a tapasztalataimat, azt írnám, hogy nyomorogtam. Nyomorogtam a 7-esen, nyomorogtam a 4-esen, mindenhol. A 4-es 6-os villamos minkét irányban tömött volt, pedig szinte percenként jár. A hetes buszon volt egy kis hely, de nem ment a klíma. Meg lehetett dögleni. Nem a Paraméterkönyv hibája. Sokan vagyunk, sokan akarunk közlekedni. (Továbbra is metrót akarunk a 4-es 6-os helyett! :))

Megközelítem a Blahát (most valamikor)

Most még a Astoriánál vagyok, hamarosan megközelítem a Balhát. Az ott szerzett élményeit csak később írom meg, nem szeretnék ott menőzni, hamar eltűnne a laptop a kezemből. Ha túlélem, még jelentkezem! :)

/Aki épp arra jár, és kifaggatom, az legyen udvarias, válaszoljon minden kérdésemre :)/

Húsz éve várta a buszt (17:valahány)

A Móriczon egy fiatal srác vágott közbe, mikor a tájékoztatót osztó ellenőrrel beszéltem. Pozitívan beszélt a változásokról, végre egy busszal el tud jönni a belvárosba (?) Nagytétényből. A tájékoztatóból nem derül ki, melyik buszra gondolt. Sajnos idő előtt elment a busszal.

38 Tovább

Paraméterkönyv: Helló!

Kedves BKV-figyelő olvasó!

Bizonyára te is tudod, hogy a BKV tegnap bevezette a Paraméterkönyv első részét. Számos járat számozása megváltozott, több járat megszűnt, meghosszabbodott. A követési idők sűrítése és ritkítása mellett azonban több értelmes megoldást is tartalmazott a könyv. Arra lennék kíváncsi, hogy te hogyan élted meg a változások első napját? Sokat kellett várakozni? Könnyebb lett az átszállás? Milyen volt a tájékoztatás? Írd le néhány mondatban, mit tapasztaltál, és szavazz!

82 Tovább

Önkéntesekkel takaríttatja buszait a BKV

A BKV-figyelő már többször felajánlotta segítségét a BKV-nak, hogy kitakarít néhány autóbuszt a kelenföldi garázsban. A társaság ezt többször visszautasította, az utóbbi időben már a megkeresésünkre se reagál. A civil erőre nincs szükségük, dolgozóikat kihasználva takarítják a buszparkot.

Kedves BKV-figyelő!

A BKV honlapját böngésztem, az új menetrendeket kutatva és találtam egy érdekes közleményt:

 

Önkéntes járműtakarítás a BKV-nál
Tisztább lett a Társaság autóbuszparkja

A BKV Zrt. dolgozói fontosnak tartják az utasok komfortérzetének javítását, ezért több száz önkéntes vett részt a Társaság által meghirdetett szombati járműtakarító akcióban.

Az utazóközönség kényelemérzetét növelendő a BKV Zrt. legújabb akciójának keretében szombaton (augusztus 16-án) a Társaság több száz munkavállalója önkéntes alapon takarított közösségi közlekedési járműveket. Az óbudai, a cinkotai, a kőbányai, a dél-pesti és a kelenföldi autóbusz telephelyeken az utasok érdekében összefogva a Társaság több vezetője is megjelent, hogy munkájuk által tisztábbak legyenek a fővárosban közlekedő autóbuszok. Nem egyszeri akcióról van szó, a BKV a közeljövőben több alkalommal is készül önkéntes munkavállalói bevonásával járműveit tisztábbá, kényelmesebbé tenni.

2008. augusztus 17.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság


Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de én erről az akcióról nem olvastam ezt megelőzően sehol. Ha valaki ott volt mesélhetne, hogy mit csináltak. Esetleg "civileket" nem lehetne bevonni? Egyáltalán lenne rá jelentkező?

Üdv, KriszBi

 

50 Tovább

Használt jegyet adott el az utasnak

Mit csinál a törvénytisztelő állampolgár, ha a nyaralásból hazatér, és nincs jegye, bérlete? Venni próbál egyet. Igen ám, de pénztár nincs, az automata pedig rossz. Megpróbál segítséget kérni egy BKV Orktól aki ad neki egy jegyet, 270 Ft-ért. Igen ám, de használt.

Kedves BKV-figyelő!

Remélem 2007-08-17-én, vasárnap este szerzett tapasztalataim segítenek árnyalni az olvasók BKV-alkalmazottakról kialakított képét. Mivel a történet ízét, a lenyúlás pitiánerségét a részletek adják, ezért tömörítés helyett a teljes, BKV panaszirodának elküldött levélnek az eseményt leíró részét adom közre. Az ékezetekért bocsánat!

Helyszín: Moszkva tér, a metrónál a mozgólépcsôk tetejénél
Idô: 2008-08-17 kb. 20:15

A történet megértéséhez elôre kell bocsátanom, hogy évek óta bérlettel közlekedem a BKV járatain, így nincs semmiféle rutinom a vasárnap esti jegyvásárlás viszontagságaiban. Mint ahogy abban sem vagyok járatos, hogy ellenôröknek szabad-e, hol, vagy a nap milyen szakában jegyet árusítaniuk.

A megadott idôpontban nyaralás elôtt-után hazatérvén nem volt érvényes bérletem és 1 db jegyre volt szükségem a 6-os villamossal történô hazajutáshoz. A Moszkva téren a pénztárakat már zárva találtam, a metróépületben a ‘Forgalmi Ügyelet’ üvegablaka elôtt nem állt sorba senki és semmi jel nem mutatott arra hogy ott jegyet is árusítanának (pedig mint késôbb kiderült, igen…). Ezért apróm nem lévén a pár méterre lévô jegykiadó-automatánál próbálkoztam papírpénzzel. Nem fogadta el, de hamar egy napbarnított, kopaszodó, testes, középkorú férfi BKV-ellenôr termett a mozgólépcsônél ellenôrzô csapatból mellettem, hogy tud-e segíteni? Mondtam, hogy egy jegyre lenne szükségem, de az automatával nincs sikerem. Az nem mûködik – mondta -, de tôle viszont tudok venni jegyet. 500 forintomért rendben megkaptam a 230 visszajárót és 1 db, maroknyi BKV-jegy közepérôl kihúzott jegyet. Megköszöntem, elégedett voltam az ellenôr segítôkészségével, az emberarcú szolgáltatással és a 6-os villamos felé vettem az irányt.

Már a villamoson vettem észre, hogy az ellenôrtôl vásárolt jegy egy használt példány, mégpedig a pecsét tanulsága szerint egy 2008. 8. 13-án 20:53 perckor érvényesített darab! Azonnal leszálltam a Széna téren és visszatértem a vásárlás helyszínére – nem szeretek érvényes jegy nélkül utazni és bosszús is lettem a lehúzás-átverés miatt, amit ráadásul egyenruhás alkalmazott, ha úgy tetszik a rend és fegyelem, a szabályok betartásáról elvileg gondoskodó ELLENÔR követett el.

A jegyet nekem eladó ellenôrt már nem láttam a metró mozgólépcsôjénél dolgozó ellenôrök között. Ekkor a ‘Forgalmi ügyelet’ nevû ablak mögött ülô munkatársukhoz fordultam panaszommal, aki nem tudott segíteni az ellenôr hollétét illetôen, viszont kiderült, hogy az ablaka egyben jegypénztár is! Vettem is jegyet azonnal, ezúttal nem használtat, szabályosan, nyugtával. Egy hölgy munkatársuk még ki is jött a fülkébôl hitetlenkedni és megnyugtatni a panaszom után, de segíteni ô sem tudott. Amikor ô visszatért és én újra a villamos felé indultam volna, hirtelen felismertem az ellenôrök között az engem becsapó férfit. Odamentem hozzá, közöltem vele, hogy használt jegyet adott el nekem, ami helyett most egy másikat, jót kérek. Meg sem nézte, el sem kérte a rossz jegyet, hanem azonnal az egyik kollegájának intve, tôle kért egy másik jegyet, amit odaadott. (Tehát nem is volt nála érvényes jegy…) Ezután kérdôre vontam, hogy ha nem az átverés volt az eredeti szándéka, akkor miért nem a tôlünk kb. 5  méterre lévô ‘Forgalmi Ügyelet’ ablakhoz irányított, ahol árultak jegyet és nem is állt sorba senki? Erre nem válaszolt. Ekkor én az azonosító számát kértem.

- 400. – válaszolta. Ez elég hihetetlenül hangzott, ezért megkértem, hogy mutassa is meg azt az igazolványt. Erre elô is kotorta az inge alá rejtett mûanyagkártyát és felém mutatta. Nyilvánvaló volt, hogy ravasz módon úgy tartja az igazolványt felém, hogy az azonosító számból pont csak a ‘400’ legyen látható, a szám folytatását pedig bal kezének mutatóujja kitakarja! Sikerült azonban azt félretolnom, így tudtam leolvasni a teljes, hatjegyû 400 xxx azonosító számot.

- Kijönne velem beszélgetni? – ez volt a reakciója. – Nem. – válaszoltam, és sietôsen gyakorlatilag menekülôre vettem a dolgot, hiszen vele és kb. 5 kollegájával szemben egyedül voltam. Vissza sem mertem nézni még kint a téren sem, de azt hallottam, hogy utánam ered és kiáltozással próbál megállítani. Szerencsére sikertelenül."

Üdvözlettel: Kohlhaas Mihály

34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek