Az Index úgy értesült, hogy a fővárosi önkormányzat gazdasági bizottsága szerda reggeli ülésén megválasztotta Kocsis Istvánt a BKV vezérigazgatójának.
A zárt ülésen tett személyi javaslatot ezúttal az összes szocialista képviselő támogatta, valamint igent mondott rá az SZDSZ és az MDF is. A Fidesz és a KDNP képviselői tartózkodtak a szavazáskor, mondván, hogy nem ismerik a jelölt szakmai programját. Az ellenzék egyébként a reggeli ülés jogszerűségét is vitatta.
Kocsis István a döntés szerint öt évre kapott megbízást, munkaviszonyának kezdete 2008 szeptember 1. Fizetése megegyezik Antal Attila korábbi vezérigazgató fizetésével, azaz havi bruttó másfél millió forint, plusz évi 150 százalékos prémium.
Az Index úgy tudja, hogy az ülésen Tóthfalusi György, a BKV igazgatóságának elnöke bejelentette, hogy a fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén helyszíni kiosztással adnak ki egy előterjesztést, ami a BKV alapító okiratának módosításáról szól.
A módosítás lényege, hogy az új vezérigazgató munkáltatói jogkörét elvonják, így gyakorlatilag nem nevezhet ki önállóan helyetteseket. Az Index értesülése szerint ez a módosítás annak a politikai alkunak a része, amelynek során végül is az új vezérigazgató személyét elfogadta a szocialista és a szabaddemokrata frakció.
Kocsis István korábban az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, a Paksi Atomerőmű Rt. vezérigazgatója, később pedig a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója volt. A MÁV Start igazgatósági elnökeként is tevékenykedett. Az MVM éléről márciusban rúgták ki.
Antal Attila, az előző BKV-vezérigazgató 2008. március 9-én mondott le megromlott egészségügyi állapotára hivatkozva. Ekkor azonban már állt a botrány, mert kiderült, hogy a BKV attól az Alfa Busz Kft.-től venne használt buszokat, amelynek egyik alvállalkozója Antal Zsolt, a BKV vezér fia. A másik nagy port kavart ügy, ami a vezérigazgató távozásához vezetett, az AAM tanácsadó céggel kötött többmilliárdos szerződés.
/Index/
Megvan az új BKV-vezérigazgató
Fényévekre a chipkártyától
A legtöbb külföldi nagyvárosban chipkártyás jegyrendszer van kiépítve. Ez azért fontos, mert nálunk még nincs ilyen, és a jelenlegi jegyrendszer (jegyárusítás) is visszafejlődik. A BKV jegyek érvényességét egy turista nehezen tudja meg, ha automatából vesz jegyet, ugyanis a hátulján nincs semmilyen tájékoztató. A chipkártyától fényévekre vagyunk, mert még csak ilyen jegyeket árulnak az automatákban:
Kedves BKV-figyelő!
Külföldi vendégem volt, mostanában sokszor vásároltam neki vonaljegyet, hol pénztárban, hol automatából.
Egy érdekes dolog tűnt fel, történetesen, hogy a legtöbb automata felhívja a figyelmet arra, hogy a jegy hátulján lévő tudnivalókat olvassuk el.
Nade mi a helyzet, ha a jegy hátulján nincs semmi?
A mellékelt fényképeken a két fehér jegy automatából származik, a hosszabbik a Keleti pályaudvarnál lévő buszvégállomásnál lévőből, a másik valamelyik (sajnos nem emlékszem) metróállomásnál lévőből.
Bár a legtöbb járművön ki vannak függesztve az utazási feltételek, de azért elég sok olyan van, amin nem. Mi a helyzet akkor, ha veszek egy ilyen "információ nélküli" jegyet és egész nap avval utazok? Honnét kéne tudnom, hogy csak egy, megszakítás nélküli utazásra érvényes, maximum 1 óráig?
Üdv, Manka
Mentősökre támadt egy villamosvezető
Először szidta, majd rá is támadt a mentősökre egy villamosvezető kedden délután Budapesten. A probléma az volt, hogy a mentőautó egy szervizsínen tudott csak megállni, míg a személyzet egy sérültet látott el.
A mentőket egy gázoláshoz hívták ki kedden délután Budapesten, a Blaha Lujza térre. Mire kiérkeztek, a sérültet már bevitték a sarkon lévő gyorsétterembe. A mentőautó így megállt az épület előtt, majd mindhárman bementek az elgázolt embert ellátni - mondta el a Független Hírügynökségnek Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Hangsúlyozta, hogy igyekeztek a Nagykörút forgalmát a legkevésbé akadályozni.
Kiderült azonban, hogy a mentőautóval egy szervizsínre álltak rá. Mikor a mentősök kijöttek az épületből - állításuk szerint - egy villamosvezető először veszekedni kezdett velük, majd mikor beültek az autóba, a félig nyitott ablakon keresztül megpróbálta megütni a sofőrt.
A mentő vezetője csak könnyebben sérült vagy az ütéstől, vagy pedig attól, hogy megpróbált elhajolni. Az ügyben rendőrségi vizsgálat indult - tette hozzá a szóvivő.
Győrfi Pál elmondta: nap mint nap előfordul, hogy a mentősök kénytelenek az utcán megállni, amikor például egy beteghez lakásba kell felmenniük. Mikor végeztek, gyakran azzal szembesülnek, hogy türelmetlen autósok már szidják őket.
/Index - FH/
Keressük a legkoszosabb BKV járműveket
Ha unod, hogy összehúgyozott, tisztítatlan járműveken utazol a büdösben, havonta 8250 forintért, akkor a következő akciót neked találtuk ki:
Zaklasd az ÁNTSZ-t jeligére új akciót hirdetünk. Nem kell hozzá más, mint egy kis figyelem és egy fényképezős telefon (digitális fényképező). Nincs más dolgod, mint utazásod során lefényképezni a legkoszosabb BKV járművet, és elküldeni nekünk és az ÁNTSZ-nek a képeket, a lent található címre. A képek mellé írd le hol készítetted őket, add meg a postos helyszínt és a jármű rendszámát (pályaszámát) is. A legkoszosabb járművet megtaláló olvasóink BKV-figyelős pólókat kapnak :)
A BKV-figyelő már több levelet is küldött a BKV-nak és az ÁNTSZ-nek is, melyben a BKV járművek higiéniás állapotára panaszkodott. Sajnos a BKV nem volt őszinte, és megpróbált félrevezetni minket, illetve a hatóságokat is, de nem adtuk fel. A ti segítségetekkel tovább bombázzuk őket.
Bízom benne, hogy közös erővel, sok fényképpel és levéllel elérhetünk valamit. A leveleket Dr. Gáll Ildikó Közegészségügyi osztályvezetőnek küldjétek a kozeg@fovaros.antsz.hu címre és küldjetek a nekünk is másolatot.
Figyeljetek, fényképezzetek, és írjatok.
További képek:
Szemtelenül mutatja a januári bérletét
Csilla rájött, hogy egy darab WC papírt is felmutathat az ellenőrnek, nem érdekli őket. Ezt kihasználva januári bérletét mutogatja. Persze bliccelni nem szép dolog, Csillát ne utánozza senki.
Kedves BKV-figyelő!
Egy rövid kis történetet mesélnék el, amiben Én igen jól jártam, saját magam ellen beszélek, de ez már annyira szánalmas, hogy nem hittem el.
Szóval, január és június között volt szerencsém használni a BKV járműveit, legfőképp a 2-es a metrót. Egy bérletet vásároltam januárban, majd mikor észrevettem, hogy lejárt, gondoltam veszek egyet. De nem volt nyitva a bérletpénztár, lévén, hogy hétvége van, az automata pedig elnyeli a pénzed, ezért úgy döntöttem, felmutatom a lejárt bérletem, és ha észreveszik, elmagyarázom, hogy képtelenség jegyet vásárolni, és meg nem fogok rohangálni utána, javítsa meg az automatát. Hát elindultam, de még a kutya sem foglalkozott azzal, hogy mi van a bérletemre írva, csak annyit mondott: "köszönöm szépen Kisasszony".
Hm, jól van gondoltam, most lesz ami lesz, addig játszom ezt, amíg valaki észre nem veszi, hogy lejárt bérlettel utazom. Júniusig húztam ezt.
Közben egyszer történt májusban, hogy a Barátnőmmel buliba indultunk éppen, és az utolsó metróhoz igyekeztünk, az Én bérletem természetesen januárban lejárt, az Övé csak másnaptól érvényes. Hát játszunk. 4 db férfi BKV ellenőr; felmutatjuk a bérletünket, de a szoknyánk mérete jobban foglalkoztatta Őket, mint a bérletünk.. Kaptuk a megjegyzéseket, a beszólásokat, a poénokat, a füttyöket. Mi meg csak érdeklődve néztük, ezek aztán dolgoznak.
Lényeg, hogy 6 hónapon keresztül egy bérlettel jártam, néha használt jegyeket használtam, amiket olykor-olykor leellenőriztek, és szintén azt mondták "köszönöm szépen". Nem tűnt fel nekik, hogy 2007-es dátum van a jegyeimen, megvizsgálták, majd továbbengedett, hogy minden rendben.
Érdekes, számomra, nem túl normális, hogy minden metrómegállóban 6-8 ellenőr áll, és képtelenek végezni a munkájukat. Ezért kell 270 ft-ért jegyet venni, hogy ezeket az embereket kifizessék? Lehetne ezt a pénzt költeni, mondjuk automata kapukra, amik ténylegesen ellenőriznek, nem pedig csak támasztják az oszlopot, és szotyiznak.
Üdvözlettel: Csilla
Utolsó kommentek