Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Gyorsabban, pontosabban, takarékosabban…”

Változások Budapest tömegközlekedésében

Naponta kapok leveleket, amikben leírjátok, hogy a BKV weboldalán elérhető, és a pénztárakban meg is szerezhető az a kis füzet, melyben nagyoltan leírja a BKV, hogy milyen változások várhatóak, és mikor.

A Paraméterkönyvet többszöri nekifutásra fogadta el a főváros. A változásokat két ütemben vezetik majd be, augusztus 21-én és szeptember 6-án. Szinte minden vonalat érint a változás, ezért aki BKV-val utazik, az olvasóim kb. 99%-a, annak megéri tájékozódni, hogy ne érje meglepetés.

 



Sokan kíváncsiak voltatok a saját véleményemre is, kérdeztétek, én mit gondolok a Paraméterkönyvről. Több napja lapozgatom a füzetet, nézem a nyilvános adatokat, de sajnos én sem látok még ebből többet, mint ti. Vannak benne jó ötletek, megvalósítható, megvalósításra váló kiváló ötletek, és nagy hülyeségek is. Erről majd csak akkor tudok részletesen nyilatkozni, és véleményt formálni, ha a saját bőrömön tapasztalom a változások következményeit. Gondolom abban egyetértünk, hogy ez a Paraméterkönyv sokkal elfogadhatóbb, mint az első, összecsapott változata.

Kommentek formájában írjátok le, hogy melyik általatok használt járat módosul, és írják le a véleményeteket is.

145 Tovább

A stockholmi tömegközlekedés

Magam ritkán járok külföldön, így a személyes tapasztalatom is kevés arról, hogy más nagyvárosokban milyen a tömegközlekedés. Kommentek között sűrűn olvashatók külföldön élő magyarok észrevételei, tapasztalatai, amiknek én nagyon örülök. Rékuc, a blog másik szerkesztője jelenleg Stockholmban él, és írt egy szép kis beszámolót nektek.

Mint újdonsült stockholmi lakos, érdeklődve figyelem a tömegközlekedést és folyamatosan párhuzamokat vonok a BKV-val. Ez nem mindig lehetséges, mert bár Stockholmban is kb. 2 millióan élnek, egészen más a város felépítése: egy része kemény sziklára, másik része apró szigetekre épült, ezáltal a kiterjedése is nagy és egészen különleges kihívásokkal kellett megküzdenie a közlekedési vállalatnak, amikor a múlt század során kiépítették a tömegközlekedési rendszert.

A közlekedés két nagy tengelyen folyik: metró és autóbusz. Ezen kívül megemlítendő még a helyi vasút, amelyből többfajta is van, és a hajózás azokra a szigetekre, ahova nem vezet híd. De a legtöbben metróval és/vagy autóbusszal utaznak nap mint nap.

A metró

Három fő metróvonal van: a piros, a zöld és a kék. Mindhárom vonal több ágra bomlik a külvárosokban, ami nagyon praktikus megoldás, hiszen ha csak a belső részeken mozgunk, akkor bármelyik zöld (vagy kék vagy piros) szerelvényre felülhetünk csak a külső állomásokon kell ügyelni, hogy melyik zöld vonalon utazunk.

Metrószerelvény az Universitetet állomáson



A metróban beléptetőkapu üzemel, jegyet és bérletet automatákban, trafikokban és az ügyfélközpontban lehet vásárolni. Nagy pozitívum, hogy sem az állomásokat, sem a szerelvényeket nem pakolták tele óriásplakátokkal és egyéb reklámmal az elviselhetetlenség határáig. A padló is reklámmentes.


A buszokról

Sokféle busz közlekedik a hatalmas kiterjedésű városban: piros 'normál' és kék expressz buszok. Eddig Volvo, MAN és Scania gyártmányút láttam. Nagyon kényelmes, komfortos szekerek, az ülések rendesen párnázottak. Gyönyörű tisztaság uralkodik, a nap ellen védő függönyöket sem tépték le, nem koszolták össze. Annak ellenére, hogy a buszok nem járnak gyakran (csúcsidőben 10 perc a követési ideje a leggyakoribb járatoknak), soha nincs tömeg a buszjáratokon. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a vonalakat a budapesti 7es buszcsaládhoz hasonlóan osztották be: egy-egy területre sok járat megy, csak az utolsó néhány megálló és a végállomás van eltérő helyen. Ezzel a legyezőszerű hálózattal sikeresen megszüntették a tülekedést. Még csúcsidőben sem látni álló embert a buszon. Ami érdekes, hogy a svéd közbiztonság nem a legfantasztikusabb: nagyon magas a fiatalok körében elkövetett bűnözés: vandalizmus, kisebb rablások, verekedés. Ezért minden buszon dómkamerák figyelnek a rendre, és a sofőr kis LCD képernyőn figyelheti, hogy mi történik a buszon. Az SL teljes területén videofelvétel készül az utasokról, pardon nincs. De nem is tüntetnek ellene; az utasok belátják, hogy saját védelmük érdekében történik mindez.

SL Volvo busz



Jegyek, bérletek

A metróhálózat egészére érvényes 1 órás jegy 30 korona (720 forint). Ez a városhatáron belül a buszokra és helyi vasutakra is érvényes. Bérletből 1 napos (2700ft), 3, 7 és 30 napos létezik, utóbbi 18.630 forintba kerül* és az egész városra érvényes. A bérlet egy kis kartonfecni, hátán mágnescsíkkal, ezt a beléptetőkapuban nyíló kis résen kell lehúzni és nyílik is. A bérlet elejére a lejárati dátumot nyomtatják, ezt felszálláskor a buszsofőrnek kell felmutatni. Érvényes jegy és bérlet nélkül tehát sehol nem lehet utazni. A buszokra ezért csak elsőajtós felszállás van, ismétlem: kb. a budapestivel azonos lakossszám mellett ez nagyon jól működik. Minden állomáson van egy peronőr, akitől lehet jegyet vásárolni, valamint ha sok poggyásszal érkezel, megsérült a bérleted stb, segít kézzel kinyitni a kaput és beenged.

94 Tovább

Kézzel mozgatják a gázpedált a 141-esen

A BKV járművek műszaki állapotát egy szóval úgy lehetne jellemezni, hogy szar. Nem kell köntörfalazni, nem kell mellébeszélni, ez az igazság. Nincs alkatrész, donor járművekből szednek ki használható alkatrészeket, hogy újból forgalomba állhassanak azok a buszok, amik a műszaki vizsgán nem mennének át. Nem vicc, a BKV járművek néhány százaléka mehetne csak forgalomba.

Kedves BKV-figyelő!

Először a BKV-nak akartam írni, de mivel egy korábbi e-mailes panaszomra sem válaszoltak, csak majd 30 nap múlva levelet kaptam ( kb. 1éve ), inkább ide írok.

Rendszeresen a 141es buszon szoktam utazni, amik olyan állapotban vannak, hogy 100% hogy nem mennének át egyetlen műszaki vizsgán sem, így azt kell gondolnom ,hogy látatlanba kapják a papírt.

Két napja, arra lettem figyelmes, hogy minden egyes lassításkor üresben magas fordulatszámon jár a motor, úgyhogy kicsit közelebb ültem a vezetőfülkéhez. A megdöbbentő lassítási és megállási technika a következő volt:

1.) A vezető üresbe teszi  az automata váltót  2. )Fékez 3.) Lehajol, és ( most kapaszkodjon meg mindenki ) megfogja a gázpedált és visszahúzza.

Igen, ha egyszer lenyomta a gázpedál úgy is maradt. Ez a busz teljes vonalán így történt. (egyébként ez egy régi Ikarus busz volt ) Másik ilyen járatokon rendszeresen nem működik a kilométer óra, illetve nem záródik be rendesen a pici buszon az ajtó, és menet közben kinyílik. Volt olyan busz is, ami folyamatosan lefulladt és kb. 3percenként újra elindította a sofőr a motort.

Ezért veszünk bérletet? Vicc az egész .Az összes BKV vezetőt felültetném a szar járataikra, használjanak bérletet a szolgálati autó helyett. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a menetidőt rengeteg esetben nem tartja be néhány vezető. Ezt azért kiemelném ,hogy csak néhány jellemzően fiatalabb sofőrök, ugyanis azt mindenki tudja amúgy is, hogy a 141es egy "nyugdíjas"járat, és az idős sofőrökkel nincs is probléma,pontosak kedvesek és még köszönnek is mikor felszáll valaki.

A másik, ami még használok, azok a 41/250es buszok, amik szintén elég rossz állapotban vannak ahhoz képest, hogy mennyi idősek. Tudom arra az a válasz hogy alvállalkozó.

Igazából az ember egy ideig tolerálja a BKV-t, viszont mikor balesetveszélyesek a járműveik az már több a soknál.

61 Tovább

Óvatosan ki-be kell dugdosni, maga ezt már megszokta

Ritka bunkó biztonsági őrökkel találkozott MM olvasónk. A lyukasztóba beleszakadt a jegye, a biztonságiak pedig odamentek kiröhögni, és megjegyzéseket tettek rá. MM kemény volt, és azt mondta, hogy b@sszák meg! Meg is lett a hatása, a biztonsági mint a pulikutya, szaladt segítségért.

Tisztelt BKV figyelő!

Az alábbi rövid történet a múlt héten esett meg velem, amikor is egy találkozó miatt Budapestre kellett mennem. Már több mint tíz éve ingázom nap mint nap a fővárosba (bérlettel - megvan mind gimis korom óta :) ), és talán éppen ezért is igyekszem minden szünidőmet úgy alakítani, hogy ne kelljen Pestre mennem.

Egy előzőleg vett jegytömbben még pont két kezeletlen jegyem volt, amikor is a metróbejáratnál lyukasztottam. Nem kapkodtam, nem is tolakodtak mögöttem, a jegy pedig bennszakadt az automatába. Láttam, hogy az ellenőrök figyeltek már azóta, hogy megérkeztem, ezért is könnyebben vettem fel a kontaktot velük és mutattam, hogy mi a problémám.

Rögtön ketten ugrottak oda, gondoltam hű de jó fejek, erre az egyik elkezdett röhögni, a másik meg kioktatott, hogy türelmesen és óvatosan kell bánni az automatákkal, mert érzékenyek és nem lehet csak úgy ki-be dugdosni a dolgokat, majd hozzátette: "ahogy ezt minden bizonnyal megszokta", sőt utaltak arra, hogy nyilván még sosem kezeltem ilyesmit.

Először köpni-nyelni nem tudtam, majd nyugodt hangon válaszoltam, hogy valóban nem, mivel bérlettel utazom évek óta, de jelen esetben sem tartom magam hibásnak a jegy elszakadásáért (ha csak az nem az, hogy minek akartam érvényesíttetni :)). Az, amelyik először röhögött, ráharapott a bérlettel utazom szavakra és kérte, hogy mutassam meg. Mondtam, hogy nem hordom magamnál egy évtized havibérleteit, erre föl meg már az igazolványomat akarta látni. Kérdeztem hogy mégis minek, erre ő tök durván és sértődötten fenyegetőzni kezdett, hogy ne tiszteletlenkedjek. Igen, én is kicsi vagyok, vékony vagyok és törékeny, meg fiatalabbnak nézek ki, mint amennyit éltem már, de azért basszák meg, ne kötekedjenek velem.

Itt gőzöltem csak be és jóval hangosabban azonnal kértem a felettesüket meg új jegyet. Akkor még az egyik habogott valamit, hogy hát van ott még jegy a tömbben, de akkor elindultam a forgalmi ügyelet ablaka felé. Erre a kiröhögős azonnal készséges üzemmódra váltott, elém ugrott, kihívta a bent ülő nőt, annyit mondott, hogy "a kishölgynek bennszakadt a jegye, kéne egy másik".

A nő némi sóhajtozás (jaj már megint munka van) után eljött az automatáig, kinyitotta, kiborult belőle egy rakás szemét is (azt hittem, megkérnek hogy keressem meg, melyik az én jegyem része :D), aztán a szemetet a földön hagyva egy másik automatánál lyukasztott nekem egy lila(!) vonaljegyet és mindhárman további kellemes utazást kívántak.

MM

30 Tovább

Így közlekedtem tegnap

Mindenkinek nehéz volt a tegnapi nap, aki közlekedni próbált Pesten. Nekem még nehezebb volt, mert ebben a hónapban már másodszor kellett buszjegyet vennem, mert nem jött a vonat. Pesterzsébetre a szokásos egy óra helyett három óra alatt értem be. Iszonyatos embertömeg volt mindenhol, volt olyan busz, ami 30 percenként járt, és nem fértem fel rá.

Kicsit azonban jó is volt. Azt tapasztaltam (én legalábbis), hogy a BKV ezt jól megszervezte. Több olyan villamossal, és busszal is utaztam, ami el volt terelve, nem a megszokott rendben közlekedett, ám így sem tévedtem el, mindig tudtam hol vagyok. Ha megkérdeztem a járművezetőt, merre megy normálisan válaszolt, még azt is elmagyarázta, mire tudok átszállni ha szeretnék. Annak ellenére nem volt lekezelő és bunkó, hogy ma én voltam körülbelül az egymilliomodik  aki ezt megkérdezte tőle.

Három ilyen járművezetőre emlékszem:

BPI-826 frsz. 23-as busz vezetője. 2-3 között tapasztalataim szerint minden utasnak normálisan válaszolt.

17.00 körül a 1440-es számú 30-as villamos vezetője normális tájékoztatást adott.

18.00 körül a 1558-as 52-es villamos vezetője mindenkit normálisan tájékoztatott, és a futó utasokat is megvárta.

Köszönet mindenkinek, aki tegnap azon dolgozott, hogy mindenkinek egy kicsit jobb legyen.



Tegnapi képeim:

50 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek