Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ne csak az utakra költsön a főváros

A fővárosi önkormányzat utakat újít fel milliárdokért, sokszor megkérdőjelezhető minőségben, miközben a közvetlen mellette fekvő villamosvágányokat érintetlenül hagyja, mondván annak felújítása a BKV hatásköre. A főváros állítólag előnyben részesíti a tömegközlekedést és annak fejlesztését, a BKV a kötöttpályás közlekedés mellett kampányol. Így? Meglátásunk szerint a fővárosnak igenis segítenie kellene a BKV-t az infrastruktúra fejlesztésében. Nem csak utakat, hanem villamosvágányokat, jelzőberendezéseket is fel kellene újítani és nem kizárólag a Nagykörúton, hanem a „mellékvonalakon” is. Hiszen a kötöttpályás közlekedés nem lehet addig versenyképes, mind az egyéni, mind az autóbuszos közlekedéssel szemben, ameddig ténylegesen nincs előnyben részesítve. A képek egy része a 28-as villamos végállomásán készültek és ezek csak töredékei annak a sok pályahibának, ami a budapesti villamosvonalakon fellelhető.

Az 5 km-es sebességkorlátozás például több éve kint van. Meddig lesz kint? Valóban mindenért a BKV a felelős? Mindenre a BKV-nak kell előteremtenie a szükséges anyagi forrásokat mindenre, mindig?

További képek:



62 Tovább

Egy új állatfaj: A cigiző utas

A héten azt ígértem, hogy több cigizős buszvezetős minőségű post nem lesz. Többen ezt félreértették és azt hitték, hogy az összes olyan posttól megválunk, melynek nincs nagy hordereje. Tévedés! Csupán nem szeretném, ha minden második cikk arról szólna, hogy a buszvezető menet közben cigizett, vagy éppen 1-2 másodperccel később ért a buszhoz. Sajnos nem tudhatjuk, hogy hány kört vezetett már le pihenő nélkül, ezért szerintem teljesen felesleges piszkálni őket, nem ez a tömegközlekedés fő problémája.
Tegnap este utaztam az 56-os villamoson a Bocskai út és a Moszkva tér között. A Móriczon feltűnt egy illuminált állapotban lévő egyén, aki nehézkesen felvonszolta magát a villamosra, majd megpróbált rágyújtani. Ekkor egy fiatal srác rászólt, hogy nem kéne, meg nem lehet, stb. Eltette az öngyújtót, majd néhány megálló múlva ismét megkísérelte, ekkor már rá is gyújtott.



Mivel az utastérben keletkező füst sokkal bosszantóbb, mint amikor a buszvezető a fülkében cigizik, így beszélhetnénk erről is. Mit lehet tenni akkor, amikor az utas megmakacsolja magát, és nekiáll cigizni? Ha ledobom a villamosról és megsérül, még engem vesznek elő, így nem tehettem mást, levideóztam, hogy lássa mindenki.
132 Tovább

Vigyázz hova állsz

Megkérném Demszky Gábor urat, hogy a hónapok óta a Móricz Zsigmond körtér 18/56/41-es villamos megállójában nyakánál felakadt galambot az FKF egyik munkatársával távolítassa el. Nem szeretném, hogy csontkukacokkal teli fertőző galambok potyogjanak az ott várakozók nyakába. Segítségét köszönöm!



61 Tovább

Ésszerű járatritkítást

A BKV szakembergárdája sorra gyártja a paraméterkönyveket, melyek sorra meg is buknak. Sajnos a javaslatokat mindig a kapkodás és a szervezetlenség jellemzi, ahelyett, hogy ésszerű és elfogadható döntéseket hoznának. Kérdésem: Miért közlekedik a 18-as villamos ünnepnapokon és este, miért jár olyankor (egy vonalon az 56-os villamossal), amikor a Savoya Park és az Obi zárva tart? Miért közlekedtetnek feleslegesen szinte teljesen üres villamosokat? Miért nincs a napközben a forgalmasabb helyeken (Savoya Park – Bocskai út) 18A jelzésű villamos?

Erről megkérdeztem egy villamosvezetőt is, aki évek óta dolgozik a 18-as viszonylaton. Alábbiakban az ő véleményét olvashatjátok.

A 18-as villamos fölöslegesen áll ki korán reggel hétvégén Savoya park felé, az ünnepnapi (amikor az áruházak zárva vannak) közlekedés pazarló és felesleges. Régen, (a 18-as, 118-as időkben) a 18-as villamosok első néhány kocsija a város felé állt ki. Az első Savoyai-parkig közlekedő 18-as Szépilonáról érkezett és nagyjából 5:23-kor volt a Forgalmi utcánál. Utána kezdtek kiállni kocsiszínből, Budafokról a villamosok, de még akkor is üresen jöttek fölfelé Savoyából.

Hétvégén 15 perces a követés szombaton 14 óra után és vasárnap napközben sokszor kevés, aki szokott utazni, ezt tapasztalhatja. Az utasok nagy része a lakótelepről érkezik, de sok ember, sok szatyorral nagy zsúfoltságot tud okozni. Indokolt lenne 18A járat indítása a Bocskai útig szombaton 14 és 19 óra között, vasárnap 9 és 18 óra között.

Az esti Döbrentei téri menetek feleslegesek, ezzel a kényszerű átszállások számát növelték. Bár átszállás a következő változatban is lenne, de a Városház tér felől Hűvösvölgybe közlekedő 56-os villamos közlekedhetne Budagyöngyéig, ahonnan beáll kocsiszínbe. Összehangolt menetrenddel akár közvetlen átszállást lehetne biztosítani például a Moszkva téren, ami még mindig jobb, mint a semmi közepén a Döbrentei téri sztyeppén.

Ezek persze egy sor forgalomtechnikai változtatást igényelhetnek (Moszkva téren a villamosmegálló „meghosszabbítása”, a tábla előrébb helyezésével) és ha lenne is összehangolt menetrend, egy esetleges forgalmi zavar miatt felborulhatna.

A 48-as villamos, ami a BKV paraméterkönyvében szerepel(t) reggel és esti közlekedéssel felesleges. Ha érvként az 58-as buszt hozzák fel, az elérhető a Városház téren az 56-os villamossal. Ésszerűbb lenne, ha ezek a villamosok Hűvösvölgyig közlekednének, ott átszerelne 56-osba vagy kocsiszíni 18-asként a Forgalmi utcáig közlekedne.

Az ünnepnapi 18-as üresjáratok helyett lehetne 12 perces követés az 56-oson és így a 41-essel elegendő lenne a Fehérvári út kiszolgálása. Persze azért nem szabad elfelejteni, hogy vannak ünnepnapok, amikor bizonyos időszakokban sok ember indul útnak (ilyen pl. augusztus 20.-a), ezért lenne szükség rugalmasságra.

A leírtakat nem nevezném járatritkításnak, inkább ésszerűsítésnek. Kihúzni könnyű vonalakat, de ha felmérjük a valós igényeket, ennek megfelelően kialakítunk egy közlekedési rendet, lehet többet elérünk és esetleg a cég is takarékoskodik.

Természetesen ez egy szubjektív vélemény, amellyel lehet egyet érteni és ellehet utasítani.
Hozzatok tehát érveket és ellenérveket a 18-as villamos ünnepnapi és késő esti felesleges üzemeltetése mellett és ellen. Amennyiben jó és használható javaslatok jönnek, elküldöm a BKV-nak. Hamarosan bejárást fogunk tartani villamosvonalakon szakemberekkel, megpróbálunk utánajárni, hogy például miért lehetséges, hogy  évek óta (!) néhány helyen 5 km/h sebességkorlátozás van pályahiba miatt elrendelve, amit 72 órán belül elvileg ki kellett volna javítani.
43 Tovább

Szakmai topicok

Ismét gondoltunk egy nagyot. A beharangozott változások első lépéseként szakmai topicokat nyitottunk, ahol utas kérdezhet BKV dolgozótól, busz, troli, hév és villamos témákban. Felvettük a kapcsolatot több BKV dolgozóval, akik ígéretet tettek arra, hogy szabadidejükben megválaszolnak néhány kérdést, mely a hozzájuk tartozó topicba érkezik. Természetesen bárki reagálhat a kérdésekre, lényeg, hogy a válaszában biztos legyen.

A szakmai topicokat a blog jobb oldalán lévő sávban találod meg. Kattints arra a témára, mellyel kapcsolatban kérdésed van, és írd be oda hozzászólásként. A topicok jelenleg béta tesztüzemben 1 hónapig érhetők el. Igény esetén ezt az időt egy évre meghosszabbítjuk.

Reméljük, hogy a BKV-figyelő a közeljövőben nem csak utasészrevételi hanem szakmai oldal is lehet.

3 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek