Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Záróvonal?

Sok kommentár szerintem nem kell a képhez. Túl keskeny az út egy ilyen szép autónak...


28 Tovább

Átalakul a BKV-figyelő

Rövidtávú elképzelésem az, hogy a BKV-figyelő végleg elhagyja a pitiáner „cigizett a buszvezető” minőségű cikkeit, és nagyobb szakmai hátteret kap. Szeretném elérni, hogy a blog ne egy egyszerű oldal legyen, ahová bárki bármikor írhat, ha atrocitásba került, hanem szakmai vitákat is folytathassunk. Nagyobb teret szeretnék adni a BKV dolgozóknak is, mert sajnos őket is szinte napi rendszerességgel bántalmazzák úgy testileg, mint lelkileg. Persze az oldal ezek után is a beérkezett észrevételekre és az információkra fog építkezni, az oldal stílusa megmarad, a pitiáner feljelentgetős (cigizik, eszik, beszélget) cikkeket  azonban elhagyjuk.

A szakmai hátteret elképzeléseim szerint BKV dolgozók fogják adni. Az elmúlt hétvégéken buszvezetőkkel, ellenőrökkel, villamos és metróvezetőkkel vettem fel a kapcsolatot, személyes találkozóra invitáltam őket, melynek eleget is tettek. Úgy gondolom, hogy ők sokkal több kérdésre választ tudnak majd nektek adni, mint én, vagy a többi szerkesztő. Előre tudom, hogy a BKV ebben sem fog támogatni, és azt sem fogja jó szemmel nézni, hogy BKV dolgozók segítik az oldal működését, ezért nekik egyelőre anonimitást biztosítok. Magam is meglepődtem azon, hogy a BKV-figyelőt a dolgozók nagyobb része támogatja, még annak ellenére is, hogy olykor kemény kritikával illetjük őket. Örömmel vettem tudomásul, hogy egyre több BKV-s olvas minket, és szól hozzá a cikkekhez.

A villamos kisiklás óta a blog olvasottsága jelentősen megnőtt, hisz az országos médiában napokig jelen volt. A BKV az előző sztrájkkor nem megfelelően tájékoztatta az utasokat, ezt a blog statisztikája is kimutatta. A sztrájkot megelőző nap majdnem 20 ezer ember látogatott meg minket, az oldalletöltés száma aznap bőven meghaladta a 40 ezret. A számok alapján hetek kérdése, hogy minden második budapesti ismerni fogja a blogot. Egy év alatt egymillió olvasót generálni nem kis teljesítmény, természetesen az Index segítsége nélkül nem sikerült volna. A jelenlegi adatok azt mutatják, hogy szükség van a blogra, hisz több ezren olvassák minden nap. Többek között ezek ösztönöztek arra, hogy átalakítsam a blog működését.

Várom olyan BKV-sok jelentkezését, akik segítenék a blog működését, szakmai hátteret adnának, hogy velük együtt még több sikert tudhassunk magunk mögött. Nyugodtan jelentkezhet bárki, aki a blogot vagy annak szerkesztőit bármilyen formában, de segíteni tudja.  Nem múlik el nap, sajtómegkeresés nélkül, így egy szóvivőre is szükség lesz. Jelentkezni a bkvfigyelo@index.hu címen lehet.
67 Tovább

Mégis ad pénzt a kormány a BKV-nak

Szombaton sikerült egyezségre jutnia a kormány és a főváros képviselőinek, így a BKV mégiscsak kap 10-12 milliárd forint rendkívüli segítséget. Korábban a miniszterelnök azt mondta, hogy Budapestnek egyedül kell megoldania problémáit. A mostani rendkívüli juttatás előfinanszírozás, vagyis csak rövid távon segítették ki Budapestet.

A kormány feladta korábbi keménységét és mégiscsak pénzt ígért Budapestnek a BKV finanszírozására. Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár bejelentette, hogy 10-12 milliárd forintot kaphat a BKV. A konstrukciót még nem dolgozták ki, de annyi biztos, hogy előfinanszírozásnak számít a segély. Vagyis később valószínűleg ennyivel kevesebbet ad az állam a közlekedési társaságnak.

Szombaton három minisztérium, a főváros és a BKV képviselői tárgyalást kezdtek a BKV finanszírozásáról. A kormányt a pénzügy-az önkormányzati- és a közlekedési minisztérium képviselte, a főváros részéről Demszky Gábor főpolgármester tárgyalt.

A megbeszélés szünetében Demszky elmondta az ő ajánlatát: eszerint a főváros hajlandó az általa nyújtott támogatás mértékét a kormányzatéval azonos szorzó alapján megemelni, ha a kormány is ezt teszi. A tárgyalás után Demszky arról beszélt, hogy a főváros kész eladni bizonyos vagyontárgyait, hogy a befolyó 5-6 milliárd forintból a BKV-t fejlesszék. Például autóbuszokat vehetnek belőle.

A főváros azt javasolta a kormánynak, hogy az infláció mértékével visszamenőlegesen emelje meg az állami normatív támogatást. Erre a kormány nem hajlandó. Felmerült viszont, hogy a kerületeket is be kellene vonni a BKV eltartásába. Erről tovább tárgyalnak még.

A kormány eddig hajthatatlannak tűnt, így a szombati engedmény komoly változásnak számít. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az Indexnek adott interjújában másfél hete még azt mondta, hogy nem engedi a költségvetés fellazítását, és nem támogatja, hogy a főváros megkapja a Demszky által akkor kért 18 milliárd forintot. A kormány egy 2003-as megállapodásra hivatkozik. Akkor a kifizették a BKV adósságát és cserébe a fővárosra bízták a társaság további biztonságos működtetését. A kormány szerint a főváros hibája, ha képtelen volt betartani a megállapodást, és hagyta, hogy újabb adósságcsapdába kerüljön a vállalat.

A közelmúlt két BKV-sztrájkja is összefügg a BKV pénzügyi gondjaival. A sztrájkolók egyik fő követelése az volt, hogy a főváros vonja vissza a járatritkításról szóló terveit, vagyis az új paraméterkönyvet. A főváros a kevesebb járattal akart spórolni. A BKV-sok szerint hosszú távon ez még több problémát jelent, mert sok utast vesztene a társaság a szolgáltatás gyengítésével.

A Nádor téren tartott tárgyalások alatt Demszky Gábor kocsijára kerékbilincset helyeztek. Ezt a tárgyalás szünetében leszedték. Mint kiderült az autóban ott volt a szükséges behajtási engedély, csak az kívülről nem jól látszott.

Index/MTI
26 Tovább

Tünés a járdáról

Uborkaszezonos napokra tettem el ezt a Volánbuszos képet. Van a Volánnál egy sofőr aki előzőleg a BKV 14/114 viszonylatán vezetett. Ezzel a táblával hívja fel az utasok figyelmét, hogy a vezetési stílusa még mindig nem a legmegfelelőbb:)


11 Tovább

Autósok és a 17-es villamos

Sziasztok!

Óbudán lakok, a régi munkahelyemre 17-es villamossal jártam, amivel negyedórás utam lett volna minden nap, ha egy-egy autós nem jár a kedvünkben.

Mivel az illetékesek észlelték, hogy megszaporodtak az autós parkolások a villamos sínekre - az amúgy elég szűk úttesten, egy mindenki által jól látható sárga színű felfestést helyeztek el a macskaköves úton. De még ez sem volt elég, oda kellett parkolni.

Utastársaimmal már-már reflexszerűen pattantunk le. Igen ám, de a jólnevelt autós a járdaszegély mellé parkolt, pedig akár fel is állhatott volna rá - ha már ott a felfestés. Ha minden nap, mind a 10-en izomtömeg növelőt szednénk, akkor sem tudtuk volna átemelni a járművet a járdára - legalább az egyik kerékkel. Így még az első megállóig sem jutott el a villamos, én pedig természetesen elkéstem a találkozómról.

Ezúton is sok-sok köszi az autósnak, hogy rövidke életünk egy napját színesebbé tette.

u.i: én is ilyen k*csög leszek, ha megunom a 8250 forintos bérletet fizetni, és inkább állok a dugóban, aztán nem találok parkolóhelyet a városban?

Üdv:
Atish
15 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek