Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV hétszázezer embert vesz semmibe

Nem rég segítséget kért tőlem a hírszerző egyik munkatársa a villamos kisiklással kapcsolatban. Beszélgetésünk során rákérdeztem, hogy megkapták-e a BKV mára ígért közleményét, melyet válaszlevélben el is küldött nekem.

Az érdekesség csupán az, hogy megkértem ma a cég sajtóosztályát, hogy a közleményt küldjék el nekem is, szeretnék az eseményekről beszámolni, hisz az egész "botrány" innen indult, ilyen szinten mégis csak van egy kis közünk az egészhez. A blog olvasói, és szerkesztői ünnepnapokat szántak arra, hogy végigpásztázzák az internetet, és valamilyen módon, de segíteni tudjunk az ismeretlen tettesek felderítésén.

A közlekedési társaságnak ez sem elég. Nem várjuk el a köszönő tartalmú levelet, erre nincs is szükség, de vehették volna a fáradságot, és a címzettek közzé a blog e-mailcímét is beírhatták volna. Szerencsére vannak még olyan emberek, akik az interneten összegyűjt, BKV-s társaságot figyelembe veszik, és továbbküldték nekünk a közleményt.

A BKV a közeljövőben olyan segítségre számíthat, amennyit Ő nyújt a BKV-s utasoknak. Hiába kérnek összefogást, ha az interneten tömörülő BKV utasokat, több mint hétszázezer embert semmibe vesznek!


52 Tovább

Paraméterkönyv: Észrevétel

Tisztelt Döntéshozók!
 
A 2008-s Paraméterkönyv tervezete drasztikusan lerövidítené a Káposztásmegyer, Óceánárok utca és a Keleti-pályaudvar között közlekedő gyors 20-as busz útvonalát. A tervek szerint az új végállomás a Béke utcánál lenne, tehát az új útvonal az eddigi mintegy 40%-ára csökken. A járat kiváltására lényegében nincs tervezet a paraméterkönyvben. Nem ez az egyetlen az Újpest tömegközlekedését sújtó ötletek között: emellett a 30-as busz útvonala szintén lerövidül, a 14-es villamos pedig ritkábban fog járni.
 
Káposztásmegyeri lakosként a gyors 20-as busszal járunk munkába feleségemmel a Róbert Károly körúti, valamint a Hősök terén lévő megállóig. Vidéki kiszállásokkor a Keleti pályaudvarról induló hajnali vonathoz ugyanez a járat, átszállás nélkül visz el.

A Paraméterkönyvben foglaltak megvalósítása ellen a következő érvek szólnak:

1. A piros 20-as jelenleg gyűjtőjáratként Káposztásmegyerről és egész Újpestről gyűjti össze az embereket. Folyamatosan telik meg, csúcsidőben néhány megállón belül tele van, és ez az állapot fennmarad a Keleti pályaudvarig. Előfordul, hogy a káposztásmegyeri végállomástól számított második megállóban már nincs szabad ülőhely, a busz Újpest-Központ környékére érve általában már teljesen tömött, állóhely is alig van. Ugyanezeket az állapotokat látom a mellettünk elhaladó 30-as buszokon is, tehát csúcsidőben mindkét járat folyamatos kihasználtsággal üzemel, a kihasználatlanság tehát nem lehet érv az útvonalrövidítés és ritkítás mellett.

2. Ugyanígy nem tartható az az érvelés, hogy az útvonalának megváltoztatásával párhuzamosság megszűntetéséről van szó, hiszen sem a piros és fekete 20-as, sem a 20-as és a 14-es villamos útvonala nem párhuzamos.

3. Nem igaz, hogy kevesebb lesz az átszállás: a tervezet alapján három-négy átszállás kellene ahhoz, hogy valaki az Árpád-út környékéről, az Izzó-lakótelepről, a megyeri részről vagy Káposztásmegyerről bejusson a Hősök tere vagy a Keleti-pályaudvar környékére. Ezt eddig egyetlen járattal, átszállás nélkül el lehetett érni.

4. A megmaradó, bár más útvonalat követő járatok (pl. 14-es villamos) még zsúfoltabbá válnának, különösen úgy, hogy azok számát is ritkítani tervezik.

5. Káposztásmegyer dinamikusan növekvő lélekszámú terület, a Káposztásmegyer II.-n épülő lakóparkok és más fejlesztések egy ésszerűen kiépített és nem egy leépített közlekedési rendszert igényelnének. Tehát a növekvő lakosság mellett akarják lecsökkenteni a környék tömegközlekedését.

6. A csökkentés sokakat fog gépkocsiba kényszeríteni, még jobban megnövelve a Váci út forgalmát, újabb dugókat és növekvő környezeti terhelést okozva.
 
7. Káposztásmegyeren és Újpesten iskolák és óvodák tucatja veszi igénybe a 20-as járatot, ezzel jutnak be a Hősök terére a múzeumokba és az Állatkertbe. A 20-as megszűnésével-lerövidítésével ellehetetlenítik ezt, hiszen gyerekcsoportokkal nem lehet többszöri átszállásos túrákat tenni. Mindez többezer újpesti óvodást és iskolást érint.

8. Az Árpád út környéki lakótelepen élők csak nagy kerülövel fogják tudni elérni a Szakorvosi Rendelőintézetet, ami lehetetlen sok idős, nehezen járó ember számára.

Lehetségesek olyan változtatások, amelyek költségmegtakarítást hoznak, ugyanakkor nem verik szét az alapvetően működő közlekedést:

1. Napközben (10-15 óra között) ritkábban járó, vagy a csuklós helyett egyes buszok.

2. A kora reggeli és késő esti órákban, valamint hétvégén a csuklós helyett egyes buszok.

Kérem, hogy a fentieket figyelembe véve gondolják újra a 2008-as paraméterkönyvet, és álljanak el a 20-as busz útvonalának módosításától.

Budapest, 2008. március 23.

Tisztelettel: Thúry László, régész
77 Tovább

Vizsgálat a kisiklott villamos miatt

Végre egy kis előrehaladás a villamos kisiklásának ügyében. Levelet kaptam ma a BKV Villamos Vasútbiztonsági Csoporttól, illetve az MTV is megkeresett, valószínűséggel a Kékfényben beszámolnak a cikkünkről. A mai napon a nálam lévő összes olyan anyagot átadom a BKV-nak, mely bizonyító erejű lehet. Kérem, hogy akinek van lementett anyaga a már törölt oldalakról, az küldje el nekem e-mailben ma délutánig! Köszönöm!
T. BKV-figyelő!

XY. vagyok, a BKV Villamos Vasútbiztonsági Csoportjának vezetője. A március 20-i kisiklás után nem sokkal hivatalból a helyszínre érkeztem, és megdöbbentett az a látvány, ami ott fogadott. Különösen az a hátborzongató, hogy milyen következményei lehettek volna az eseménynek. Másfelől megdöbbentő volt a teg-elők keserű humora, ahogy saját nevükre dedikálták, összefirkálták a keresztbe fordult villamost.

Bár a kerületi rendőrség hivatalból foglalkozik az üggyel, mi sem nyugodtunk, élénken követtük a témával kapcsolatos írásokat a bkvfigyelo.blog.hu oldalon. Már most szeretnénk megköszönni azt a kutatómunkát, amellyel segítettétek körvonalazni a firkászok kilétét, és amiből az sejthető, hogy a kisiklást okozó újságkupac nem véletlenül került a vágányra.

Amennyiben a blog-oldalon lévő dokumentumokon kívül még van más, bizonyító erejű adat, kérlek, osztd meg velem, mert készítünk egy összeállítást a tényekről és a teóriákról, amit a BKV részéről hivatalosan a rendőrség részére át szeretnénk adni.

Másfelől főnököm, a Forgalmi Főmérnök úr kezdeményezte, hogy vegyük fel Veled személyesen a kapcsolatot, kicsit lássátok a cég belső életét, megmutatnánk a főmérnökség, a vasútbiztonság munkáját, esetleg egy-egy teleplátogatás is beleférne.

Segítségedet előre is köszönve: XY, Villamos Forgalmi Főmérnökség, Vasútbiztonsági Csoportvezető
UPDATE2: Több hírforrás is beszámolt az eseményekről. Többek között a  hirado.hu, Népszava, Blikk, Lánchíd rádió, Hírszerző, HírTV és az Inforádió is.
187 Tovább

Focidrukkerek és ellenőrök

Helló!

Kisebb szösszenetet osztanék meg veletek, amin mi azóta is röhögünk. 21-én péntek délután 5-kor mentünk egy haverommal a Nagyvárad téri metró állomásra, és mögöttünk jöttek talán vmi drukkerek vagy csak egy hangos társaság, látni nem láttuk őket csak hallottuk, jó hangosan énekeltek meg ordibáltak. mikor meghallottuk akkor értünk a metróba, készítettük elő bérleteinket, és akkor hallották a kontrollok amit mi is, az óbégatást miegymást. mintha vezényszóra cselekednének, egymásra néztek, és elhúztak a fenébe, meg se nézték a bérletünket.

Gyorsan elrakták a cuccaikat, mire visszanéztük mintha a föld nyelte volna el őket.. :D megbeszéltük haverommal legközelebb mi is így jövünk, és akkó nem kell bérlet... de azé szerintem ez pofátlanság.. nem? azért mert sokan vannak és hangosak, akkor már nem is kell ellenőrizni? Na mind1 ez inkább marha vicces volt, látni az arcukat... kész:D

Na sziasztok.
97 Tovább

„A faszse gondolta volna, hogy kisiklik”

Mindenki előtt világos, hogy 2008. március 20-án este kisiklott egy villamos a Fehérvári úton, a Bocskai út megállóhely után. Egy szemfüles olvasónk videóra vette a kisiklást követő eseményeket, melyen jól látható, hogy fiatalok a kisiklott villamos oldalát összefirkálják. Az esemény akkora port kavart, hogy többen is jelentkeztek, olyan fénykép/videó van a birtokukban, mely bizonyítja, hogy kik firkálták össze a kisiklott villamost. Egy neve elhallgatását kérő illető iwiw adatlapra mutató linket is küldött.

Természetesen már itt gyanús volt minden. Az említett ember törölte magát a közösségi oldalról, a fényképeit is leszedte a fotolog-ról és a gportalos oldalát is szünetelteti jelenleg. Egyszer sem keresett meg e-mailben, pedig tudta, hogy ezek a cikkek róla szólnak. Mitől fél ennyire, ha alaptalanok a vádak?

A fiatalember a graffitis életben a Sniki nevet használta. Ezt támasztja alá az iwiw-es beceneve, és a graffitikon is ez olvasható, melyek a weblapjára voltak feltöltve. Ma rátaláltam egy graffitis fórumra, melyen szintén ezt a nevet használta „valaki”. Elmeséli, hogy Ő nem gondolta volna, hogy kisiklik egy köteg újságtól a villamos, és ha már kisiklott, miért ne „írta volna össze”.  Az összes írásából teljesen levehető, hogy ott volt, hisz cselekedetét többször is vandalizmusnak nevezi. (A graffitis fórumon készült képek ITT és ITT tekinthetők meg.) Szerencsére minden olyan adatot lementettünk, mely bizonyíték lehet. Abban is biztosak vagyunk, hogy nem egyedüliként követte el a tettét.



Szeretném megköszönni az olvasóinknak a kutatómunkát, a fáradtságot és a rengeteg segítséget. Ha a villamos kisiklásért felelős emberek közmunkára/börtönre lesznek ítélve, már megérte megcsinálni a blogot. Csak a szerencsének köszönhető, hogy az utcán és a villamoson lévők közül senki sem sérült meg komolyabban. Örülnénk, ha a médiában nagyobb helyet kapna az ügy, a hasonló életfelfogású emberek kétszer meggondolnák mit tesznek.
UPDATE1: Levelet kaptam lájf!
Üdv!

Végig nyomon követtem a villamos kisiklásával foglalkozó részt a bkvfigyelon-n és a harmlessmag.hu oldalon is elolvastam a kommenteket és szeretnék segíteni hogy elkapják ezeket az elmebeteg állatokat...vagyis még az állatok is különböznek ezektől na mind1 szóval az iwiw-en megtalált ember (sniki) az FHS csapatban van és a teg neve (amit firkál, fest) az hogy: SNIK ez egy leginkább újpesti mozgású csoport és ők verték szét azt a villamost is aminek a képét a harmlessmag fórumára "tibi" belinkelt a fotologról. aazt a villamost az FVF crew-val verték szét.

nem vagyok és nem is akarok spicli lenni de azért az már túlzás amit ezek műveltek/nek és NEM MINDEN GRAFFITIS ILYEN VANDÁL!!! remélem ezzel segítek valamit. azért erre a levélre kérek valami reagálást és felőlem a bkvfigyelőre is fölkerülhet ez a levél vagy a lényege. így név nélkül írok mert jobban érzem így magam, a mail címem is ezért csináltam külön.

na písz
UPDATE2: Ma este sikerült beszélnem snik-el. Ő az egyetlen olyan ember, akiről sikerült kiderítenünk, hogy ott volt 20-án a Fehérvári úton, és szemtanúja volt az eseményeknek. Az előző postban is említettem, hogy nyilván nem egyedül volt, kár lenne őt egyedül felelősségre vonni a történtek miatt. El szerette volna mondani, hogy látta ő az eseményeket, és ki is a felelős azért, mert kisiklott a villamos. Ismételten felhívnám a figyelmet, hogy a fiatalember sosem volt meggyanúsítva azzal, hogy a villamos kisiklásáért ő lenne a felelős, csupán a beérkezett levelek alapán felhívtuk a figyelmet arra, hogy szemtanúja volt az eseményeknek, hisz egy ismerőse "jóvoltából" került a köteg újság a sínekre.

324 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek