A BKV havilapjának (Mozgásban Magazin) 10. számában megjelent egy cikk „Dolgozói fórum” címmel, melyből idéznék egy kis részletet:„Szóba került az utaspanaszok kezelésének kérdése is, melyek rengeteg gondot okoztak eddig is a járművezetőinknek. Regőczi tájékoztatta és megnyugtatta a fórumon megjelenteket, hogy Társaságunk csak a névvel felvállalt levelekkel, illetve az érvényes utazási igazolvány vagy jegy birtokában lévő panaszostól érkező észrevételekkel foglalkozik. Cégünk ezáltal is szeretné megvédeni járművezetőinket, jegyellenőreinket, jegypénztárosainkat azoktól a kellemetlenkedőktől, akik csak heccelésből, olcsó poénkén kritizálják munkatársainkat."
Kedves Regőczi úr,
Egyet kell értenem Önnel abban, hogy aki nem fizet az utazásért az ne is panaszkodjon, sőt az alaptalan vádakat is teljes mértékben elítélem. Ön a blogom olvasgatása közben, szokott alaptalan vádakat olvasni? Alaptalanul reklamál egy látássérült, ha nem engedik le a metró területére? Olcsó poénnak tartja panaszt tenni egy olyan villamosvezető ellen, aki hírtelen többször is befékez, majd az utasok többsége elesik, és még azt sem kérdi, „nincs semmi baj?”. Ön szerint nem jogos, ha közzéteszünk képeket BKV buszokról, melyeknek olyan az állapota/tisztasága, hogy már állatok szállítására is alkalmatlan? Természetes, Ön szerint ez hecc és olcsó poén. Bár csak az lenne. Sorolhatnám, mert a felsorolás végtelen lenne. Nem azon kellene gondolkodnia, hogy bújjanak ki az utaspanaszok megoldása alól, és hogy úgy csökkentsék a panaszok számát, hogy semmisnek tekintik őket, azon kellene végre elgondolkodnia, hogyan oldják meg ezeket, mert ez nem megoldás. Ön szerint a képeken szereplő buszon és a cikkben szereplő villamoson, csak bliccelők utaztak? Higgye el nekem, biztos volt ott egy jeggyel utazó utas is, aki miatt megéri kivizsgálni ezeket az ügyeket, hisz neki is kellemetlenséget okozott ez az eset. Hogy neveket miért nem teszünk közzé? Elmondom. Egyszer megjelent egy cikk névvel, majd az Önök egyik dolgozója felkereste a levél beküldőjét egy közösségi oldalon, majd telefonom megfenyegette. Én képviselem azokat az utasokat, akiket valamilyen sérelem ért az utazásuk során..
Hogy értik azt, hogy „Szóba került az utaspanaszok kezelésének kérdése is, melyek rengeteg gondot okoztak eddig is a járművezetőinknek”?
Szerintem egyes járművezetők okoznak gondot az utasoknak. Kérem Önöket, egyszer szúrjanak ki a blogom olvasóival, az Önök utasaival. Legyen egy olyan nap, amikor minden rendben megy. Amikor még a pszichopata járművezető is rám mosolyog és nem azt látom az arcán, hogy „Csak lépj fel az első lépcsőre, csukom is az ajtót”. Úgy hiszem, hogy azok a járművezetők, akik nem megfelelően végzik a munkájukat, maguknak csinálnak problémát ezzel.
A Mozgásban c. magazinban megjelent még egy érdekes szöveg, melyre egyből reagálnék Önnek, ha már itt az alkalom. Idézem:„Társaságunk kiemelten fontosnak tartja, hogy mindenki egyenlő eséllyel vehesse igénybe a szolgáltatásait, és mindent megtesz annak érdekében, hogy hátrányos helyzetben lévő utasaira megfelelő figyelmet szenteljen”
Mégis, ezt hogy értelmezzem? Mindent megtesznek azzal, hogy Budapest legfontosabb villamos vonalán az átszállási kapcsolatokat már nem mondják be? A vakvezető kutyát nem engedik le a metró területére a harcikutyát igen, erre gondoltak? Arról, hogy egyik metróvonalat sem tudják még igénybe venni a mozgáskorlátozottak, nem is beszélek. Hol van itt az esélyegyenlőség?
Köszönöm, hogy levelemet elolvasta, remélem nem okoz Önnek gondot, ha esetleges válaszával együtt ezt is közzéteszem.
Üdvözlettel: Gál Mihály a 078586 számú bérlet tulajdonosa.
2007. november 13. 09:44
Válasz Regőczi Miklósnak
2007. november 12. 14:56
Használati utasítás BKV automatához
Nem árulunk el nagy titkot, ha megmondjuk: a BKV jegykiadó automatáin is az imádott operációs rendszer, a Windows fut. Legalábbis futna. Ugyanis ha gyorsan dobáljuk be az aprót a rendszer meglepődik, majd újra indul. Hogy senki ne nézzen bután, ha esetleg vele is előfordulna hasonló, itt egy kis használati útmutató, melyet a Hungarian Unix Portálon találtunk.
2007. november 12. 09:44
Ha forgalomirányító az apád
Üdvözlet kedves blogger!
November 5-én (hétfőn) a 63-as busz vonalán kimaradt egy busz. Idáig semmi különös nem történt. Bejött a következő járat, majd az utasok kérdésére a sofőr azt válaszolta, hogy neki bizony 11 percet ki kell várnia és csak akkor indulhat, mert ezt írja a menetrendje. Bement, megkérdezte Hűvösvölgyben a forgalomirányítóktól (nem vagyok benne biztosak, h ilyenek vannak ott nem értek hozzá) mindenesetre tőlük szintén azt a választ kapta, h várjon csak még... és itt kezdődött a sztori nem szokványos része.
Az egyik utas közölte a sofőrrel, h az ő édesapja a Moszkva téri forgalomirányítóknál dolgozik és egy telefonnal elintézi, hogy a busz azonnal induljon, mert ő nem hajlandó 20 percet várni a buszra. A kedves sofőr természetesen nem vette komolyan az ügyet, de azért ottmaradt a busz mellett, hogyha mégis szólnak neki rádión, akkor meghallja azt. Kb 1-1,5 perc és egy gyors telefon után pedig egy kedves női hang hívta a buszsofőrünket és közölte vele, hogy rögtön induljon... azért az is vicces, amikor siet az utas és elintézi magának a buszindulást, persze ehhez azért kell egy hülye rendszer is.
thx, minic
2007. november 10. 11:06
Demszky átdolgoztatná a BKV tarifaemelését
Jelenlegi formájában nem alkalmas tárgyalásra, illetve megalapozott városvezetői döntésre a BKV jövő évi tarifaemelési javaslata, átdolgozása indokolt - közölte Demszky Gábor.
A napok óta terjengő tarifaemelési híresztelésekkel kapcsolatban a főpolgármester a távirati iroda megkeresésére elmondta, hogy pénteken kapta meg a BKV tarifaemelési javaslatát, amelyet elfogadhatatlannak tart. Hozzátette, a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén kezdeményezi, hogy a városvezetés átdolgozásra küldje vissza az előterjesztést.
Demszky Gábor rámutatott arra is, hogy a BKV nem tartotta be az eljárási szabályokat. A cég javaslata pedig szerinte nem mutatja be meggyőzően azt, hogy a tarifaemelés különböző változatai milyen módon következnek az üzleti tervből.
A főpolgármester hangsúlyozta, nem tudja, hogy e javaslat alapján tartható-e a BKV vezetésének azon elkötelezettsége, miszerint a cég tartozásállománya nem nőhet tovább. Nem tudni, hogy a nagyobb tarifaemeléssel párhuzamosan milyen többletszolgáltatásokat kapnának az utasok, növekszik-e például a szolgáltatás színvonala - tette hozzá.
Természetesen jövőre is szükség lesz a BKV-tarifák emelésére - jelentette ki Demszky Gábor, azt azonban "ezen anyag alapján nem tudom megmondani, hogy mekkorára". Az azonban biztos, hogy "a 17 és 25 százalékos tarifaemelési javaslatot nem tartom elfogadható mértékűnek" - mondta.
Közölte, olyan anyagot vár a BKV-tól, amely alapján megalapozott döntést hozhatnak a város vezetői. A BKV-nak ez a javaslata azonban tárgyalásra alkalmatlan a vele szoros összefüggésben lévő paraméterkönyv, menetrend nélkül, amely a cég által nyújtott szolgáltatásokat, például a járatsűrűséget szabályozza - fűzte hozzá.
A BKV három alternatívás 10-17-25 százalékos tarifaemelési javaslata pénteken olyan későn érkezett a főpolgármesteri hivatalba, hogy azt a Főpolgármesteri Kabinetülés résztvevői hétfőn reggel csak a helyszíni kiosztással ismerhetik meg - közölte Nyáry Krisztián, a hivatal kommunikációs igazgatója.
Forrás: index
A napok óta terjengő tarifaemelési híresztelésekkel kapcsolatban a főpolgármester a távirati iroda megkeresésére elmondta, hogy pénteken kapta meg a BKV tarifaemelési javaslatát, amelyet elfogadhatatlannak tart. Hozzátette, a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén kezdeményezi, hogy a városvezetés átdolgozásra küldje vissza az előterjesztést.
Demszky Gábor rámutatott arra is, hogy a BKV nem tartotta be az eljárási szabályokat. A cég javaslata pedig szerinte nem mutatja be meggyőzően azt, hogy a tarifaemelés különböző változatai milyen módon következnek az üzleti tervből.
A főpolgármester hangsúlyozta, nem tudja, hogy e javaslat alapján tartható-e a BKV vezetésének azon elkötelezettsége, miszerint a cég tartozásállománya nem nőhet tovább. Nem tudni, hogy a nagyobb tarifaemeléssel párhuzamosan milyen többletszolgáltatásokat kapnának az utasok, növekszik-e például a szolgáltatás színvonala - tette hozzá.
Természetesen jövőre is szükség lesz a BKV-tarifák emelésére - jelentette ki Demszky Gábor, azt azonban "ezen anyag alapján nem tudom megmondani, hogy mekkorára". Az azonban biztos, hogy "a 17 és 25 százalékos tarifaemelési javaslatot nem tartom elfogadható mértékűnek" - mondta.
Közölte, olyan anyagot vár a BKV-tól, amely alapján megalapozott döntést hozhatnak a város vezetői. A BKV-nak ez a javaslata azonban tárgyalásra alkalmatlan a vele szoros összefüggésben lévő paraméterkönyv, menetrend nélkül, amely a cég által nyújtott szolgáltatásokat, például a járatsűrűséget szabályozza - fűzte hozzá.
A BKV három alternatívás 10-17-25 százalékos tarifaemelési javaslata pénteken olyan későn érkezett a főpolgármesteri hivatalba, hogy azt a Főpolgármesteri Kabinetülés résztvevői hétfőn reggel csak a helyszíni kiosztással ismerhetik meg - közölte Nyáry Krisztián, a hivatal kommunikációs igazgatója.
Forrás: index
2007. november 09. 13:16
Önnek új villamosjegye érkezett
Az Index információi szerint a BKV 2008 első hónapjaiban szeretné bevezetni az SMS-ben megvásárolható jegyeket. Az újítás technikailag is érdekes, és sokat javíthat az alkalmi utasok kényelmén/fizetési kedvén, hiszen jelenleg a megállók többségének közelében nem lehet jegyet kapni, a felszíni automaták a tapasztalatok szerint többször rosszak, mint jók.
A teljes cikk az indexen olvasható el.
Utolsó kommentek