Kedves BKV Figyelő!
Az alábbi képekkel szeretnék kedveskedni a blognak. Árpád híd, buszmegálló. A 106-os busz csak hosszas villogás után tudott beállni a helyére, mert ez a pofa nem akart odébbállni. Nagy nehezen odébbvonszolta magát 2 méterrel előrébb, így roppant hatékonyan elállva a 26-os busz útját. Amikor előkaptam a gépet, elkezdett beszólogatni és pofákat vágni. Arccal, rendszámmal tehát a szégyenfal legújabb szereplője.
Üdv
Rékuc
2008. máj 16. 13:01
Parkolás a megállóban
Mindig is vadásztam a buszöbölben parkoló bunkó autósokra. Sajnos mire a busz be tudott állni a megállóba, ők már odébb álltak, így lefényképezni sosem tudom. Rékuc szerencsére szemfüles volt. Hatalmas puszi neki.
2008. máj 10. 14:37
A KRESZ vajon mi?
Tiszteletem!
Talán nem pont ez a megfelelő blog, de sajnos nem találtam meg a megfelelőt megfelelően rövid idő alatt.
A buszmegállóban parkoló, megkülönböztető jelzés nélküli rendőrautóról a kép 2008. május 9-én reggel készült a Thököly út metróépítés miatt forgalom elől lezárt részén (a buszok azonban járhatnak), a Dózsa György út sarkától kb. 100 méterre. Egy éjjel-nappali és egy hamburgeres van a közelben.
Üdv: Z
2008. április 25. 12:01
Vigyázz hova állsz
Megkérném Demszky Gábor urat, hogy a hónapok óta a Móricz Zsigmond körtér 18/56/41-es villamos megállójában nyakánál felakadt galambot az FKF egyik munkatársával távolítassa el. Nem szeretném, hogy csontkukacokkal teli fertőző galambok potyogjanak az ott várakozók nyakába. Segítségét köszönöm!
2008. április 14. 19:42
Szegénységben, Audival, buszmegállóban
Hello!
Ezt a képet ugyan 2 éve lőttem, de még mindig megmosolyogtat. Érdemes megfigyelni a Máltai Lovagrend keresztjét. Utánanéztem mit szimbolizál:
"Kereszt négy ága a Négy Legfontosabb Erényt: a Mértékletességet, az Állhatatosságot, az Igazságosságot és a Megfontoltságot, míg a nyolc ág a nyolc Boldogságot jelképezi, amely egyben a legfontosabb lovagi erényeket is kifejezi:
Lelki tisztaság
Szegénységben élni
Gyűlölködés nélküli élet
A "könnyezők" vigasztalása
Az igazságra törekvés
A békességre törekvés
Az irgalmasságra törekvés
Elviselni az üldöztetést
Üdv: Z
2008. március 13. 11:34
Hogyan szívat a BKV?
Tisztelt Ügyfélszolgálat,
A 123-as autóbusz Határ úti végállomásán kialakuló embertelen állapotok miatt fordulok Önökhöz. A levelet egyidőben megküldöm a BKV-figyelő internetes blog-oldalnak is.
Az autóbusz végállomása a gyáli buszjáratok átszervezésekor kikerült az IBIS-szálló elé. Továbbá ott van a végállomása még 2-3 busznak, ott áll meg a 99-es busz, és több volán-járat is (későbbiekben a 99-esnek is ide tervezik - a 2008-as paraméterkönyv szerint - a végállomását). A keskeny járdán egész egyszerűen lehetetlen dolog az utascsere, vagyis nekünk, utasoknak a le-és felszállás. a leszállók nem férnek a járdára a buszra várakozóktól, akik nem tudnak odaállni, ezért rendszerint lökdösődés, veszekedés alakul ki. Fedett várakozóhely csak a 123-asnál van, ami jó dolog lenne, de ez tovább szűkíti helyet a sztenderd szélességű járdán.
Ekkora helyen tapasztalataim szerint képtelenség (közép)-európai emberként viselkedni, az ember a buszon reked, ha nem tudja félrelökni - leginkább persze csúcsidőben - a felszállni igyekvőket. Ők viszont az állomás mögötti sövény és korlát miatt nem tudnak félreállni. Ez a keskeny peron továbbá balesetveszélyesnek is tűnik, mivel a kevésbé erőszakos utasok, amíg a leszállók hömpölyögnek, félreállnak, vagy a busz elé, vagy mögé - közben a többi járat érkezik, indul, autók hajtanak el mellette.
Itt még mindig nincs vége a tumultusnak, ugyanis a szálló előtti gyalogosátkelő lámpáját nem állították át a megnövekvő igények szerint. 4-5 percenként vált csak zöldre, addigra a zebrán nem férnek el a megérkező utasok, így szinte mindenki a piroson kel át, vagy az 52-40-es villamosok végállomásánál, a korlát út felőli oldalán lévő 15 centis sávban lejtenek kötéltáncot a metróhoz. Ez tudom, hogy nem csak az Önök asztala, de állandó a balaesetveszély, csodával határos módon baleset még nem történt, de mára szinte senki sem várja meg a zöld lámpát - ha megvárnák, a mögöttük álló tömeg lökné hirtelen az úttestre. A határ úti végállomás túlzsúfoltsága miatt értem én, hogy nem egyszerű feladat a buszoknak helyet találni, de ez a keskeny peron, mely rengeteg buszt szolgál ki, ezzel a rosszul beállított lámpával minden reggelt életveszélyessé tesz.
Másik megjegyezni valóm a hétvégére bevezetett alacsonypadlós járatok kérdése lenne. Ez a menetrendek alján van jelezve, azzal a megjegyzéssel, hogy további információ a társaság honlapján olvasható. Én semmit sem találtam erről. Hogy hétvégenként közlekedik, azt is a sofőröktől tudtam meg, akik hozzátették, nem meghirdetett időpontokban járnak az alacsonypadlós 412-esek, hanem AS (ahogy sikerül) -szabvány szerint. A Dél-pesti kórházba igyekvők egy részének nagy szolgálatot tehetne, ha alacsonypadlós járművel tudnának oda eljutni, ám így, hogy teljesen kiszámíthatatlan módon indulnak, ez az intézkedés értelmét veszti. A konfortérzet emelkedésének sem ondható, ha 412-esek mennek a 260-asok helyett, mint már egy korábbi levelemben jeleztem, a minimális karbgantartás elmaradásával a 412-esek ugyanolyan zajosak, mint öregebb társaik, bár ezen a téren buszonként 4-5 csavar visszatekerésével a belső burkolati lapokon segíteni lehetne, ugyanis megszűnne az egymásnak capódó lemezek borzalmas csikorgó hangja.
Kérem észrevételeim figyelembe vételét - amennyire lehetséges - a balesetmentes utazás érdekében.
Várom mielőbbi válaszukat: Bugár László
Utolsó kommentek