Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az utasforgalom indokolná a 103-as busz sűrítését

Olvasónk, Márton az alább olvasható levelével azért fordult hozzánk, hogy felhívja a figyelmet a 103-as busz vonalán tapasztalható állapotokra. Mint az a levélből kiderül, nagy a gond a járművek követési idejével és a műszaki állapotával is. Mint írja, a BKV (BKK) menetrend-szerkesztői valószínűleg elfeledkeztek erről a vonalról, ezért nem sűrítették a járatot, holott a néhány éve átadott Kopaszi gát és az idén nyitott Zöld Pardon miatt megnövekedett utasforgalom ezt igényelné. Részletek alább, a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Jó pár hónap (év) után most úgy érzem, eljutottam arra a pontra, hogy ezt nem tűröm tovább, amit művelnek a fentebb említett 103-as járaton.

A problémám az, hogy az elmúlt évek, illetve az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján lassan már szavakkal sem tudom illetni azt, ami azon a vonalon megy. Sajnos rendszeresen használom és használtam edzésre járáshoz, de az utóbbi 9 hónapban naponta minimum 2 szer, de van, hogy 4 szer kell, hogy ezzel közlekedjek, ugyanis a munkahelyem is arra fele van. (régen is utáltam a 103-ast, de most munkahely miatt sajnos még inkább élvezhetem a szolgáltatást). Dél-budai lakos vagyok, és a 103 - 23 - 66 os vonalon kell közlekednem a munkahelyemre, és sokszor edzésre is. Van megoldás a Petőfi híd fele is, de az jóval hosszabb.

A dolog ott kezdődött, hogy én már kb. 1-2 évvel ezelőtt is jeleztem szép hosszú levél formájában, hogy katasztrófa az a vonal, a ritka járatok, a folyamatos késések, kimaradások, lerobbanások, miatt, továbbá, hogy a Lágymányosi hídtól Budára nincs más összeköttetés. Az utóbbi pár hónapban folyamatos problémák voltak mindennap reggel, és délután is, és főként most, mióta az iskola véget ért.

A problémáim, illetve felvetéseim, amikre keresem a megoldást, a következők:

-Hogy van "pofájuk" hétköznap csúcsidőben 10 percenként közlekedtetni a járatokat, amire még rájön 5-8 perc késés, mindennap, minden alkalommal, reggel és délután is, mindezt úgy, hogy NINCS helyettesítő járat azon a vonalon (ha csak az 1-es villamost meg nem csinálnák).

-A következő a menetrend. Ami ugye most a tanszünetben ritkított. Na most elárulom ezeknek a nyomorékoknak, hogy ugyan gyerekek nem járnak suliba, de a Kopaszi gát és a Zöld Pardon miatt kb háromszoros az utasforgalom. Ez sem tűnt fel nekik. Itt is megindokolnák biztosan a paraméterkönyvükkel. Jót röhögtem, mikor meghallottam, hogy a ZP ott lesz a híd lábánál. Mondom, és mivel közlekednek az emberek majd? A szar és ritka 103-assal? És éjszaka? Pontosan nulla a tömegközlekedés arra fele. De természetesen ezek sem indokolják a járatok sűrítését.

A mai napom (07.02.) konkrétan így nézett ki:

Kelenföldi Pályaudvarról 06:55 kor induló busz kimaradt. Jött a 07:02-kor induló. Természetesen 2-3 perc késéssel jött, majd az összes zöld lámpa előtt lefékezett, vagy éppen a megállóban állt még 1 percet, hogy még véletlenül se lehessen átmenni a zöldön. Én magamban anyáztam, és téptem a hajam. Ezt követően olyan 5-6 perces késéssel elértünk a Lágymányosi hídig (jelzem: nem volt se dugó, se forgalom) Majd mivel ezek következtében lekéstem a 23-at, és a 23E t is, ami szintén nagyon gyakran jár, valamint a TESCO mögött közlekedő volánbuszt is, meg a HÉV-et is, így ültem, malmoztam, idegeskedtem, futkostam fel alá, és végül 15 perces késéssel, csurom izzadtan beértem a munkahelyemre. (* és megjegyzem, nem fogok még 20 perccel előbb elindulni azért, hogy ez ne történjen meg, ugyanis én normál időben indultam)

Hazafele: Lágymányosi híd, csurig tömött megálló, a 18:07-re tervezett busz megjön 18:14 kor. Ekkor jött csak az élvezet: Volvo busz csurig tele, melyen a légkondi vagy nem működött, vagy nem akarták bekapcsolni... Az emberek nagy része láthatóan a Kopaszi gátra ment. Én pedig csak szerettem volna hazajutni. Így 18:30-ra szintén csurom izzadtan és idegesen sikerült hazaérnem.

Köteles vagyok ezeket eltűrni? Melynek nagy része nem dugó, vagy váratlan akadály következménye, hanem szervezési és sofőr hiba? Köteles vagyok mindennap futva idegesen, leizzadva érkezni mindenhova? És más vonalon miért lehet normálisan mindezek nélkül közlekedni? A legsűrűbb belvárosi vonalak is teljesen jól járhatók. Ez meg egy kalap szar, pedig 2-3 sávos utakon megy, ahol 50-70-nel lehet menni.

Köszönettel: H. Márton

24 Tovább

Összezavarja a 200E busz utasait a két Kőbánya-Kispesti megálló?

Pénteken egy olvasói levél kapcsán arról vitatkoztak az olvasók, hogy vannak-e felesleges megállói a 200E busznak. A kommentekből azt sikerült leszűrni, hogy a levél írójának véleményével nem sokan értettek egyet. Olvasónk, gio azonban mégis úgy gondolja, hogy van egy felesleges megállója ennek a járatnak, méghozzá Kőbánya-Kispesten. Részletek alább:

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulnék hozzátok: mégis mi értelme van annak, hogy a 200E jelzésű (reptérre közlekedő) autóbusznak kettő darab Kőbánya-Kispest megállója van Budapest felé haladva? Repülőtéri dolgozóként szinte minden nap közlekedek ezzel a járattal, és nap mint nap tapasztalom, hogy ez mennyire megzavarja a turistákat.

Az első Kőbánya-Kispest megálló a régi felüljárónál van, a P+R parkoló mellett, rögtön a gyorsforgalmiról való lehajtás után. Bár a hangosbemondó tájékoztatja az utasokat angolul is, hogy a 3-as metró eléréséhez maradjanak a fedélzeten, ám amint megáll a busz, hatalmas "Metró 3" táblák utalnak arra, hogy mégis itt kell leszállni a járműről. A turisták egy része leszáll, a maradék megzavarodik, majd néhányan követik a leszállókat, néhányan fent maradnak. Akik leszállnak, azok jegypénztárt sem találnak: emlékeim szerint régebben a Frear-nek volt itt jegyeladási bódéja, ők ugye már nincsenek, így a sor beáll az automatákhoz, illetve időnként az ellenőrök is árusítanak jegyeket.

Ezt a megállót vagy meg kellene szüntetni; vagy a "Metró 3" táblákat kellene lecserélni vagy áthúzni őket, hogy egyértelmű legyen; vagy pedig árusítani kellene a menetjegyeket, mert ez így nagyon ciki, és gyakorlatilag senki sem jár jól. Ha például bemennének a buszok a Kökire, a turisták akár az üzletekbe is betévednének, de az biztos, hogy kulturáltabb körülmények között tudnának átszállni a metróra.

Ha úgy érzed, vesd fel ezt a problémát a BKK-nak is, kíváncsi volnék a válaszukra, illetve, hogy történhet-e valami az ügyben!

Üdv, gio

0 Tovább

Több felesleges megállója van a 200E busznak?

Olvasónk szerint a 200E autóbusznak több felesleges megállója is van. Szerinte a busz többek között feleslegesen áll meg a Felsőcsatári útnál, a Csévéző utcánál valamint a szemeretelepi vasútállomásnál. Úgy gondolja, hogy az ott lakókat több buszjárat is kiszolgálja, tehát a 200E buszt felesleges ott megállítani. Ezzel kapcsolatban várja a javaslataitokat, észrevételeiteket.

Tisztelt Gál Mihály!

Egy rövid észrevételt szeretnék megosztani önnel és a blogjával. Véleményem szerint a Kőbánya-Kispestről induló 200E jelzésű autóbusznak felesleges megállói vannak. Mivel ez a buszjárat a repülőtérre közlekedő utasokat szolgálja ki elvileg, szerintem fölösleges megállnia többek között a Felsőcsatári útnál, a Csévéző utcánál valamint a szemeretelepi vasútállomásnál. Az ott lakókat más buszjárat is kiszolgálja, a turisták pedig általában itt nem szoktak fel/le szállni.

A gyorsabb kijutás mellett szól még a komfort érzet növelése is. Sokszor ugyanis alig lehet elférni a buszon.

Kíváncsian várom az ön valamint a blogot olvasók véleményét erről.

16 Tovább

Menetrendi és forgalom-figyelő alkalmazást indított a BKV-figyelő

Tegnap elstartolt a blogunk telefonokra optimalizált portálja a BKV-figyelő Mobil. A lap a blog bejegyzései mellett naponta frissülő menetrendet és élő forgalomfigyelőt is tartalmaz, mely utóbbit reményeink szerint az utasok frissítenek majd.

A portál nagy előnye, hogy minden internetképes telefonon hozzáférhető, tehát azok is könnyen elérhetik a BKV járatok menetrendjeit, akik nem rendelkeznek okostelefonnal. Terveink szerint a portál hamarosan iOS és Android alkalmazás formájában is megjelenik majd.

Használjátok, teszteljétek, és írjátok meg a tapasztalataitokat, észrevételeiteket!

http://m.bkvfigyelo.hu

0 Tovább

BKK: Csuklós autóbuszok közlekednek szombattól minden hétvégén a Havanna lakótelepre

Május 18-án publikált bejegyzésünkben Benedek nevű olvasónk arra panaszkodott, hogy hétvégente rendszeres az utaslemaradás a 136E busz vonalán. A BKV-figyelő a bejegyzés publikálása után megkereste a Budapesti Közlekedési Központot is, ahonnan ma az alább olvasható közleményt kaptuk.

A BKK vezérigazgatója elrendelte a 136E buszjárat közlekedési rendjének felülvizsgálatát, és ennek eredménye alapján a társaság úgy döntött, hogy 2012. június 16-án, szombattól szóló autóbuszok helyett újra csuklós járművek közlekednek a Havanna lakótelepre.

A Havanna lakótelepen élők utazási igényeinek jobb kiszolgálása érdekében szombattól, azaz a nyári iskolaszünet kezdetétől immár hétvégenként is csuklós autóbuszok közlekednek majd a 136E vonalán.

Az utasoktól érkezett visszajelzések, valamint a vonalon végzett utasszámlálási adatok kiértékelése alapján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elrendelte a 136E buszjárat közlekedési rendjének felülvizsgálatát. Ennek eredménye alapján a BKK úgy döntött, hogy 2012. június 16-án, szombattól szóló autóbuszok helyett újra csuklós járművek közlekednek majd hétvégéken is a Kőbánya-Kispest M és a Havanna lakótelep között közlekedő 136E jelzésű buszvonalon.

A metróállomáson épült bevásárlóközpont jelentősen megnövelte a környék autóbuszjáratainak kihasználtságát, ez különösen igaz a Havanna lakótelepre közlekedő 136E autóbuszok kapacitására, amely mára kevésnek bizonyult a megnövekedett utasforgalom kiszolgálására. Szombattól ezért immár hétvégén is a nagyobb kapacitású, kényelmesebb utazást biztosító autóbuszok állnak majd az utasok rendelkezésére.


Kapcsolódó bejegyzés:
Hétvégente rendszeres az utaslemaradás a 136E busz vonalán

8 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek