Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV mindent lát, de hiába

Hiába figyel mindent kamera a 2-es metró állomásain, Szabó Máté ombudsman kifogásai miatt, azok nem rögzíthetnek képet, pedig szükség lenne rá. A Videokamerás megfigyelő rendszerrel megelőzhetőek lennének a rongálások, a rablások, és egy rendbontás esetén a tettesek kézre kerítése is jóval egyszerűbb lenne:

Budapest — Könnyűszerrel megfoghatnák a metróban randalírozó huligánokat, a graffitiseket, zsebtolvajokat a BKV-sok. De nem teszik. Nem tehetik.

Hiába látja Marczenkievitz László (41) diszpécser a Szabó Ervin téri központ hipermodern szobájából, hogy mi történik épp a 2-es metró valamennyi állomásán. Asztala előtt monitorok sorakoznak a paravánon, a képernyők a peronokat és a mozgólépcsős kijáratokat mutatják. Az is látszana, ha valaki törne-zúzna a metróban, esetleg megverne valakit, de az utasok és jegyellenőrök közti állítólagos összetűzésekre is rálátnak a kamerák.

- Nem rögzíthetjük a felvételeket Szabó Máté ombudsman kifogásai miatt – sajnálkozott Marczenkievitz László.

Pedig a felvételek bizonyítékul szolgálhatnának a vitás esetekben. Kiderülne, valóban otromba fráterek tömegét foglalkoztatja-e a BKV jegyellenőrként, vagy az utasok vezetik le a feszültséget a karszalagosokon.

 

(Szinte az összes állomás belátható - BKV-figyelő)



A kamerák képének rögzítését megtiltó ombudsman korábban élesen kritizálta a jegyellenőrök viselkedését. Szabó Máté jelentése arra hívta fel a figyelmet, hogy a hozzá „benyújtott panaszok közül több is kifogásolta az ellenőrök otromba stílusát, s az utasok emberi méltóságát sértő inzultusokat.” Ennek ellenére felvételek készítését nem támogatja.

A kamerákat egyébként nem ezért telepítették a 2-es metróba. Marczenkievitz László „csak” a biztonságos utazást ellenőrzi. Pedig ez a technika már azt is lehetővé tenné, hogy – ha engedélyük volna rá – a rendőrség munkáját is segítsék a közlekedésiek.

V. J. Z. (Blikk)

 

Kapcsolódó postok:

Szabó Máté ombudsman levele a BKV-figyelőnek

28 Tovább

Ez a magyar logika

Arról, hogy a BKV bérletellenőrzési rendszere kijátszható, már tegnap is írtam. Az utasok lesétálnak 1-2 megállót a 4-es 6-os vonalon, és máris ellenőrzés nélkül szállhatnak fel a villamosokra.

A metrónál sincs ez másképp. A Stadionok állomáson a biztonsági embereket pont olyan helyre rakták, hogy a lifttel ki lehet őket kerülni, ugyanis a pont a két ajtó között, egy köztes szinten ellenőriznek. A lift bejáratánál és kijáratánál nem. Azt tudjuk, hogy ezt az ellenőrzést is tanácsadó javasolta, de vajon ezért mennyit fizetett a BKV?:)

89 Tovább

Tojik a BKV az utastájékoztatásra

Biztos többetekkel előfordult már, hogy ismeretlen helyre kellett mennetek, ahol még sosem jártatok. Az utastájékoztató rendszernek ilyenkor van a legnagyobb haszna. Jó látni a következő megállót, az átszállási lehetőségeket, esetleg a busz útvonalát. A BKV úgy gondolta, hogy erre nincs szükség, ezért a 2 hónapja megszűnt járatait ajánlja átszállási lehetőségként a járművek tábláin, és a metrótérképen is.

Tisztelt BKV-figyelő!

A minap utaztam a 19-es villamoson, ami számomra egy új járat, ugyanis gyerekkoromban utaztam vele utoljára, amikor még jó UV-k jártak rajta. A villamos vonalán azóta sok minden változott, ezért kénytelen voltam a tájékoztató táblát megnézni útközben, mégis hol tudok átszállni és mire, és hogy mégis merre megy a villamos. (képet csatoltam).

Sajnos a villamosban semmilyen tájékoztató nem volt, a vezető nem mondta még a megállókat sem, digitális utastájékoztatás pedig nem volt, így az ablakban lévő táblákat nézegettem. Meglepődve tapasztaltam, hogy olyan járatok szerepelnek rajta többségében, amik már több mint két hónapja megszűntek. Szerencsére az utasok rendesek voltak és segítettek, így nem vesztem el túlságosan Budán.

A BKV miért veszi ennyire semmibe az utasokat? Miért szarik a tájékoztatásra?

Kl.

65 Tovább

Ingyenes lett a földalatti?

Bár eleinte nem örültem, hogy a BKV a Kisföldalatti állomásaira is humanoid beléptető kapukat tett, mára már annyira megszoktam, hogy hiányoznak a sárga ruhás szekusok. Igaz, hogy eleinte sok utast megvertek, és egy kicsit túllépték a hatáskörüket, valami hasznuk mégis csak volt, mert a metrón és a földalattin drasztikusan csökkent a hajléktalanok száma. Most újból szabad a bejárat:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV beléptetős ellenőrzést vezetett be a 4-es és a 6-os villamosok végállomásain, valamint az Etele téren (időnként jelennek meg). A szóvivő a rendszer bevezetésekor büszkén nyilatkozta a TV-ben, hogy több embert nem kellett felvenniük, mert átcsoportosítással oldották meg az új rendszert.

Ez egyrészről jó, mert takarékosak, és ezt becsülöm bennük. A cégen belül nagyon elfolyik a pénz, de legalább ezzel takarékoskodnak. Azt viszont elfelejtette mondani a BKV embere, hogy ezzel drasztikusan csökken a biztonságiak száma a többi vonalon.

Kevesebb biztonsági van az éjszakai buszokon, a metrókon és a földalattin. A hajléktalanok és a fizetni nem akaró brazilok száma pedig napról napra nő. Kitapasztalják merre mozognak a biztonságiak, és ahol nincsenek, ott felszállnak a járművekre. Amikor a BKV bevezette ezt a rendszer, nem értettem vele egyet, főleg a sok utasverés miatt, de az utóbbi időben összeszedték magukat, és valami hasznuk is volt. Most ismét szabad utat kapnak a bliccelők és a hajléktalanok?

Péter

71 Tovább

BKV: Rendőrkézen a veszélyeztető

Vasárnap este az észak-déli metróvonal (M3) Deák téri állomásán - utasaink közreműködésének köszönhetően - sikerült átadni a biztonsági szolgálatának azt a fiatalkorú elkövetőt, aki az utas- és forgalombiztonságot veszélyeztette azzal, hogy a metrószerelvények között próbált utazni. A biztonsági szolgálat azonnal értesítette az illetékes V. kerületi Rendőrkapitányságot, a fiatalkorú ellen szabálysértési eljárás indult.
 
Társaságunk továbbra is minden hasonló jellegű cselekményt rendkívül balesetveszélyesnek tart, akár a villamos-, vagy metróütközőn, akár a szerelvények között utazik a potyautas. Ráadásul ilyen esetben az elkövető - a saját testi épségén kívül - a megbízható és biztonságos közlekedést is veszélyezteti. A „tujázás” enyhébb esetben szabálysértési eljárásnak, súlyosabb esetben bűncselekménynek minősül.

Sajnos, járművezetőink az ilyen esetek nagy részében tehetetlenek, hiszen a potyautasok pont azt használják ki, hogy tettük a közlekedő jármű visszapillantó tükréből közvetlenül nem észrevehető. Ezért Társaságunk ezúton is köszöni utasaink segítő közbelépését. Mivel valamennyi utasunk számára a biztonságos közösségi közlekedés fenntartása, biztosítása Társaságunk legfontosabb feladata, ezért utasainkat a jövőben is arra kérjük, hogy hasonló eset észlelése esetén közvetlenül a járművezetőt értesítsék, hogy még idejében megelőzhető legyen a baleset.
 
2008. november 11.
 
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

38 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek