Tisztelt BKV!Felháborító és megalázó eset történt velem ma (2008.09.29.) délelőtt. A Blaha L. téren kifelé tartottam a metróból, amikor kollégájuk, egy jegyellenőr elkérte a jegyemet. Tízes gyűjtőt használok, átadtam az érvényesített szelvénynél kinyitva. Tüzetesen megvizsgálta és már majdnem visszadta, amikor is azt vette észre, hogy a jegyen halványan látszik egy előző érvényesítés. Kiderült, hogy aznap reggel a 3-as villamoson utaztam és ott csak egy dátum nyomatot kap a jegy, fizikailag nem lyukasztják ki. Számomra ez újdonság volt, csak olyan járaton utazok, amely kilyukasztja vagy kivágja a jegyet (ez a tömbben ellenőrizhető), ezért amikor érvényesítettem a metrón, akkor nem vettem észre a halvány nyomatot. A magyarázatot nem fogadták el és megbüntettek. A helyszínen nem volt nálam 6.000 Ft a büntetést kifizetni ezért csekket kaptam 12.000 Ft-ról a következő kioktató szöveggel: AZÉRT TART ITT AZ ORSZÁG, MERT MINDENKI CSAL.Az aluljáróban már a sírás fojtogatott, két gyermekes családanya vagyok, hogy jön ahhoz akárki, hogy egy nyilvánvaló tévedés miatt így megalázzon több ember előtt. A BKV amúgy is megtépázott imaget milliókkal próbálják rendbe hozni, de a leginkább kirakatban lévő munkatársait nem képes megfelelően kiválasztani és kiképezni arra, hogy meg tudják különböztetni a "csalókat a nem csalóktól".Felháborodásom nem csökkent, a büntetést teljesen jogtalannak tartom, kérem annak elengedését, mert:- Egyértelműen érvényesíteni akartam a jegyemet, nem akartam bliccelni, ezt bizonyítja a jegy- Álláspontunk szerint a BKV kötelessége oly módon megjelölni az érvényesített jegyet, hogy az az utcán, forgalomban is azonnal és egyértelműen jelezze a jegy érvénytelenségét. Ezen a jegyen ilyen nem szerepelt, csak egy halvány nyomat (az is a nyomott részen, nem a tiszta felületen) amit az ellenőr is csak másodszorra vett észre. Ezt ellenőrizni tudják, az ellenőr elvette a kérdéses jegyet. A csekken található szám: 3276447 N 998- Az BKV munkatársának sértő viselkedésért a munkáltatótól várom az elnézést kérést.Első lépésként természetesen Önökhöz fordulok, a honlapjukon ez az egy elérhetőség szerepel, remélem eljut az illetékeshez a levelem, erről értesítést kérek. Várom válaszukat.Üdvözlettel: XY
Csalónak nevezte a figyelmetlen utast
Logikátlanul ellenőrzik az utasokat
Amíg a metró területén nem lesz belépőkapu, addig biztos nem lesz rend. Tegnap utaztam a 2-es és a 3-as metrón, ahol 3 utazásból körülbelül hatszor mutattam fel a bérletem, mert ellenőrök kérték. Kérték a mozgólépcső tetején és alján, és a Deákon az állomás területén is kétszer. Értem én, hogy el kell kapni a bliccelőket, de lehetne valami logika is abban, hogy mikor és hol kérik a jegyeket és a bérleteket.
Kedves Figyelő!
Immár sokadszorra futok bele ellenőrökbe a mozgólépcső alján, ma sikerült félrelöknöm egyiküket. (4-en voltak, nem szóltak utánam.) No nem szándékosan, inkább azért, mert a Blaha Lujza téren mindig sok utas száll le reggelente és a mögöttem jövők átgázoltak volna rajtam, ha megállok. Ezen persze elgondolkodtam. Miért van az, hogy minden logika nélkül adnak utasításokat? Hogy olyan emberek adnak "napiparancsot" akiknek lövésük sincs a tömegközlekedésről?
Már zaklatnak, ahol csak tudnak. Lefelé, felfelé, utazás közben... Jó, ellenőriznek. Tegyék. De ne fejetlenül! És esztelenül! Nem veszik észre, hogy balesetveszélyes a metrónál lent ellenőrizni? Reggelente akkora a tömeg, hogy ha az elejét megállítják, a többiek a peronon rekednek. Csak egy-két türelmetlen utas kell még és máris valaki a sínek között találja magát.
Ja, hogy lenne egyszerűbb megoldás is? Mondjuk ellenőröket állítani VALAMENNYI bejárathoz? Mert akkor kifelé már nem kell ellenőrizni? Ez még nem jutott eszébe senkinek? Az Örsön nincs ellenőrzés. Se kifelé, se befelé. A Pillangó utcánál sem láttam még. Vagy ennek is megvan az oka? Lenne tippem: mondjuk azért nincsenek ott ellenőrök, mert az összetákolt, újnak mondott megállók beáznak. Mert ugye ezek a felszínen vannak és az ellenőrök szegények megfáznának. Még csak az kellene, hogy a MÁV is ellesse ezt az ellenőrzési módot és már a peronon, a leszálló utasoktól kérje a jegyeket/bérleteket. Lenne ám ott zűr meg zavar!
Tényleg szükség van egy balesetre ahhoz, hogy átgondolják a logikátlan utasításaikat? Remélem, nem én leszek az a balesetes!
Üdv: Sacca
Sosem lesz kész a 4-es metró
Ez valami vicc, amit itt egyesek közpénzen művelnek. Elindítottak egy rabló vállalkozást, melynek az a célja, hogy minél több pénzt szedjen el az adófizetőktől, és minél több pénzel tömje tele politikusok zsebeit. Ez a vállalkozás a 4-es metró. A Világ legdrágább kéregalatti villamosa.
Budapestnek szüksége van metróra, mert minden nagyvárosnak kell metró. De nem ilyen. Valaki eldöntötte, hogy előkaparja a 20 éves terveket, és metrót épít Budapestnek még akkor is, ha beledöglünk. Ez az ember egy olyan metrót szánt nekünk, amire 20 éve szükség lett volna. 2008-ban senki nem gondolt arra, hogy ezek a tervek elavultak, és új metróvonalat kellene tervezni. A budapesti maradjon csöndben, és örüljön, hogy lesz metrója. Valamikor. Miénk a világ leghosszabb egyterű villamosa, és ha egyszer elkészül, miénk lesz a Világ legdrágább metróvonala is. Ha másban nem lehetünk elsők, legalább erre büszkék lehetünk.
Az elmúlt héten a DBR Metró Projektigazgatóság és a Bamco vitába keveredett. Ez a vita 35 milliárd forintról szól. A metró építése az eddigi 511 milliárd forinton túl, többletköltségekkel jár. A DBR 1,5 milliárdot fizetne az alagutat fúró Bamconak, de a cég 36,5 milliárdot akar. A Bamco fenyegetőzésbe kezdett. Ha nem kapják meg a pénzt, akkor leállítják a munkát, de az is lehet, hogy összecsomagolnak, és elmennek.
Nem a levegőbe beszéltek. A tegnapi napon a cég abbahagyta a munkát. Bizonytalan ideig nem fúrják az alagutat és nem építik az állomást a Gellért téren. A teljes munkának jelenleg a 30%-a áll.
Jelenleg két megoldás van. Az egyik az, hogy tejelünk. Szórjuk az adófizetők pénzék a Bamco zsebébe, és megmutatjuk nekik, hogy egy kis munkabeszüntetéssel sok pénzt kapnak. Az is lehet, hogy megtetszik nekik ez a pénzszerzési forma, és a metró megépítéséig eljátsszák még ezt vagy tízszer. Persze ha a zsebekbe töltünk pénzt, akkor is folytatódik a munka.
A másik megoldás, hogy a metrót kiássuk magunknak, és elkerüljük a Gellért teret.
35 milliárd forintról szól a metróvita
A 4-es metró alagútját fúró Bamco Kkt. 36,5 milliárd forintot követel vélt többletköltségei miatt, a DBR Metró Projektigazgatóság viszont csak 1,5 milliárdot fizetne. A Bamco a munka leállításával fenyeget. Elméletileg az is előfordulhat, hogy a cég összecsomagol és hazamegy.Klados Gusztáv, a DBR Metro Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere sajtótájékoztatón elmondta, hogy nemrég kapták meg a Bamco levelét arról, hogyha nem fizetik ki a többletköltségeit, abbahagyja az építést.A Bamco a metróalagutakat és a Gellért téri állomást építi. A két alagút már elérte a Gellért teret, ahol egy korábbi hatósági döntésnek megfelelően amúgy is meg kell állniuk, az állomásépítés felfüggesztése viszont Klados szerint a teljes metróberuházás véghatáridejére is hatással lehet.A projektmenedzser szerint a Bamco 150 millió eurót, azaz körülbelül 35 milliárd forintot követel az eddig szerinte elvégzett többletmunkákért. Klados úgy véli, ez az összeg irreális, mert a szerződés szerint a cég a teljes alagútépítésért kapna 178 millió eurót. Hozzátette, hogy a DBR szakértői szerint 6,4 millió euró, azaz 1,5 milliárd forint járna. Ennek az összegnek a folyósítását megkezdték.A Bamco a levélben arra hivatkozik, hogy a többletmunka-követeléseket a döntőbíróság megítélte, ezért az jogos. Klados azt elismerte, hogy a követelések egy részét megítélte a döntőbíróság, de az összeg arányáról nem szólt a döntés. A DBR egyébként magát a döntést megkifogásolta, így az egy következő fokra, a választott bíróságra megy.Klados Gusztáv szerint a cég csak fenyeget. A Bamco megteheti, hogy leáll, sőt elméletileg még az is előfordulhat, hogy szerződést bont, és elhagyja a munkaterületet. Ez azonban a gyakorlatban rendkívül rizikós számára, mert ha később elbukja a pert, akkor hatalmas kártérítési összeggel kell szembenéznie.(Index)
Ki akarta lökni a metróból
A BKV-nál még mindig vannak olyan kiskirályok, akik azt hiszik, hogy a kis problémákat mindig verekedéssel, az utas felpofozásával kell elintézni. Utasunk nagyot hibázott, mert a metró ajtaját megfogta, mert a társai még nem szálltak be, az pedig már záródott volna. A metró vezetőfülkéjéből kiszálló férfi, minden figyelmeztetés nélkül támad rá:
Tisztelt BKV-figyelő!
Sajnos szemtanúja voltam egy borzasztó esetnek. 09.24.-én az utolsó előtti metrón (23:10) utaztam Újpest irányból Kőbánya felé. Az első kocsiban utaztam és ott történt meg: ( Vagy a Forgách utcánál vagy az Árpád hídnál (nem figyeltem)), hogy pár fiatal felszállt de még várták az ismerőseiket és az egyikük nekidőlt az ajtónak (persze nem szabályos ez), erre a vezetőfülkéből kijött (egy idősebb féri ) civilben, üvöltözött és kiakarta lökni a fiatal embert a metróból, de ellenkezett így a metró kocsiban esett el és majdnem beverte a fejét az ülő rész szélén lévő kapaszkodó rúdba. Erre a férfi kiabált még valamit és visszament a fülkébe mint aki jól végezte dolgát.
Milyen jogon kezd el majdnem megverni egy utast? Persze, hogy nem volt joga tartani az ajtót de akkor sem ez a megoldás, szerintem. Hozzáteszem a kocsiban ült egy fekete kabátos fiatal ember, vállánál metró felirat, de nem tett semmit.
Teljesen felháborít ez az esett, hogy így kell, így lehet ezt csinálni büntetlenül?? Ez egyszerűen elfogadhatatlan, ilyen országban kell élnünk. Bízom benne, hogy ez nem mindennapi, de ezt nem tudhatom.
Üdvözlettel: jack
Utolsó kommentek