Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Turistákkal kiabál, és visszaszól a forgalmi ügyeletes

Nem irigylem a forgalmi ügyeletesek munkáját, ezért nem is célom őket bántani. Olykor több ember feladatát látják el egyszerre (irányít, kamerát figyel, jegyet ad el, és pasziánszozik). Alant két történet olvasható a forgalmistákról. Az első nem akart jegyet adni, a második a turistákkal veszekedett, mert nem értette meg, hogy 40 jegy kell, és nem 4.

Tisztelt BKV!

Augusztus 17-én délután 17 és 17.30 között  a Kossuth téri Metró aluljáró jegypénztárában, szerettünk volna vidéki ismerőseink részére szakaszjegyet vásárolni. A Jegyautomata elnézést kért, de nem működött. A Jegypénztár ablakán egy kis írás miszerint a Forgalmi Ügyeletestől lehet jegyet vásárolni. A forgalmi ügyeleteshez bekopogtatva és jegyvásárlási szándékunkat közölve felnézett - az asztala tele volt jegyekkel- és közölte addig menjünk, amíg nem kapunk és elfordult az ablaktól és többet nem hallotta a kopogtatást és semmit. Nagyon kellemetlen volt az út a Moszkva térig, hogy ki fogja ezt elhinni a jegyellenőrzéskor, nemhogy bliccelni nem akartunk, de legszívesebben be se szálltunk volna a metróba. Frekventált,  turisták által sűrűn használatos a Kossuth téri Metró aluljáró, ezt a luxust szerintem, nem szabadna megengedni. Vasárnap nem volt módunk becsületesen utazni, ráadásul kellemetlenséget okozott a Forgalmi ügyeleten lévő munkatárs azzal, hogy nem volt hajlandó jegyet adni, még pénzért sem! Nem értem pontosan mi a céljuk ezzel? Magas büntetés behajtás, vagy mi?


Üdvözlettel: Galsi Ferenc

 

Egy másik történet:

Kedves BKV-Figyelő!

 

A pár napja megjelent jegyautomatás sztorival kapcsolatban szeretném élményemet megírni. A tegnapi napon (aug. 20) egy barátomat látogattam meg a Batthyány téren, és a hazaútra a BKV-t választottam.

 

Mivel mostanában nem járok rendszeresen tömegközlekedéssel, nem volt nálam jegy vagy bérlet, ezért - becsületes polgár létemre - vásárolni próbáltam este, 20:55 perckor. (azért pont ekkor indultam, hogy a tüzijáték miatti tömeget elkerüljem). Metró bejárat - automata. Mint a moszkva téri eset. A két automata közül egyik sem működött.

 

Forgalmi ügyelet: beálltam a sorba, majd 10 perc várakozás után kiálltam. Ugyanis egy szerencsétlen turistával veszekedett az angolul nem tudó pénztáros, aki negyven jegyet szeretett volna venni a csoportjának, de a pénztáros négyet adott. Meg az árat is sokallta. Mivel már segítettek neki, így nem tartottam szükségesnek beszállni a vitába. Ezek után gondolkozóba estem, hogy hogy juthatok jegyhez - a HÉV jegypénztárak mind zárva voltak. Szerencsére a bent várakozó HÉV szerelvények mellett találtam egy működőképes automatát, így az érintőképernyőn ráböktem kétszer a vonaljegyre, bedobtam az 540 Ft-ot, és láss csodát, alul kiadott két hibátlan vonaljegyet.

 

Az Örsön tökéletesen, pontosan indult a 31-es busz, és mivel ilyenkor a járat már ritka, még 3 futó utast is megvárt. Az út során egyenletesen vezetett, sőt a Csömöri úti felüljárón direkt lassan haladt, hogy az utasok a tüzijátékból is láthassanak valamit.

 

Megtehette, hiszen a megállókban alig akadt pár fel-leszálló utas, és autósok se zavarták a forgalmat, így tartható volt a menetrend.

60 Tovább

Keressük a legkoszosabb BKV járműveket

Ha unod, hogy összehúgyozott, tisztítatlan járműveken utazol a büdösben, havonta 8250 forintért, akkor a következő akciót neked találtuk ki:

Zaklasd az ÁNTSZ-t jeligére új akciót hirdetünk. Nem kell hozzá más, mint egy kis figyelem és egy fényképezős telefon (digitális fényképező). Nincs más dolgod, mint utazásod során lefényképezni a legkoszosabb BKV járművet, és elküldeni nekünk és az ÁNTSZ-nek a képeket, a lent található címre. A képek mellé írd le hol készítetted őket, add meg a postos helyszínt és a jármű rendszámát (pályaszámát) is. A legkoszosabb járművet megtaláló olvasóink BKV-figyelős pólókat kapnak :)

 

A BKV-figyelő már több levelet is küldött a BKV-nak és az ÁNTSZ-nek is, melyben a BKV járművek higiéniás állapotára panaszkodott. Sajnos a BKV nem volt őszinte, és megpróbált félrevezetni minket, illetve a hatóságokat is, de nem adtuk fel. A ti segítségetekkel tovább bombázzuk őket.

 

 



Bízom benne, hogy közös erővel, sok fényképpel és levéllel elérhetünk valamit.  A leveleket Dr. Gáll Ildikó Közegészségügyi osztályvezetőnek küldjétek a kozeg@fovaros.antsz.hu címre és küldjetek a nekünk is másolatot.

Figyeljetek, fényképezzetek, és írjatok.

További képek:

112 Tovább

Szemtelenül mutatja a januári bérletét

Csilla rájött, hogy egy darab WC papírt is felmutathat az ellenőrnek, nem érdekli őket. Ezt kihasználva januári bérletét mutogatja. Persze bliccelni nem szép dolog, Csillát ne utánozza senki.

Kedves BKV-figyelő!

Egy rövid kis történetet mesélnék el, amiben Én igen jól jártam, saját magam ellen beszélek, de ez már annyira szánalmas, hogy nem hittem el.

Szóval, január és június között volt szerencsém használni a BKV járműveit, legfőképp a 2-es a metrót. Egy bérletet vásároltam januárban, majd mikor észrevettem, hogy lejárt, gondoltam veszek egyet. De nem volt nyitva a bérletpénztár, lévén, hogy hétvége van, az automata pedig elnyeli a pénzed, ezért úgy döntöttem, felmutatom a lejárt bérletem, és ha észreveszik, elmagyarázom, hogy képtelenség jegyet vásárolni, és meg nem fogok rohangálni utána, javítsa meg az automatát. Hát elindultam, de még a kutya sem foglalkozott azzal, hogy mi van a bérletemre írva, csak annyit mondott: "köszönöm szépen Kisasszony".

Hm, jól van gondoltam, most lesz ami lesz, addig játszom ezt, amíg valaki észre nem veszi, hogy lejárt bérlettel utazom. Júniusig húztam ezt.

Közben egyszer történt májusban, hogy a Barátnőmmel buliba indultunk éppen, és az utolsó metróhoz igyekeztünk, az Én bérletem természetesen januárban lejárt, az Övé csak másnaptól érvényes. Hát játszunk. 4 db férfi BKV ellenőr; felmutatjuk a bérletünket, de a szoknyánk mérete jobban foglalkoztatta Őket, mint a bérletünk.. Kaptuk a megjegyzéseket, a beszólásokat, a poénokat, a füttyöket. Mi meg csak érdeklődve néztük, ezek aztán dolgoznak.
 
Lényeg, hogy 6 hónapon keresztül egy bérlettel jártam, néha használt jegyeket használtam, amiket olykor-olykor leellenőriztek, és szintén azt mondták "köszönöm szépen". Nem tűnt fel nekik, hogy 2007-es dátum van a jegyeimen, megvizsgálták, majd továbbengedett, hogy minden rendben.

Érdekes, számomra, nem túl normális, hogy minden metrómegállóban 6-8 ellenőr áll, és képtelenek végezni a munkájukat. Ezért kell 270 ft-ért jegyet venni, hogy ezeket az embereket kifizessék? Lehetne ezt a pénzt költeni, mondjuk automata kapukra, amik ténylegesen ellenőriznek, nem pedig csak támasztják az oszlopot, és szotyiznak.

Üdvözlettel: Csilla

205 Tovább

Tanulja újra a budapesti tömegközlekedést!

Összevonások, átszámozások, új és megszűnő járatok, új megállók, járatritkítás és járatsűrítés egyaránt jellemzik a BKV új autóbusz-hálózatát, amelyet két részletben, augusztus 21-én és szeptember 6-án vezetnek be. A változások az egész fővárost érintik.

Újra kell tanulni a közlekedést Budapesten a BKV új menetrendjének hála. Ez a következménye annak, hogy az éjszakai közlekedés reformja után a nappali hálózatot is jelentősen átszervezik. Ez igazán időszerű volt, hiszen a hálózathoz évtizedek óta nem nyúltak hozzá jelentősen, különösen nem fejlesztették: csak helyi kiigazítások, illetve vonalmegszüntetések voltak.

A BKV új számozási alapelveket is bevezet, igaz, ezeket az elmúlt hónapok kisebb átszervezéseinél (XVI. kerület) és átszámozásánál (200-as a Reptér-busz helyett) már alkalmazott. Ezt a rendszert most a teljes hálózatra kiterejsztik.

A különböző kijelzőkön eltérő színnel és megjelenítéssel szerepelt a buszok száma, ami félreértésekhez vezetett, a digitális kijelzők például nem tudják például a piros színt jelölni. A színek különböző jelentése tehát most megszűnik, és a jövőben kerete sem lesz a számoknak. E változással a (külföldi és vidéki) utasok tájékoztatása is könnyebb lesz. A gyors (piros) járatokat a jövőben a szám utáni "E" betű jelzi, így lesz például a piros 7-esből 7E, a piros 173-asból 173E.

A jövőben az sem fordulhat elő, hogy azonos számot viseljen busz és villamos, busz és trolibusz. Ezért lesz például a 73-as buszból 173-as, a 30-as villamosból 21-es, a 21-es buszból 90-es. A változások után sem lesz 299 feletti járatszám, leszámítva a 900-as számcsoportba tartozó éjszakai buszokat.

A "márkavédjegyes" buszok mindegyikét beszámozzák, így például a Keresztúr-busz 201E és 202E jelzéssel (hétvégén és késő esete is) közlekedik, az Expo-járat 100-as lesz, a Ferenc-busz 281-es, a Békás-busz 160-as (és a Batthyány térig közlekedik a "régi" 60-as útvonalán).

A hálózat-változtatások célja, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült területeket a mainál jobban kapcsolják be a közösségi közlekedési hálózatba, de arra is van példa, hogy egy-egy járat közintézmények, bevásárlóközpontok miatt tesz majd kitérőt. Bizonyos járatokat összevonnak, hogy csökkentsék az átszállási kényszerek számát. Egyes összevonások csak az esti és/vagy hétvégi időszakban élnek.

Nagyításhoz kattints


56 Tovább

Direkt szívatják a turistákat az ellenőrök?

Mint azt megtudtuk, a BKV ellenőrök rontják legjobban az országimázst. Kihasználják a turisták tájékozatlanságát, figyelmeztetés helyett egyből büntetnek. A pályaudvarok környékén előszeretettel tömítődnek el a lyukasztók. A legutóbb a Keletinél lévő hibás lyukasztó miatt büntettek meg két amerikait, most a Nyugatinál történt kísértetiesen hasonló eset. Ha nagyon szemét lennék, azt mondanám, hogy direkt tömítik el az ellenőrök, hogy több legyen a pótdíjazott utas. (A levél végén ismét idézetet olvashattok a BKV ellenőrök belső utasításából. (FSZU))

Tisztelt BKV Panasziroda, Tisztelt BKV Figyelő!

2008.08.05 napján a Pótdíjelismervény szelvény szerint 11.37 perckor 579-es számú jegyellenőrük a Ferenciek tere metró megállónál 6000 forintos büntetés megfizetésére kötelezte 2 fin vendégem, akik csodálkozva, de a helyszínen ki is fizették a büntetést. A büntetési nyugta sorszáma 038292, és megjegyzi, hogy 2 fő részére állították ki.

Külföldi vendégeim kicsivel korábban érvényes jegyeket váltottak,  és a Nyugati metró megállóban szálltak fel a metróra. Ezeket a jegyeket nem tudták érvényesíteni, mert a jegy- lyukasztó automaták nem működtek akkor a Nyugatiban. Mint kimutatásaikból azonban kiderül a Nyugatiban abban az időben több ellenőr vigyázta a beléptetést. Vendégeimnek azt javasolták, hogy mivel nem tudják lepecsételni a jegyüket, ezért  kezelés képen betépik a szélét., ezzel jelezve a kezelésüket. Ezt a kezelési formát nem fogadták el 3 megálló múlva a Ferenciek terén a kilépést ellenőrző ellenőrök.

Kérem, legyenek szívesek tanácsot adni, ha legközelebb velem ilyen eset történne, akkor hogyan igazolhatom, hogy:


1.) a lyukasztó- automaták hibájából jegyemet nem tudtam érvényesíteni? 2.) a jegyemet érvényesítették a beléptetést ellenőrző BKV ellenőrök? 3.) előfordulhat-e, hogy a beléptető ellenőrök előírás ellenesen jártak el a jegyek szélének beszakításával? 4.) kiket perelhetek külföldi ismerőseim nevében, hogy a jogtalanul kivetett büntetés árát visszakapjam, és nekik továbbítani tudjam.

Üdvözlettel: Dr. Szenthe Csilla


 

69 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek