Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Felelősségre vonás nélkül firkálják a járműveket

A graffiti egy állandó téma. Hiába harcol ellenük a BKV és harcolunk ellenük mi is, egyre több, és több firka lesz a falakon, megállókban és a járműveken. A graffitisek nagyon jól tudják, hogy ha elkapják őket, verésen kívül mást nem kapnak. 1-2 nap közmunka, vagy 30-40 ezer forint kifizetése után újra szabadok, és újra firkálhatnak. Meddig tűrjük még ezt?

Sajnos a lakosság sem lép fel kellően a rongálók ellen. Ha egy tömött buszon valaki firkálni kezd, jó, ha 1 utas odaszól, akit megfenyegetnek, a járművezetők többsége megvonja a vállát ha szólunk neki, hogy firkálják a buszt, villamos. Ők sem tesznek semmit.

Hétvégén videót kerestem a YouTube-on, és ezeket találtam:

Firkálás üzemi területen

Otthonosan mozognak a graffitis srácok a föld alatt. A dolgozóknak kialakított létrán, és lépcsőn járkálnak, majd összefirkálják a metró oldalát. A légtelenített ajtókat szétnyitják, a kocsi belsejében bújnak el, míg a másik metró tovább halad. A másik vonat személyzete, láthatta a szétnyitott ajtókat és az összefirkált vonatot. Vajon szóltak a rádión?


Ha nem indul el a videó, kattints ide!


Firkálás üzemi területen II.

A videón látható, hogy graffitisek a metró üzemi területére, a falon lévő lyukon másznak be. A vonat egyik kocsiját teljesen összefirkálják, majd levideózzák, ahogy beáll a Stadionok állomásra.

227 Tovább

Sosem takarított vitrinek

Amíg várom a metrót, mindig a vitrineket nézegetem. Minden állomáson más van benne. Molotov-koktél, képek, makettek, szövegek. Nem tudom, kinek az ötlete volt, hogy ilyeneket létesítsen a 2-es metró állomásain, de valljuk be, nem volt hülye ember, amellett, hogy hasznos dolgokat lehet megtudni belőle, tetszetős is. Probléma csak egy van: A vitrint a metrófelújítás óta nem takarították, mára annyira ellepte a por, hogy nem lehet látni a benne lévő fényképeket, a múzeumi tárgyakon is centis por található.

Nem ez a BKV legnagyobb problémája, de ilyen apróságokra is jó lenne odafigyelni. Turistáknak is hasznos lehet, ha már a metróállomáson okosodnak egy kicsit, ha végignézik a fényképeket.

Néhány fénykép:

Menetrend szerint

Por mindenütt

38 Tovább

Indulásjelző vagy utas sürgető?

Amikor a metróajtó odacsapott, akkor sokan kioktattak, hogy az indulásjelző megszólalása után nem szállunk se be, se ki. Ez azért volt vicces, mert a vonat vezetője látta, hogy az utasok még nem szálltak be, mégis megnyomta a „Kéremvigyázzanak”-ot, majd rám csukta az ajtót.

Ma, 15-én, a 2-es metrón volt hasonló élményem, gondoltam a hitetlenkedők kedvéért levideózom, hogyan használják utasok sürgetésére az indulásjelzőt. Kocsi számot, pontos időpontot nem írok, nem kirúgatni szeretném a dolgozót, csak kicsit felhívni a figyelmet arra, hogy a „Ha megszólal az indulásjelző, tilos felszállni” szabály nem tartható be, így hivatkozni sem lehet rá. Egyszerűen betarthatatlan.




A videón jól látható és hallható, hogy az utasok még le sem szálltak, már szól az indulásjelző (az ajtó teljes kinyitása után 3 másodperccel). Az első kocsiban utaztam, mivel itt kevesebb az utas. Ha a többi kocsiban utazók betartják a szabályt, nem hogy felszállni, leszállni sem tudnak. Az Astoriától a Déliig minden állomáson eljátszotta ugyan ezt.

A BKV-fanoktól kérdezem, ilyenkor mi a teendő? Hogy szálljon le, fel az utas? Az én értelmezésem szerint az indulásjelzőt akkor kell megnyomni, mikor az utas cserének vége, így jelzi a vezető az indulást.
 

60 Tovább

Elindult alattuk a mozgólépcső

Írtunk már arról, hogy kutyát hogyan kell levinni a metró területére, hogy ne legyen baja. Egy olvasónk a szabálynak megfelelően, az álló mozgólépcsőn sétált le a kutyájával, de eddig ismeretlen okból elindították a lépcsőt.

Tisztelt Ügyfélszolgálat!
 
A következő problémával fordulok Önökhöz: Ma napon 18:00 előtt pár perccel a Deák Ferenc téri metróállomáson az M3-as vonaláról szálltunk át az M2-es vonalára.

Mivel kutyával utaztunk, ezért a kettes metróhoz levezető második, rövid mozgólépcső esetében az álló lépcsőt vettük igénybe lefelé menet. Amikor már leértünk volna az állattal, körülbelül a lépcső vége előtt lehettünk 1-2 fokkal(!!), amikor számunkra érthetetlen módon elindították a mozgólépcsőt. Nagy szerencsénkre nem lefelé indult el, ugyanis ez esetben a kutyám lábait szinte biztosan becsípték volna a fogak. Annyi időm persze már nem volt, hogy felkapjam az állatot. Tehát a lépcső felfelé indult el, s a kutyámnak sikerült még leugrania, de én a lépcső végénél elestem.

Kérdésem az volna, hogy hogy történhet meg ilyen eset, hiszen számomra nyilvánvaló lenne, hogy aki elindítja a lépcsőt, belenéz a kamerába!? S ez esetben láthatta volna, hogy körülbelül 2-3 másodperc múlva leérünk!! Mi az oka annak, hogy olyan iszonyú sűrgős volt beindítani a lépcsőt, miért nem tudták volna megvárni azt a pár másodpercet, amíg leérünk?? A lépcső alján egyetlen ember sem volt, nemhogy tömeg, hogy indokolt lett volna a hirtelen beindítás!

Számomra teljesen felháborító ez a mentalitás! Nagyon nagy szerencse, hogy nem sérültem meg komolyabban, csak felszíni horzsolásaim és húzódásaim vannak az esés következtében. De nem a kollégájukon múlott, hogy nem lett nagyobb baj!

Az esetet legalább fél tucat, ott tartózkodó ellenőr is tudja tanúsítani. Mivel nem értünk rá helyben panaszt tenni, ezért ezúton szeretném kérni az eset kivizsgálását!

105 Tovább

Jó munkahely

A napokban új számítógépeket tettek a metróállomásokra (oda ahol eddig is volt). Magam is szoktam használni, ha kicsit többet kell várni a metróra. Névtelen levélírónk küldött nekünk egy képet és egy kis szöveget, amit most nem publikálunk. Pontos dátumot, időpontot nem írunk. (Csak mert nem!)

/ Kollégának biztos balhéja volt egy utassal, és most nézi, felkerült-e a BKV-figyelőre:) /

49 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek