Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Kérjük, álljon jobbra"

Sok levelet írtatok már arról, hogy mennyire idegesítő az, hogy néhány utas nem képes a mozgólépcsőt rendesen használni. Sajnos egyik levél sem volt olyan formában, hogy publikálni lehessen, ezért egy kérésnek eleget téve, egy másik blogból választottunk ki egy ide illő cikket. Olvassátok el.
Minden civilizált (külföldi) országban ahol jártam az emberek tudják hova álljanak a mozgólépcsőn. JOBBRA. Én sok helyen megfordultam már a világban és soha nem volt gondom ezzel, magam is jobbra állok mindig. Ennek nagyon egyszerű az oka: vannak akik sietnek, szeretnék elérni az éppen beérkező szerelvényt (vonat, villamos, metró, stb.). Én is ilyen vagyok. Nem szeretek állni a mozgólépcsőn, ha haladhatok is. Nem vagyok egy manager típus, nem rohanok fontos üzleti tárgyalásokra, de az idő nekem is fontos és utálom ha feltartanak. Teljesen mindegy, hogy hova megyek vagy milyen formáját használom a tömegközlekedésnek budapesten. Az emberek mennek mint a zombik a feljárókhoz és beállnak teljesen birka és nemtörődöm módon a mozgólépcsőre. Régen mindig mosolyogtam azokon, akik a metróajtó kinyílása után kilőnek, mint egy sebesség rekord megdöntése során, és rohannak a lépcsőkhöz. Aztán vagy beállank a ''pole position''-re vagy szépen lépcsőznek fölfelé. 2-3 éve én is ehhez a táborhoz tartozom, mert tudom, hogy ha már 10.-nek érek oda, tuti beállnak az útba. Amikor meg elkezdek felfelé araszolni, mert mondjuk épp tényleg sietek, hogy elérjem a vonatom, akkor kapom a szúros tekinteteket és néha a megjegyzéseket. (mondanom sem kell, hogy ezek általában az 50 felettiektől jönnek). A metrófelújítások után kirakták sok megállóhelyen a ''Jobbra tarts'' vagy ''Kérjük álljon a jobb oldalra'' táblákat, de sajnos ezeket tulajdonképpen csak világítótábláknak nézi az utazók 85%-a. Olyan nehéz lenne jobbra állni és nem feltartani a többi embert?! Külföldön ez miért megy tábla nélkül is? És ott sem csak az értelmiségiek vagy azok akik tudnak olvasni táblákról, hanem mindenki automatikusan. Nem értem, hogy a mi magyarok miért állunk az élen az ilyen viselkedéssel?!

Szerző: tr00p3r
Kép: BKV Figyelő
307 Tovább

Kifolyik a szemét a kukából

Nem tudom kinek a feladata a metró területén lévő kukákat üríteni. Rendszeres látvány, hogy a kukából kifolyik a szemét, melyet felkap a szél, és az egész állomás úgy néz ki mint egy disznóól.  Valaki biztos nem végzi jól a munkáját, de az is biztos, hogy ez az egy kuka nagyon kevés. Személy szerint az útban álló szórólaposokat is odébb tenném, mert a legtöbb szemét tőlük származik.
21 Tovább

Szívatják az átszállókat

A videót az indexen nem lehet kommentálni, itt a lehetőség.
39 Tovább

jegy- és bérletárusítás


Kedves BKV Rt.!

A minap - a médiában olvasottakhoz hasonlóan - magam is döbbenten tapasztaltam, hogy a jegy és bérletpénztáraknál kilométeres sorok kígyóznak. Természetesen erről senki nem tehet, hiszen Önök szerint miért nem veszi meg a kedves utas a bérletét pl. halottak napján, hiszen Önök nyitva tartanak, ráadásul teljes kapacitással. Ezzel kapcsolatban hadd jegyezettem meg a következőket (amellett, hogy rossz nyelvek azt mondják, szolgáltatni akkor kellene, amikor van rá igény...):

- a Batthyány téri állomáson mind hétfőn, mind kedden mind a két automata rossz volt (a Blaha Lujza téren meg már hetek óta az, de feltehetően ez senkit nem érdekel).
- előbb említett Batthyány téri állomáson mind hétfőn, mind kedden, a 4 ből mindössze 2 pénztár üzemelt, minek is több :)
- ami azonban a legmegdöbbentőbb volt számomra, az ma délelőtt 10 óra 10 perckor fotóztam ugyanitt. Nem tudom, ki készíti a pénztárosok beosztását, de vajon normális? :)

Részemről - a belvárosi parkolóház bérletem elkészültétől a BKV szolgáltatásainak igénybevételétől sajnos kénytelen vagyok eltekinteni, különös tekintettel a metró területén zajló már-már hisztérikus jegyellenőrzésekre. (Javaslom tegyenek egy sétát a Blaha Lujza térre, ahol már intézményesült a tömeges sorbanállás a lefelé működtetett egy darab mozgólépcsőnél).

További kellemes közlekedésszervezést kívánva,

Molnár Ákos
94 Tovább

Re: A szabályt csak a látássérültekkel tartatják be

A BKV sajtóiroda megküldte a levelét a vakvezető kutyás és a harcikutyás esetekről. Felelősségre vonás, továbbképzés és módosítás az utazási feltételeken. Csak megérte foglalkozni vele?!

Tisztelt Gál Mihály (BKV Figyelő)!

Az október 30-án a BKV Figyelő internetes oldalon megjelent „A szabályt csak a látássérültekkel tartatják be” című hozzászólás, valamint az ahhoz tartozó fénykép szerint harci kutya szájkosár nélkül állt gazdájával a 2-es metró Keleti pályaudvar állomáson, annak peronján.

Az esettel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a metró területén a bejárati ellenőrzéseket a biztonsági szolgálatok őrei látják el. A kiképzett őrök az utast és kutyáját, amennyiben szájkosár nélkül vezeti azt, nem engedhetik be az állomás területére. A cikkben leírtak alapján az érintett biztonsági szolgálatok vezetőivel a BKV Zrt. illetékesei a kapcsolatot felvették, és amennyiben bebizonyosodik, hogy a szabályzat ellenére valóban szájkosár nélkül engedték be az ebet a metróállomásra, úgy természetesen felelősségre vonják az őröket. Ezen kívül soron kívüli oktatást kért a BKV Zrt. arra vonatkozóan, hogy a biztonsági őrök az utazási feltételek szerint csak érvényes jeggyel vagy bérlettel, illetve szájkosárral engedjenek kutyát a metró területére.

Ezen kívül tájékoztatjuk, hogy a BKV Zrt. mihamarabb intézkedik arról, hogy az Utazási Feltételek között a vakvezető kutyák esetében enyhítsük a szállítási megszorításokat.

Természetesen a Társaság arra törekszik, hogy az Utazási Feltételekben rögzítetteknek megfelelően mindenki biztonságban utazhasson a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság járművein.

2007. november 5.

BKV Zrt. Sajtóiroda
30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek