Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Turistacsalogató ellenőr a Deákon

Tisztelt BKV ZRt,

a mai napon (2007.11.04.) délután, 14:15 körül megdöbbentő eseménynek voltam tanúja és sajnos szereplője is.

A Deák téren, a 2-es metró mozgólépcsőjénél dolgozó két női ellenőr horgára akadt két angol turista. Bűnük az volt (mint az a későbbi "társalgás" során kiderült), hogy csak két jegyet váltottak, amikor az M3-as és az M2-es használatával próbáltak eljutni úticéljukhoz.

Amire figyelmes lettem: a korábban igen szorgalmasan, azaz embereket a mozgólépcsőről visszahúzó kolléganőjük (körülbelül 160 centi, középhosszú szőke hajú, szemüveges, foghíjas; az azonosítószámát nem figyeltem meg, talán nem is volt látható) emelt hangon beszél a két turistával. Egy lépéssel közelebb húzódva már azt is hallottam, amit azok mondtak: hogy a jegyek vásárlásakor megkérdezték az árust, hogy mire van szükségük, és szabálytisztelő emberekként meg is vásárolták a kapott információk szerint megfelelő mennyiségű (4db) jegyet, majd abban a boldog (naiv) hitben kezdték meg utazásukat, hogy az a négy jegy elég is lesz az oda-vissza útra. Mivel kolléganőjük csak az oszlopra kifüggesztett Utazási feltételekre mutogatott nekik bőszen, gondoltam, hátha a nyelvi nehézségek leküzdésével megoldható lenne ez a kis vita. (Nem csak a turisták lehetnek naivak.)

Már amikor megkérdeztem, hogy segíthetek-e, modortalan elutasításban részesültem (nem emlékszem a rám zúdított durvaságok mindegyikére, de néhány kifejezés megragadt): "Mit akar itt maga, menjen a dolgára", és "Menjen innen, nem kell az okoskodása", illetve egypár apróbb káromkodás. Valamivel udvariasabb válaszra számítottam, ám sebaj, a két turista örömmel fogadott. Nekem is elmesélték pár szóban kalandjukat, illetve hogy ők jóhiszeműen vették volna igénybe a 2-es metrót is, és a helyzet megoldásaként nagyon szívesen felmennek a jegykezelő gépekhez, hogy érvényesítsék a maradék két jegyüket. (Hogy ezt miért nem tehették meg: az ellenőrnő kezében volt mind a négy jegy, a két kezelt és a két kezeletlen is.)

84 Tovább

A szabályt csak a látássérültekkel tartatják be

Bizonyára emlékeztek még rá, mikor két látássérült fiatalt nem akartak leengedni az ellenőrök a metró területére, mert nem volt a kutyájukon szájkosár. Réka küldött nekünk egy képet, egy harcikutyáról, melyet a 2-es metró Keleti pályaudvar állomásán fényképezett le. Mélységesen felháborító, hogy az ellenőrök csak a vékonyabb, fiatalabb és a magukat megvédeni nem tudó embereket piszkálják.























Kedves BKV figyelő,
 
emlékszel az incidensre, ahol az ellenőrök nem akarták beeengedni a látássérült fiatalokat a metró területére, mert a vakvezető kutyájukon nem volt szájkosár? Nos, a mai napon újabb kutyás eseménynek voltam tanúja. A Keleti pályaudvarnál szálltam metróra. A bejáratnál a szokásos biztonsági őr / ellenőr csapat álldogállt. Amint leértem a peronra, megláttam egy srácot, aki egy harcikutyát vezetett pórázon. A kutyán szájkosár sehol (lásd mellékelt kép). Ez eléggé meglepett, mivel láttam az ellenőrcsapatot a mozgólépcső tetején. Előkaptam a gépem és lefotóztam a jelenséget. A kutya gazdája érdeklődött, hogy mi végett fotózok, így szóba elegyedtünk. A srác végig nagyon korrekt és kedves volt, nem támadt le a fotó miatt. Beszélgetés közben azzal érvelt, hogy a kutyája 'csak kutyákra megy, emberre nem', (ezzel gyakorlailag kimondta, hogy harcikutyáról van szó) és amúgyse bántana senkit és stb. Én megértem, nyilván mindenki így vélekedik a saját kutyájáról, de egy kutya számára a tömegközlekedés eleve stresszhelyzetet jelent, tehát nem véletlenül van előírva a szájkosár.
 
Sok alja biztonságis/ellenőr dolgot láttam már, de úgy tűnik mindennap képesek alulmúlni magukat.

Üdvözlettel
Réka
108 Tovább

Nem jó a lyukasztó? Fizess

Tisztelt BKV figyelő!

Szerencsére ritkán kell a BKV járvűvein utaznom. Ma reggel sajnos mégis ezt a közlekedési megoldást kellett választanom. A Deák Ferenc téren átszálltam a 3-as metróról a 2-es metróra. Az átjáróban kezeltem a jegyemet, illetve megpróbáltam, de a gép nem kezelte le a jegyet, annak ellenére, hogy zölden világított a működőképességét jelző led. Ezért megpróbáltam egy második és egy harmadik kezelőt is. Késésben voltam a munkahelyemről, nagyon siettem. A harmadik gép működött! Szuper, rohantam tovább, ez a művelet még 5 perc késést eredményezett. Az Astoria megállónál egy meglehetősen goromba nő megállított és ellenőrizte az érvényesített jegyemet, de azon nem látszott semmilyen pecsét és nem is vágta le a jegy végét, csak az látszott rajta, hogy be volt gyűrődve a gépbe és próbált valami pecsét félét rányomni. Próbáltam magyarázni, hogy szívesen odaadom a jegyem, de nekem rohannom kell. Akkor már láttam, hogy alig várta, hogy végre történjen valami ma, mert már nagyon unatkozhatott! Adtam neki 5000 forintot, mert nem akartam az állásommal játszani, ettől rögtön boldogabb lett és végre rohanhattam tovább. Persze a bizonylatot nem volt időm kivárni, úgyhogy remélem hasznos dologra költi a pénzemet! Ha csak tehetem nem fogok BKV-val közlekedni, mert azon túl,hogy időt és energiát pazarolok a jegy megvásárlására és érvényesítésére még 5.000 forint büntetést is kell fizetnem, és még én érzem magam kellemetlenül.

Vicces, hogy a Deák Ferenc téren, az egyik legforgalmasabb megállónál rendszerint nem működik a 3 jegykezelő autómatából legalább 2. De persze nem csak a két metró vonal között, hanem a bejáratnál sem. Persze a sikertelen próbálkozásokat türelmesen végignézi az a négy alulművelt, unintelligens ellenőr, aki a a mozgólépcsőnél támaszkodva cuppog és fütyörészik. Rendesen kellemetlen ott áthaladni.

Az mindenesetre elgondolkoztató, hogy a BKV bérletárak közelítenek más európai országok áraihoz, viszont a minősége alulmúlja valamennyit.
60 Tovább

Az ellenőrt épp csak a bérlet nem érdekli

Kedves BKV figyelő,

Két sztorit szertnék megosztani veled.

   1. Mint minden reggel, ma is felszálltam a 26-os buszra a Nyugati pályaudvari végállomáson. Mivel végállomás, a busz már bent áll, és az utasok felszállhatnak, mielőtt a sofőr megérkezik. Ma is így tettem két másik utassal egyetemben. Nyugodtan ülünk és várjuk az indulási időt, amikor hirtelen azt látjuk, hogy mögülünk elhúz mellettünk egy 26-os busz és elindul a Körút felé. Döbbenten néztük, ahogy kikanyarodik a híd irányába, majd leesett, hogy a busz, amin ülünk, valamiért nem indult, helyette a mögötte lévő buszt indították. Ez néha elő is fordul, de olyankor a sofőr beszól az elöl (indulási helyen!) álló buszban várakozó utasoknak, hogy szálljanak át, mert a mögötte lévő fog indulni. Ez a sofőr viszont nem tette meg ezt a minimális lépést. Emiatt többen is elkéstünk, hiszen a 26-os 15-20 percenként jár. Naivan megkérdezem: a sofőr azért vezeti a buszt, hogy hó végén megkapja a fizetését, vagy esetleg egy icipicit azért is, hogy az utasokat eljuttassa A-ból B-be??

   2. Ma ért véget a tudományos kísérletem, amely azt volt hivatott vizsgálni, hogy az újdonsült ellenőrnek felcsapott biztonsági őrök mennyire figyelik, hogy az ember mit mutat fel nekik. A Keletiből metrózom a Nyugatiba. A Keletinél minden reggel állnak ilyen őrök (általában négyen, teljesen eltorlaszolva a mozgólépcsőt), a Nyugatinál pedig 5 napból 3-szor voltak. Összesen tehát 8 alkalom. Hétfőtől péntekig mind a 8 alkalommal a vonatbérletemet mutattam fel BKV bérlet helyett (ugyanabban a tokban van a kettő, csak ezúttal a MÁV bérletes felét mutattam az őröknek). A vonatbérlet egy fehér cetli, rajta apró fekete betűkkel, tehát kinézetre köszönőviszonyban sincs a színes, kisebb, igazolványba tett BKV bérlettel. A vonatbérletet minden alkalommal tisztán láthatóan mutattam fel az őröknek, tehát nem csak elsuhantam mellettük. A 8 alkalomból egyetlenegyszer sem szóltak, hogy ez nem stimmel. Második naiv kérdésem tehát: minek fizetjük ezeket az embereket, hiszen nyilvánvaló, hogy nem végzik a munkájukat?

Üdvözlettel: Réka
63 Tovább

Miss BKV 2007

35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek