Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mikor van ebédidő?

Olvasónk anyukája szerdán 10 óra körül szeretett volna bérletet venni, a BKV pénztárában, ami sajnos nem sikerült neki. Az ablaknál egy „rögtön jövök” tábla fogadta, ezért várt türelmesen. Gyűltek az emberek, majd megérdeklődték, mi is az a „rögtön”? Erre jött a frappáns válasz:

Tisztelt BKV Figyelő!

Fontos kérdéssel fordulok önökhöz. Én ugyanis nem tudtam eldönteni egymagam, hogy mikor van az ebédidő. A döntésképtelenségem okát pedig hőn szeretett tömegközlekedési vállalatunk okozta. Édesanyám volt olyan rendes a mai nap folyamán (2008. 12. 10), hogy a Bogdáni úti végállomás felé tegyen egy kitérőt, hogy megvegye nekem a bérletet az elkövetkező egy hónapra. Gondolta, hogy ez nem okozhat olyan túlságosan nagy nehézséget reggel 10-kor. Okozott.

A végállomáson már állt két ember a sorban, amikor Édesanyám megérkezett. Konstatálta a rögtön jövök táblát és várt. Aztán persze a sorban állók már nagyon mentek volna a dolgukra és Édesanyám is. Elvégre hideg is van, az embernek dolga is van, nem viccből áll sorba. Úgyhogy bekopogtak az ablakon, hogy mégis mikorra várható a "rögtön" letelte. Erre a BKV munkatársnője jött ki hozzájuk és közölte, hogy "Ebédidő van." 10:00 és 10:20 között. Hivatalosan. By BKV. A hölgy akkurátusan ki is cserélte a táblát, hogy a megfelelő információt közvetítse. Emiatt amúgy a sorban állók közül az egyik hölgy még a munkából is elkésett. Egyébként én azt hittem ebédidő valamikor dél körül van.

Most akkor tegyen bennem rendet valaki! Mikor van az ebédidő?

Üdvözlettel: K. Miller

27 Tovább

45 perces gyötrelem az Akácfa utcában

A hétvégéi „Te se veszel jegyet a mesevillamosra” c. postom után olvasónk úgy gondolta, mégis megpróbál jegyet szerezni a BKV rendezvényére, ezért az Akácfa utcába ment. A jegyvásárlási procedúra 45 perc volt, ami alatt az ügyfelet többször is megszívatták. Végül a Blahán vett jegyet a jegypénztárból, amit később a BKV központban mesevillamosra érvényes jegyre váltott. A BKV székházban nem árulnák BKV jegyet. Logikus, nem?

Kedves BKV Figyelő!
 
2008. december 9-én délután elindultam jegyet vásárolni a mesevillamosra. Hát nem volt egyszerű.
 
A hirdetés szerint jegyeket kizárólag elővételben lehet vásárolni a BKV ügyfélszolgálatán, tehát bementem az Akácfa u. 18-ba és érdeklődtem, van-e még jegy? (telefonon azt az információt kaptam, hogy korlátozott számban még vásárolható) Igen, van - hangzott a pozitiv válasz. 1 db mesevillamos jegy 3 db bkv jegybe kerül. Ezt már korábban is tudtam, viszont 18 db jegyet nem akartam előre megvásárolni, hiszen én bérletet használok, vagyis ha időközben elfogy a jegy a mesevillamosra, nem tudtam volna felhasználni a vonaljegyeket. Azt gondoltam, hogy a BKV ügyfélszolgálatán biztos megoldható a jegyvásárlás. De sajnos nem lehet megvásárolni ott a helyszinen, átküldtek az Akácfa u. 22 szám alatti pótdijirodába, és megnyugtattak, hogy ott lehet kártyával is fizetni. Ennek nagyon megörültem, gondoltam, hogy ok, akkor mégis haladunk előre, van minőségi kiszolgálás! A pótdijirodában 10 perces sorbanálllást követően közölték, hogy álljak át a másik ablakhoz (összesen két ablak van), mert csak ott tudnak jegyet adni , ő nem tud sajnos, ráadásul csak a birságokat lehet kártyával fizetni, a jegyeket csak készpénzben. Logikus, igaz?

Visszamentem az ügyfélszolgálatra és mondtam a hölgynek, hogy nem kaptam jegyet és akkor megyek megoldom a Blahán, meg tud-e várni (az ügyfélszolgálat csak 5ig volt nyitva, a hölgy már miattam túlórázott, nem szerettem volna én sem húzni az idejét, de a jegyekért se szerettem volna duplán jönni). Kérte, hogy a szemben lévő automatához menjek és egyeztetett a pótdijirodás kolleganőjével, hogy soron kivül fogadjanak engem a jegyvásárlásnál, minél gyorsabban szabaduljunk mindketten. Szuper! Gondoltam, hogy végre meglesz a gyors megoldás. A pótdijirodában a hölgy befejezte az egyik ügyfél kiszolgálását és rögtön én következtem sorbanállás nélkül. Mondtam, hogy 18 db vonaljegyet kérek (6 db mesevillamos jegy 6x3db vonaljegybe kerül.... ) a mesevillamos jegyvásárlás miatt. Közölte a hölgy, hogy csak 1 DB VONALJEGYE van és nem tud mit tenni. Sajnálja, de ez pótdijiroda és nem jegyiroda. Legszivesebben mindezt ott, akkor, első felindulásomban beirtam volna a panaszkönyvbe, de idő hiányában inkább Önöknek irok történetem megosztására és közzétételére.

A történet vége, hogy elrohantam a Blaha Lujza térre és a metróban vettem jegyet, majd leizzadva visszarohantam az ügyfélszolgálatra és megkaptam végre a várva várt jegyeket a mesevillamosra! Megjegyzem az ügyfélszolgálatos hölgy nagyon rugalmas és segitőkész volt, rajta múlt, hogy sikerült a jegyvásárlás. De maga a rendszer tragikus!

Lassú, átgondolatlan, nem ügyfélközpontú a kiszolgálás, nehézkes és egy 2 perces jegyvételből igy lesz 45 perces kabaré..

Ezek után már nagyon-nagyon remélem, hogy megérte a sok rohangálást és nagyon jól fogunk szórakozni december 13-án a Mesevillamoson!
 
Tisztelettel: Kuti-Tóth Ildikó

27 Tovább

A BKV-nak meg kell szabadulnia a HÉV-től a milliárdokért

A BKV elővárosi üzletágainak átadását szabná az állami segítség feltételéül 2009-re a kormány. A Népszabadság szerint az immár 80 milliárd forintos adósságot görgető társaságnak elsőként a helyi érdekű vasúti személyszállításból kellene visszavonulnia.

978 BKV-sból csinálna vasutast a kormány. A többmilliárdos extra támogatás kiutalásáért cserébe a budapesti közlekedési cégnek legkésőbb 2010 elejéig meg kellene szabadulnia a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei HÉV üzemeltetésétől, amelyeket a MÁV-Start venne át. Elképzelhető azonban, hogy a csepeli HÉV is a vasúttársasághoz kerül.

A Népszabadság szerint a társaság a szolgáltatás és a járműpark átadásáért 35 milliárd forintot kér, de ezt a MÁV és a közlekedési tárca is sokallja. Az üzletág egyébként több mint 2,5 milliárdos veszteséget termel évente annak ellenére, hogy a szerelvényekkel tavaly 56 millióan utaztak. A kocsik kihasználtsága viszont nem érte el a 18 százalékot sem.

A BKV-nak ellenszolgáltatás nélkül kellene feladnia agglomerációs buszjáratait is. Leghamarabb a jövő év második felében, legkésőbb 2010 elején a társaságtól 55, Budapest közigazgatási határain kívül közlekedő buszjáratát venné át várhatóan a Volánbusz. Az sem zárható ki, hogy üzemeltetésükre pályázatot írnak ki, vagy önálló elővárosi busztársaságot hoznak létre.

A BKV 80 milliárdos mínuszban gazdálkodik. 2007-ben 32 milliárd forint normatív támogatást kapott, de a kormány az idén már igyekezett véget vetni a főváros folytonos kéregetésének, ezért kemény feltételeket szabott az újabb támogatás kifizetéséhez.

 

(Index)

77 Tovább

Hová tűnt a pénztáros?

A Kosztolányin lévő BKV kutyaól nem elég, hogy rossz helyen van, semmi értelme. Olvasónk arra járt, és egy „Rögtön jövök” tábla fogadta, ami az arra járó utasok szerint már napok óta kint van. Az egészben az a legszebb, hogy a téren a villamosmegállóban már az automatákat is leszerelték, így aki jegyet akar venni, az is bliccelni fog.

Tisztelt BKV-figyelő!

Sosem gondoltam volna, hogy írni fogok nektek. Megjelent egy bejegyzés a Kosztolányi D. Téren lévő jegyárusító bódéról, hogy miért az esőtől menteni hivatott pavilon alá helyezték. Az rendben, hogy ott van, de amikor ma ott jártam, egy nagy RÖGTÖN JÖVÖK tábla volt ráragasztva a plexire belülről. Ezzel szerintem még semmi probléma nincs. Néhány utas szerint azonban ez a tábla már napok óta kinn van. Ami tréfás a dologban, hogy bár kinn van a tábla, látszódott, hogy benn egy bajszos úriember figyeli a kinn várakozó embereket. A telefonom nem elég jó ahhoz, hogy minőségi képet csináljon az esetről, de ha ez tényleg napok óta így van, akkor a továbbiakban is bárki megbizonyosodhat erről.

Egyébként valószínűleg azért rakták a pavilon alá, mert azon a részen pont kevés a hely a járdán. Eleve a Kosztolányi Dezső tér nem az a nagy férőhelyes, gyülekezős tér, a buszmegállók mellett nincs nagy hely. A 114-es, 214-es, 213-as busz végállomásánál a pavilon és a járda széle között talán még egy bódényi hely van, oda pedig nem rakhatták volna, mert akkor akadályozva lenne a buszokra való felszállás. Persze jogosan felmerül a kérdés, hogy miért nem rakták máshová a téren.

További szép napot mindenkinek!

M.Marcell

37 Tovább

Lehúzós pénztáros a Keletinél

A Keleti pályaudvaron a bérletpénztáros vagy számolni nem tud, vagy a kevesellt fizetése mellé szeretne rövid időn belül egy kis kiegészítést szerezni. Másodállás helyett inkább az ügyfeleit rövidíti meg, hol egy 100-assal, hol 800-zal. Van olyan utas, akit hülyének is néz, egymás után kétszer próbálta megrövidíteni. Két hasonló történet:

Kedves BKV-figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de nem gondoltam volna, hogy egyszer én is írni fogok nektek. Felháborító eset történt velem október 22-én a Keleti pályaudvarnál, erről írnék néhány sort.

Itt lakom a Keleti közelében, minden hónapban itt veszem meg a bérleteimet. Egyesített bérletet veszek, mert MÁV-val is szoktam utazni, de erre ebben a hónapban nem volt szükségem, ezért sima BKV bérletet vettem. A pénztárban ülő 30-as hölgynek odaadtam a pénzt (10000 forintot) és a visszajáróval együtt odaadta a bérletet. Odébbálltam az ablaktól, nem akartam feltartani a hosszú sort, majd számoltam. Már majdnem eltettem a pénzt, amikor eszembe jutott, hogy nem egyesített bérletet vettem, hanem az olcsóbb BKV-t.

A kedves hölgy megrövidített 800 Ftal. Visszamentem szólni, erre megvádolt, hogy lenyúltam a pénzt, és hazudok, miért nem akkor szóltam, amikor ott álltam. Mondta, hogy a nyugtára is a BKV bérlet árát írta, ő biztos jól adott vissza. Kb. egy tucat ember alázott meg, és vádolt meg lopással, végül odaadta a 800 Ftot…

Ezért vegyen az ember bérletet?

Üdv: Gyuszi

43 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek