Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kutyának nem kell a BKV nyugtája

71 Tovább

Meddig is érvényes az új bérlet?

Szép és jó, hogy a BKV bevezette az új havibérletet, már csak egyetlen probléma van vele. Nem is konkrétan a bérlettel van a baj, hanem a kitöltésével. Néhány bérletpénztáros (tisztelet a kivételnek) vagy nem tud számolni, vagy nem tudja értelmezni a következő mondatot:

„Érvényes az adott hónap adott napjának 0 órájától a következő hónap kezdőnapot megelőző napjának 24 óráig […]” (Ez azt jelenti, hogy február 6-tól március 5-ig, vagy március 4-től április 3-ig.)
28 Tovább

A Telekomot pénzelte a BKV

Egy közpénzeket évek óta feleslegesen szóró szerződés mögül sikerült kihátrálnia a BKV-nak, ám a politikai szálakkal gazdagított pletyka szerint csak azért, mert az üzletre másoknak fáj a foga - írja e heti számában a Figyelő.

Rettentő indulatok feszülnek a BKV Zrt. és a Magyar Telekom-csoportba tartozó IQSYS Zrt. vezetői között. Legalábbis ez olvasható ki a business-konform megfogalmazású hivatalos nyilatkozatok mögül, ahol már a felek teljesen eltérően láttatják a történteket. Havi nettó 257 millió, azaz évi 3,08 milliárd forintos üzletről van szó - informatikai outsourcing címén a Figyelő információi szerint ezt az összeget fizette több mint öt éven keresztül a BKV a Magyar Telekom-csoportnak (jelenleg az IQSYS-nek, korábban a társaságba időközben beolvasztott T-Systems Hungarynek).

Az ősbűn

Az informatikai szolgáltatások kiszervezéséről szóló szerződést 2001-ben kötötték meg. A megállapodás arról rendelkezett, hogy a T-Systems tíz év alatt összesen 29,96 milliárd forint szolgáltatási díjat kap, amely nagyjából egyenletesen emelkedett az első évek 2,5 milliárd forintos összegéről az utolsó évek 3,5 milliárd forintjáig. A tervekhez képest később aztán még inkább felkúsztak a díjak, például a vártnál magasabb infláció miatt. Emellett a T-Systems 6,15 milliárd forintot fizetett a BKV-nak az informatikai eszközökért és "bizonyos ipari jogoknak" elnevezett know-how-ért.

Váratlan lehetőség

2007-ben azonban az új vezetés átvilágította a szerződéseket, majd arról tárgyalt a T-csoport vezetőivel, miképpen lehet ezt a számukra előnytelen és aránytalan szerződést módosítani. Hosszú egyezkedés után váratlan jogi lehetőség csillant fel a BKV előtt, ugyanis januárban kiderült: még 2007 júniusában felszámolást rendeltek el a T-Systems Hungary ellen. Ez az outsourcing szerződés értelmében rendkívüli felmondási okként szolgálhatott.

A Figyelő egyes forrásai szerint mindezért az új vezetésnek "glória" jár, hiszen a magyar adófizetők pénzét éveken át egy, a közlekedési társaság számára hátrányos szerződés alapján szívta el a német érdekeltségű cég, így. Az ellenérdekeltek azonban arra gyanakodnak, hogy a szocialista érdekkörbe sorolt BKV - bár valóban alacsonyabb áron kapja majd meg a szolgáltatást - valójában azon mesterkedik, hogy ne a T-csoportnak, hanem baráti kezeknek fizethessen, s ha lehet, akkor tovább is, mint 2011.

9 Tovább

Észrevétel a bérletről

Kedves BKV figyelő!

Tegnap végre sikerült egy olyan pénztárnál megvennem a bérletemet, ahol "csak" 15 percet kellett sorban állnom. Meglepődve láttam, hogy a pénztáros kézzel(!) írja rá a dátumot piros filctollal a bérletre! Amikor odaakarta adni, el is maszatolta, ezt félretette, ráírta egy másikra. Ezen a végző dátumot rontotta el egy kicsit mert 6-át kezdett írni (6-ától kértem a bérletet), majd átírta 5-re. Megkérdeztem, hogy szerinte nem fognak az ellenőreik ebbe belekötni, hogy esetleg én hamisítottam? Csodálkozva mondta, miért kötnének bele? Kérdeztem nincs bélyegző, amivel rá lehetne nyomni a bérletekre a dátumot, az nincs felelte!

Teljesen hihetetlen, hogy a mai világban , ilyen általunk megfizetett árak mellett, még arra is képtelenek, hogy a pénztárosaiknak néhány darab (hiszen alig van nyitott pénztáruk!) bélyegzőt vegyenek!! nem képesek több pénztárat nyitni (minden helyen, ahol eddig próbáltam venni, a meglévő pénztárak fele volt nyitva), és arra sem képesek, hogy egy ablak csak a számlás ügyfelekkel foglalkozzon, esetleg (2008-at írunk!!), központi adatbázissal ellátott, számítógépes rendszerrel számlázzanak, amely esetben aki már volt ott egyszer, annak csak ki kellene nyomtatni a számlát, ne kézzel kelljen szegényeknek irogatniuk!

Talán kicsit kevesebb milliósfizetést, jutalmat kellene a vezetőségnek felvennie, így lenne pénz arra, amire kell.

Még megemlíteném azt az apróságot, hogy a 8300 forintos bérletemért FŰTETLEN  41-es villamoson utazhatok. A szerelvény teljes hosszán 2-3 ülésrész mellett van fűtőtest, a villamos többi része hideg!!

Üdv.
Janovics Andrea
64 Tovább

Utas-figyelő

A BKV-figyelő több, mint négy éve alatt számtalan próbálkozás volt már BKV-dolgozók részéről úgynevezett „Utas-figyelő” blogok indítására. Ezek legtöbbször halva születtek, mert a szerkesztőjük vagy nem volt felkészült, vagy nem szánt elég időt a blog beindítására. (Persze az is lehet, hogy maga a blog nem érdekelt senkit.)

Most a BKV-figyelő indít útjára egy ilyet, bár ez nem blog lesz, hanem egy Utas-figyelő bejegyzést. A célunk nem más, mint hogy a blog olvasói sokkal tisztább képet kapjanak a közlekedési társaságról, a BKV-s dolgozók munkájáról, mindennapjairól. Talán ha megismerik a járművezetők, ellenőrök, pénztárosok (stb.) munkáját, megértőbbek lesznek, és máshogy néznek majd a munkavállalókra.

Ezen bejegyzés alá várjuk a BKV-s dolgozók beszámolóit, panaszait, észrevételeit hozzászólás formájában. Minden olyan kommentet szívesen veszünk, amik a BKV-val, a dolgozókkal és az utasokkal kapcsolatosak. Nyugodtan írjátok meg, ha hülye utassal találkoztok, erről is szívesen beszélgetünk! :)

(Természetesen a dolgozók észrevételeit továbbra is várom e-mailben, ha olyan a téma, akkor továbbra is közzéteszem, és megpróbálok segíteni.)

120 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek