Úgy néz ki megérte amiatt cikizni a BKV-t, hogy összvissz 3 pénztárban fizethetünk bankkártyával. Márciusban lezárult a "Bankkártya-elfogadói banki szolgáltatás nyújtása, POS terminálok és bankkártyás jegykiadó automaták üzemeltetésével, a bankkártyás fizetési lehetőség üzemeltetése és elszámolása" témában kiírt közbeszerzési pályázat, a fejlesztés már meg is kezdődött. Augusztustól összesen 19 helyen fizethetünk már kártyával, többek között a Moszkva téren, a Nyugati pályaudvaron, az Örs vezér terén, az Akácfa utcában, a Stadionok metróállomáson, a körtéren, a Deák téren, Újpest Városközpontnál, a Délinél a metróállomáson, a Blahán a metrónál, A Ferenciek terén, a Kálvinon, a Határ útnál, az Árpád hídnál (két helyen is), a Keletinél, a Batthyány téren és a Népligetnél.
Örülök, hogy a BKV végre belátta, hogy szükség van a terminálokra. Bízzunk benne, hogy hamarosan az összes pénztárban elfogadják majd a kártyáinkat.
Bankkártyával is fizethetsz a BKV pénztárakban
Re: Így buktathatod le a csaló pénztárosokat
A blogon pár napja megjelent egy észrevétel, amit egy pénztáros írt. Mesélt a bérlethamisításról, arról, hogyan tehetünk ellene, de azt is leírta, hogy kollégái hogyan károsítják meg egymást a bérlettömb belsejéből kitépkedett szelvényekkel. Persze ez a BKV szerint mind hazugság:
Tisztelt BKV-figyelő!
2009. július 21-én reggel a blogon megjelent, Így buktathatod le a csaló pénztárosokat című bejegyzésben foglaltakra reagálva az alábbiakat közöljük:
A névtelenül nyilatkozó, magát viszonteladói alkalmazásban álló pénztárosnak valló levélíró állításával ellentétben a BKV Zrt. jegypénztárosai közül senki sem dolgozik másodállásban a cikkben említett viszonteladói partnerünknél. A BKV Zrt. folyamatosan ellenőrzi mind a saját, mind a viszonteladók pénztárosait, akik naponta elszámolnak, így az ellenőrzési rendszer azonnal jelzi, ha eltérést tapasztal. A belső ellenőrzéseken túl társaságunk és viszonteladó partnereink szúrópróbaszerű próbavásárlásokkal is igyekszik kiszűrni a visszaéléseket. Amennyiben a pénztárosnál készlethiány van – erre utal a levélíró a bérlettömbök közepéről kitépett szelvénnyel – jó bérletet, jó áron adtak el, tehát az utasnak nem keletkezik kára, csak annak a kollégának, akitől elvették. Neki viszont kötelessége a rábízott készlet őrzése. Jegyeket, bérleteket árusító partnereinket társaságunk honlapján a Jegy- és bérletértékesítés címszó alatt bárki megtalálhatja – viszonteladói partnerünk továbbértékesítésre nem adhatja tovább a bérleteket. Amennyiben a névtelenségbe burkolózó levélírónak konkrét bizonyítékai vannak, kötelessége jelenteni azt. A leírt rágalmazásokat a munkájukat becsületesen végző kollégáink nevében visszautasítjuk.
Üdvözlettel: BKV Zrt.
14 ezer forinttal akarta megrövidíteni a pénztáros
Olvasónk Budapest bérletet (9400 Ft) és HÉV kiegészítő bérletet (10600 Ft) szeretett volna venni, pont 20 ezer forintot vitt magával. A pénztáros kiadta a Budapest bérletet, majd a kiegészítő bérletet is, amin 10400 forintos ár volt feltüntetve, ami kézzel volt ráírva. Az utas betette a pénzt a tálcába, amit a pénztáros nem akart visszaadni, sőt, még kért, mert a végösszeg 34300 forint volt. Hogy hogyan jött ki ez az összeg, talán sosem fogjuk megtudni. Olvasónk a többi pénztárhoz várakozót is bevonta a veszekedésbe, így nagy nehezen visszaszerezte a pénzét.
Sziasztok!
Szeretném megosztania nagyközönséggel a mai kis kalandomat a BKV egyik pénztárosával.
2009. 07. 27-én útnak indultam Budapestre a Ráckevei HÉV-en. Ezzel még nem is volt gond. Vágóhídra érve célba vettem a pénztárt, hogy beszerezzem az első felnőtt havi bérletemet életemben. A pesti bérlet árával teljesen tisztában voltam, utána is jártam, 9400 Ft, de mivel nem fővárosi vagyok, Milleniumteleptől külön bérletet kell vennem.
Odasétáltam tehát az üvegablakhoz, ahol egy nyugdíjas kor felé tartó hölgy fogadott. A pesti bérlettel még nem is volt gond, utána kértem szépen a Szigethalom-Milleniumtelepre szóló bérletem. Ekkor jött a sokk.
Alvállalkozónál vett bérletet, a rendőrségen találta magát
Olvasónk elkövette azt a hibát, hogy viszonteladótól vett BKV bérletet, melyről nem kért számlát. A kutyaólban ülő pénztáros hamis bérletet adott neki, emiatt a 3-as metrón elkapták, ahonnan rendőrök vitték el, és 5 órán át tartották fogva. Íme a levele:
Sziasztok!
A BKV-figyelőn megjelent "Hamis bérletet árulnak a kutyaól pénztárakban" c. blog bejegyzés olvastán úgy döntöttem, hogy én is publikálom a velem történteket. Történt ugyanis, hogy jún. 24-én egyik barátommal tartottam hazafelé a 3-as metróval, leszálltunk a Nyugat pályaudvarnál ahol a mozgólépcső tetejénél ellenőrök munkálkodtak. Mint ahogy máskor is elővetem a pénztárcám és mutatom a bérletemet az ellenőrnek, aki kivetette velem a tárcámból, hogy jobban megnézze.
Így buktathatod le a csaló pénztárosokat
Olvasónk egy "kutyaól" pénztárban dolgozik. Levelében azt írja: kollégái is tudják, hogy néhány pénztáros hamis bérletekkel üzletel. Szerinte az illetékeseknek is tudni kellene, ha máshonnan nem, a blogról mindenképp. A pénztáros arról is mesél, hogyan buktathatjuk le a csalókat:
Üdv!
Azért írok, mert én is egy ilyen pénztárban dolgozom - mint pénztáros - és így belülről kicsit talán többet látok, mint mások kívülről.
Már a bódék indulásától voltak mindenféle kísérletek csalásokra, amit mindig a BKV alkalmazásában álló, a bódékban másodállásban dolgozó tapasztalt kollégák követtek el. Az elején a bérlet-tömbökből - a közepük környékéről - tépkedtek ki szelvényeket, arra számítva hogy majd senki nem számolja át őket. Persze ezzel nem az utasokat csak a többi pénztárost károsították, még csak nem is a céget, hiszen nekünk kell mindent hiányt kifizetni. Aztán mostanában már én is hallom, hogy hamisítanak, és megint csak a BKV alkalmazottjai - talán egyelőre csak nekik van merszük, vagy rutinjuk ebben.
Utolsó kommentek