Európa „legjobb” buszmegállója
Mozgásba hozzuk a várost
Sziasztok!
A mai napon (XII. 14.) üzemzavar volt a ráckevei HÉV vonalán a Dunaharaszti és Tököl közötti szakaszon. A zuhanyhíradó szerint az üzemzavar reggel hat óra után jelentkezett, én nagyjából 07:45 környékén értem Szigethalom megállóhoz. Itt a már várakozó utasok közölték, hogy a HÉV nem jár. Nagyjából 10 perc várakozás után megérkezett a pótlóbusz, természetesen tömve, igy az utastér kiszellőztetése után, a sofőr változatlan utaslétszámmal indult tovább. Újabb 8 - 10 perc után megérkezett a következő hasonló módon tömött pótló, kis pofátlankodás árán erre már felerőszakoltam a testemet. Szigetszentmiklós - Gyártelep állomásnál azt az információt kaptuk, hogy jár a HÉV, így mindenki leszállt és átgyalogolt az állomásra. További hosszú perceket vesztegeltünk a hidegben, mire kiderült, hogy a szerelvények mégsem járnak, menjünk vissza a pótlóhoz. Rendben. Egy probléma volt csak. A pótló már elment. Totál káosz. Dunaharaszti felől közben megérkezett az ellenkező irányba közlekedő pótló. Ekkor már nagyjából 40 perce semmilyen érdemleges információt nem kaptunk, a beérkezett sofőrnek - szerencsétleneket oda- visszatúráztatták, hol telefonon, hol pedig az állomás diszpécsre által - fogalma sem volt merre is megy majd tovább. Közben újabb deformáció, - szó szerint - most már jár a HÉV. Természetesen kiderült, hogy ez a jereváni rádió hirszerkesztőjének ócska tréfája volt. A Tököl felé pótló buszt jelölték ki, hogy elinduljon vissza, Dunaharaszti alsóra. Elsőre ez apró reményt jelentett a HÉV állomás és a buszmegálló között túrázó utasok számára, további kérdezősködés után nagyjából egy busznyi utas zúdult fel, ugyanis a busz - objektiv okoknál fogva - közvetlenül Harasztira ment, a két pont között lévő Szigetszentmiklóst és még két másik megállót kihagyva. Nekem ez kedvezett, buszra fel, nosza induljunk Harasztitól már ok lesz minden. Hát persze.
Ismét egy jól szervezett villamospótlás
Kedves BKV figyelő!
Október 24-e óta elkezdték felújítani a 18-56-os villamos járat Moszkva tér-Budagyöngye szakaszát, ami előreláthatólag nov. 25-ig tart (vagy tovább). A BKV a fent említett felújítás alatt álló szakaszra 18-56-os villamospótló buszt állított forgalomba, hogy az vigye az embereket.
Ezzel szemben általában a túlzsúfolt 22-es és a piros 56-os buszokat sikerül elérnem, mivel a villamospótló járat vagy még messze jár vagy pedig épp az orrom előtt hagyja el a megállót. Az utobbi eset az elmúlt héten kétszer is megtörtént. Először nov. 5-én, hétfőn, 8:30 és 8:40 között a BPO-873 rendszámú busz vezetője látta, hogy érkezik a Hüvősvölgy felől a villamos. Beállt megfelelően a megállójába, ami kb. 50 méterre van a villamosmegállótól, majd amikor látta, hog mindenki leszáll a villamosról, és a reménykedők elkezdenek futni bezárta a busz ajtajait, és kiállt a megállóból teljesen üresen, és elindult a Moszkva tér felé. Ebben az esetben még én is a reménykedők között voltam, hogy elcsípem, úgyhogy futottam egy kicsit. A második esetben, már tudtam mi a dörgés és nem futottam, mivel nov. 8-án, csütörtökön, szintén 8:30 és 8:40 között a BPO-876 rendszámú busz vezetője ugyanugy otthagyta az utasokat.
Tudom, hogy a vezetőket csak az utasok zavarják, hogy fel és le akarnak szállni (meg, hogy egyáltalán léteznek), de nem kellene megvárnia az utasokat. Vagy ezt hívják dinamikus menetrendnek, mivel a villamos megérkezett, és a busz rögtön elindult. Az teljesen igaz, hogy a busz mind a két esetben megvárta, amíg a villamos teljesen beáll a megállóba, csak az utasokról felejtkezett el.
Ez főleg akkor nagyon jó dolog, amikor esik az eső, és az elmúlt hét elég csapadékos volt.
És mindezért a szolgáltatásért akarnak 25%-os áremelést és 10%-os járatcsökkentést beütemezni?
Üdvözlettel,
Dörfner Lukács
Utolsó kommentek