Május 24-én "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levéllel reagált a BKK. Mint az a központ válaszából kiderül, azért volt tumultus a pótlóbuszon, mert az előtte közlekedő műszaki hiba miatt kiállt a forgalomból, tartalék jármű pedig nem állt rendelkezésre.
"Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni." -írják.
Tisztelt Gál Mihály!
A BKV figyelő blogon 2012. május 24-én megjelent, "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.
2012. május 19-én a H8-as jelzésű HÉV szerelvények előre tervezett vágányzár miatt csak Gödöllő és Kerepes között közlekedtek. Az Örs vezér tere M+H végállomás és Kerepes H között minden HÉV-szerelvény helyett 2 db csuklós autóbusz szállította az utasokat a HÉV-ek menetvonalában, amelyek 30 percenként közlekedtek. Az autóbuszok kerepesi érkezéséhez csatlakoztak a Gödöllőig közlekedő HÉV szerelvények.
A Kistarcsa megállóban tervezetten két fajta pótló autóbusz is rendelkezésre állt: az egyik a H8 Kórház jelzésű autóbusz, amely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között közlekedett Kistarcsa Kórház betéréssel, a másik pedig a H8 Auchan jelzésű autóbusz, mely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között, Auchan liget betéréssel szállította az utasokat. A két viszonylat menetrendileg egy perc eltéréssel indult Örs vezér tere M+H végállomásról, először a H8 Kórház járat, majd a H8 Auchan járat. Az észrevételében jelzett időpontban ez azt jelentette, hogy Kistarcsa H megállóhelynél menetrend szerint 18:56-kor a kórház felől érkező járatnak volt indulása, míg az Auchan felől érkezőnek 18:57-kor.
A bejegyzésben jelzett napon azonban a 18:56-os kórházi járat műszaki meghibásodás miatt kiállt a forgalomból a Kistarcsa kórház megállóhelynél, ezért - mivel tartalék autóbusz elérhető közelségben nem volt, a következő jármű pedig csak 30 perc múlva érkezett - az illetékes forgalomirányító diszpécser arra utasította az Auchanhoz betérő járat vezetőjét, hogy az Auchan ligettől a kórházhoz is térjen be, és vegye át a meghibásodott autóbusz utasait. Ez volt az oka annak, hogy a menetrend szerint 18:57-kor áthaladó járat minden bizonnyal zsúfoltan, 4-5 perces késéssel érkezett a Kistarcsa H megállóhoz. A következő, menetrend szerint közlekedő, H8 Kórház járattal 19:26-kor lehetett továbbutazni a megjelölt megállóból.
Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni.
Az esetleges kellemetlenségek miatt utasunk elnézését kérjük ezúton is.
Üdvözlettel, Budapesti Közlekedési Központ, Sajtókommunikációs Iroda
Utolsó kommentek