Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fogyatékkal élő lánnyal szívóztak a biztonsági őrök

Hiába mutatta fel egy fogyatékkal elő kislány az Államkincstártól kapott igazolását, és mellé a fényképes nyugdíjas igazolványát, amivel ingyen utazhat, A BKV biztonsági emberei mégsem akarták leengedni a metróhoz azért, mert nem volt nála a személyi igazolványa, amit biztonsági okokból nem hordhat magánál. Olvasónk édesanyja a napokban az alábbi panaszt küldte a BKV-nak:

Tisztelt BKV!

Következő eset történt tegnap kislányommal, aki középsúlyos értelmi fogyatékos, de egyedül közlekedik. Államkincstártól kapott igazolvánnyal közlekedik, mellette ott van a fényképes nyugdíjas igazolványa.

Ferenc körúti metró lejáratnál elkérték tőle az igazolványát. Miután biztonsági okokból nincs nála személyi igazolvány felmutatta a nyugdíjas igazolványát. Ezt nem fogadták el, szóltak a rendőröknek. Ők sem tudtak mit mondani, miután lányom annyira meg volt félemlítve, hogy mindössze lakcímét mondta meg. Ezek után elzavarták és nem engedték le a metróhoz. Csak azt az utat ismeri. Szerencsére felhívott zokogva, hogy most mit csináljon?

172 Tovább

Re: Vértócsa a mozgólépcső alján

A BKV-figyelőt időnként olyan utasok keresik meg, akik történetüket kicsit sarkítva, a valóságot elferdítve írják le. Valljuk be, helyenként hazudnak. Ezek az utasok azért ilyen bátrak, mert azt hiszik, rajtuk kívül más BKV-figyelő olvasó nem volt a helyszínen, így azt írnak, amit akarnak. Pedig ez nem így van. Nekem is ciki, ha egy olyan panasz jelenik meg, ami nem felel meg a valóságnak, éppen ezért örülök annak, ha BKV-sok, vagy a helyszínen lévő utasok más szemszögből leírnak egy -már publikált- esetet.

A lenti üzenetet is példa arra, hogy nem éri meg elferdíteni a valóságot, nem érdemes hazudni. A levelet egy BKV-s kolléga írta, mert szerinte a blognak író egyik utas nem a valóságnak megfelelően írta le panaszát.

Nem szeretnék igazságot tenni, mivel nem voltam ott, és nem láttam mi történt. Nem állítom, hogy az utas mindent úgy írt le, ahogy az megtörtént, de azt sem mondom, hogy a BKV-s minden szavát elhiszem. Jöjjön a másik verzió:

Kedves BKV-figyelő!

Az eset nem egészen úgy történt, ahogyan az ifú nőutas emlékszik.

Húsvét hétfőn a nappalos műszaknál műszakváltás előtt egy férfi utas erősen ittas állapotban utazott a lejtmeneti mozgólépcsőn, ülve. A lépcső aljához érve már nem volt ideje felállni, ezért a jobb tenyere élét a mozgólépcső fésűje felsértette. A kolleganők ellátták a sérültet, mentőt is hívtak hozzá. Én aznap éjszakára mentem dolgozni. Éppen csak átvettem a szolgálatot, mikor az utas bejött és utasított, hogy azonnal indítsak másik lépcsőt, mert a mozgólépcső alján hatalmas vértócsa van. Mondtam neki, hogy most vettem át a szolgálatot, előbb tájékozódnom kell, hogy mi a helyzet, s utána döntök a megoldásról. Közben a KFM-telefon csöngött, a körözvényt kellett vennem. Ez azt jelenti, hogy 20 állomást értesít a KFM arról, hogy náluk is váltás történt. Kb. 2-3 percig tart. Addig a kolleganő várt.

53 Tovább

Rendszeresen rátámadnak a járművezetőkre

Sokszor olvashattatok már itt a blogon olyan bejegyzéseket, amikben utasok leírták, hogy gyalogosok, autósok hogyan támadták rá a BKV egyébként türelmes, szabályosan közlekedő alkalmazottaira. Legutóbb egy olyan poszt jelenet meg, amiben olvasónk leírta, hogy egy szabálytalankodó gyalogos hogyan törte be a busz szélvédőjét. Egy másik olvasónk most hasonló észrevételt küldött:

67 Tovább

Inkább megfullad, de az ablakot nem nyitja ki

Minden járművön van 1-2 hisztis utas, akik rátámadnak arra az utasra, aki a hajléktalant leparancsolja a buszokról, villamosokról, mert szerinte a hajléktalannak joga van utazni, és nem szabad bántani. Olyan utasból is sok van, akik inkább megfulladnak, de nem nyitnak ablakot még akkor sem ha kibírhatatlan húgyszag van az utastérben:

Kedves BKV-figyelő!

Már egyszer küldtem ide levelet, így talán vannak, akiknek nem meglepő, hogy a 188E busszal szoktam utazni.

A napokban késő délután akartam bemenni a városba Budaörsről, olyankor már javában járnak haza a dolgozók (pl.: a Tetra Pak-ból). Sajnos azonban nem minden becsületes dolgozó tartja tiszteletben a higéniai alapkövetelményeket. Tehát húgyszag volt az egész buszon egy utas miatt. Nem kellett sokat filóznom, ki lehet a kakukktojás, külső alapján rögtön bemértem a probléma forrását. Egy pár perc után megelégeltem, hogy minden ablak zárva van, s gondoltam, kinyitom az ablakot. Ha valaki látta a 100m-es világcsucsfutó videóját, akkor felejtse el, mert tizedmásodpercek alatt ott termett a busz végéből az illető, ordibálva, hogy: "ne nyissa ki! Ne nyissa ki! huzat van!"

Ez lehet, de 12 fok is volt, senkit nem zavart, de legalább levegő jött volna. DE ezzel a mondatával rögtön be is húzta az ablakot, és egy jó nagyot a pofámba lehelt. Élmény volt. Mintha törvény tiltaná, hogy lélegezzek.

Mindezek miatt tartok ki amellett, hogy nagyobb részben rossz az utazási élmény a hülye, igénytelen utasok miatt, mintsem a BKV dolgozók miatt.

Gondolom mindenki tud mesélni hasonlót!

131 Tovább

Miért nincsenek összehangolva a járatok?

Elég, ha egy busz néhány percet késik, és az utasok lekéshetik a csatlakozást egy másik megállóban. Olvasónk is erre panaszkodik, mert szerinte a 88-as busz össze-vissza jár, hol késik, hol pedig előbb megy el. De ha a buszok együtt állnak be a megállókba akkor sem várják meg az átszálló utasokat, pedig csak fél percet kellene várni. Az utasok lekésik a buszt, és 15 (más járatok esetén 30-60) percet várnak a következőre. Tisztában vagyok vele, hogy nem várhatja be minden busz a másikat, de vannak helyek, ahol erre nagy szükség lenne.

Kedves BKV figyelő!

Lehet, hogy már elcsépelt téma, de a mi mindennapjainkban annál zavaróbb problémára szeretném felhívni a figyelmedet és rajtad keresztül talán a BKV figyelmét is. Kénytelen vagyok rajtad keresztül, mert a BKV-tól úgy is csak egy sablon válaszra futná.

Ez a probléma nem más, mint a járatok összehangolatlansága. Egy hónapja párommal kiköltöztünk Budaörsre, annak is a kinti részére, ahol már csak a 88-as busz jár. Amióta ezen a járaton a VOLÁN járművei közlekednek rendszeresek az 5-10 perces késések. Sőt ami legdurvább, hogy ennek az ellenkezője is rendszeresen előfordul, hogy a busz 5-10 perccel hamarabb jön. Mivel ez a busz csak fél óránként jár, ezért ez elég nagy problémákat tud jelenteni.

32 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek