Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tapicskolnak a sárban

Szép és jó, hogy a BKV a paraméterkönyvvel nem csak elvett járatokat Budapesttől, hanem adott, és hosszabbított is. Persze minden döntés az utolsó percben született, ezért még 1 hónap elteltével is vannak hiányosságok. a 141-es viszonylatban a Mustár utcában tulajdonképpen még mindig nincs megálló, még egyszerű KRESZ-tábla se jelzi a megálló helyét.

Tisztelt BKV Figyelő!

Mint azt már szeptember 9-én is jeleztem (sőt azóta újból), még mindig nincs megállóhely a 141-es autóbusz Kelenföld felé tartó járatának a Mustár utcai megállójánál. A mellékelt műhold képen, valamint helyszíni fotókon immáron rajzokkal együtt is szeretném a problémát jelezni.

Nagyításhoz klikk a képre

Kékkel jelöltem az egykori 141-es járat vonalát, mely mára a 141A jelölést viseli. Semmi gond nincs is a járattal, megérkezik Kelenföld felől a Mustár utcához, ami a 141A járat végállomása. A piros téglalap jelzi a megállót ahol le lehet szállni, meg persze fel. Ezután a busz megfordul az erre a célra a járat indításakor kialakított fordulóban, majd indul vissza Kelenföldre.

26 Tovább

Nem engedte őket leszállni

Bár reggel kicsivel több, mint 2 percenként követik egymást a metrók, idegesítő lehet, hogy az állomsára való beállás után egyből megszólal az indulásjelző, és a leszálló utasokra rácsukják az ajtót. Így volt ez szerdán reggel is, ahol a késve indult metró segédvezetője úgy gondolta, hogy a leszállni szándékozó utasokat továbbviszi még, és nem engedi őket leszállni:
Kedves BKV! 
 
Mi a teendő akkor, ha a merto vezetője veszélyezteti az utasok testi épségét? 
 
Történt 2008. 10. 08.-án, reggel 08.35 körül. 
 
Minden nap a kettes metróval utazom a munkába, nagyjából azonos időben, 8.30 és 9 óra között. A ma reggeli metrósofőr egy ámokfutó volt. Ilyet még nem láttam. Megérkezik a megállóba. A szerelvény zsúfolásig tömve, a peronon szintén rengeteg a várakozó. Az ajtó kinyílik. A vezető azonnal közli, hogy zárja az ajtókat. Még ki se szállt, aki ki akart, nemhogy a beszállók elindulhattak volna a kocsi belseje felé. A sofőr üvölt és dudál, majd egyszer csak valóban bezárja az ajtókat. Aki bújt, aki nem! Volt, aki fönnmaradt, és volt, aki ottmaradt, mert képtelen volt fölszállni a metróra. Ja, és volt, aki a két ajtószárny közé rekedt, és csak komoly izommunkával tudta kiszabadítani magát. (Elképzelek egy babakocsis anyukát vagy apukát ilyen helyzetben: babakocsi betol, ajtó bezár, szülő kinnmarad. Klassz!) 
 
Panaszt tettem a forgalmi ügyeleten, lévén kismama, és ha pl. engem csuk oda, akkor annyi. Meg több utasnak vissza kellett metróznia egy megállót, mert nem tudott ott leszállni,ahol akart. S valószínűleg sokan el is késte a munkahelyükről, mert lemaradtak. 
 
A forgalmi ügyeleten azt mondta egy valóban kedves úr - hogy jót is mondjak - hogy köszöni, megvizsgálják, tudnak róla, mert az a szerelvény késésben volt, későn indult. 
 
Kérdem én: az utasok miért tehetnek arról, hogy a szerelvény késve indult? Ja, és mért indult késve a szerelvény? Valószínűleg nem kevés késéssel, mert az Őrs vezér tértől a Stadionok két megálló, de már ott is alkalmazta a vezető a késés behozásának e furcsa módját. Mért az utasok szívják meg a BKV hülyeségét?
 
egy utas
129 Tovább

Utasészrevételek hatására fejleszt a BKV

Fanatikus olvasók biztos emlékeznek még a néhány hete bemutatott, Új köztemető, főbejárat megállóra, aminek érdekessége az volt, hogy a menetrend és a tájékoztató tábla helyett, egy sima, kb. A4-es méretű papírt ragasztottak ki. A BKV kihasználva a XXI. század lehetőségeit, a reklamációk hatására a sima papírt tartósabb, időtálló EU-kompatibilis kartonpapírra cserélte:

Ilyen volt három hete:

Ilyen lett:

40 Tovább

A menetrend csak mese

Jó dolog a menetrend, csak Budapesten sok értelme nincs. Aki mégis megnézi, csak annyit tudhat meg belőle, hogy a kiírt időpontokhoz képest mennyit késik az adott járat, vagy éppen melyik marad ki. Másra tényleg nem jó.

Tisztelt BKV!

 

Magyarázatot kérek arra a jelenségre,hogy csodás paraméterkönyvük bevezetésének második fordulója óta hogyan fordulhat elő rendszeresen, hogy a menetrend kiírásával ellentétesen, minden második buszjárat kimarad! (természetesen az általam használt BKV járatokról teszek most említést, úgymint a 95A busz, a 126-os busz, a 20E busz, hogy az 1-es és 37-es villamost már ne is említsem)

 

Konkrétan most csak a két legkirívóbb esetre várok Önöktől magyarázatot:

 

1./ A 95A jelzésű buszra szept 6.óta kivétel nélkül minden reggel 20-25 percet kell várnom (6.50-re szoktam kiérni a Stadionok felé menő busz Salgótarjáni úti megállójába). A végre megérkező busz olyan tömött, hogy nem egyszer lemaradunk róla, aztán várhatjuk a következőt, elkésve a munkából.

 

Hazafelé - a Hungária krt-nál - 16.10 és 16.30 között szoktam várni, legtöbbször elmegy egy garázsmenet, majd 15-20 perc múlva jön az, amire fel lehet(ne) szállni, ha épp fel lehetne férni. (Komolyan elgondolkodtam már azon, mi a fenének veszek én havonta bérletet, ellenőr fel nem fér erre a buszra, ha mégis megpróbálná, az ideges utasok valószínűleg ledobnák a buszról)

 

Ellenkező irányba mennek a buszok, tehát valószínűleg valami fekete lyukba kerülnek a végállomáson, hogy nem tudják időben indítani visszafelé. Eddig az volt a hivatkozási alap, hogy dugó van a Pongrác úton, dugó van a Kerepesi úton - de mióta a kamionok nem hajthatnak rá a Kerepesi útra, azóta egyáltalán nincs dugó. Mi a magyarázat erre?

 

2./ Hétfőn, 13.13-kor érkeztem Káposztásmegyerre, a 126-os busz végállomására. A menetrend szerint a busz minden óra 20. és 40. percében indul!

 

13.17-kor be is állt a busz, majd 13.42 indult el, amikor az utasok már igencsak zúgolódtak, miközben a sofőr valamelyik BKV-s társával kedélyesen elröhégcselt, elbeszélgetett, majd ült fapofával a helyén. Hogy merészelik megtenni a fizető utasokkal, hogy minden ok nélkül csak úgy, kihagynak egy járatot? Nem először fordul elő ez sem.

 

Mi a magyarázat erre?

 

Jelen levelemet elküldöm a VEKE-nek és a Bkvfigyelő internetes portálnak is!

 

Üdvözlettel, Kristóffy Ágnes

53 Tovább

Keress alternatívát, és hagyd ott a BKV-t!

Ha zavar a rendszeres késés, a büdös és a kosz, akkor ülj biciklire, sétálj, vagy válassz egy olyan megoldást, ami neked a legkézenfekvőbb. Olvasónk gondolt egyet, és megvált a BKV-tól:
Tisztelt BKV-figyelő!
 
Sokat olvasom a blogod, de ez az első, hogy postnak való észrevételt küldök neked. Az átlagos levelektől eltérőn nem panaszt teszek, csak megosztom az olvasókkal, hogyan szoktam le fokozatosan a BKV-ról.
 
Idén nyáron megelégeltem a nyomorgást, és a folyamatos várakozást. Elegem lett a koszból és  a bűzből, ami egyes járatokon található. Sokat gondolkodtam mi lehet egy monopol cég alternatívája, ha annyit találtam rövid időn belül, hogy nem győztem válogatni.
 
Családunkban található egy autó, amit én használok, illetve idén nyáron vettem egy Camping biciklit egy aukciós oldalon, szinte fillérekért. Modernizáltam, ráköltöttem egy fél bérlet árát, és azóta is probléma nélkül használom.
 
BKV-ról leszokni nem könnyű. Az emberek el vannak kényelmesedve, és azt gondolják, hogy az autón és a BKV-n kívül nincs más. Én is így voltam vele, ezért a BKV-ról egyből autóba ültem, ám ez nem tartott sokáig. Többször a munkahelyemtől kicsit távolabb, a Petőfi híd előtt parkoltam le az autót, majd a hídon átsétálva megközelítettem a belvárost. Ekkor kezdtem el gondolkodni azon, mivel lehetne a sétálást felgyorsítani. Roller? Bicikli? Görkori? Végülis egy összecsukható, fent említett kerékpár mellett döntöttem, ami a kocsiban is elfér. A gyaloglást felváltotta a bicikli, és napról napra távolabb álltam meg az autóval, természetesen nem fizetős parkolóban.
 
A benzinre nem költök sokat, dugót nem csinálok, és amikor tehetem kerékpárral járok. Szerintem megtaláltam a BKV tökéletes alternatíváját, amivel nem szennyezem túlságosan a környezetet, gyorsan és megerőltetés nélkül elérem a célom, és sportolok is. Amíg nincs rossz idő, addig ajánlom mindenkinek, hogy sétáljon, vagy kerékpározzon egy kicsit, próbálja ki milyen a BKV mentes élet.
 
Köszönöm!
 
D. Szilárd

 

107 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek