Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Járatritkítás: Autóra váltanak az utasok

Kedves BKV!
 
10 éves korom óta, azaz 15 éve közlekedek az önök járataival. Rendszeresen havi bérlettel járok. 15 év alatt talán 1-2 hónap esett csak ki. Jártam keresztül és kasul is a várost. Az általános-, közép-, és főiskolát is a város különböző pontjain végeztem el. Tehát elég jól ismerem a hálózatot. Most olvastam el az index.hu oldalon járatritkítási terveiket. Tudom, hogy az én véleményem senkit sem érdekel önöknél, de úgy gondoltam, hogy azért mégiscsak megosztom észrevételeimet.
 
-Szerintem az önök vezetősége sosem használja a BKV járatait.
-Szerintem az önök vezetősége nagy ívben tesz a budapestiekre.
-Szerintem az önök vezetősége tesz a tömegközlekedés ésszerű fejlesztésére vagy akár "ésszerűsítésére".
-Szerintem az önök vezetőségének ezután nem kell majd csodálkoznia azon, ha a budapestiek (akik még tömegközlekedni próbálnak majd) tojással dobálják meg őket.

Későre jár, így nem is fejtegetném tovább hirtelen - nem túl szakmai, ám bevallottan szubjektív - észrevételeimet.
 
Gratulálni szeretnék a vezetőségnek és Demszky Gábor Főpolgármester Úrnak, aki nyilvánvalóan boldogan asszisztált tevékenységükhöz. Bizonyára csökkenni fog ezután az autóforgalom, a zsúfoltság. Eszembe sem jutott eddig autóval járkálni a városban, de ha ezt a fantasztikus "ésszerűsítést" bevezetik, bizonyára inkább azt választom.
 
Vajon ez a járatritkítás milyen bevételnövekedést fog eredményezni? Vagy inkább csökkenést?
 
Nos, ha nem lennék úriember, akkor úgy foglalnám össze a véleményemet, hogy "Önök ostobák". De így inkább csak reményemet fejezem ki, hogy ez az egész durva járatritkítási terv egy vicc.
 
Üdvözlettel,
Berta László
 
ui.: a móka kedvéért a bkvfigyelo blogot is a címzettek közé teszem, hátha örülnek neki.
61 Tovább

Gödöllő közelebb van, mint gondolnád

A történet a következő. A minap a gödöllői okmányirodában volt dolgom, bár budapesti vagyok (ez is megérne a hosszabb posztot, de nem a BKV-figyelőn). Mátyásföldi lakosként Mátyásföld, repülőtér megállóban szálltam HÉVre. Éves BKV bérlettel rendelkezőként Kistarcsa megállónál az érkező kalauztól kiegészítő jegyet vásároltam, a célállomásom Gödöllő Szabadság tér volt (itt van az okmányiroda).

Dolgom végeztével indultam vissza Budapestre. A HÉV megállóban (Gödöllő, Szabadság tér) lévő jegyirodában kiegészítő jegyet vettem. Budapest városhatárig természtesen. És akkor ért a meglepetés. Budapestről Gödöllőre menet a kiegészítő jegy 15km-re szólt, és 250 HUF-t kért érte a kalauz. Ugyanez az út visszairányba már 20km-es és 300 HUF értékő lett (egy óra telt el a két utazás között). Nyilvánvalónak tartom, hogy az egész az univerzium rohamosan gyorsuló tágulásával magyarázható...

Üdvözlettel, Tóth Zoltán

A jegyről készült felvételek megtekinthetők itt és itt!
15 Tovább

Tálcán kínálják a táblákat

Sorra írtuk a postokat, hogy a BKV járművein rendre tűnnek el a tájékoztató/viszonylatjelző táblák melyeket úgy pótolnak, hogy a kasznin lévő koszba írják a járat számát (átszállási lehetőségeket nem:) ) A BKV akkor arra hivatkozott, hogy a táblákat ellopják, a pótlásuk nem olcsó.

Egy szemfüles olvasónk készítette ezeket a képeket, majd hozzátette, hogy ha a járművezetők tálcán kínálják a táblát a tolvajoknak, ne csodálkozzanak rajta, ha lábuk kél.


57 Tovább

Re: Köszönöm, hogy léteznek

A BKV új kiadványát bemutató postban már kértétek, hogy tegyük közzé az egész kiadványt. A képek nagyobb méretben is megtekinthetők, kattints rájuk!

22 Tovább

A BKV-nál az idő relatív

Helló BKV-Figyelő!

Már sokszor pampogtam a blog hasábjain a bkv járatainak indulási pontatlanságain. Most megint azt tenném. Elöljáróban néhány tény:

1. Nagyon bosszantó, mikor sietsz a buszhoz, látod, hogy még el fogod érni, mert van két perced, de a busz korábban megy el. Az szintén bosszantó, hogy úgy látod, van még 6-7 perced, beállsz a sorba reggelit venni, és a busz öt perccel korábban megy el, mint ahogy ki van írva. Persze busz után futni ősi román szokás, de a melóból elkésni is. Lehet pampogni, hogy korábban kell felkelni és a többi, de én nem vagyok hajlandó negyed órával előbb elindulni azért, mert a buszok nem képesek tartani egy indulási időpontot, ráadásul a végállomásról. Tehát nem arról van szó, hogy a forgalmi dugók miatt nem ér oda időben-korábban jön egy-egy busz.

2. A bkv 32-es buszáról lenne szó, amely az Őrs vezér térről indul és az Árpád hídig közlekedik. Ez a busz hétköznap reggel nyolc és kilenc között tíz percenként, tehát 8:10, 8:20 stb. időpontokban indul a metrókijárat mellett lévő buszállomásrol. A hévnél lévő megállóba pedig 2 perccel később, 12, 22 stb. percekkor ér. Hivatalosan.

3. Párom és az én birtokomban lévő telefonok-órák a számítógépeinkhez voltak szinkronizálva. A gépek pedig talán két hetente frissítették az időt a netes időszolgáltatótól, gondolván, ezt az időt használja mindenki. Egy ideig nem is volt baj ezzel, a buszok szépen jöttek, szinte pontosan. Aztán azt vettük észre, hogy mikor nálunk mondjuk 8:40 van, és a buszmegállóba tartunk, ahová a busznak 42-43 körül kellene érkeznie, a busz akkor hagyja el a megállót. Ezt itt szóvá is tettem, mire az egyik buszos kolléga azzal védekezett, hogy a buszok azért járnak össze-vissza, mert az Árpád hídtól érkező buszok késnek a dugó miatt. Ez annyira nem volt igaz, mert ha a pályaudvarról indultunk, akkor már ott állt két vagy három 32-s, várva az indulásra. A buszokon van ugye fedélzeti óra, plusz a megállóban van ilyen visszaszámoló kütyü is. Két három alkalom után - mikor a végállomásról indultunk - rájöttünk, hogy a bkv kb. 2 perccel siet a netes időhöz képest, ezért vannak ezek a csodás lekésések. Egymáshoz képest eléggé szinkronban volt a fedélzeti és az indítási idő, kevesebb, mint 1 perc volt az eltérés közöttük. A kényelmetlenségek elkerülése végett áthangoltuk az óráinkat, plusz az otthoniakat is. A gépek maradtak, és "késtek" 2-3 percet. Ez a dolog működött is kb. 4 hónapon át, egészen múlt hétig.

30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek