Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egyenletes közlekedést ígér a BKK a 28-as és a 37-es villamos vonalán

Szeptember 27-én megjelent, Ésszerűtlen menetrend miatt járnak kettesével a 28-as és a 37-es villamosok? című bejegyzésünkben István nevű olvasónk azt panaszolta, hogy a Pongrácz úti híd átépítése miatt december 4-ig megváltozott a 28/37-es villamoscsalád menetrendje, és közös szakaszukon csúcsidőben kettesével járnak, illetve nagyon egyenetlen követési időkkel közlekednek a járművek.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) levélben reagált a felvetésre; alább ezt olvashatjátok.

A 28-as és 37-es villamosok hangolási rendszerével kapcsolatban a következőket tartjuk szükségesnek rögzíteni. A két viszonylat az útvonaluk két különböző szakaszán, a Népszínház utcában, és a Maglódi úton is együtt közlekedik, így célszerű az indulási időpontokat úgy megadni, hogy mindkét szakaszon hangoltan közlekedjenek.

Azonban a két viszonylat eltérő menetideje miatt ez nem, illetve csak torzulással lehetséges. A 28-asnak 8-9 perccel hosszabb a menetideje, mint a 37-esé, mely érték a 37-es villamos vágányának felújításával, valamint a Kőrösi Csoma Sándor úti lassújel kitűzésével növekedett meg ilyen mértékben.

Mivel az évek során regisztrált utasszám adatok alapján a mértékadó, nagyobb utasforgalmú szakasz a Népszínház utca, így ezen a szakaszon a hangolt közlekedést fontosabbnak tartjuk, mint a Maglódi úti szakaszon.

A 28-as és 37-es viszonylatok üzemidejét tekintve csak a reggeli és délutáni csúcsidőszakban közlekednek együtt. Mivel ezekben az időszakokban a 62-es viszonylat is közlekedik, így az elsődleges prioritású hangolás a 28-as és 62-es váltott közlekedése a Blaha Lujza tér – Élessarok közti, mértékadó utasforgalmú szakaszon.

A 37-es villamos a Népszínház utcai szakaszon vagy a 28-as és 62-es vagy a 62-es és 28-as járatok közé illeszkedik, 3-4 perces eltéréssel. Jelenleg úgy van kialakítva a menetrend szerkezete, hogy a 37-es a 28-as előtt néhány perccel indul, és a 8-9 perccel rövidebb útvonalán a megelőző 28-as után érkezik a végállomásra.

A Népszínház utcai viszonylag egyenletes követést szem előtt tartva ez azt jelenti, hogy a Maglódi úton majdnem egyszerre közlekednek.

A vágányzári menetrendben a 37-es Maglódi úti menetei az alapmenetrendivel megegyezően kerültek kialakításra, így ezen a szakaszon továbbra is torzított a hangolás. A járatlisták módosítása lehetséges olyan módon, hogy a 37-es a 28-as után induljon a két végállomásról, így az önálló szakaszon a 28-ast megelőzve, néhány perccel korábban érkezzen a végállomásra.

A közös járatkövetés ebben az esetben is torzított lenne, de mindkét közös szakaszon legalább 3-4 perc eltérés lenne a két viszonylat között. Az esetleges menetrendi módosítást leghamarabb a 37-es vágányzára utáni időszakra tervezzük meglépni.

Újragondoltuk azonban a vágányzári menetrendet, így a 37-es villamos eredeti menetvonalainak megtartása – mely vágányzárak esetén alapvető szempont – helyett a Maglódi úti szakaszon a 28-assal történő egyenletes közlekedtetést helyeztük előtérbe. Október 15-től új, a fentiek szerinti vágányzári menetrendet vezetünk be.

5 Tovább

Re: Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

A blogon "Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levélben reagált a Budapesti Közlekedési Központ. Mint az a BKK válaszából kiderült, az utas által említett 4:57-es 2-es villamosnak a Boráros téren és a Kossuth Lajos téren is van csatlakozása, emiatt jelenlegi formájában lehet lehet jobban hozzáhangolni a H6-os HÉV-hez.

A válasz ingen részletes, és több fontos információt is tartalmaz. Mindenképp olvassátok végig!

Tisztelt BKV-figyelő!

Menetrendjeink elkészítésekor kiemelten törekszünk arra, hogy azokat a lehetőségeink figyelembevételével minél jobban összehangoljuk, ezzel a lehető legtöbb utasunknak nyújtva magasabb színvonalú szolgáltatást. Budapest nagy kiterjedésű közösségi közlekedési hálózatának összetettsége, az egyes járatok utasforgalmának különbözőségéből adódó eltérő követési idők azonban ezt csupán részben teszik lehetővé.

A Közvágóhíd H végállomásról induló villamosok hangolása esetében ez fokozottan érvényes, mivel több nagykapacitású kötöttpályás viszonylattal is keresztezett az útvonaluk. A kifogásolt, Közvágóhíd H végállomásról menetrend szerint 4:57-kor induló 2-es villamos például a Boráros térre 4:58-kor érkező H7-es HÉV-hez csatlakozik úgy, hogy onnan a villamos 5:03-kor indul tovább. Ezzel a Boráros téren megfelelő 5 perces átszállást biztosítunk. Ez a villamos szintén hangolt a Kossuth Lajos téren az M2-es metróvonal mindkét irányához. A villamos további három perccel történő várakoztatása a Közvágóhíd H megállónál - ahogy azt Ön javasolja - a Boráros téren 8 perc átszállási időhöz vezetne (10 perces követési idő mellett), valamint a metróra való átszállás lehetősége elveszne.

A BKK forgalomszervezőinek ugyanakkor már korábban - részben utasészrevételek alapján - van ismeretük a Közvágóhíd és a Boráros tér környékével kapcsolatos problémák, így szeptember, október folyamán átfogó menetrendi változást tervezünk a problémák orvoslására. Ennek keretében nem csak a 2-es villamos menetrendje változna, hanem ehhez némileg igazodva a 24-es villamos és a H6-os HÉV közlekedése is. A tervezett változtatások a HÉV esetében éppen a kifogásolt hajnali időszakot érintenék. Vizsgáljuk annak lehetőségét is, hogy a 2A jelzésű villamos viszonylatot megszüntetjük és az onnan kinyert teljesítményt a 2-es villamos sűrítésére használjuk fel. Ezt indokolja a Millenniumi Kulturális Központ és a Haller utca térségében elhelyezkedő irodaházak forgalomnövelő hatása is. Emellett terveink között szerepel a H7-es HÉV-et sűrítése a hajnali és a késő esti időszakokban az egyenletesebb közlekedés és optimális csepeli buszcsatlakozások biztosítása érdekében.

Fontosnak tartjuk a fentiek mellett megjegyezni, hogy a menetrendtervezés során rendelkezésünkre álló lehetőségeket korlátok közé szorítják az infrastrukturális adottságok. A villamos és a HÉV végállomás vágányhálózatának kialakítása és állapota, valamint a peronok elhelyezkedése (pl. a híd alatti szűkös leszállóhely) sem teljesen megfelelőek. További probléma az említett hosszú gyaloglási távolság is, amin ugyan kissé enyhített a felszíni átkelés lehetősége, de emellett a BKK vizsgálja a közlekedést szabályozó közúti jelzőlámpa-programok fejlesztésének lehetőségét is.

A fenti menetrendi felülvizsgálat sikerességének érdekében kérjük az olvasót, írja meg, hogy pontosan mikor (dátum és időpont) tapasztalja a H6-os HÉV menetrendtől eltérő közlekedést, de természetesen ezt mi is vizsgáljuk. A fentiek miatt azonban a menetrendek átfogó felülvizsgálatával orvosolható csak a konkrét probléma, a 2-es villamos menetrendjének levélíró által javasolt módosításával a H7-es HÉV-ről átszálló utasok járnának rosszul.

Üdvözlettel,
Budapesti Közlekedési Központ

5 Tovább

Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

Olvasónk, Szergej, amiatt fordult hozzánk, mert tapasztalatai szerint a Közvágóhídon a HÉV-ről érkező utasokat a 2-es villamosok rendszeresen szinte mérnöki pontossággal hagyják ott. Mint írja, a szent járatokat csak az érheti el, aki a zebrán minden jelzés ellenére vadul sprintel a villamosokhoz. Az üggyel kapcsolatban eddig csak olyan válaszokat kapott BKV-tól, amelyben elmagyarázzák, hogy van idő és amúgy csatlakozik is, ami nem szokott. Mivel úgy gondolja, hogy a probléma tényleg valós, a BKV-figyelőn keresztül most a nyilvánossághoz fordul:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Sokadik alkalommal volt alkalmam élvezni az Önök által megszervezett épphogy nem csatlakozó járatokat, valamint az utaslehagyó hozzáállást, amely továbbra is nagyszerűen virágzik Közvágóhídon.

A munkarendem változása miatt a Szigethalom alsóról 4:08-kor induló HÉV-vel indulok el reggelente, amely a későbbi HÉV-ekkel ellentétben pontosan közlekedik le. Közvágóhídon 4:55-kor szoktunk leszállni, és ehhez a 4:57-kor induló villamos csatlakozna úgy, hogy csak a zebránál több, mint 1 perc az átkelés a hangolatlan lámpák miatt. Természetesen kollégái továbbra is előszeretettel és irtózatos összehangoltsággal a zebrákon sokszor a piros jelzés ellenére is átkelő, futó utasokat meglátva 4:57-kor kiadják a zöld jelzést, majd szinte pillanatok alatt a villamos bezárja az ajtóit és otthagyja még a legsportosabb futókat is. Mivel nem egyszeri alkalomról, hanem újból bevett szokásról, mindennapi eseményről van szó, bízom benne, hogy valamilyen kivizsgálás-intézkedés történni fog ezügyben.

Természetesen a menetrend szerkesztője hibázott itt a legkomolyabban, hiszen a 2 perces átszállás nem reális csatlakozás, ha 5 perces csatlakozással 5:00-kor indulna a villamos, akkor kényelmesen el lehetne érni szabálytalankodás és komolyabb sprintelés nélkül is, bár ahogy látom az nem cél.

Nagyon sajnálom, hogy a BKV még mindig ott tart, hogy a saját járatait nem képes elérni, nem tudnak normális, csatlakozó menetrendet biztosítani, valamint, hogy kollégáik még mindig az utaslehagyásban látják a reggeli szórakozásukat.

Nagyon várom a BKV szétosztását és privatizálását, mert akkor talán megtanulnák, hogy az utasért kell lenni, nem megtiszteltetés, hogy igénybe veheti a szolgáltatásukat.

7 Tovább

Az utasforgalom indokolná a 103-as busz sűrítését

Olvasónk, Márton az alább olvasható levelével azért fordult hozzánk, hogy felhívja a figyelmet a 103-as busz vonalán tapasztalható állapotokra. Mint az a levélből kiderül, nagy a gond a járművek követési idejével és a műszaki állapotával is. Mint írja, a BKV (BKK) menetrend-szerkesztői valószínűleg elfeledkeztek erről a vonalról, ezért nem sűrítették a járatot, holott a néhány éve átadott Kopaszi gát és az idén nyitott Zöld Pardon miatt megnövekedett utasforgalom ezt igényelné. Részletek alább, a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Jó pár hónap (év) után most úgy érzem, eljutottam arra a pontra, hogy ezt nem tűröm tovább, amit művelnek a fentebb említett 103-as járaton.

A problémám az, hogy az elmúlt évek, illetve az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján lassan már szavakkal sem tudom illetni azt, ami azon a vonalon megy. Sajnos rendszeresen használom és használtam edzésre járáshoz, de az utóbbi 9 hónapban naponta minimum 2 szer, de van, hogy 4 szer kell, hogy ezzel közlekedjek, ugyanis a munkahelyem is arra fele van. (régen is utáltam a 103-ast, de most munkahely miatt sajnos még inkább élvezhetem a szolgáltatást). Dél-budai lakos vagyok, és a 103 - 23 - 66 os vonalon kell közlekednem a munkahelyemre, és sokszor edzésre is. Van megoldás a Petőfi híd fele is, de az jóval hosszabb.

A dolog ott kezdődött, hogy én már kb. 1-2 évvel ezelőtt is jeleztem szép hosszú levél formájában, hogy katasztrófa az a vonal, a ritka járatok, a folyamatos késések, kimaradások, lerobbanások, miatt, továbbá, hogy a Lágymányosi hídtól Budára nincs más összeköttetés. Az utóbbi pár hónapban folyamatos problémák voltak mindennap reggel, és délután is, és főként most, mióta az iskola véget ért.

A problémáim, illetve felvetéseim, amikre keresem a megoldást, a következők:

-Hogy van "pofájuk" hétköznap csúcsidőben 10 percenként közlekedtetni a járatokat, amire még rájön 5-8 perc késés, mindennap, minden alkalommal, reggel és délután is, mindezt úgy, hogy NINCS helyettesítő járat azon a vonalon (ha csak az 1-es villamost meg nem csinálnák).

-A következő a menetrend. Ami ugye most a tanszünetben ritkított. Na most elárulom ezeknek a nyomorékoknak, hogy ugyan gyerekek nem járnak suliba, de a Kopaszi gát és a Zöld Pardon miatt kb háromszoros az utasforgalom. Ez sem tűnt fel nekik. Itt is megindokolnák biztosan a paraméterkönyvükkel. Jót röhögtem, mikor meghallottam, hogy a ZP ott lesz a híd lábánál. Mondom, és mivel közlekednek az emberek majd? A szar és ritka 103-assal? És éjszaka? Pontosan nulla a tömegközlekedés arra fele. De természetesen ezek sem indokolják a járatok sűrítését.

A mai napom (07.02.) konkrétan így nézett ki:

Kelenföldi Pályaudvarról 06:55 kor induló busz kimaradt. Jött a 07:02-kor induló. Természetesen 2-3 perc késéssel jött, majd az összes zöld lámpa előtt lefékezett, vagy éppen a megállóban állt még 1 percet, hogy még véletlenül se lehessen átmenni a zöldön. Én magamban anyáztam, és téptem a hajam. Ezt követően olyan 5-6 perces késéssel elértünk a Lágymányosi hídig (jelzem: nem volt se dugó, se forgalom) Majd mivel ezek következtében lekéstem a 23-at, és a 23E t is, ami szintén nagyon gyakran jár, valamint a TESCO mögött közlekedő volánbuszt is, meg a HÉV-et is, így ültem, malmoztam, idegeskedtem, futkostam fel alá, és végül 15 perces késéssel, csurom izzadtan beértem a munkahelyemre. (* és megjegyzem, nem fogok még 20 perccel előbb elindulni azért, hogy ez ne történjen meg, ugyanis én normál időben indultam)

Hazafele: Lágymányosi híd, csurig tömött megálló, a 18:07-re tervezett busz megjön 18:14 kor. Ekkor jött csak az élvezet: Volvo busz csurig tele, melyen a légkondi vagy nem működött, vagy nem akarták bekapcsolni... Az emberek nagy része láthatóan a Kopaszi gátra ment. Én pedig csak szerettem volna hazajutni. Így 18:30-ra szintén csurom izzadtan és idegesen sikerült hazaérnem.

Köteles vagyok ezeket eltűrni? Melynek nagy része nem dugó, vagy váratlan akadály következménye, hanem szervezési és sofőr hiba? Köteles vagyok mindennap futva idegesen, leizzadva érkezni mindenhova? És más vonalon miért lehet normálisan mindezek nélkül közlekedni? A legsűrűbb belvárosi vonalak is teljesen jól járhatók. Ez meg egy kalap szar, pedig 2-3 sávos utakon megy, ahol 50-70-nel lehet menni.

Köszönettel: H. Márton

24 Tovább

Összezavarja a 200E busz utasait a két Kőbánya-Kispesti megálló?

Pénteken egy olvasói levél kapcsán arról vitatkoztak az olvasók, hogy vannak-e felesleges megállói a 200E busznak. A kommentekből azt sikerült leszűrni, hogy a levél írójának véleményével nem sokan értettek egyet. Olvasónk, gio azonban mégis úgy gondolja, hogy van egy felesleges megállója ennek a járatnak, méghozzá Kőbánya-Kispesten. Részletek alább:

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulnék hozzátok: mégis mi értelme van annak, hogy a 200E jelzésű (reptérre közlekedő) autóbusznak kettő darab Kőbánya-Kispest megállója van Budapest felé haladva? Repülőtéri dolgozóként szinte minden nap közlekedek ezzel a járattal, és nap mint nap tapasztalom, hogy ez mennyire megzavarja a turistákat.

Az első Kőbánya-Kispest megálló a régi felüljárónál van, a P+R parkoló mellett, rögtön a gyorsforgalmiról való lehajtás után. Bár a hangosbemondó tájékoztatja az utasokat angolul is, hogy a 3-as metró eléréséhez maradjanak a fedélzeten, ám amint megáll a busz, hatalmas "Metró 3" táblák utalnak arra, hogy mégis itt kell leszállni a járműről. A turisták egy része leszáll, a maradék megzavarodik, majd néhányan követik a leszállókat, néhányan fent maradnak. Akik leszállnak, azok jegypénztárt sem találnak: emlékeim szerint régebben a Frear-nek volt itt jegyeladási bódéja, ők ugye már nincsenek, így a sor beáll az automatákhoz, illetve időnként az ellenőrök is árusítanak jegyeket.

Ezt a megállót vagy meg kellene szüntetni; vagy a "Metró 3" táblákat kellene lecserélni vagy áthúzni őket, hogy egyértelmű legyen; vagy pedig árusítani kellene a menetjegyeket, mert ez így nagyon ciki, és gyakorlatilag senki sem jár jól. Ha például bemennének a buszok a Kökire, a turisták akár az üzletekbe is betévednének, de az biztos, hogy kulturáltabb körülmények között tudnának átszállni a metróra.

Ha úgy érzed, vesd fel ezt a problémát a BKK-nak is, kíváncsi volnék a válaszukra, illetve, hogy történhet-e valami az ügyben!

Üdv, gio

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek