Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kérdezz - nem felelek! Utastájékoztatás BKV módra

Az alábbi levélben említett sofőr valószínűleg jó eséllyel pályázhatna "Az év pofátlan BKV-sa" címért, ha osztanánk ilyet. Ami kiemelkedővé teszi teljesítményét, az az, hogy mindezt egyetlen szó nélkül érte el. Kiállt a forgalomból, azonban arra sem vette a fáradtságot, hogy ezt közölje az utasokkal, vagy hogy két szót szóljon az őt kérdezgető, semmit nem értő tömeghez. A fizető vendég teljes ignorálása persze egyetlen civilizált társadalomban sem elfogadott eljárás, de nálunk ilyen is van. Legyünk optimisták: különleges helyen élünk!

Tisztelt BKV-figyelő!

Felháborító esetet szeretnék megosztani a blog olvasóival. Ma - szeptember 16-án - reggel 7. 35 perckor szálltam fel a a 927-es jelzésű régi típusú 74-es trolira a Wesselényi utcai megállónál. Jó sokan voltunk utasok, mert a járműre 20! percet vártunk, így az rettenetesen zsúfolt volt. El is jutottunk a következő megállóig, az Almássy térig, ahol le-és felszálló utasok is voltak bőven. Majd, miután a vezető bezárta az ajtókat, nem indult el. Mindenki feszülten várakozott, a troli állt a megállóban.

70 Tovább

Metrótűz: Mi a teendő súlyos üzemzavar esetén?

Az elmúlt hetekben többen azért írtatok nekünk levelet, mert szeretnétek megtudni, hogy egy súlyos üzemzavar esetén mi a teendő a metrón. Utasként sajnos nem sok információt kaptok a teendőkről, az állomásokon is csak azt tudjátok kideríteni, hogy merre van a menekülési útvonal, ezeket is a BKV néhány hónapja ragasztotta ki, azelőtt még ez sem volt publikus.

Biztos vagyok benne, hogy a metróvezetők megfelelő oktatást kaptak arról, hogy mi a teendő súlyos üzemzavar esetén, és abban is biztos vagyok, hogy ha szükség van rá, erről tájékoztatják az utasokat, de ilyen állapotok mellett nem lehetne előre tájékoztatni? Sokat segíthet egy esetleges mentésnél ha van néhány felkészült utas, aki az első percekben tudja segíteni a metróvezető munkáját.

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány hét szünet után ismét gond volt a metróval (09. 03. Nyugati tér), ez eszembe juttatott több kérdést. Létezik-e bárhol, bármilyen formában hivatalos tájékoztatás arról, mi a teendő a metróban súlyos üzemzavar, tűz esetén?

28 Tovább

Elkészültek a BKV-figyelő Nappali Zsebtérképek

A mai napon elkészült az ingyenes BKV-figyelő zsebtérkép nappali változata. A partnerekhez való kiszállítás a holnapi napon kezdődik, de fanatikus olvasóink már ma is hozzájuthatnak, ha ellátogatnak a CopyStore Szentkirályi utcai üzletébe (1088 Budapest, Szentkirályi u 33-35). A térképet az eladóktól kérjétek!

A térképek gyártása innentől folyamatos lesz. Elkezdtük az éjszakai térképek gyártását, szervezését is, várhatóan néhány héten belül ezekkel is elkészülünk, és nem csak a nappali, de az éjszakai közlekedéseket is meg tudjuk könnyíteni.

A térképekről bővebb információt a http://terkep.bkvfigyelo.hu oldalon találtok. Észrevételeiteket, visszajelzéseiteket a zsebterkep@bkvfigyelo.hu e-mail címre várjuk!

20 Tovább

Álcázott járat - félrevezető utastájékoztatás Kispesten

Olvasónkat meglepetés "ismerd meg városunkat" túrára vitte egy 199-es busz, ami a hátsó kijelzőjén 194-esnek hirdette magát. Brigitta második próbálkozásra is ugyanebbe a jelenségbe futott bele; ekkor a buszsofőr már tudott a hibáról, mégis helyénvalónak érezte, hogy bent áll a végállomáson indulásra készen, miközben hátulról gyűlnek a mit sem sejtő utasok. Kérdés - a nyilvánvalón túl -, hogy a BKV vajon megtérítené-e a plusz költségét azoknak, akik történetesen jeggyel szállnak fel egy olyan buszra, amire nem is állt szándékukban?

Kedves BKV-figyelő!

Először is, tetszik a blogod, amennyit már elolvastam belőle, nem kötekedő, hanem elég józan. Én a megfigyelésemet osztanám meg Veled (illetve általad az olvasókkal, ha jónak látod).

Az eset a Határ úton történt meg velem a napokban. Az egyik megállóban két busz is jár: a 194-es és a 199-es. Mindkettő nagyrészt Kispesten közlekedik, csak persze más irányokba.

A metróból feljőve megláttam egy buszt a megállóban, a hátsó részén fent a kiírás: 194. Fel is szálltam. Olvastam, de aztán szerencsémre telefonálnom kellett, így közben sikerült észrevennem, hogy nem a megfelelő helyen járunk. Ekkor megpillantottam a benti kijelzőn, hogy ez a 199-es busz. Gyorsan felpattantam, hogy leszálljak, közben egy másik utas is kérdezte tőlem, hogy én is azt látom, hogy nem jó irányba jött a busz?

36 Tovább

Rosszul legyártott matricák: Nem mondott igazat a BKV sajtóosztálya

Bizonyára még emlékeztek arra a bejegyzésre, melyben egy Facebook bejegyzés nyomán a metrók ajtajai fölé kihelyezett új matricákat kritizáltuk. A kritika tárgya az volt, hogy a 2-es metró szerelvényeire kiragasztott matricán két állomást felcseréltek. Így:


A BKV akkor azt a tájékoztatást adta, hogy a rossz matricák csak a 2-es metró bizonyos szerelvényeibe lettek kiragasztva, de azokat azonnal javították. Mára teljesen bizonyossá vált, hogy nem csak a 2-es metró, hanem a 3-as metró összes szerelvényébe ki lettek ragasztva a hibás matricák, és azokat egyszerűen átragasztották. Ezt bárki megnézheti a saját két szemével.

A BKV miért félt bevallani ezt a hibát? Miért próbálták szépíteni a dolgot, és miért állítottak olyasmit, amiről ők is tudták, hogy nem igaz? A BKV rendszeresen számon kéri a BKV-figyelőn, hogy pontosan és korrektül tájékoztassa az olvasóit, és fontosnak tartják, hogy a bejegyzésre küldött válaszaik is megjelenjenek. De így hogyan amikor engem és titeket is félrevezetnek…

(Szerencsére annyit sikerült elérnünk, hogy az illetékes már nem dolgozik a cégnél, és a minőségbiztosítási rendszert felülvizsgálják, tehát a panasz eredményes volt.)

79 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek