Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Budapesti Egyesített Baromság

Amíg a BKV a saját szolgáltatásait nem fedi le egy használható egyesített bérlettel, addig minek kell két másik cég szolgáltatását a bérlet árába beleépíteni? Miért fizessünk azért, amit nem használunk? Hasonló kérdésekre keresi a választ Tamás:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap a BKV pénztárában megvásároltam a Budapesti Egyesített Bérletből és a BKV-bérletből kialakított úgynevezett Budapest-bérletet. Mivel eddig BKV-bérletem volt, az áremelés igen rosszul érintett, főleg, mert a szokásos áremelésen felül plusz pénzt kell fizetnem két olyan szolgáltatónak, amiket sosem használok, mert nincs rá szükségem. Meg lehet magyarázni, hogy miért volt jó ez az új bérlet, miért erőltetik rá az utasokra a Volánt és a MÁV-ot, de a véleményemen ez nem változtat. Az új bérlet drágább, és olyan felesleges dolgokért is fizetnem kell, amiket sose fogok használni.

Azok gondolkodtam el, hogy a BKV miért nem a saját járatait veszi bele ebbe a fantasztikus bérletbe? Budapest határán kívül közlekedő buszon és HÉV-en nekem külön jegyet kell lyukasztanom, míg a bérletem érvényes a Volánra meg a MÁV-ra. Miért? Miért nem lehet inkább olyan Budapest-bérletet csinálni, ami a BKV-ra érvényes, és a bérletem mellé nem kell jegyet lyukasztanom, és kiegészítő bérletet sem kell vennem? Amíg a BKV a saját szolgáltatásait nem szedi rendbe, amíg magának nem csinál amolyan "egyesített bérletet" addig minek foglalkoznak a MÁV-val meg a Volánnal?

228 Tovább

Romákat miért nem büntet az ellenőr?

Olvasónkat a két ünnep között a BKV derék ellenőrei azért büntették meg, mert az ideiglenesen kiadott diákigazolványa lejárt. Bár nem tehet róla, hogy az iskolához lassan jutnak el az új igazolványok, a büntetés mégis jogos, hisz nem tudta igazolni, hogy az igénybe vett kedvezményre tényleg jogosult.

Az utas akkor lett ideges, amikor meglátta, hogy az ellenőrök a jegy és bérlet nélkül utazó cigánygyerekeket nem büntették meg, hanem jól elszórakoztak velük, és felengedték őket a metróra. Az aki bérletet vesz, azt megbüntetik, azokat pedig akik még bérletet is csak plakáton láttak, hagyják tovább menni? Milyen rendszer ez?

Sziasztok!

Karácsony másnapján esett meg velem a következő történet, amit egy cimborám mondott, hogy osszak meg veletek.

3 óra nyomorgó, végig álló volánbuszozás után már igazából annyira fel sem idegesítettem magam a szituáción. Történt ugyanis, hogy barátnőmmel végre visszaérve a "civilizációba" a Népligetnél felszálltunk a csodás 3-as metróra, majd a Deák térhez érve át akartunk szállni a 2-esre, de mit ad a jóisten, nyolc darab különböző nemű, és szinte behatárolhatatlan fajba tartozó kallerállat fogadott minket a peronhoz vezető mozgólépcső alján.

Tisztelettudóan mutattuk fel mindketten a bérletünket, amit minden hónapban tisztelettudóan megveszünk, és raktározunk a bérlettokunkban az utólagos bizonygatások érdekében, meg amúgy is, na... Szóval felmutattuk a bérletünket, de ekkor a 8 kaller 2 csoportra bomlott. Egyik adag barátnőmet vette kezelésbe, a másik meg engem. (csak hozzáteszem, hogy az év többi napján én ilyennel még nem találkoztam, hogy munkavágyban tobzódó majomnak öltöztetett, magát übermenschnek érző 8 általánost végzett barom még szinte a TAJ számomat is el akarja kérni, de mindegy)

67 Tovább

Nyugdíjas? Utazik? Fizessen!

Olvasónkat külföldi, nyugdíjas korban lévő ismerősei látogatták meg Budapesten. Mivel a vendégek EU tagállamból jöttek, a BKV utazási feltételei szerint ingyen vehették igénybe a cég magas színvonalú szolgáltatásait, annak ellenére, hogy saját országukban nyugdíjas korban is fizetni kell az utazásért. Ha otthon fizetniük kell, mi miért jótékonykodunk velük? Nálunk vajon miért nincsen kedvezményes nyugdíjas bérlet? Ilyen jól megy az országnak?

Kedves BKV-figyelők!
 
Amiért kalviatúrát ragadtam, nem új dolog, mégis mostanában gondolkodtatott el: Egy barátomhoz külföldről (Németország és Románia) vendégek érkeztek. A városban BKV-val közlekednek, mert megtehetik. Ugyanis mind 65 év felettiek, s így ingyen utazhatnak. Jöjjenek bármely EU-országból, a külföldi nyugdíjasok jegyét is mi fizetjük. Hát ilyen gazdag ez a cég? Ilyen gazdag ez az ország?
 
Egy másik baráti házaspár egyik tagja osztrák, a másik magyar. Magyarországon nem fizet egyikük sem a bérletért, Ausztriában viszont mindketten, sokat.
 
Az illetékeseknek át kellene gondolniuk ezt a dolgot, a nincsből nem kellene Krőzust játszani.
 
Üdvözlettel: Utas Guszti

144 Tovább

Ész nélkül ritkították a tömött buszokat

A paraméterkönyv tervezésekor vajon miért húztak ki a menetrendből olyan járatokat, amik szinte tömve voltak, és használták az utasok? Miért jó, hogy az átszervezett járatok részben üresen, kihasználatlanul közlekednek? Olvasónk a régi 56-os, és az új 256-os buszokról írt észrevételt:

Tisztelt Uram! / Asszonyom!

Abban a reményben fordulok Önökhöz, hogy a szeptemberben kialakított új paraméter hibáit a felülvizsgálás során kijavítják. A Hűvösvölgy úton lakom, és nagy gondot okoz, hogy az 56-os buszt / új 256-os / így megritkították csúcsidőben és szombaton. A Vasárnapi menetrend érthető, de hétköznap így nem lehet vele közlekedni, főleg, hogy útvonala is meghosszabbodott.  Azelött 15 perc alatt haza értem, most 25-30 perc. Mint második kerületi lakos szeretném a kerület intézményeit / önkormányzat, Kapás u-i rendelő, Rfény u-i piac, rendőrség zökkenőmentesen és gyorsan megközelíteni. Ez most lehetetlen. Egyetlen villamosjárat nem tudja megoldani az itteniek gondját. Különben a Városmajor utcaiaknak pont annyi legyalogolni az 56-os villamosig  mint a Tárogató útiaknak.  Budakeszire 3 féle busz jár 2 percenként + a Volánbuszok 3 percenként járnak, a Rózsadombról pedig 4 busz jár le a város felé. A 91 -es busz a Margit hídtól jövet a Bimbó útnál kiürül és gyakorlatilag üresen megy le a Moszkva térre és áll be abba a megállóba melybe régen az 56-os 80 %-os kihasználtsággal szállította az utasokat.A 256-os buszt főleg a Városmajor utcaiak használják a Budagyöngyéig. Én se járok vele azóta. Sokkal többet autózok, főleg a piacra menet.  Ha a 149-es buszt esetleg meghosszabbítanák a Kapy útig,át tudnék szállni a 29-es buszra, még az i kényelmesebb lenne mint az új 256-os.

Több mint 1600 aláírás gyűlt össze hasonló panaszokkal. Szeretném, ha  a jövőre 9000 Ft-os bérletünkért figyelembe vennék az itt lakók szempontjait.

Üdvözlettel: F. Szabó Istvánné 

28 Tovább

Járműhiány miatt késnek a buszok

A hétvégén és BKV-nál dolgozó karbantartó kereste meg a BKV-figyelőt, aki az egyik bejegyzésemre szeretett volna reagálni. Bár levelet nem publikálásra szánta a BKV-s, mégis engedélyt adott, hogy közzétegyem. Akit érdekel, hogyan spórol a BKV az utasok biztonságán és kényelmén, és miért késnek a buszok, az olvasson tovább:

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány hónapja találtam rá oldalukra amit egy kollégám mutatott. Én a BKV-nál dolgozom mint karbantartó már évek óta. Olvastam az oldalon egy olyan bejegyzést amire reagálni szeretnék. Ennek a bejegyzésnek a címe: Csak a vezetőfülke fűthető? volt.

Egy olvasójuk a BKV buszok karbantartására panaszkodott. A levélben szereplő járművezető tájékoztatta az utast, hogy a buszon be van kapcsolva a fűtés csak a fűtésrendszer annyira elöregedett, hogy nem kering benne a víz.

A buszvezető állítását szeretném alátámasztani. Sajnos az utóbbi években a szokottnál jóval kevesebb pénzt és alkatrészt kaptunk.  Kevés anyagból meg rosszabb minőségű munkát tudunk végezni. Ha nem találunk alkatrészt akkor időnként rossz járművekből szedjük ki őket, tehát két rossz buszból csinálunk egy jót. Az utasok ezt is észreveszik mert van olyan buszunk ami például négy másik buszból lett összetéve. Színes kapaszkodórudak (sárga, fekete, zöld) bőr/szövet ülések össze-vissza. Mindent be kell vetnünk, hogy mehessenek a buszok időnként olyan megoldásokat is ami nem egészen biztonságos. Sajnos már ott tartunk, hogy nem minden reggel tudjuk kiengedni a garázsból a megfelelő számú járművet mert az állapotuk nem megfelelő, vagy nem lehet őket beindítani. Az utasok ezért tapasztalnak nagyobb zsúfoltságot és több késést.

A levélben felvázolt fűtés probléma kényelmi funkció. Ilyen körülmények között annak örülünk, hogy a busz megy. Se pénzünk se időnk nincs sajnos ilyen problémákkal foglalkozni. Ez nagyképűen hangozhat de azért a pénzért amiért mi elvállaltuk ezt a munkát mára többszörösen teljesítünk. Amit az utasok kényelmén megtakarítunk abból még egy buszba lehelhetünk talán életet. Szerintem az utasok is megértenék a problémát ha a cég nem azt kommunikálná feléjük, hogy minden rendben van, és milliárdokat szórnak szét különböző célokra. Sajnos többször tapasztalom, hogy egy lerobbant busz miatt a karbantartók édesanyját szidják az utasok a cég és a városvezetés helyett akik a kényelmükön és a biztonságukon spórolnak. Megértem az utasokat mert egy egyre romló szolgáltatásért egyre többet fizetnek. Egyre kevesebb a működőképes jármű, egyre több busz robban le a forgalomba és ennek mind az utasok isszák meg a levét. Együtt érzek velük én is BKV-val járok dolgozni.

Kérem, hogy elérhetőségeimet kezeljék bizalmasan mert nem szeretném ha őszinte levelem miatt az állásom kerülne veszélybe. Köszönöm!

102 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek