Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Intézzük el ezerötért

Igazi magyar történet következik. Olvasónknak lejárt a bérlete, ami helyett újat szeretett volna venni. Mivel lakóhelyénél a BKV nem árul bérletet, ezért elment a Nyugatiig. Az utazásához jegyet szeretett volna venni, amit a megállóban sem az automatából, sem az utasoktól nem kapott, ezért felszállt a villamosra. Természetesen jött az ellenőr, aki helyszíni bírságot szeretett volna vele fizettetni. Olvasónk hajthatatlan volt és inkább leszállt, de ment utána az ellenőr is, aki jelezte, hogy 1500 forintért eltekint a bírságtól:

Kedves BKV-figyelő!

2008. 11. 13-án utaztam a Combino villamoson a Rákóczi tér és a Nyugati között (munkahely), mert bérletet szerettem volna venni, ugyanis szerdán lejárt, és csak aznap vettem észre. Mivel tudtam, hogy a bérletem le van járva, jegyet szerettem volna venni a megállóban, amire nem volt lehetőségem. Bedobtam egy 5 forintost, amit a gép visszaadott, majd a második próbálkozás után el is nyelte. Mindenhol megpróbáltam jegyet venni, még néhány utast is megkérdeztem, nem-e tart magánál gyűjtőjegyet, mert vennék tőle, de senkinek nem volt.

Nem szórakoztam többet, felszálltam a villamosra. Az első megállónál egy ellenőr jelent meg mellettem, akinek jeleztem, hogy a bérletem tegnap járt le (meg is mutattam neki) és éppen oda igyekszem, hogy megvegyem. Ekkor flegmán, letegezve meg kérdezte, hogy: "A jegyed hol van"?. Megkértem, hogy maradjunk a hivatalos magázó formánál, majd elmagyaráztam neki, hogy próbáltam jegyet venni, de nem volt rá lehetőség, így felszálltam.

Azt mondta, ez nem megoldás. Tartsak magamnál jegyet, tudnom kellene, hogy a BKV automatái rosszak (?), készüljek fel az utazásra. Felszólított, hogy fizessek a helyszínen 6000 forintot, vagy utólag csekken, 12000-et, mert meg lettem büntetve.

166 Tovább

Letették az éjszakai buszról

Mit tehet az éjszakai buszon dolgozó biztonsági őr, ha az utas részeg, és nem hajlandó jegyet venni? Segítséget kér, és leteszik a következő megállóba. Sokak szerint ez az eljárás nem jogos, és felháborító. Én mégis azt mondom, hogy valahogy meg kell szabadulni a részeg és fizetni nem akaró utasoktól, aminek ez az egyik legjobb formája. Ledobni, lerúgni, megverni nem kell, viszont a buszon tényleg semmi keresnivalója.

Tisztelt BKV-figyelő!

Tegnap (2008. 11. 21. péntek hajnal 1:00 óra után) utaztam hazafelé az éjszakai 923-as járaton. Mint ismeretes, az utóbbi időben ellepték az uruk-hai-ok (gyk. ellenőrök) az éjszakai járatokat is, legalább 6-8 példány szokott egy-egy csordába tömörülni. Ezen alkalommal egészen a Nyugati pályaudvarig nem volt semmi komoly probléma, egy részeg sráccal türelmetlenkedett az egyikőjük a kelleténél kicsit jobban, de semmi tettleges. Azonban a Nyugatinál - ahol (a Margit híd felé) az éjjeli ellenőrök csapatostúl leszállnak, hogy ott az alakzatot újra felvegyék és másik vadászmezőt keressenek - történt az alábbi incidens.

Az egyik ellenőr fennmaradt, vagy mert az utas nem engedte le, vagy mert meg akarta várni, amíg az illető utas leszáll (nincs jegye és nem is vett, vagy hasonló). Ez még rendjén is volna, de az utasnak nem akaródzott leszállni, ami alapvetően ellentétes szándék volt az ellenőrével (ez jelentette a konfliktust). Jelen esetben lényegtelen, hogy jogosan akarták-e leszállásra bírni az utast (nem hallottam, csak láttam, így nem tudom pontosan mi lehetett mögötte), mert az eljárással voltak problémák. Ugyanis miután nem sikerült szép szóval, majd hangos szóval sem letessékelni, tettlegességre került sor, vagyis kézi erővel láttak neki lepakolni. Egy kicsit enyhén fogalmaztam, korrigálnék: konkrétan lerángatták, de nem csak buszról, hanem egyenesen a földre a szerencsétlent, mindezt hárman, hiszem az uruk-hai-ok csapatban harcolnak, mert kiképzésük hiányos és a nyers erőre épített. Viszont ha már lerángatták a földre, jól ott is hagyták az illetőt, nehogy véletlenül a jó szándék vádja érje őket. Megjegyzés: nem tudom, hogy részeg volt-e, vagy beteg vagy csak makacs, de még azután is a földön maradt, hogy az ellenőrök rég elmentek, és a tekintete sem volt teljesen tiszta. De az eljárás akkor sem volt emberi.

Egy utas

102 Tovább

Szakemberek a XXI. században

Sajnos Magyarországon, és Európában egyre kevesebb a jól dolgozó, ügyes kezű szakember. Az ország csak „zseniket” termel, akik már egy csavart sem tudnak rendesen a helyére rakni. Olvasónk és kisfia pont egy ilyen zseni munkájával találkozott a földalattin, melynek vérző kéz, és sírás lett a vége:

Tisztelt BKV!

Sajnálattal vegyes szégyenkezéssel közlöm, hogy ma összevéreztünk az M1-es viszonylaton egy kocsit.

Ma reggel oviba menet két gyermekemmel örömmel szálltunk be egy felújított belső terű földalatti kocsiba. Örömünk nem sokáig tartott, mert az Opera megálló előtt a kisebbik gyermekem vérző kézzel sírva fordult hozzám. A baleset okát nem kellett sokáig kutatnom.

Az ablak körüli fekete műanyag kereteket a felújítás során alumínium(?) csavarokkal rögzítették. Ezek az erőteljes becsavarás, vagy a nem megfelelő méretű csavarhúzó használata miatt kisorjásodtak. Egy ilyennel találkozott gyermekem kézfeje.

Mentségünkre legyen, hogy e gyönyörűen felújított 34. sz. kocsiban ejtett vérnyomokat

igyekeztünk a magunk lehetőségeihez mérten minél jobban eltávolítani. Sőt, az általunk összevérzett csavarról lakáskulcsom segítségével, kevés sikerrel ugyan, de megpróbáltam a sorját lekapirgálni.

Elnézést kérünk az esetlegesen a kocsiban maradt szennyeződésért, és egyúttal felajánlok a BKV Zrt. részére 5.000,- Ft-ot, hogy ezeket a csavarokat lecserélhesse.

Levelemet megküldöm a BKV-Figyelőnek is, hisz így talán nagyobb eséllyel előzhetjük meg, hogy az ovisok vérükkel szennyezzék Budapest büszkeségét, Millenniumi Földalatti Vasutat.

Üdvözlettel: immáron rendszeres levelezőjük, XY

15 Tovább

Hülyék miatt késik a körúti villamos

Kedden a körúton volt dolgom, ahol a 6-os villamossal utaztam, az első ajtónál. Egész úton bosszúsan figyeltem a hülye pestieket, akik miatt a villamos rövid távokon 2-3 perc késést szedett fel. A villamos nem csak az ajtót felfeszegető barmok miatt nem tudott haladni, hanem a hülye autósok miatt sem, akik előre látták, hogy nem tudnak haladni, a dugó miatt, mégis ráhajtottak a villamossínre és feltartották a járművet. Minden fontosabb kereszteződésnél volt néhány ilyen autós, így a villamos még 5-6 perc késést felszedett néhány megálló alatt. A körúti dugó miatt nem csak az autósok várakoztak, hanem a villamoson ülő utasok is. Olvasónk dugóval nem, csak hülye utasokkal találkozott.

A kép illusztráció

Sziasztok!
 
Rövid leszek és tömör: ma ismét megbizonyosodtam róla, hogy az emberi hülyeség végtelen...
 
Este 19.00 körül vártam a 4-6-os villamosra a Király utcánál, a Nyugatiig utaztam volna. Mikor odaértem a megállóba, az ellenkező irányba éppen elment egy villamos, majd hamarosan kettő másik is. Utastársaimmal együtt egyre inkább pislogtunk a messzi távolba, azt lesvén, mikor érkezik a mienk, hiszen ellenkező irányba már három is lassan elhúzott, nekünk pedig semmi nem jutott. (Mielőtt valaki megkérdezné, hogy miért nem sétáltam le a 2 megállónyi távot: azért, mert 2 csomagom is volt...)
 
Szóval végre-valahára megérkezett a mi villamosunk is. Láthatóan tömve volt, és nem kevesen akartak még felszállni rá. Látva a tumultust inkább úgy döntöttem, hogy megvárom a következőt, minek nyomorogni. Szóval álltam a villamos mellett és néztem, ahogy drága embertársaim próbálták feltuszkolni magukat a fullos járműre. (Úgy látszik, egyiküknek se volt annyi esze, hogy úgyis mindjárt jön a következő, és nem hiszem, hogy MINDENKI annyira sietett volna...) Na mindegy, a lényeg: egy idő után megszólalt a csengő, ami ugyebár az ajtók záródását, majd pedig a villamos indulását jelzi. Pontosabban jelezte volna, ha egy-két, rendkívül IQ-harcos utas nem feszítette volna szét a már összezáródni készülő ajtókat...
 
1. Látták, hogy tele van, nem nagyon férnek már fel. 2. Max. néhány perc és jön a következő. Akkor meg minek erőlködni? (+ az ajtók sem arra lettek kitalálva, hogy az emberek ide-oda feszegessék, ugye...) Nyilván azt se fogták fel, hogy ezáltal még jobban késleltetik a járatot, pedig már így is kicsit borult a rendszer, hiszen az előző villamos jóval előrébb járhatott már...
 
Valójában apróság, mégis jól rávilágít sok ember utazási kultúrájára, az agya helyén lévő valaminek a működésére. Kár, hogy sok van belőlük...
 
Mindenesetre BKV-"élmények"től mentes további szép napokat kívánok a normális embereknek! :)
 
Kata

39 Tovább

A BKV mindent lát, de hiába

Hiába figyel mindent kamera a 2-es metró állomásain, Szabó Máté ombudsman kifogásai miatt, azok nem rögzíthetnek képet, pedig szükség lenne rá. A Videokamerás megfigyelő rendszerrel megelőzhetőek lennének a rongálások, a rablások, és egy rendbontás esetén a tettesek kézre kerítése is jóval egyszerűbb lenne:

Budapest — Könnyűszerrel megfoghatnák a metróban randalírozó huligánokat, a graffitiseket, zsebtolvajokat a BKV-sok. De nem teszik. Nem tehetik.

Hiába látja Marczenkievitz László (41) diszpécser a Szabó Ervin téri központ hipermodern szobájából, hogy mi történik épp a 2-es metró valamennyi állomásán. Asztala előtt monitorok sorakoznak a paravánon, a képernyők a peronokat és a mozgólépcsős kijáratokat mutatják. Az is látszana, ha valaki törne-zúzna a metróban, esetleg megverne valakit, de az utasok és jegyellenőrök közti állítólagos összetűzésekre is rálátnak a kamerák.

- Nem rögzíthetjük a felvételeket Szabó Máté ombudsman kifogásai miatt – sajnálkozott Marczenkievitz László.

Pedig a felvételek bizonyítékul szolgálhatnának a vitás esetekben. Kiderülne, valóban otromba fráterek tömegét foglalkoztatja-e a BKV jegyellenőrként, vagy az utasok vezetik le a feszültséget a karszalagosokon.

 

(Szinte az összes állomás belátható - BKV-figyelő)



A kamerák képének rögzítését megtiltó ombudsman korábban élesen kritizálta a jegyellenőrök viselkedését. Szabó Máté jelentése arra hívta fel a figyelmet, hogy a hozzá „benyújtott panaszok közül több is kifogásolta az ellenőrök otromba stílusát, s az utasok emberi méltóságát sértő inzultusokat.” Ennek ellenére felvételek készítését nem támogatja.

A kamerákat egyébként nem ezért telepítették a 2-es metróba. Marczenkievitz László „csak” a biztonságos utazást ellenőrzi. Pedig ez a technika már azt is lehetővé tenné, hogy – ha engedélyük volna rá – a rendőrség munkáját is segítsék a közlekedésiek.

V. J. Z. (Blikk)

 

Kapcsolódó postok:

Szabó Máté ombudsman levele a BKV-figyelőnek

28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek