Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Idén nyáron örömmel tapasztaltam, hogy a MÁV-Start Flirt motorvonataihoz hasonlóan a Combino villamosokba is egész utasteret hűtő légkondicionálókat szereltek. A villamos utastere kellemesen hűvös, kényelmes benne az utazás.
Azért fordulok Önökhöz, mert javasolni szeretném, mert azt tapasztaltam, hogy hétvégén, amikor a villamosok ritkábban, 10 percenként járnak, a járművezetők hiába zárják be a villamos ajtajait (ami visszanyitható) az utasok minden ajtót kinyitnak, ezzel a villamos belsejében a kinti hőmérséklethez hasonlóan, 28-30 fokos lesz a levegő. Az ajtókat megfigyeléseim szerint mindig az idősebbek nyitják ki. Nem tudom felfogni, hogy miért jó elsétálni az első nyitott ajtó mellett a melegben, majd kinyitni a középsőt, hogy beszálljon az utas, ha a hűvös utastérben is elsétálhatna a középső ajtóig…
A Combino ajtajai ugyan úgy visszazáródnának maguktól, mint a Flirt vonatoké. Az ajtónál található egy érzékelő, ami ha nem érzékel mozgást, jelet küld az ajtónak, ami az indulásjelző megszólalása után bezárja az ajtót, így nem melegszik fel az utastér. Ha az érzékelő észleli, hogy szállnak fel utasok, semmiképp nem záródik be az ajtó. Ha az utas záródás közben teszi be a lábát az utastérbe, az ajtó azonnal visszanyílik, majd az felszállás végeztével.
Az opciót elég lenne csak a végállomásokon alkalmazni, főleg hétvégén, amikor 10 percet is áll a villamos. Kérem Önöket állítsák be a villamosokon az önműködően záródó ajtókat.
Üdvözlettel: T. G.
A hülye utasok kinyitják az ajtókat
Elindult alattuk a mozgólépcső
Írtunk már arról, hogy kutyát hogyan kell levinni a metró területére, hogy ne legyen baja. Egy olvasónk a szabálynak megfelelően, az álló mozgólépcsőn sétált le a kutyájával, de eddig ismeretlen okból elindították a lépcsőt.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A következő problémával fordulok Önökhöz: Ma napon 18:00 előtt pár perccel a Deák Ferenc téri metróállomáson az M3-as vonaláról szálltunk át az M2-es vonalára.
Mivel kutyával utaztunk, ezért a kettes metróhoz levezető második, rövid mozgólépcső esetében az álló lépcsőt vettük igénybe lefelé menet. Amikor már leértünk volna az állattal, körülbelül a lépcső vége előtt lehettünk 1-2 fokkal(!!), amikor számunkra érthetetlen módon elindították a mozgólépcsőt. Nagy szerencsénkre nem lefelé indult el, ugyanis ez esetben a kutyám lábait szinte biztosan becsípték volna a fogak. Annyi időm persze már nem volt, hogy felkapjam az állatot. Tehát a lépcső felfelé indult el, s a kutyámnak sikerült még leugrania, de én a lépcső végénél elestem.
Kérdésem az volna, hogy hogy történhet meg ilyen eset, hiszen számomra nyilvánvaló lenne, hogy aki elindítja a lépcsőt, belenéz a kamerába!? S ez esetben láthatta volna, hogy körülbelül 2-3 másodperc múlva leérünk!! Mi az oka annak, hogy olyan iszonyú sűrgős volt beindítani a lépcsőt, miért nem tudták volna megvárni azt a pár másodpercet, amíg leérünk?? A lépcső alján egyetlen ember sem volt, nemhogy tömeg, hogy indokolt lett volna a hirtelen beindítás!
Számomra teljesen felháborító ez a mentalitás! Nagyon nagy szerencse, hogy nem sérültem meg komolyabban, csak felszíni horzsolásaim és húzódásaim vannak az esés következtében. De nem a kollégájukon múlott, hogy nem lett nagyobb baj!
Az esetet legalább fél tucat, ott tartózkodó ellenőr is tudja tanúsítani. Mivel nem értünk rá helyben panaszt tenni, ezért ezúton szeretném kérni az eset kivizsgálását!
A szabály az szabály
Érdekes, amikor buszvezetők cigiznek, beszélgetnek, telefonálnak vezetés közben, akkor nem csapnak a saját szájukra, nem erőltetik annyira a szabályzatot. Amikor az utas hibázik, akár egy picit, akkor mindennél fontosabb, hogy ismertessék a szabályzatot. Természetesen vannak kivételek.Persze aki buszon akar biciklizni, az viselje a következményeit. (A kép illusztráció).
Helló!
Szeretném ha közzétennétek az alábbi sztoryt: Tegnap (2008. július 7. kb 19.30 körül) utaztam a 9-es buszon (FJX-207), Kőbánya Városközpont felé. Most volt ez a nagyon nagy vihar, szakadt az eső, jégdarabok potyogtak az égből. A Könyves Kálmán körúton, az zuhogó esőben - többek között - várakozott két biciklis, apuka és a 10 év körüli kisfia.
Megörültek a busznak, és gyorsan fel is tolták a bicikliket. Felfértek, hiszen üres volt a busz. Erre a söfőr kiszólt, hogy azonnal szálljanak le a buszról, mert nem lehet biciklivel felszállni. Az utasok és az apuka felháborodása ellenére, leszállította őket a buszról. Szegény kisfiú zokogva tolta le a biciklit, vissza az esőbe, holott így is teljesen el voltak ázva, és egyébként se biztonságos viharban biciklizni, a villámcsapások és a rossz látási viszonyok miatt. Lényeg a lényeg, a buszsofőr embertelen hozzáállást produkálva leszállította őket és mentünk szépen tovább. Felháborodva kommentálta ő az eseményeket.
Olyannyira fel volt háborodva, hogy a Szent László térhez vezető kanyarnál lévő zöld jelzésnél szépen várakozott, majd mikor már a sárga is elaludt a teli pirosban adott gázt és kezdett kanyarodni, majdnem karambolozott a szabályosan, zöldnél elinduló fekete autóval. Nem tudom mit lehet ilyen esetek ellen tenni, de ez szerintem már majdnemhogy bűncselekmény határát súroló cselekedet volt, de ha másnem, az hogy a bajba jutott embertársán annyival valaki nem tud segíteni, hogy felszállnak a buszra az minden képpen aljas és undorító dolog.
Nem tudom mivel tudnám soraimat zárni, de azzal mindenképp hogy remélem ez a sofőr más hivatást választ!
Üdvözlettel: Sajóvölgyi Andrea
Még mindig divat odacsukni a babakocsis szülőket
Úgy tűnik tényleg divat. Nem tudom, hogy szórakozás, vagy unaloműzés, ha a buszvezető idős embereket, vagy babakocsis szülőket csuk oda az ajtóval, mindenesetre szemét egy elfoglaltság, az biztos.
Kedves figyelő!
Ma szép kis incidens történt a családommal, ha úgy olvasom a blogon ,el se hiszem. Íme hát egy levél:
Tisztelt BKV!
Eddig csak hitetlenkedő hallgatója, ma viszont elszenvedője voltam egy eddig általam is nehezen hihető BKV-s "történetnek". Azért tartom fontosnak hogy írjak, mivel az események során kisgyermek testi épsége került veszélybe figyelmetlenségből, gondatlanságból.
A történet: Ma, azaz 2008.07.10-én este 19.25 körül indult a mexikói úti végállomásról a BPO-055 forgalmi rendszámú sima 25-ös busz. A párommal és a 3 hónapos kisbabánkkal ültünk rajta hátul, babakocsival, a babakocsi az ajtóval szembeni üres téren állt. A Rákospatak utcai megállónál szálltunk le.
Elöl mentem a a kezemben a babakocsival. A nagy babakocsi (tehát nem sportkocsi) kézbe vétele időbe kerül, valamint egyáltalán a mozgatása is már csak akkor megy, ha megállt a busz. Tehát a busz lépcsőjére már leléptem, amikor a csengő megszólalt, majd 2 másodpercen belül babakocsistul rám csukta az ajtót a sofőr. A kéziféket már kiengedte, mert megindult kicsit a busz, de fékezett. Megpróbáltam kiszabadítani a kocsit, nem ment. Sem az utasok, sem a sofőr nem segítettek. Az ajtó végre nagy nehezen kinyílt, a kocsi és a feleségem kijutott, senkinek nem lett baja. A gyereknek azért nem, mert a folyamatos BKV-s rémtörténetek hatására nem alacsonypadlós járműveken minden ki- és beszállásnál kivesszük a gyereket és az édesanyja kezében száll le vagy fel. Ezt találjuk a legbiztonságosabbnak. Ma beigazolódott.
Szeretném megjegyezni, hogy a leszállásunk folyamatban volt, amikor a csengő megszólalt, illetve a kezemben a babakocsival 2 másodperc alatt nehezen tudok lejutni a magas padlós buszról. Engem nem zárt oda, mert a becsukódó ajtó miatt már le kellett lépnem a megállóba, de a kocsit elkapta. Bele se merek gondolni, mi lehetett volna, ha benn van a gyerek. A leszállás után az ajtó becsukódott és a járat továbbhaladt. Sem a feleségem, sem én nem kiabáltunk, mert megijedhet a gyerek, és az nem jó neki, meg így nem alakult ki vészhelyzet. Azt, hogy senki sem segített, már nagyon szomorúnak tartom. A leszállás után azonnal megnéztem a busz rendszámát és az időt.
Tisztelettel kérdezném a BKV vezetését, hány ilyen incidens szükséges ahhoz, hogy legyen egy komoly baleset, ahol kisgyermek sérül meg, hogy végre történjen valami? Az üggyel kapcsolatban visszajelzésüket kérem, hozzátéve, hogy rendőrségi feljelentést vonnak maga után a történtek.
Üdvözlettel: T.GY.
Egy utas nem utas?
Egy utas áll a megállóban, leszálló nincs. Mit tesz a normális buszvezető? Megáll és felveszi azt az egy embert. Mit tesz egy bunkó buszveztő? Gondolkodik, majd mérlegel. Egy utas nem utas! Majd megállás nélkül elmegy az utas mellett.
Tisztelt BKV!
Mélységesen felháborított, ami a mai nap történt velem. Álltam a 175-ös számú busz Állás utcai megállóban 18 óra 45 perctől. 18.52-re időben ott is volt a busz Cinkota felől. Viszont ahelyett, hogy felvett volna engem, fékezés nélkül tovább hajtott. Érdeklődöm, hogy ilyen esetben a taxi számlát kifizetik e önök, vagy esetleg a kedves buszsofőrjük? És ha igen, milyen névre kell íratni a számlát? Nekem munkába járáshoz kellett a busz, de kénytelen voltam a maguk felelőtlen alkalmazottjuk miatt majd 1600 ft-ot fizetni a taxisnak, hogy maguk miatt ne késsek el a munkából. Megkérném önöket, hogy a sablon szövegüket semmiképp ne küldjék el, mert azt már ismerem, ahelyett inkább a buszvezető állítását küldjék el részemre.
Levelemet továbbítom a BKV-figyelő oldalra is.
Bán Péter
Utolsó kommentek