Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ki beszél itt angolul?

Helló Figyelő!

Tegnap (2008.05.12), este, Népligetnél két turista próbált szót érteni az egyik ellenőrrel, angolul. Sajnos szegény ellenőrsrác (aki meglehetősen nagyon rendes volt) kukkot sem értett, csak annyit, hogy a turisták jegyet akarnak valahogy, ezért elküldte őket a forgalmi ügyeletre (mivel a sima pénztár már bezárt), és velük is tartott, hátha segíthet még valamit. De mivel se ő, se a forgalmi ügyeletes, se a többi ellenőr nem tudott angolul, így tanácstalanul néztek körbe. Én odamerészkedtem, az ellenőr srác szeme felcsillant és kérdezte, tudok-e segíteni. A külföldiek először is egy ATM-et kerestek, egy 5 szavas mondatban, amit letolmácsoltam az ellenőrnek, az meg mondta magyarul én meg fordítottam angolra. Aztán a turisták kérdezték, hogy nem lehet-e euróval fizetni, mint más európai országban. A végét lehagyva (szándékosan), lefordítottam, és az ellenőrök döbbenten mondták, hogy nem. Ezután a külföldiek elmentek az automatához és én itt kiléptem a képből, mentem tovább a dolgomra.

Mivel nem vagyok kíváncsi a BKV sablonválaszára, nem is írok nekik semmit, csak két felvetést szeretnék tenni a bloggodon.

1: Miért nem tud legalább a forgalmi ügyeletes valami minimális szinten angolul? Én is csak nagyon gyengén tudok angolul, de annyi elég, hogy segíthessek. Ha már az ellenőrök nem is, legalább a forgalmi ügyeletesek beszéljenek angolul. Ha mondjuk le kell kergetni egy külföldit a biztonsági sávról, de az nem érti, hogy neki szólnak, akkor mi lesz?

2: Mikor lehet a BKV-nál euróval fizetni? A kereskedelmi szektorban ezt már bevezették, és még vissza is adnak, forintban. Minden cégnek van egy árfolyama, ami alapján számol. Ezt a BKV is bevezethetné, korlátozásokkal. Például max. 20 euróból adnak vissza, és csak a forgalmi ügyeleteken lehet így fizetni. Amihez persze kéne az angol nyelvtudás.

Üdvözlettel: Gyűjtőjegyes
83 Tovább

Anális szex a Deák téren

Ezt a kicsit bulváros címet azért engedtem meg magamnak, hogy érzékeltessem, hogy a metró területén uralkodó káosz már elfogadhatatlan. Pár napja írtunk arról, hogy a Ferenc körúton állomásozó férfi biztonságiak szexuális ajánlattal bombázzák a bérlettel rendelkező, normális utasokat. A Deák téren a helyzet már ennél is súlyosabb. A nő biztonsági őr a bérletes utas testnyílásába egy nemiszerv behelyezését javasolta. Na de nem lövöm le a poént, olvassátok el a történetet:
Tisztelt BKV!

Nem térek magamhoz a megrökönyödöttségből.

A mai napon (2008. május 13.), reggel 9.15. körül munkába menet a Deák Ferenc téri metró állomásról jöttem felfelé a mozgólépcsőn. Kijáratnál álltak az ellenőrök és mivel nem mondták be, hogy vegyem elő a jegyemet meg a bérletemet, ezért nem éreztem jogosnak, hogy az utolsó pillanatban feltartsanak és arra kötelezzenek, hogy ott kotorásszak.

Az ellenőrnő azonban arrogánsan erősködött, hogy ő bizony kéri a jegyemet és a bérletemet. Akkor nekiálltam turkálni a táskámban, megmutattam neki a bérletemet, mert minden hónapban megveszem ezt a nem olcsó bérletet! Ekkor a kedves, udvarias és roppant intelligens ellenőrhölgy utánam kiabált, hogy idézem: "Jó nagy f@sz kellene a seggedbe!"

Ezt a fajta alpári hangnemet és a felháborító sértést  kikérem magamnak!!!! Nem hiszem el, hogy nem lehet megválogatni, hogy kiket vesznek fel.

Remélem kérdőre vonják az említett "hölgyet"! Gondolom, utána tudnak nézni, hogy ki volt ebben az időben beosztva a Deák Ferenc téren az Erzsébet tér felé eső kijáratnál, a 3as metró felől jöttem felfelé, tehát a pékségtől balra eső kijárat felé mentem.

Üdvözlettel: Németh Viktória
208 Tovább

Buszsáv Ipswichben

NGabor nevű olvasónk küldte ezt a képet melyen azt szeretné megmutatni, hogy Ipswichben hogyan is néz ki a buszsáv. A közepén külön figyelmet érdemel a fű csík. Az ottani buszokból bizonyára nem folyik literszámra az olaj.

36 Tovább

Biztonságot a járművekre

A biztonsági őrökről eddig sok jót nem írtunk, pedig már szeretnénk. Itt a lehetőség, hogy bizonyítsanak. Kotkatte nevű olvasónk felvetése az, hogy a BKV a Volvo buszokba tegyen legalább biztonsági őröket (amint arról beszámoltunk, kellene is). Én tovább gondoltam: Kamerát kell tenni minden járműbe!
Tisztelt BKV figyelő!

Én egy javaslattal szeretnék most előállni, hátha valaki úgy gondolja van értelme megvalósítani.

Erről írtam már egy keveset a busz-troli szakmai topikba a kamerák kapcsán. Nos az eddigi tapasztalataim alapján, úgy veszem észre, hogy néhány "utas" (az utasok szégyenei) nem tudnak egyszerűen, kulturált körülmények között viselkedni az utazás során. Firkálják a buszokat, vagy ami mégroszabb karcolják a saját szövegeiket az üvegbe, ami mint tudjuk nem mosható le. Ezek után pofátlanul szemetelnek, káromkodnak ordibálnak kötözködnek. Alkalomadtán néha egy kicsit részegek, és elfekszenek a széken a nem éppen tiszta ruhájukkal, és a másik utas ezekután beleül, mert honnan is tudná ki volt ott egy órával ezelőtt. Ezek mind az utasok szégyenei, akár fiatal akár középkorú, akár öreg. Ezek alapján ajánlanám, hogy kísérleti jeleggel legalább az új Volvo buszokra tegyen a BKV egy-egy biztosnsági őrt, akinek vannak jogai. Ilyen jog például az hogy: leszállíhatja az utast a viselkedése miatt, vagy az utas köteles neki odaadni az igazoló okmányait büntetés esetén. Ha ez beválna és mondjuk a Volvokra több ellenőrt küldenék a kettő hatásfoka együtt elérné azt a célt amiért küzdünk. Nem lenne gusztustalanul viselkedő utas, vagy ha lenne is elkapnák, és előállítanák, sokkal több ember váltana jegyet a buszra, vagy venne bérletet, ezáltal nőne a bevétel és az utasok sem panaszkodnának annyit, és nem kellene a graffitik miatt olyan sokat takarítani az autóbuszt. Komfortosabb, biztonságosabb és közteherviseltebb utazást kapnánk. Mondjuk, ez a BKV-nak kerülne X összegbe, de a haszon, hogy nem kell a grafitivel szenvedni, a bliccelő utasokkal számolni körülbelül (szerintem) háromszoros hasznot hozna. Nem a tanácsadó cégekkel kellene milliárdos üzletet kötni hanem egy őrző-védő Kft-vel. Lehet hogy azt mi is megéreznénk. Ha ez bejönne esetleg később a többi forgalmasabb járatra is lehetne őröket szervezni. Ezek után azon is többen vennének jegyet, megint nőne a bevétel. A végső cél az lenne hogy minden buszon őr lenne, nem lenne graffiti,nem lenne részeg ember, nem lenne bunkó ember, és lenne pénz több ellenőrt kifizetni, hogy mindenhol ott legyenek. Az egész akciónak a lényege az lenne hogy:

Igazságos, és biztonságos közlekedést kapjunk Budapesten.

Szerintem ez mindenki érdeke, nem csak az enyém.

Üdvözlettel: Kotkatte
49 Tovább

Egymást szívatják az utasok

Nem tudom az utasok hogy vannak vele, számomra szimpatikus az a vezető, aki megmutatja az utasoknak, hogy a tolakodások, ajtóvisszafogások miatt az utasok mennyi időt vesznek el egymástól és a vezetőtől, na meg azoktól, akik a másik megállóban már várják a villamost. Egy hasonló történet alant.
Tisztelt BKV figyelő!

Ma (május 8.) történt ez meg velem a 2023 pályaszámú Combinón, mely Petőfi híd budai hídfőnél 12:30 és 12:40 közt tartózkodott, a vezető sötét hajú és barna v fekete szemű, erősebb alkatú, és kreolbőrűnek tűnt, úgy emlékszem napszemüveget viselt. A 4-es villamos beérkezik a a Budafoki útra. Az ajtók nem nyílnak, valaki kopogott is az ajtón hogy mi van. Kb fél-1 perc múltán az ajtó kinyílik. Vezető:

"Aki esetleg nem értette volna hogy miért nem nyílt az ajtó (itt megakadt és újrakezdte). A végállomásnál ugyanennyi ideig akadályozták az ajtózáródást. Ha esetleg a Boráros téren emiatt valaki nem éri el a HÉV-et, ezeknek köszönje meg"

Kicsit tűnődtem, aztán kezdtem rájönni a dologra. (De ha rosszul következtetek, javítson ki aki már találkozott ezzel a vezetővel) A vezért idegesítette, hogy a végállomáson nem tudta gyorsan becsukni az ajtókat , ezért, hogy elégtételt vegyen, az összes következő megállónál felszállót azzal büntette, hogy az ajtózárást csak fél perc múlva oldotta fel. (központi gombbal ők szabályozzák az ajtó nyithatóságát).

Ennek köszönhetően még állhattunk vagy két percet, mert időközben a lámpa is "pirosra" váltott a villamos előtt. Meg tudom érteni, hogy sok nem megfelelően viselkedő utassal találkoznak a villamosvezetők. De milyen fasiszta megoldás az, hogy egyesek hülyesége miatt kollektív bűnösség elvén az egész utazóközönséget büntetjük? Nem is beszélve arról hogy csúcsidőben a sok utas miatti felszállás magával vonja azt, hogy a vezér nem tudja olyan gyorsan becsukni az ajtót, mint máskor. Még ha senki nem feszegeti az ajtót, akkor is. Ezzel az erővel minden megállónál "büntethetne" aztán az időtöbbletre még ráadódik hogy addigra esetlegesen tilosra vált a lámpa a kereszteződésben, és lesz egy kétszeres-háromszoros menetidő amit nem az utasoknak hanem neki köszönhetünk.

Nem elég a sztrájk már szabotálják is a forgalmat?
50 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek