Helló Figyelő!

Tegnap (2008.05.12), este, Népligetnél két turista próbált szót érteni az egyik ellenőrrel, angolul. Sajnos szegény ellenőrsrác (aki meglehetősen nagyon rendes volt) kukkot sem értett, csak annyit, hogy a turisták jegyet akarnak valahogy, ezért elküldte őket a forgalmi ügyeletre (mivel a sima pénztár már bezárt), és velük is tartott, hátha segíthet még valamit. De mivel se ő, se a forgalmi ügyeletes, se a többi ellenőr nem tudott angolul, így tanácstalanul néztek körbe. Én odamerészkedtem, az ellenőr srác szeme felcsillant és kérdezte, tudok-e segíteni. A külföldiek először is egy ATM-et kerestek, egy 5 szavas mondatban, amit letolmácsoltam az ellenőrnek, az meg mondta magyarul én meg fordítottam angolra. Aztán a turisták kérdezték, hogy nem lehet-e euróval fizetni, mint más európai országban. A végét lehagyva (szándékosan), lefordítottam, és az ellenőrök döbbenten mondták, hogy nem. Ezután a külföldiek elmentek az automatához és én itt kiléptem a képből, mentem tovább a dolgomra.

Mivel nem vagyok kíváncsi a BKV sablonválaszára, nem is írok nekik semmit, csak két felvetést szeretnék tenni a bloggodon.

1: Miért nem tud legalább a forgalmi ügyeletes valami minimális szinten angolul? Én is csak nagyon gyengén tudok angolul, de annyi elég, hogy segíthessek. Ha már az ellenőrök nem is, legalább a forgalmi ügyeletesek beszéljenek angolul. Ha mondjuk le kell kergetni egy külföldit a biztonsági sávról, de az nem érti, hogy neki szólnak, akkor mi lesz?

2: Mikor lehet a BKV-nál euróval fizetni? A kereskedelmi szektorban ezt már bevezették, és még vissza is adnak, forintban. Minden cégnek van egy árfolyama, ami alapján számol. Ezt a BKV is bevezethetné, korlátozásokkal. Például max. 20 euróból adnak vissza, és csak a forgalmi ügyeleteken lehet így fizetni. Amihez persze kéne az angol nyelvtudás.

Üdvözlettel: Gyűjtőjegyes