Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bemutatjuk az új menetrendet

Augusztus 21-től a BKV bevezeti a Paraméterkönyv első változásait. Több járat számozása módosul, követési idők nőnek illetve csökkennek, amitől a cég milliárdos megtakarítást remél.

Nem csak az új számozásokat kell majd megszokni, hanem az új menetrendi táblát is, melyet a társaság bevezet. Előrelátóak voltak, ezért már most elkezdték kihelyezni őket, például a 23-as busz vonalán is. A BKV-figyelő szerint az új menetrend áttekinthetőbb, egyértelműbb és tetszetősebb, ám még szokatlan.

Előnye, hogy a napok észrevehetően szét vannak választva. Többször fordult velem elő, hogy figyelmetlenségből hétvégén a hétköznapi menetrendet néztem, és idegeskedtem, hogy hol késik már a busz. Azoknak, akik ismeretlen vonalon utaznak, előnyös lehet még a menetrendi táblán, hogy nagyobb betűvel kiemelték, honnan hová közlekedik az adott járat, illetve a fontosabb átszállási lehetőségek is olvashatók. Ezeket a megállók mellett tüntették fel.

50 Tovább

Tanulja újra a budapesti tömegközlekedést!

Összevonások, átszámozások, új és megszűnő járatok, új megállók, járatritkítás és járatsűrítés egyaránt jellemzik a BKV új autóbusz-hálózatát, amelyet két részletben, augusztus 21-én és szeptember 6-án vezetnek be. A változások az egész fővárost érintik.

Újra kell tanulni a közlekedést Budapesten a BKV új menetrendjének hála. Ez a következménye annak, hogy az éjszakai közlekedés reformja után a nappali hálózatot is jelentősen átszervezik. Ez igazán időszerű volt, hiszen a hálózathoz évtizedek óta nem nyúltak hozzá jelentősen, különösen nem fejlesztették: csak helyi kiigazítások, illetve vonalmegszüntetések voltak.

A BKV új számozási alapelveket is bevezet, igaz, ezeket az elmúlt hónapok kisebb átszervezéseinél (XVI. kerület) és átszámozásánál (200-as a Reptér-busz helyett) már alkalmazott. Ezt a rendszert most a teljes hálózatra kiterejsztik.

A különböző kijelzőkön eltérő színnel és megjelenítéssel szerepelt a buszok száma, ami félreértésekhez vezetett, a digitális kijelzők például nem tudják például a piros színt jelölni. A színek különböző jelentése tehát most megszűnik, és a jövőben kerete sem lesz a számoknak. E változással a (külföldi és vidéki) utasok tájékoztatása is könnyebb lesz. A gyors (piros) járatokat a jövőben a szám utáni "E" betű jelzi, így lesz például a piros 7-esből 7E, a piros 173-asból 173E.

A jövőben az sem fordulhat elő, hogy azonos számot viseljen busz és villamos, busz és trolibusz. Ezért lesz például a 73-as buszból 173-as, a 30-as villamosból 21-es, a 21-es buszból 90-es. A változások után sem lesz 299 feletti járatszám, leszámítva a 900-as számcsoportba tartozó éjszakai buszokat.

A "márkavédjegyes" buszok mindegyikét beszámozzák, így például a Keresztúr-busz 201E és 202E jelzéssel (hétvégén és késő esete is) közlekedik, az Expo-járat 100-as lesz, a Ferenc-busz 281-es, a Békás-busz 160-as (és a Batthyány térig közlekedik a "régi" 60-as útvonalán).

A hálózat-változtatások célja, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült területeket a mainál jobban kapcsolják be a közösségi közlekedési hálózatba, de arra is van példa, hogy egy-egy járat közintézmények, bevásárlóközpontok miatt tesz majd kitérőt. Bizonyos járatokat összevonnak, hogy csökkentsék az átszállási kényszerek számát. Egyes összevonások csak az esti és/vagy hétvégi időszakban élnek.

Nagyításhoz kattints


56 Tovább

Mint a kommunizmusban

A BKV vezetése, marketing osztálya jó 18 évet lemaradt, és még mindig a kommunizmusban érzi magát. Nem szokásom reklámokba belekötni, főleg nem piti dolgok miatt, de utálom, ha hülyének nézik az embereket. Utálom, ha hülyének nézik a hatóságokat, az ügyfeleket és mindenkit, belehazudnak az emberek arcába. Hazudnak össze-vissza. Elsőként az ülések cseréjéről, majd a hibás buszokról, és még ki tudja miről, ami sosem fog kiderülni.

A BKV hamarosan bevezeti a Paraméterkönyv első részét. Járatcsökkentések, ritkítások, átszervezések lesznek, amelyekről a cég jelenlegi reklámjában hallgat. Az utasok felé csak azt tolmácsolja, hogy átszámozások lesznek, és könnyebb lesz majd átszállni. A kiadványban a „ritkábban közlekedik” szavakat is a „menetrendje kissé módosul” szavakkal pótolták.


 

33 Tovább

Elszabadult egy busz a Moszkva téren

Elszabadult egy busz pénteken reggel Budapesten, a Moszkva téren. A vezető nélkül álló 156-os busz eddig ismeretlen okból nekifutott az utasvárónak; a balesetben egy ember könnyebben megsérült.

Elszabadult egy busz péntek reggel a budapesti Moszkva téren; a balesetben egy ember könnyebben megsérült, közölte a BKV fődiszpécsere.

A vezető nélküli 156-os busz nekifutott az utasvárónak. Az autóbusz - orral a menetiránnyal szemben - teljes terjedelmében a járdán áll, mellette egy kidöntött villanyoszlop fekszik, az utasváró pedig az oldalára borulva a közeli gyorsétterem bejáratánál állt meg.

 

Nagyításhoz kattints a képre



A busz eleje a jobb oldalán betört, és megsérült a közeli órásbolt tetőszerkezete is. Szemtanúk arról számoltak be, hogy az autóbuszról már leszállt minden utas és a vezető is, a jármű azután szabadult el.

A sofőr szaladt az elszabadult busz után, amelyen nem volt senki. A járművet valószínűleg a villanyoszlop állította meg.

Kormos Endre, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese azt közölte: a balesetben az egyetlen sérülést a szétrepülő üvegszilánkok okozták. A buszvezető a rendőröknek azt mondta: leállította a jármű motorját és behúzta a féket.

 

Nagyításhoz kattints a képre



Szilágyi Károly, a BKV szóvivője annyit mondott: vizsgálják az ügyet. Arra nem tudott válaszolni, hogy ez a jármű is fennakadt-e a Nemzeti Közlekedési Hatóság hét elején végzett szúrópróbaszerű vizsgálatán, amelynek eredményeként azt állapították meg: 31 buszból 11-nél nem volt megfelelő a fékhatás.

Cikk: Index

Fotó: Olvasónktól (ParkInZone)


Kapcsolódó cikkek:


Hallgatott hibás buszairól a BKV

33 Tovább

„Gyorsabban, pontosabban, takarékosabban…”

Változások Budapest tömegközlekedésében

Naponta kapok leveleket, amikben leírjátok, hogy a BKV weboldalán elérhető, és a pénztárakban meg is szerezhető az a kis füzet, melyben nagyoltan leírja a BKV, hogy milyen változások várhatóak, és mikor.

A Paraméterkönyvet többszöri nekifutásra fogadta el a főváros. A változásokat két ütemben vezetik majd be, augusztus 21-én és szeptember 6-án. Szinte minden vonalat érint a változás, ezért aki BKV-val utazik, az olvasóim kb. 99%-a, annak megéri tájékozódni, hogy ne érje meglepetés.

 



Sokan kíváncsiak voltatok a saját véleményemre is, kérdeztétek, én mit gondolok a Paraméterkönyvről. Több napja lapozgatom a füzetet, nézem a nyilvános adatokat, de sajnos én sem látok még ebből többet, mint ti. Vannak benne jó ötletek, megvalósítható, megvalósításra váló kiváló ötletek, és nagy hülyeségek is. Erről majd csak akkor tudok részletesen nyilatkozni, és véleményt formálni, ha a saját bőrömön tapasztalom a változások következményeit. Gondolom abban egyetértünk, hogy ez a Paraméterkönyv sokkal elfogadhatóbb, mint az első, összecsapott változata.

Kommentek formájában írjátok le, hogy melyik általatok használt járat módosul, és írják le a véleményeteket is.

145 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek